- iPhone topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Netfone
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Yettel topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Felújított okostelefonokat kínál a Rejoy
- MIUI / HyperOS topik
Hirdetés
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
VR játék lesz az Alien: Rogue Incursion
gp Az év végén érkező program PC-re, Meta Quest 3-ra és PlayStation VR2-re érkezik a tervek szerint.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Degeczi
nagyúr
Hát feltöltött akksit hová töltenél még tovább? Ott csak fenntartó csepptöltésnek van értelme, egyébként nem erőszakolhatsz bele többet a kapacitásánál.
Szedd le róla a töltőt: ha szépen tartja a 12.6V fölötti feszültséget az akku, és jól, határozott átforgatással indul vele a cucc, akkor nem kell problémát keresni ott, ahol nincsen.
Hópihére majd valóban akkor lesz szükséged, ha lemerült az akku egy jellemzően városi használatban.
-
Brogyi
senior tag
Normális lehet. Volt aki 3 napig töltötte az akksiját. Ilyenkor látom, hogy engem igazoltok mikor azt mondom, hogy nagy akksi, nagy áram, kis akksi kis áram.
Tiedhez legalább egy 6A-es töltő kellene, de a legjobb egy 10A körüli. Légy türelmes. Ha nincs cellazárlatod, és nem sulfátos akkor jó lesz. Csak sok a "ha".
Az emelkedésből az sejtem, hogy jó, csak sok időbe telik. Ezért fonots tudni mihez veszed a töltőt. -
Brogyi
senior tag
Ez egy érdekes kérdés. Azért is írom külön. Szerintem nem olyan egyszerű a válasz.
Ha előbb leveszed, és a kocsi beindul vele. Nincs semmi baj, de akkor miért kell tölteni?
A semmi baj az egy alkalomra szólt.
Lényeges, hogy a generátor, és a szabályzó milyen állapotú, és a lényeg hol fog. A generátor szabályozók 14-14,4V-os sávban fognak, de akkor nem kell tölteni azt az akksit.
Egy diesel autó téli indítása nagyon erős igénybevétel. Azt te nem indítod be ilyen félig feltöltött akksival.
Na jó a hülyéknek is van szerencséjük. Bocsi de ezért meg ne haragudj.
Nálam majdnem ua. a helyzet pedig csak egy robogó. Kis akksi erös igénybevétellel. Nem engedhetem meg, hogy bármilyen kis kapacitás hiányozzon.
Nézzük a gazdasági oldalát.
Ha rendszeresen így használod akkor rohamosan csökken az élettartama. Duplán fogod megfizetni ennek az árát, mert fele időben tönkremegy.
A másik nagyon valószinű dolog, hogy gyorsabban beindul a szulfátosodás.
Gondolj bele ha rossz a generátor szabályozó akkor abból nem csak új generátor+szabályozó kombót kell venned hanem ott lesz még a nyakadon az új akksi is. Remélem a lényeg átjött.
A szöveg hagneme is én vagyok. Bocsi
Vegyél egy méretben passzoló töltőt az akksidhoz. Lásd mint fent. Egy 76Ah akksihoz egy 8A-es töltő az igazi patner.
Az pedig nem igaz, hogy az autó nem tölti tele. Ott az a maximum (14-14,4V). -
Brogyi
senior tag
Jókat bírsz kérdezni.
A hagyományos (flooded no Ca) az képes 1 hónap alatt besz@rni. Szerencsére a mai akksik zöme nem ilyen.
A (maintenance free) gondozás mentes, AGM már hónapokat kibír. Szélsőséges darabok akár 1 évet is. Márkát nem írok, mert nem a márka hanem a kialakítás határozza meg."Ha egy akksi napi 0,05 voltot veszít a feszültségéből a polcon a garázsban az már szulfátos és kuka?"
Ez így nem teljesen pontos. Az jelent valamit ha gyorsan csökken a feszültség. A szulfátos akksi belső ellenállása nagy, és nő. Terhelésre gyorsan csökken a feszültség, és töltésre pedig gyorsan emelkedik.
Találkoztam olyannal is amelyiket nem tudtak feltölteni. Nálam csak nagyon lassan emelkedett a feszültség, és bizony melegedett. Lényeges, hogy a meleg helyi, vagy egyenletes az egész felületen. A helyi meleg cellazárlatra utal.
Akkor aggódj ha egy hónap után +12V alatt mérsz (2V/cella). Az a mérföldkő, nem az amit kérdeztél.
A profik (nem én) ilyenkor szokták olyan 100A-rel megterhelni, és nézik meddig csökken a feszültség. A műszerük két értéket mutat. Az egyik jó, a másik kuka. Ez tulajdonképpen egy belső ellenállás mérése nagy áram mellett. Kicsit az indítózást szimulálja.[ Szerkesztve ]