Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • hdanesz

    senior tag

    LOGOUT blog

    Ezért írják bele a jó kupecek a hirdetésbe hogy a tévedés/elírás/eladás joga fenntartva. :D
    Én is épp autót keresek...rengeteg hirdetést megnéztem már. Vicces amikor a leírásban ott figyel hogy digitális klíma...a képen meg virít a manuális...stb.

    A kereskedők is olyan hajmeresztő dolgokat tudnak mondani hogy csak na. Élőben is.
    Volt olyan hogy pár évvel ezelőtt néztem egy Fiat Stilo-t. Amint beindította a motort a csávó, kiírta a kocsi: Airbag failure. A bácsi rögtön: Ááá, csak azért szól hogy nem vagyunk bekötve.

    Áhá! :D Én meg idióta vagyok...hát persze.

    Mindenre IS van magyarázat. És persze mindig az ő autóik a legszebbek, hibátlanok...a többi fúj-fújjjj.
    Kedvencem még amikor bemegyek egy kereskedésbe, ezzel a szöveggel: 3-3.5 millió közt keresek autót, 5 ajtóst vagy kombit, lehetőleg 10 évnél fiatalabbat, legyen ülésfűtés, tempomat, deréktámasz. Ennyi a kivánalom....az hogy dízel/benzin mindegy. Mire jön a kereskedő tegyük fel épp egy dízel autót nézegetek...jön ...mondja a szöveget, ez már nem régi dízel...ez már nem füstöl. Kimegy a világból...minden übercsodás. Nem kell tőle félni, kevesebbet eszik mint a benzines...eztkellmárismegvenni.

    Közben továbbsétálok egy benzines autó mellé. Hirtelen változik a mese: a benzines...a jó öreg benzines. Hát hun van ehhez a dízel? Ez nem kormol....ez se fogyaszt lényegesen többet. Minden húúúdejólesz vele...kimegy a világból és még a fákat is kevésbé bántjuk vele.

    Rengeteg ilyesmi történetem van. Most egy 2007-es 1.4-es 90 lóerős G Astrám van, 182 ezer km, magyarországi kocsi, második tulaj vagyok. Van szervízkönyv, klíma működik, nem csörög a lánc a motorban, most cseréltem gyertyákat, szelepfedél tömítést és benzinszűrőt 3hete. 173 ezer km-nél volt utoljára olajcsere, júliusban. Ekkor kapott még levegőszűrőt és pollenszűrőt is az olaj és az olajszűrő mellé. 2 éve van nálam, 149 ezer km-rel vettem...eddig volt 3 olaj/szűrőcsere. Az első egy héttel vásárlás után...akkor ki lehet számolni hogy kapta időben a cseréket az elmúlt 33 ezer km alatt. Műszaki 2021/4.hóig. Gyári fényezés az egész kocsin, kivéve a csomagtér ajtó tetejét...az előző tulaj felnyitotta valahol ahol nem kellett volna... :D Rozsdának nyoma sincs sem a karosszérián, sem pedig odalent.

    Az egyik kereskedő akinél kinéztem egy autót épp árult egy 2004/11. havi ugyanilyen motorral szerelt Astrát. Majdnem minden passzol kivéve a km-t mert abban 200 ezer volt és a színt, mert ez alap fehér, az enyém meg a minden utcasarkon látható kékesszürke metál. Magyar kocsi, sérülésmentes. 899ezer ft-ért volt hirdetve. Az enyémre mondott 500-at. :D Úgy hogy még arra is húzta a száját...hogy így se lesz neki túl sok haszna.

    Mondta mindezt úgy, hogy ott állt a két Astra egymástól 3méterre.

  • hdanesz

    senior tag

    LOGOUT blog

    Az szép még amikor olyan autóra mondják hogy full extrás...ami nekem már volt és ismerem jól.
    Kettő ilyen is akadt. Volt egy 2009-es évjáratú Citroen C5-öm, 2.0HDi, Exclusive felszereltséggel. Automata váltó, masszírozós bőrülések, kanyarkövető xenon fényszórók, napfénytető minden fittyfene.

    Aztán látom a C5 hirdetéseket....és olyanokat mondanak full extrának ami a kanyarban sincs hozzá. Az meg tetézi a dolgot, amikor élőben megnézem...ott állok a kocsi mellett és próbálják magyarázni hogy hátezmekafull. Amikor megkérdezem hogy akkor miért nem xenon a fényszóró? Miért nincs automata váltó? Akkor csak hápognak.

    Valószínű itt inkább a vevők naivitására vagyis inkább a típus ismeretének hiányára építenek. Hogy majd valaki benyeli.

    Ahogy Ghoosty írta fentebb, minden ember fejében él egy elgondolás a megafull kifejezésről. Aki pl. egy 24 éves Daewoo Nexiából ül át egy jól felszerelt 1.8-as H Astrába (mint pl. haverom) neki hipertérugrás a különbség a két kocsi közt. És valóban megafull-ban érzi magát a 17-es kerék, a xenon lámpa, digit klíma, tolatóradar, ülésfűtés....stb. közt.

  • hdanesz

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz ivana #33 üzenetére

    Azóta ők is bánják. Pedig szóltam a vásárlás előtt, hogy ezzel kalkuláljon....zötyögősebb is lesz, illetve érzékenyebb a felütésekre, padkázásra.
    Szerintem néha még a 16 is sok... :D

  • hdanesz

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz nemlehet #44 üzenetére

    :D Egyszer egy porig ültetett, kályhacsöves, nagy felnis, pirosra festett féknyerges, 3 ajtós Civic-hez volt írva hogy nyugdíjas tulajdonostól.
    Ja, papíron lehet a papa volt a tulaj, de használni az unoka használta...

  • hdanesz

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz Somatom #48 üzenetére

    Nekem anno a 2017-es Civic-ben a radar produkált érdekes dolgokat. Főleg pl. amikor gyalogosokat engedtem át a zebrán. :D A szituáció amikor megzavarodott:

    Látom már messziről (kb. 40-50méter) hogy állnak a zebránál, lassítok...intek hogy mehetnek. Közben már meg is álltam, kb. 2 méterre a gyalogló emberektől. Épp lassan kezdenék gurulni (az utolsó ember épp kilépett a kocsi elől) erre a kocsi úgy dönt hogy 'beleáll' a fékbe. Gondolom a kamera/radar nagyobb teret érzékel mint csak szó szerint az autó előtti 1.9-2 méternyi szélességet....és ezért aggódott hogy valakin átmegyek. :D
    Ezt többször eljátszotta.

    Ami még veszélyesebb, az amikor motoros (Simson, robogó...ilyenek) hasít az országúton 50 körül vagy akár biciklis...mindegy. Ezzel a kocsival a másik sávba teljesen áthúzódva kell előzni és már jóval előbb mint gondolnád...különben 80-90-nél is beleáll a fékbe...mert ütközésveszélyt érzékel a gyorsan közeledő tárgy miatt.

    Na, ez utóbbi még nagyobb meglepetés mint a gyalogos átengedős téma. :)

  • hdanesz

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz szabonagyur #54 üzenetére

    Igen, a Civic ripityára tört....egy kedves autósnak köszönhetően. :( Még kb. 9 hónapos korában. Azóta volt VW Golf VI, Citroen C5 (*&@#&#@@!!!!) és most az Astra. Épp a következő autóm keresem. Így szíven talált bitpork írása. :C

  • hdanesz

    senior tag

    LOGOUT blog

    válasz szabonagyur #60 üzenetére

    A C5 az nagyon komoly volt, ha nem fosta volna el magát többször egymás után, ugyanazzal a hibával...(nagyon költséges hibával :D ) akkor biztos megtartom azt. Masszírozós bőrülés, bi-xenon lámpa (kanyarkövető), hidropneumatikus felfüggesztés, automata, napfénytető, duplán hangszigetelt üvegezés, tolatóradar elől-hátul, 2 zónás digit.klíma....stb. Imádtam (volna). És különleges meggybordó színe volt...nem jött szembe minden nap az utcán.
    136LE, 320Nm 2literes dízel, az automatával kombinálva ha lepadlóztam olyan volt mint ha egy motorcsónak lőtt volna ki. :D Íme egy kép róla...itt épp a legalsó magasságában pompázik. Egyszer a Tesco parkolóban amikor így állt a kocsi, odaszólt egy BMW-s srác....ööö...milyen air ride van benne? :D Kikerekedett a szeme amikor mondtam neki, hogy ez gyári.

    Ha jól emlékszem, annak idején ez nem full extrásnak volt hirdetve. Navigáció nem volt benne, ez az egy maradt ki valamiért. Amikor feladtam a harcot vele, akkor egy fb csoportban adtam el hibásan. 5-6 érdeklődő volt, egyikük több mint 1200 km-t utazott ide hogy megnézze. El is vitte. :)

    @Somatom: Én Angliában egy 10mérföldet futott bérautót (Citroen C4 Grand Picasso...nagy batár) kaptam először. Én voltam az első aki vezette, azokon kivül akik kihozták a gyárból meg a szalonból kb. 10 percig ültem benne indulás előtt, próbáltam megszokni. Ki is jött a Sixt-es ember...hogy valami gond van? Ááá, dehogy csak próbálok megtalálni mindent. :D Borzalmas élmény volt az első nap amit ott vezettem. Főleg 4 sávos autópályán, amikor nem szélső sávban haladsz és reflexből balról akarsz előzni. :D És állandóan jobbra néztem fel a belső tükörbe....
    Valamint még az egyessel meg a rükverccel boldogultam is, de a kettessel gondok voltak, mindig 4-es sikerült. :D Ugye itthon egyesből kettesbe húzva elég egészen picit magad felé simítani jobbra a váltót és hopp kettes...na ott ugye konkrétan ki kell tolni balra....és úgy le..különben négyes a vége.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák