Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • borg25

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz Ghoosty #21 üzenetére

    Ha már említetted a hátsó biztonsági övet, akkor érdemes megemlíteni, hogy a sofőr érdeke is, hogy a hátul ülök is használják. Lehet, hogy ők nem fognak kirepülni az első szélvédőn, meg mindenki vessen magára, de Newton I. törvénye szerint a hátul utazó egészen addig repül, míg le nem fejeli az előtte utazó sofőrt. Így aztán ő meg hiába van bekötve...
    Aztán ez az összefüggés igaz a nem csomagtartóba rakott táskára, kutyára, cilára a nem lerögzített utazótáskában, stb...

  • borg25

    senior tag

    LOGOUT blog

    Egy érdekes cikk a Látkép valamelyik számából, hogy mi történik egy ütközés alatt 100nál:

    A középkategóriás gépkocsi a németországi Hannovernél százzal hajt be egy éles kanyarba, majd egy oszlopnak csapódik. A sofőr, Elmen Folcaus (41) nincs becsatolva (ugye, sokaknak ismerős...), és kegyetlen héttized másodperc vár rá:
    - Az első tizedben megérti, hogy az ütközés bekövetkezik, a test tudat alatt készülődik – becsukódik a szem, az agy parancsot ad a kézfejeknek, hogy védjék az arcot.
    - A második tizedben teljesen betörik a motorháztető, a hátsó kerekek pedig felemelkednek, a sofőr mellkasa 100 kilométeres óránkénti sebességgel ütközik a kormánynak. A comb és a lábcsontok roppannak, mint a tojáshéj. A fájdalom azonban még nem jut el az agyba.
    - A harmadik tizedben a motor és a sebességszekrény összezúzza a térdeket, eltépi az ütőereket, az ereket és a belső szerveket.
    - Egytized másodperccel később a lemez elvágja a sofőr torkát, és elválasztja a fejét a testétől. Folcaus 55 kilométeres óránkénti sebességgel repül ki az autó kabinjából.
    - A másodperc hetedik tizedében még megrándulnak az ujjai. Beáll a klinikai halál.

Új hozzászólás Aktív témák