- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- MIUI / HyperOS topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- MG4 menetpróba
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Yettel topik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Hirdetés
-
Konzolokra is megjelenik a Deathbound
gp A PC-s verzió mellett megkapjuk a teljes kiadást PlayStation és Xbox platformokra is.
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
Új hozzászólás Aktív témák
-
gyiku
nagyúr
otletes cucc.
hüllő
-
Dale
aktív tag
Lehet hogy veszek egyet nyáron amikor kijön, a 2016-os Ford Escape-emben pont nincsenek még benne ezek a távoli diagnosztikai funkciók, hiába van benne SYNC 3. (Arról nem beszélve hogy a Ford megígérte hogy Apple CarPlay és Android Auto jön majd hozzá frissítésként, most meg már visszatáncolnak hogy ahhoz hardware frissítés kéne, blabla... Nyilván kamu.)
A kérdés csak az, hogy oké OBDII portra csatlakozik, van épp elég ilyesmi, mint a Bluetooth cucc amihez Windows Phone appot is írtam valamikor, de a port előtt van egy ajtó, amin csak valami kis minimális lyuk van alapból. Be fog ez ott férni, vagy a panelt le kell szedni aztán ott figyel majd rondán? A Focusunkban is van a port előtt ajtó, stb. Szóval kíváncsi leszek én erre, de ha megfizethető lesz és passzol a kocsiba, beszerzem.
[ Szerkesztve ]
https://enginedesigns.net
-
Dale
aktív tag
A 2017-es Escape-ben meg pár más újabb autóban lehet hogy megy, de a 2016-os Escape volt az első ahova a SYNC3 belekerült, és csak zenére, klímára, navigációra és minimális Ford App használatra képes ez az első verzió, amit azóta sem update-eltek. Mondjuk működik is rendesen, szóval gond nincs vele, de azért nem future proof ez így.
Ha viszont konkrétan tudod ezt és így is azt állítod hogy az Android Auto működik bizonyos esetekben, szívesen elhiszem neked, de nem hallottam még erről és kipróbálni nemigen tudom.
https://enginedesigns.net
-
stutga
tag
Ez eso" álló? Mert a kocsijaik nem azok.
Max. sebesség beállitása: a legveszélyesebb dolog amit el tudok képzelni. Az enyémen is van limiter még nem tudom mire jó. Elo"zés kozbeni meghalásra biztosan.
Távolról be lehet-e kapcsolni a futést hogy leolvadjon a jég mire kiérek, meg meleg legyen bent?
Ja bocs, robbanómotor...
-
DigitXT
félisten
Milyen szülői kontroll? Beállítja, hogy a csemete max. 50-nel mehet, vagy mi?
Ha kimegy a városból, akkor letilt a kocsi? Első dolga lesz lehúzni az eszközt.
Még akkor is, ha amúgy a városon belül maradna... ha fel kell venni a forgalom
ritmusát, akkor egy ilyen hasraütött sebességkorlátozás csak veszélyes lehet!
Vagy magasabb értékre állítja? Akkor mitől véd? 100-zal bőven meg lehet halni.Valahogy olyan ez, hogy ha egy kis ész kéne az autó beindításához, sokaknak
nem is indulna be... Ezt meg nem oldja meg az autóokosító: sofőrokosító kéne! -
Dale
aktív tag
Igen, ez érdekes lesz. De ez csak a régi/fapad autókban lesz használva. Már sok éve úgy jön ki a legtöbb Ford modell, hogy a kulcsokhoz külön profilt lehet rendelni (MyKey), aminél valóban meg lehet szabni hogy max mennyivel mehet az autó, hogy nem érdemes biztonsági öv nélkül használni mert nem megy a hangrendszer, stb. Az USA-ban amúgy nem érvágás ha 60 mérföldre maximalizálod a sebességet (100 kmh), a legtöbb helyen 55 mph a limit az autópályán, városban meg 25-45. Asszem a profilban nem opció 55 alá limitálni, de nem próbáltam még ki. Ha érdekel, szívesen megnézem neked.
Szerk: A manual szerint ezeket lehet beállítani az enyémben:
Traction Ctrl: Always On or User Selectable
Max Speed: 80 MPH (130 km/h) or Off
Speed Warning: 45 mph (75 km/h), 55 mph (90 km/h), 65 mph (105 km/h) or Off
Volume Limiter: On or OffPlusz van valami a biztonsági övről, de azt valamiért nem találom a doksiban.
[ Szerkesztve ]
https://enginedesigns.net
-
Vole
tag
Nem tudom neked milyen ablak van a port elott, de en a kodolvasot siman ra tudom dugni a Mercinkre es a Fordunkra is, anelkul hogy barmit bizgeralnek.
Amugy ez a "tavoli diagnosztika" a nagyon lusta embereknek valo, akik nem kepesek arra, hogy megjegyezzek mikor kell legkozelebb olajat cserelni. A 10k -s olajcsere periodusoknal nyilvan a legegyszerubb ez.
A tavoli inditasnak mar van ertelme, de nalunk peldaul ahol szinte mindenkinek kell a hideg miatt, itt a regi autokba egyszeruen vettek utoleg egy Autostart modult es az azonnal "felokositja" a kocsit tavoli nyitas-zarassal is. Nekem is ilyen van az F250 -esben.
-
Vole
tag
"Távolról be lehet-e kapcsolni a futést hogy leolvadjon a jég mire kiérek, meg meleg legyen bent?
Ja bocs, robbanómotor... "Ezt csak en nem ertem, hogy mikoze a kettonek egymashoz?
Amugy a jeg nem fog leolvadni, mindegy milyen autot veszel. Ahoz az egyetlen megoldas a futott garazs.
-
Dale
aktív tag
Egy "bepattintós" panel van a port előtt, amit le lehet hajtani hogy hozzáférj, de úgy kinyitva nem lenne érdemes vezetni mert simán letörhet. Van egy széles, de nem magas lyuk a panelen, amin keresztül semmit sem tudtam még bedugni, de nyilván nem birtoklom az összes megvehető OBDII kütyüt, szóval meglátjuk. Ha vékonyka lesz ez akkor beférhet ott, de felülnézeti rajzból meg nem mondom.
Az olajcsere dologgal egyetértek, én 5000 mérföldenként cserélek (8000 km) és kész, ahhoz nem kell ilyesmi. Ha lesz valami olyan funkciója ami az enyémben nincs és kell, akkor veszek ilyet. Távolról (kilométerekről) nem akarom indítgatni szóval lehet hogy felesleges lesz ez nekem. Hibakódot kiolvasni talán tud majd, de törölni nem hiszem, mert azzal csak a szervizeket vágnák meg. (Arra ott az OBDII-Bluetooth connector.)
https://enginedesigns.net
-
Zsebob
senior tag
- Limiter. Kick-down ra mindegyik felold.
- Csatlakozás: lesz egy OBD apu-anyu Y kábel a csomagban, azt kész...
-Távoli elérés: a flotta kezelőknek kell[ Szerkesztve ]
S9+ dualSIM, Moto 360
-
Formaster
addikt
Na ilyet kitalálhatnának más márkában is. Akár utángyártottat. Nagyon örülnék, ha a mercimbe is bekerülne a SmartLink
-
gabor7th
addikt
Nekem nem kéne hackelhető okosautó, mert ez már az életedbe kerülhet, meg a családodéba. Hamar vége lesz ennek a bulinak.
A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu
-
leslieke
Jómunkásember
Okos cucc ez, tetszik.
A sörben az a jó, hogy legyél bárhol a világon, kizárólag az első háromnak fáj az ára!
-
DigitXT
félisten
Több értelme lenne a kölökbe némi életösztönt nevelni... Ha már a KRESZ-t
nem sikerült 18 éves koráig, mire hajthatja a családi verdát. Már csak azért
is, mert ha úgy van, ahogy az előttem szólók írták, lepadlózza a 200-hoz.Ui: emlékszem ám ilyen szülői kontrollosdira a '80-as évekből. Nem akarták,
hogy a "gyerek" a barátait fuvarozza, még akkor sem, ha ő tankol: felírták az
óraállást, és hogy mennyi lesz a táv, amit a "gyerek" menni fog. Többet nem!Természetesen volt olyan rendes, hogy elvitt minket a rét közepéről a faluba
(tájfutóverseny volt, gyalogolhattunk volna pár km-t pluszban!), és valahogy
ez a pár km sose jelent meg az órában. Így mindenki boldog maradt.
Igen, arra a kis időre lekötötte a km órát. Nesze neked virtuális kerítés, hehe.Szerintem baromság.
-
Zsmester89
őstag
A állófűtés tökéletes a jég ellen
---
Volvohoz is lehet rendelni mindenféle utólagos okosítót, több féle csatlakozással (obd pl). Számítógépen programmal beállítod, hogy mit csináljon, úgy mint lehajtja a tükröket parkoláshoz, felhúzza az ablakokat zárásnál, programozni az állófűtést, szellőztető funkció, stb, stb..A "Hogyan lehetsz milliomos?" c. könyvet egy csomagban árusítják a BTK-val.
-
Vole
tag
válasz Willhunting #17 üzenetére
"Pedig az állófűtés pont ezt tudja! Befűti az utasteret és nem kell a szélvédőt vakargatnod."
Olyan jo mikor azok okoskodnak, akik csak elmeletben hallottak ilyesmirol
Mindket autonkban ( Mercedes ML, Ford F250 ) van allofutes ( es persze motorblokk-futes is ), de a rendes hidegben cseszheted. Reggelre olyan jegpancel szokott lenni neha az ablakokon, hogy kaparas elott meg befujom jegoldoval is es hagyom par percig.
Mellesleg neha meg ront is a helyzeten: ha ejjel esik a ho, akkor az elso reteg szepen megolvad a futott szelvedon, ami utana szepen ra is fagy, majd amikor kialakult a szep kis jegreteg, akkor jon ra a hotakaro. Futes nelkul a hideg szelvedore nem fagy ra a ho ( mivel nem melegszik fel annyira, hogy halmazallapotot valtson ), egyszeruen lesoprod reggel a por allapotu havat es mesz. Ettol fuggetlenul persze inkabb hasznaljuk mi is a futest, mert osszessegeben igy is kenyelmesebb.
Itt Kanadaban rendszeresen van -30 fok
-
catroot
veterán
A limiter jól tud jönni néha. Amúgy BMW alatt pl. úgy volt megoldva, hogy ha jól emlékszem két lépcsőben tudod benyomni a gázpedált. Ha erősebben rátaposol, pár mp múlva feloldott és ment is rendesen.
Csak igen, hajlamos az ember megfeledkezni róla és előzéskor érdekes élmény tud lenni hirtelen.
"I live in the weak and the wounded, Doc."
-
#96302336
törölt tag
Az állófűtés egyben motorblokk fűtés is, mivel a motor vízhűtését használja fel fűtésnek, egy külön fűtőcella melegíti a vizet, ami egy kicsi olaj (vagy benzin) kályha. És keringeti is, hogy a z autó ventillátorát használva be lehessen fűteni az utasteret. ennek pozitv hozadéka, hogy a motor is bemelegszik, ami kifejezetten jót is tesz neki, mert nem jéghidegen dermedt olajjal fog indulni, hanem már előmelegített állapotban. A legtöbb autóba lehet utólag is építtetni, a Webasto gyárt nagyon sok autóhoz utólagos intelligens állófűtést.
-
Vole
tag
válasz #96302336 #28 üzenetére
Itt ezt a fajta allofutest nem lattam meg. Nekunk van a motorblokkhoz egy, es masik kulon a belterhez ( ha jol emlekszem 900W -os ). A merciben meg van egy plusz akkumulator melegito is. Es mindez megy gyakorlatilag egesz nap, kiveve menet kozben, mivel 120V -os halozatrol mennek ugyebar.
Neztem most errol a Webastorol egy videot, nem tul meggyozo. A mienknel kisebb belso terfogatu autot -4 fokban tobb mint 10 perc volt mire felmelegitette ugy, hogy az ablakokrol eltunjon a jeg nagy resze ( vekony jegretegrol beszelunk ), nem az egesz.
-
jacis
nagyúr
Én is veszek egyet a 2015-ös mondeomba majd.
iPhone 15 Pro Max,; Samsung Galaxy Z Fold 5; GoPro 8 black, XBOX Series S, Samsung Galaxy Watch 4
-
User64476
őstag
Én is veszek egyet a 2017-es Bentleymbe
-
#72042496
törölt tag
-
azbest
félisten
usa-ban a biztosítótársaságok már használnak hasonló kütyüket, sőt, ahogy látom volt magyar hírből is hasonló nemrég [link].
Úgy emlékszem, hogy volt némi bortány is, hogy némelyik adatgyűjtő védtelenül kinn volt a neten, így adva hozzáférést bárkinek az autó belső rendszereihez.
-
Vole
tag
válasz #72042496 #36 üzenetére
Kiderult abbol amit irt
A magyarorszagi telre nem kell ilyenekkel keszulni. -5 fok meg sem kottyan a kocsinak, a -10 -hez is eleg, ha rendben van az aksi. Amig lekaparod a jeget, addig boven bemelegszik a motor, de par percnel tovabb amugy sincs ertelme jaratni.
A komolyabb hidegben meg mint mondtam cseszheted a melegitodet, a jeget nem fogja leolvasztani, max a belter lesz kellemesebb ( nekunk is ezert van ).
-
Willhunting
aktív tag
Igen csak elméletben hallottam róla, mégis minden reggel használom Te meg elkezdesz hurrogni mikor azzal sem vagy tisztában hogy nem csak elektromos létezik belőle (különben hallottál volna a Webastoról). Van értelme -5-ben is, de még 0-ban is, mivel előmelegíti a motort így kevesebb idő mire eléri az üzemi hőmérsékletét, kevésbé gyilkolod és a fogyasztása is kedvezőbb.
A kommentemet meg az itthoni időjárás viszonyokhoz írtam nem pedig a szibériai -40-hez nyílván és így megállja a helyét az állításom hogy nem kell kapargatni a szélvédőt. -
#72042496
törölt tag
-
dabadab
titán
válasz #72042496 #41 üzenetére
"Nekem nincs tapasztalatom az állófűtéssel, de ha ilyen viszonyok közt leolvasztja a jeget, akkor egy tök jó dolog lehet."
Az.
Most a télen a garázs lakásátrendezés miatt tele volt cuccokkal és az autó kinn parkol a szabad ég alatt - reggelente tiszta áldás az állófűtés. Nem kell a jeget kapirgálni meg az ablakra fagyó lehelettel bajlódni, csak beülünk a jó meleg, kiolvadt ablakú autóba - és gondolom a motornak is jót tesz, hogy nem mínusz tíz fokosan kell beindulnia.
DRM is theft
-
bigmafa
tag
Te most poénból szívatod a népet, vagy belülről jön?
Defa elektromos állófűtés (utastérbe tett fűtőtest), 2kW, kiválóan leolvasztja a jeget magyar körülmények között, és elviselhető hőfokot csinál a kocsiban. Kell hozzá kb 20-30 perc -15 fokban mondjuk, de reggeli induláshoz (időzítve) tökéletes lehet egy csomó embernek.(egy extra - vegyük észre, hogy az "autostart"-os illetve "remote start" megoldások jó része pl. az immo kiiktatásával jár, tehát erősen ellenjavallt!)
Akinek más igénye van, netán a tajgán/tundrán/sarkon lakik, annak _ez_ az állófűtés nem lesz jó. Neki másfajta állófűtés hozhatja ugyanezt az eredményt.
De azt mondani egy magyar fórumon, hogy az állófűtés nem olvasztja le a jeget - bizony a többiek félrevezetése.
-
Vole
tag
válasz Willhunting #40 üzenetére
Ertem, tehat beszereltetsz egy benzines/dizel melegitot amit jaratsz 10-15 percig, hogy kedvezobb legyen a fogyasztasod arra a par percre amig eleri a motor az uzemi homersekletet. Logikusan hangzik
"A kommentemet meg az itthoni időjárás viszonyokhoz írtam"
En meg mint irtam, a -5 fokos ejszakakra folosleges ez a cucc. Az a minimalis jegreteg ami rafagy a szelvedore, azt egyszerubben es olcsobban ( ha mar a fogyasztassal jottel ) leszeded egy egyszeru jegoldo spray -vel. A komolyabb hidegben pedig cseszheted a melegitodet, hacsak nem jaratod 1 orat, de az nem tul eletszeru.
-
Vole
tag
válasz #72042496 #41 üzenetére
Nezd meg ezt a videot:
https://www.youtube.com/watch?v=jba2iD6w4g8
-4 fok, minimalis jegreteg, es 12 perc kellett a futesnek mire nagyjabol leolvasztotta a jeget. Es ez egy atlagos kisauto, nem egy SUV.
Ezzel a jegoldoval 2 perc alatt leszeded ugyan azt a jeget:
https://www.rainx.com/product/glass-water-repellents-cleaners/rainx-deicer/#.WI1meVMrKM8
https://www.youtube.com/watch?v=PYIW0LIHb2M
A belso ter futes inkabb arra jo, hogy ne a jeghideg borulesre kelljen ulni, a jeghideg kormanyt fogni... de arra meg egy sokkal egyszerubb elektromos futes jobban megfelel, termeszetesen akkor, ha van halozati aram a kozelben. Ha nincs a kozelben aram, akkor meg a tavoli inditas siman megoldja ezt a problemat.
[ Szerkesztve ]
-
Vole
tag
"Defa elektromos állófűtés (utastérbe tett fűtőtest), 2kW, kiválóan leolvasztja a jeget magyar körülmények között, és elviselhető hőfokot csinál a kocsiban."
Elhiszem. Egy 2kw -os cucc magyar viszonyok kozott megoldja a problemat, ha egesz ejjel megy. Ha egesz telen minden nap 10 orat megy a 2kw -os cuccod, akkor mar csak a villanyszamla lesz problema itt egyeseknek, akik a fogyasztas miatt aggodnak
Mint irtam, nekem is ilyen van, 900W -os, gyakorlatilag egesz ejjel megy. A belter kellemes ( azert nem meleg ), az ablak viszont a nagy hidegben akkor is lejegesedik.
Sajat tapasztalat alapjan mint irtam enyhe hidegben folosleges a melegito ( jeges szelvedohoz ), komoly hidegben viszont nem eleg a 900W -os cucc sem. A 2kw -ost nem probaltam, de az meg annyit fogyaszt, hogy annyiert mar egyszerubb ha berelsz egy garazst es akkor havat sem kell takaritani a kocsirol
A Webasto -rol keszult video nagyon nem gyozott meg, a Defa -rol pedig nem talaltam rendeset, csak olyat amin vekony reteg havat olvaszt meg alulrol.
A masik dolog az, hogy itt Kanadaban Defa -t nem is talaltam, a Webasto pedig $1000 -tol indul + beszereles.
[ Szerkesztve ]
-
_X10Dead_
aktív tag
Egyezzünk meg abban, hogy mindenki hülye aki ilyet használ.
Van abban valami amit mondasz, de mégsem életszagú a végeredmény.
- Abban a "pár percben" amíg a motor eléri az üzemi hőmérsékletét a kopása/igénybevétele alsó hangon is a tízszerese a normál üzemnek. A spórolásba nem csak a löttyök árát kell beleérteni.
- Egy modern dízel esetén az a "pár perc" könnyen elérheti a negyed órát is. Ha mozogsz. Mert ha nem, odafagysz a kocsi mellé mire lesz elég veszteséghő alapjáraton.
- Nem a hetvenes években élünk. Egy modern autónak nem használ, ha alapjáraton "melegíted". Lássd kisdízelek.
- Van aki nem akarja kikenni magát a jégoldózás/kaparás közben. Ami jéghideg szélvédő esetén amúgy is annyi, mint halottnak a csók, mert kábé azonnal visszafagy egy vékony, de igen kellemetlen réteg, ahogy letörlöd. (Ha nem törlöd le, lefolyik a nagyja és úgy fagy vissza)LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
-
-
Vole
tag
válasz _X10Dead_ #48 üzenetére
"Egyezzünk meg abban, hogy mindenki hülye aki ilyet használ."
Szerintem szukitsuk le ezt a hulyezest arra a szuk retegre, aki amiatt szereltette be a cuccot, hogy ne kelljen szelvedot takaritani azokban a ritka esetekben, amikor nincs tul hideg es eleg vekony a jegreteg. A tobbiek valoszinuleg az utaster futese miatt vettek, ha nagyritkan megsporoljak a szelvedo takaritast az egy kellemes mellekhatas.
"- Abban a "pár percben" amíg a motor eléri az üzemi hőmérsékletét a kopása/igénybevétele alsó hangon is a tízszerese a normál üzemnek. A spórolásba nem csak a löttyök árát kell beleérteni."
Ezen segit a motorblokk melegito, amirol korabban is beszeltunk mar, de arra is csak tenyleg nagyon hidegben van szukseg. Eldonthetned vegre, hogy a magyarorszagi enyhe telrol beszelsz, vagy valami kemenyebb -20, -30 -as hidegrol, mert egyszer ezzel erveltek itt, egyszer azzal. Ha a magyarorszagi viszonyokat nezzuk, akkor egy -5 fokos inditassal nem teszel semmifele kart a motorban, az elettartama nem fog csokkenni.
"- Egy modern dízel esetén az a "pár perc" könnyen elérheti a negyed órát is. Ha mozogsz. Mert ha nem, odafagysz a kocsi mellé mire lesz elég veszteséghő alapjáraton."
Maradjunk tovabbra is akkor a magyar viszonyoknal: -5 fokos hidegben a modern dizeleddel is nyugodtan elindulhatsz max 5 perc alapjarati melegites utan. Sot, jobb is ha elindulsz, ugyanis alapjaraton az eletben nem fog felmelegedni a motorod, viszont kisebb terheles alatt par perc alatt siman. Esszel kell hasznalni a motort. Nem jaratjuk orakig alapjaraton, nem porgetjuk 3-4000 -re hidegen es akkor nem lesz bajod a motorral.
"- Nem a hetvenes években élünk. Egy modern autónak nem használ, ha alapjáraton "melegíted". Lássd kisdízelek."
Homerseklettol fuggoen valamennyi alapjarati ido mindig kell. Rovid ideig jaratva igenis hasznal neki, sokaig valoban nincs ertelme, de nem is irtam sehol, hogy lenne.
"- Van aki nem akarja kikenni magát a jégoldózás/kaparás közben."
Van aki meg nem szeret autobeallot, jardat takaritani telen, ezert padlofutessel megoldotta a dolgot. Kb. ugyan az a kategoria.
"Ami jéghideg szélvédő esetén amúgy is annyi, mint halottnak a csók, mert kábé azonnal visszafagy egy vékony, de igen kellemetlen réteg, ahogy letörlöd."
Nekem ugy tunik, hogy te nem nagyon hasznaltal meg jegoldot. Erdekes, amikor vekony reteg van a szelvedon, akkor egyszeruen lefujom es megyek, az ablaktorlo letorli. Amikor meg vastag reteg jeg van a szelvedon, akkor csak a legbrutalabb allofutes segit, anelkul marad a kaparas.