Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • 8th

    addikt

    válasz Semin #24 üzenetére

    "Aham értem mélyszegénység autókkal..."

    Egy fenét, én dolgozó emberekről beszéltem.
    Nincs okom panaszra környékbeli béreknek több mint a dupláját keresem nettóban. Gyerek nincs. Ketten vagyunk a párommal aki szintén nem minimálbért keres. Két keresős gyermektelen pár vagyunk saját házban zéró hitellel ennek ellenére nekünk is luxus a villanyautó. Amíg egy valamire való használt elektromos autó 4millió forint környékén kezdődik addig nincs miről beszélni. Az már sokkal gyakoribb szitu amikor egy családban minimálbérért dolgoznak emberek. Vagy a két kereső közül egyikőjük teszem fel közmunkás. Van mondjuk gyerekük esetleg hitelük is. Szerinted hol nem szarják le milyen gyors vagy lassú az átállás nekik mikor lesz pénzük elektromos autóra? Baromi könnyű feltartott mutatóujjal kijelenteni, hogy fú de szennyezik az öreg autójukkal a környezetet. És? Milyen alternatívát tudsz felmutatni nekik? Mert az, hogy üljenek fel a buszra a legtöbb esetben nem opció.

    "Az autó a mai világban is luxus"

    Ez nem igaz. Pláne vidéken nem főleg akkor nem ha csak azzal jutsz el értelmes idő alatt a munkahelyedre. Persze mehetsz busszal is csak ahhoz háromnegyed négykor kell kelni, hogy az egy óra múlva induló buszhoz odaérj. Aztán hazafelé is kockásra ülheted a segged a buszmegállóban mert egy órát várni kell a buszra ami hazavisz. És ez megy minden nap. Én ezt játszottam egy ideig de köszönöm egy életre elég volt.

    "Ahonnan én jöttem ott a szegénynek nem telt autóra. Nem tudtak ingázni, emiatt korlátozottak voltak a lehetőségeik."

    Pont erről beszéltem. Egyebek mellett ezért (is) kell az autó vidéken.
    A használt autók drágulása már jóval a covid és a chiphiány előtt elkezdődött. Mikor elkezdték emlegetni a 95g/km korlátozást már akkor drágulni kezdtek.

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz Semin #24 üzenetére

    "CoViD+Chiphiány lesz az..."

    A drágulás már 10éve indult a NEDC és a turbo, start-stoppal. Mindkettő jelentős +költség. Erre jött rá aztán a dpf, adblue ... és csak most a CO2 kvóta. A CO2 kvóta meg belekényszeríti a gyártókat a hybrid, ev vonalba.

    Az elmúlt 1.5évben egy SX4 Scross GL+ ára elsőre dpf... miatt 4.4ről 4.8ra ugrott. Majd a lágyhibrid+co2 kvóta (+forintgynegülés) miatt 5.7re. Ez 2020vége még nincs chiphiány.

    A fűtéskorszerüsítés részen kicsit elkomorodtam. Lehet BP közeli falvakban ott a napelem a házakon a kondenzációs kazán majd kövnek arra járok jobban figyelek. De amit 8th beszélt és ez az átlagos a családok a gáz/fa árát se tudják kifizetni (és nagyon sokszor fűtenek amivel tudnak.)

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • arnyekxxx

    veterán

    válasz Semin #24 üzenetére

    megújjuló kell legyen. (Vegyes tüzelés nem játszik)

    Biomasszatüzelésűnek kell átnevezni a vegyestüzelésű kazánokat és máris szuperzöldek lesznek.

    A régebbieket pedig lehet fűtéskorszerűsíteni (Napelem+Hőszivattyú)
    Leginkább a hőszigetelést kellene támogatni mert a legzöldebb energia a felnemhasznált energia. Itt ülök egyszál gatyában a kellemes melegben a legszarabb B30as téglaházban úgy hogy napi 15kiló száraz fa megy el a kandallóban (ebben extraként megsül a sütőtérben a napi rakott/sült akármi) meg 6-8KWh áramot megesznek a klímák. Persze van 16 centi eps a falon így nem az udvart fűtöm.

Új hozzászólás Aktív témák