- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- MG4 menetpróba
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Yettel topik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
Hirdetés
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Watchdog
aktív tag
Tehát ennek alapján már nincs más akadálya annak, hogy HDR10+ műsorokat juttassanak el bárki nappalijába, mint hogy legyen végre ilyen tartalom.
Nyilván, semmi...
-
Male
nagyúr
A hírből ez jobban felkeltette az érdeklődésemet: "100Hz-es High Frame Rate Ultra HD"... végre elindulhatnának erre is ( meg mondjuk a nyamvadt interlace-t is kukázhatnák... bár ahogy növelik a felbontást, egyre kevésbé zavar, viszont iszonyat mennyiségű hibát okoz, pl a múltkor is néztem a TCR futamot, amit remek módon blend field-del deinterlaceeltek a youtube közvetítésen, így jókis kettős látás effektet létrehozva )
-
RozogA87
tag
Mindenki tuggya hogy a Fődecske lapos. Szóval nincsenek műhódak! Ez tény! Amúgy.:
Egyébként én úgy tudtam hogy a TV adást másodpercenként ötvenes bontásban juttatják el ugyan a nézőhöz, de mivel egyszerre csak minden második képsort (azaz a képkocka felét) küldik el ez igazából másodpercenként 25 képkockára jön ki. Legalábbis a Holics-féle fizikakönyv így magyarázta. Ugyanígy akkor az a száz is csak 50.Az intelligens emberek hajlamosabbak a mentális betegségekre. Állítják a hangok a fejemben.
-
Locutus
veterán
Komplett hangrendszerem eladó - https://hardverapro.hu/apro/mackie_studio_monitorok_mr5mk3_mr10s_mk3_sub_asus/hsz_1-50.html
-
dchard
veterán
Jól tudja a fizikakönyv, a cikk pontatlanul fogalmaz:
" az 50 képkocka per másodperces sebességgel szemben"
nem 50 képkocka, hanem 50 félkép/másodperc, tehát 25 progresszív képkocka másodpercenként. Nem akarom azt mondani, hogy megint közelítünk az index tech rovatának a színvonalához, de ismét közel kerültünk, és ez mostanában vészesen sokszor megtörténik.
Locutus:
Mostmár nyugodtan beszélhetünk a hüvelygombáról
Dchard
[ Szerkesztve ]
A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]
-
Tigerclaw
nagyúr
A technológia megléte csak egy dolog. Anyagilag nem éri meg a műsorkészítőknek, a tévécsatornáknak a "kábeltévés" szolgáltatóknak a dolog. Túl drága a megfelelő 4k-s stúdiófelszerelés, drága a sávszélesség a műholdon, drága a sávszélesség a kábelen, drága a hozzá való STB, amit nem tudnak megfizettetni az ügyfelekkel. Tudom hogy nem Magyarország a minta, de azért itt is meg lehet nézni, hogy alig van pár HD csatorna és azokért is olyan felárat kérnek, amit sokan nem képesek, nem akarnak megfizetni.
4k -ban a Netflix féle szolgáltatásoknak van jövője, de annál is csak az USA-ban, ahol bő kínálatot kapsz a pénzedért cserébe.
Arról nem beszélve, hogy még a HD sem valódi FHD felbontású DVBS és DVBT esetén, mert spórolnak a sávszélességgel. 4k-s HDR estén is ugyanez lenne. Egy kamu 4k, kamu HDR szolgáltatással próbálnák átverni az embereket, ahogy a HD-nál is ezt teszik.
A fiatalabb generáció már messze nem kötődik annyira a klasszikus tévészolgáltatáshoz, mint a korábbiak. A jövőben az egyetlen elosztási, elérési közeg az Internet lesz és eltűnnek a köztes szolgáltatók a forrás és az ügyfél között. Ahogy a mobilszolgáltatókból is mobil ISP-k lesznek, a kábeltévés cégek is csak ISP-ként élnek majd túl. A hulladék csatornák eltűnnek majd, mert senki sem fog fizetni értük. A youtube és hasonlóak szintet léphetnek majd, mert ők akár úgy is tudnak szolgáltatni, hogy az ügyfélnek nem kell előfizetnie. A reklámokból megél a youtube és a tartalmat előállító is.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
SPEA
aktív tag
az eredeti:
"The second demonstration, together with LG, ATEME, France Televisions and 4-Ever, will broadcast 100Hz High Frame Rate Ultra HD content via satellite at Astra 19.2 degrees East. The content will feature fast action scenes and show the benefits of 100 frames per second compared to the 50 frames per second, which is today’s standard in TV broadcasting in Europe. It will be received and displayed on LG’s OLED TV using a prototype HFR firmware."és egy kis leírás, hogyan is alakulnak 1936 óta azok a Hertz-ek..
-
sb
veterán
Szerintem meg nem jól tudja.
50 félképből 50 képet, vagyis mozgásfázist próbálnak neked gyártani.
1. Épp azért, hogy ne 25 kép/s-el "szaggasson" az adás.
2. Máskülönben mi értelme lenne 50 félképet küldeni 25 egész helyett? A sávszélesség ugyanannyi.Szóval valójában 50 (itt az új adásnál pedig 100) képet, egész pontosan mozgásfázist kapunk. A felbontás rovására, hiszen csak félképek, ebből kell visszaálmodni a teljes képet. De a képkockaszám az logikailag stimmel.
[ Szerkesztve ]
-
farkas1
tag
Akkor a Samsung HDR10+ szabványt máris tudják az LG tévék?
Mert azzal demózták....
Akkor frissíteni sem kell semmit?
Ha ebből a Dolby Vision mellett mégis szabvány lesz, akkor az szuper, ha az LG tévék máris tudják. Csak ezért, nem kell újat venni.És nincs még ilyen Samsung tévé, hogy a saját szabványukat azzal demózzák?
[ Szerkesztve ]
-
RozogA87
tag
Nahát #6, #8, #9 vitaindító lettem!:-) Zöldfülűként ez egész jó.
Az intelligens emberek hajlamosabbak a mentális betegségekre. Állítják a hangok a fejemben.
-
dchard
veterán
A mozgásfázis, meg a képkocka szám nem ugyanaz. A fogalmi zavar az interlace és az interpoláció között van. A PAL standard 50 félképet visz át ez nyilván 25 teljes értékű képkocka lesz, a TV nem talál ki semmit ebben az esetben. Nem véletlenül lesz a 50Hz-es PAL tartalomból deinterlace után 25 progresszív képkocka. Ha igazad lenne, akkor deinterlace után 50 progresszív képkockát kéne kapnunk, de nem kapunk.
Amiről te beszélsz, az pontosan a deinterlace után előálló 25 progresszív képkockából próbál 50-et csinálni úgy, hogy interpolációval "megálmodja" a közbülső mozgásfázisokat.
Amikor képkocka számról beszélünk, akkor teljes (progresszív) képkockákról beszélünk, ellenben itt félképről (field) van szó, amiből valóban 50 van.
A cikk pontatlanul fogalmaz, mert egyértelműen keveri a képkocka és a félkép fogamát (a PAL-nál mindenképpen), így nem lehet eldönteni, hogy a beígért 100 képkocka is "csak' félkép-e, és ez a hihető szotir, mert az egyesült államokban is a nagy kunsz a 60fps bevezetése (progresszív), ami az NTSC-nek pont a kétszerese, tehát jó eséllyel itt is erről van szó.
Dchard
A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]
-
sb
veterán
Ezt csűrhetjük, csavarhatjuk, de alapvetően logikailag arról van szó amit írok.
Mozgásfázis 50db van másodpercenként, ehhez 50 félkép. A megjelenítés frissítése is 50Hz. Tehát - ha már mozgásról beszéltünk - akkor ez több fázis, mintha "25 teljes értékű képkocka" (vagyis progresszív 25p) lenne.Ez az értelme az egész interlacingnek. Ha 25 teljes (egy fázist tartalmazó) képpel lenne egyenértékű akkor felesleges lenne 50 félképpel dolgozni, hiszen a sávszélesség-igénye tök ugyanaz és pontosan ugyanannyi mozgásfázist is tartalmazna... csak dolgozni kell vele feleslegesen.
Avagy ha megfordítjuk: én képkockán a váltottsoros félképet értettem. Olyan képkockák ahol minden második sor fekete. Ebből van 50db. Tekinthetjük felezett felbontású 50fps videónak is is, ha úgy tetszik.
Magyarul a 25p nem egyenlő az 50i-vel közel sem.Ez volt a lényege az egész intelacing technikának amit kitaláltak. A végén kapott akárhány képkocka nem teljes értékű, egy darab kép hanem több mozgásfázist tartalmaz. Egyébként az is változó, hogy hogyan deinterlace-eled vagy hogyan jeleníted meg.
- Régen az analóg megjelenítőknél nyilván 50 félkép került fizikailag is megjelenítésre. Deinterlace itt nem volt, a fizikai megjelenítés intézte az egészet.
- Ma már jellemzően 50(60)p-re deinterlace-elnek a megjelenítők, vagyis eleve több teljes értékű képet készítenek (nyilván igazodva a digitális, memóriából történő ill. az LCD technológiák megjelenítéséhez). Te ezt hívod interpolációnak, de sok esetben ez deinterlace néven fut ugyanúgy. Bár kétségtelen, hogy itt már meg kell "álmodni" a hiányzó részleteket. Vagyis információelméleti értelemben intepoláció történik.
- És akkor van a "köztes" megoldás: ha 25 képkockát csinálsz belőle. Viszont ha ez deinterlace-el történik akkor itt sem beszélünk másról elméleti értelemben mivel az információ ugyanúgy nem áll rendelkezésre a két félképből. Abból ugyanúgy "ki kell találni" a 25p deinterlace-elt képet. Egyedül akkor nincs információ-kiegészítés ha a két félképet kirakod ahogy van.szerk:
Egyébként érdemes megnézni vmi sportközvetítést 25p 50i és mondjuk 60p forrásból. A legelsőhöz mondjuk nehéz példát találni, de érdemes. Az 50i mozgásfolytonosságban a 60p-hez lesz közelebb. Egy 25p meg diafilm ezekhez ehhez képest.[ Szerkesztve ]
-
Lacok
őstag
" Az élő adást pedig egy 4K HDR LG OLED televízión lehetett nyomon követni."
Hogyhogy nem Samsung QLED tévén.
"Errare humanum est, sed in errare perseverare diabolicum"