- iPhone topik
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Mégse száll ki a Meizu?
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Xbox Game Pass [2024] - A májusi lista
gp Az elkövetkező időszakban többek között megkapjuk a Kona II Brume című játékot.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ha már említetted a hátsó biztonsági övet, akkor érdemes megemlíteni, hogy a sofőr érdeke is, hogy a hátul ülök is használják. Lehet, hogy ők nem fognak kirepülni az első szélvédőn, meg mindenki vessen magára, de Newton I. törvénye szerint a hátul utazó egészen addig repül, míg le nem fejeli az előtte utazó sofőrt. Így aztán ő meg hiába van bekötve...
Aztán ez az összefüggés igaz a nem csomagtartóba rakott táskára, kutyára, cilára a nem lerögzített utazótáskában, stb... -
Egy érdekes cikk a Látkép valamelyik számából, hogy mi történik egy ütközés alatt 100nál:
A középkategóriás gépkocsi a németországi Hannovernél százzal hajt be egy éles kanyarba, majd egy oszlopnak csapódik. A sofőr, Elmen Folcaus (41) nincs becsatolva (ugye, sokaknak ismerős...), és kegyetlen héttized másodperc vár rá:
- Az első tizedben megérti, hogy az ütközés bekövetkezik, a test tudat alatt készülődik – becsukódik a szem, az agy parancsot ad a kézfejeknek, hogy védjék az arcot.
- A második tizedben teljesen betörik a motorháztető, a hátsó kerekek pedig felemelkednek, a sofőr mellkasa 100 kilométeres óránkénti sebességgel ütközik a kormánynak. A comb és a lábcsontok roppannak, mint a tojáshéj. A fájdalom azonban még nem jut el az agyba.
- A harmadik tizedben a motor és a sebességszekrény összezúzza a térdeket, eltépi az ütőereket, az ereket és a belső szerveket.
- Egytized másodperccel később a lemez elvágja a sofőr torkát, és elválasztja a fejét a testétől. Folcaus 55 kilométeres óránkénti sebességgel repül ki az autó kabinjából.
- A másodperc hetedik tizedében még megrándulnak az ujjai. Beáll a klinikai halál.