Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    azt az eszményt, hogy az új autó problémamentes, szerintem gyorsan felejtsétek el.

    más: az átvizsgálásnak, eredetiségvizsgálatnak csak akkor van értelme, ha te csináltatod meg. ha a nepper, hogy majd x nap múlva menjél vissza, akkor annyit se ér, mint egy fénymásolt állapotfelmérő lap.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Fotonhámozó #36 üzenetére

    súlyos tévedés. ha én autót akarok venni, akkor én, mint informatikus, autót akarok venni, de nem akarok autókereskedővé válni. ugyanígy elvárom, hogy az autókereskedő ne ugasson bele a linux kernel hálózati stackjének a konfigurálásába.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Carlytoo #41 üzenetére

    oké, csak amíg nálam a zseton, addig én döntök.
    tehát ha a nepper nem akar eredetiségvizsgálatot, akkor keresek másik neppert.

    ebből még nem következik, hogy nekem fejből kell vágnom a típus piaci információit meg az összes hibáját, stb.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Fotonhámozó #43 üzenetére

    próbáljuk meg szétválasztani azt, amikor a gondos vevő egy bizonyos szinten utánajár valaminek attól, hogy az összes piaci infóban, oldimerezésben, veteránozásban otthon kell lenned.

    ahhoz, hogy oldimerezésben meg veteránozásban az általam elképzelt szinten otthon legyek, 20 évig kell kutatni a netet. hát nem, ez teljesen téves elképzelés.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Lord Myn #46 üzenetére

    ha vettél egy új autót, még nem biztos, hogy nem robban le. minél újabbat vettél, annál nagyobb a valószínűsége, hogy tetőig rakták elektronikával, amihez nem bírtak gyártani csatlakozót, stb.

    előfordulhat veled, hogy beviszed az új autódat a szokásos szervizedbe, és közlik, hogy oda ne vidd, mert nem értenek hozzá. utána beviszed a márkaszervizbe, ahol közlik, hogy felmondott a villanyászuk, nincs ember, vidd el a központjukba 2-3 megyével arrébb. elviszed, ott a fakezű melós úgy csukja le a motorháztetőt, hogy eltöri a zárat, minek eredményeképpen következő induláskor végigszirénázod a várost.

    soroljam még? :)

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz spirit007 #51 üzenetére

    például beviszem az új autómat a márkaszervizbe futómű állításra, ahogy azt minden kerékcsere után illik. közlik, hogy nincs futóműbeállító padjuk.
    beviszem a gumishoz, ahova hordani szoktam, közlik, hogy az ilyen agyonkomputerizált futóműhöz nem nyúlnak, mert nincs megfelelő padjuk. rosszabb esetben már egy tpms-sel se tudnak mit kezdeni.

    egyébként miből gondolod, hogy eddig nem márka és certifikált márkafüggetlen szervizbe jártam?

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Lord Myn #54 üzenetére

    "Azért vicces lenne, ha a saját márkaszerviz (főleg, ha még ott is vetted az autót), azt mondaná, hogy nem ért hozzá...": szerintem meg egyáltalán nem vicces...

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz janeszgol #50 üzenetére

    persze, ez lehetne egy eljárás, csak amíg bizonygatom, hogy igazam van, addig is gyalogkakukk vagyok. van az a helyzet, amikor nem éri meg az erőlködést.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Lord Myn #57 üzenetére

    ilyen autóim voltak:
    - vettem egy lerobbant opel kadett d-t. a rozsdát leszámítva nem sok bajom volt vele.
    - volt a mutteromnak 1.1-es új trabija. azt is szerelték időnként, a gyújtása típushibás volt, de jártam vele és én szerettem.
    - kaptam egy bő egy éves 1.6 benzines G astrát, amit a cégtől való távozásomkor megvettem, azóta is megvan, sose volt semmi bajom vele.
    - kaptam egy nullkilométeres fóccvágen borát a következő munkahelyemen, az egy hulladék volt akkor is, amikor ment, de legalább sokat hordtam szervizbe apró-cseprő bajokkal (ilyen 100-150k-s "apró" cseprőkkel). ha nem lett volna rajta gari, felgyújtom a p.ba és belököm a dunába.
    - amikor onnan eljöttem, a borától szabadulni akartam, vettem egy másfél éves vectrát, amit gallyra hajtott az első tulaja, azt megcsináltattam, utána öröm és bódottá 13 évig
    - a vectra után vettem egy új insigniát, ami most 19 hónapos, ezzel esnek meg ezek a remekbeszabott dolgok, hogy a helyi márkakereskedésben nincs ember, aki meg ott van, annak a kezébe nem adom a szekeret.
    - a bátyám is új insigniát vett pár éve, neki is sikerült kifognia egy húzós meg pár kisebb hibát.

    úgyhogy a nem garis autóimat egy itteni bosch szakszervizbe hordom, lehet, hogy ez certifikált szerviz, nem tudom. a garis autómmal 200 kilométerre levő szakszervizbe járok, mert azokra még nem rágtam be... előtte minden autómat márkaszervizbe hordtam, míg össze nem rúgtam a port a kedves munkafelvevővel, akit utána ki is rúgtak (nem miattam, én csak egy csepp lehettem a pohárban, más is berághatott rá...)

    mindegyik szervizzel kapcsolatban volt már horror sztorim.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz janeszgol #63 üzenetére

    megvettem másfél éve az insigniát, sokáig ingadoztam, hogy mi legyen a vectrával. végül úgy döntötem, hogy olyan sokat nem adnak már érte a piacon (17 éves lesz idén augusztusban), megtartom tartalék autónak. Nekem olyan a melóm, aki olvassa a hsz-eimet, esetleg emlékezhet rá, hogy ha jól mennek a dolgok, akkor ülök itthon és vakargatom a koronaékszereket, de ha gond van, akkor kizárólag azt a választ fogadja el a főnök, hogy már ülök a kocsiban és nem is feltétlenül szabályos mértékig tapostam le a jobb oldali pedált. szóval lehet olyan, hogy az új szervizben van 1-2 napig, de akár olyan is, hogy egy napig, ezért megtartottam az elődjét.

    volt már olyan, hogy éjjel szóltak, hogy leálltak a klímák és melegszik a cucc. ilyenkor vagy csinálok valamit, vagy 8 számjegyben leolvadás történik. nem mondhatom, hogy bocs, most nekem nem jó a műszaki hiba, mert két hétig szervizben dekkol az autó, mert töketlen a munkafelvevő. (jártam így korábban).

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Lord Myn #81 üzenetére

    nekem az a véleményem, hogy abban hitben fizetsz többet, hogy megkapod érte a nyugalmat, miközben nem kapod meg.
    másrészt az új autóval nagyobb bonyolultságot veszel, azt akkor is bonyolultabb üzemeltetni, ha semmi baja sincs. viszont ha van...

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Carlytoo #86 üzenetére

    például az insigniámban van automata parkolás-segéd. magyarul ha talál megfelelő parkolót, oda beáll magától.
    ezért kizárólag spéci, erre certifikált futómű beállító padon lehet beállítani a futóművét, sima vagy sima-lézeres padon nem. értem én, hogy ebben az a logika, hogy praktikus lenne, ha az autó arra menne, amerre az önvezető lomja hiszi, csak a környéken nincs ilyen. és ahova vinni tudom, ott is csak olyan gagyi padok vannak, ahova ferrarikat hordanak, de az opelnek az nem jó.

    például ott van a 21 éves g astrám. van benne valami kis elektronika, de lehet, hogy semmi, rég ültem benne. abban ha van szikra meg benzin, az megy. a 17 éves vectrámban már volt olyan, hogy hibajelet dobott a fedcomp, olyankor elvittem alvázmosásra és megjavult. de a motorja még mindkettőnek eurogyökkettes, ugyan szabályozott katalizátoros, de slussz.

    na az insigniának a motorja valami euro6d (talán nem 6dtemp, de ennyire nem másztam bele), a piacra dobása után hetes darab hónappal lett forgalomba helyezhetetlen a motorja. Van benne egy automata váltó, mindenféle fékszalagokkal meg nyomatéknövelő kacattal. A váltóban nincs kuplung, ennek lehetne örülni, viszont a meghajtásban van két pwm-es kuplung is. az mennyit fog bírni... amikor beviszem szervizbe, lesz-e annyi eszük. hogy azt is karbantartsák... hogy ha azt mondom a szerelőnek, hogy nézze már meg a féltengelyeket, akkor beesik-e az agyába, hogy a számolása négyig tartson...

    az új autó két okból egyre bonyolultabb:
    1. technológiai okokból muszáj fejleszteniük, mert szigorodnak az emissziós normák. a kipufogógáz-kezelő rendszerek önmagukban is elég bonyolultak és sérülékenyek
    2. hülye júzernek kell az elektromos csellentyűcske, mert azt hiszi, ettől lesz nagyfiú. androidos központi multimédiás szopóroller... ha az astrámban kiégett a fényszóró, kitekertem egy műanyag kupakot, kihúztam az aljzatot, kicseréltem benne az izzót majd visszatettem az egészet. az inteliluxban 64 darab fényforrás van. mit kezdek vele, ha egy eldurran? dobom az egészet a kukába 300 ezerért?

    aki például modern autót vesz, eszébe jut-e, hogy visszahűtse a turbót? ha én például leparkolok a benzinkút bejáratánál, hülyének néznek-e, mert én visszahűtöm?

    szerk: egyébként azt, hogy a vectrában négy kormányközép van, máig nem fogta fel egyetlen szerviz sem. én meg hiába magyarázom, nem értik.

    [ Szerkesztve ]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Lord Myn #87 üzenetére

    például egyre több javítási munkához kell majd spéci műszer, szerszám. és akkor egy szerviznek vagy lesz olyan, vagy nem. ha nincs olyanja, akkor vagy be fogja vallani korrekten, hogy be se vigyem az autót az udvarukra, vagy kamuzni fog jobbra-balra.

    én vesztem már össze és hagytam ott végleg MÁRKASZERVIZT, mert a munkafelvevőtől megkérdeztem, hogy spéci szerszám kell a művelethez, van-e olyanjuk, mire azt a választ kaptam, hogy nincs, de megoldja. majd két hétig gyalogkakukk voltam, végül bementem a szerelő gyerekhez és megkérdeztem, hogy mi tart ennyi ideig, mire a gyerek közölte, hogy a munkafelvevő erőszakoskodik vele, hogy kendácsolja meg szerszám nélkül, ő meg nem hajlandó. ismétlem, márkaszerviz volt, nagy sárga opel logóval. más kérdés, hogy azóta megtudtam, ha komoly helyről rendeli az anyagot a művelethez, kedvezményesen bérelhet hozzá szerszámot...

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Carlytoo #91 üzenetére

    szerinted kiát fogok venni, ha vettem egy opelt?
    a kia stingerrel egy kört nem bírtak menni a laptimingben...
    miközben a leköpködött insigniával betakarták a mezőny zömét... arról már nem is beszélve, milyen wtf arcuk volt, mikor a 2013-as opc astrával leverték en-bloc a teljes mezőnyt... :P

    szerintem a következő autóm, ha egyáltalán lesz olyan, nem új autó lesz, egyszer jó volt kipróbálni ezt is, mégegyszer drága hobbi. az astrát is sikerült jó feltételekkel megvenni, a vectrát is, majd lesz 10 év múlva is valami buli, amibe érdemes beleugrani.

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • bambano

    titán

    válasz Carlytoo #93 üzenetére

    a kia stinger műszaki paraméterei papíron nagyon jók. nekem a nyálam csorgott utána. majd megnézem az árát, és már nem csorgott. ezek után ommm tesztelte, azt mondta róla, hogy első próbálkozásnak szép, de a többiek nem itt tartanak. majd a vida jani körbeküldte (vóna) a kakucsringen, de mivel a fék úgy gondolta, hogy nem akar fogni, elment vele szántani. a francnak se kell olyan autó, ahol nem vagy biztos benne, hogy megáll.

    [link] :DD

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

Új hozzászólás Aktív témák