- Magisk
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- MIUI / HyperOS topik
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- Fotók, videók mobillal
- Android szakmai topik
Hirdetés
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
-
Senua's Saga: Hellblade II - Íme a végleges gépigény
gp A folytatás megjelenéséig kicsivel több mint két hetet kell már csak várnunk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Egon
nagyúr
válasz forumpista #21 üzenetére
Ennyi.
És akkor még az olyan szempontokat még nem is említettem, hogy ha adott egy négytagú család, akkor nem ártana ha a gyerekek elférnének hátul, és esetleg a csomagtartóba is lehetne pakolni normálisan.
Mi kéthetente megyünk le a nagyszülőkhöz, és nem is annyira a hatótáv fájdalmas, hanem a fenti szempontok (hiánya egy megfizethető árú villanyautóban)."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Egon
nagyúr
Ha már a (városi) környezetszennyezés visszaszorításáról beszélünk, inkább a fűtés az, amivel foglalkozni kellene (legalábbis kis hazánkban). Jó lenne elérni, hogy senki ne fűtsön szeméttel, műanyaggal, bútorlappal stb.
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Egon
nagyúr
Persze, mert akkor már nem volt fűtési szezon.
Most hirtelen nem találom a kapcsolódó tanulmányt, miszerint a közlekedés cca. 25%-ban felelős a komplett légszennyezésért, míg a fűtés kb. 45%-ban.
Szerk.: [link]Míg 2000-ben a lakossági fűtésből származó egészségkárosító részecskekibocsátás (PM10) az összkibocsátás 24 százalékát tette ki, addig 2013-ban már 45 százalékát. Az egészséget leginkább veszélyeztető legapróbb részecskék (PM2,5) kibocsátásának 74 százalékáért a lakossági égetés volt a felelős.
[ Szerkesztve ]
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Egon
nagyúr
válasz Ezekiell #501 üzenetére
Mind a kettő rohadt fontos.
A fentebb látható számok szerint, mégis van egy fontossági sorrend.
Lett volna itthon EUs energetikai korszerűsítési program is, csak hát az el lett lopva ugyebár...
Egy része biztos. A másik részéből meg a közintézményeket korszerűsítették.
Lehet vergődni, de jelen cikk kizárólag a hatótávval foglalkozik, a villanyautók használata vonatkozásában próbálja megindokolni, hogy miért is elég a jelen elektromos autók által kínált hatótáv. Ezt még úgy-ahogy el is lehetne fogadni, ugyanakkor egy autó vásárlásának számtalan egyéb paramétere van, amiben általában nem jeleskednek ezek az autók (ár, helykínálat). Márpedig ezek legalább olyan fontosak az ecceri vásárló számára, mint hogy mennyit tud autózni két tankolás között (most az olyan apróságokról nem is beszélek, mint a "tankolás" időtartama: egy benzinkúton 5 perc alatt végez az ember, míg a töltőoszlopnál mennyit is keccsöl? A népek zömének nincs garázs a birtokában, és emeletes házban lakik az átlag magyar, ergo az otthoni töltés sem játszik).
Persze a fentiekre már többen rávilágítottak. Nem gondolnám, hogy reális elvárás lenne idehaza a tömegek részéről, hogy elektromos autóra váltsanak. Majd ha épeszű árban elérhetők lesznek ezek az autók, akkor lesz miről beszélni. Addig meg marad a túlélési stratégia: két éve vettünk egy K Astra kombit, 2015-2016 környékén, még az Euro 7 előtt veszünk majd valami hasonló újat, és mire az is kikopik alólunk (esetleg betiltják), addigra csak lesz normális, használható elektromos alternatíva.
Egyébként itt is (ahogy mondjuk a politikában is... ) nem ártana mellőzni a végletes gondolatokat, és valami normális, középutas kompromisszumot teremteni - tekintettel pl. arra, hogy az autók koromkibocsátásának 95%-áért az autók 25%-a felel, esetleg a legszennyezőbb sz*rokat kellene kitiltani a városokból/utakról, nem rögtön mindenkit (vagy legalábbis tömegeket) a jelenleg keményen kompromisszumos villanyautók felé terelni..."Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Egon
nagyúr
Nagy öröm számomra olvasni, hogy már nem "csak" klímaszakértő vagy, hanem jós is...
A jelek szerint a second hand windowsok értékesítése nem várt mellékhatásokkal is jár...
Kizártnak tartom, hogy 1-2 éven belül tömegesen legyenek lakótelepi töltők nálunk. 4-5 év múlva talán.[ Szerkesztve ]
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- Magisk
- GoodSpeed: Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- Milyen TV-t vegyek?
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- MIUI / HyperOS topik
- További aktív témák...
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen