- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
ph A szerverpiacra szánt Turin platform, illetve a mobil szintre nevező Strix Point érhető el a főbb partnerek számára.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Eleglide C1 - a középérték
ma Szintet lépett az Eleglide, az egyébként egész korrekt M2 után a C1 sokkal komfortosabb közlekedésre alkalmas.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Röviden igen. Akármilyen gyors a PCI Express sáv, az nem ment meg attól, hogy ha elfogy a VRAM, akkor bizonyos allokációkat törölni kell. Már maga a törlés időigényes, és explicit API-kkal különböző ellenőrzéseket kell futtatnia a CPU-val a programnak, hogy ne töröljön olyan adatot, ami éppen használatban van. Ez eléggé szopás lenne a programfuttatásra. DirectX 11-ben ez még rosszabb, mert ott aztán az allokáció törléséhez egy rém lassú és processzorigényes folyamaton keresztül vezet az út.
Az is probléma, hogy a fejlesztők nincsenek a helyzet magaslatán az explicit API-kkal, és még ma is előfordul, hogy kb. 1 GB-nyi adat szemetelt adat, és nem is távolítja el a megírt kód, mert a törlés még explicit API-val sem ingyenes. Ez például a 4 GB-os kártyáknak nem egy fasza dolog. Vagy mondjuk a Far Cry 6, amiben basszus a VRAM telítődése konkrétan játékösszeomláshoz vezethet, mert annyira el van baszarintva a menedzsment, hogy ha pont akkor lesz out of memory, amikor konstansot direkten a root signature-ba ír, akkor azt a motor nem tudja lekezelni alkalmazásfagyás nélkül. Egyszerűen meghal a cucc, kilép és ennyi. Ezért pofázza a Microsoft teli szájjal évek óta, hogy a root signature nem buffer viewek tárolására való, azokat leíróhalmazokba kell rakni.
Ha valamelyik fejlesztő nem tud jó menedzsmentet írni, akkor fel lehet használni a D3D12MA és a VMA libeket. Előre megírt menedzsment egy rakás beállítással, ott a Horizon Zero Dawn, a Strange Brigade, a World War Z (Aftermath), akármi, fejből nem jut eszembe több, ami használja ezeket. Meg lehet nézni, hogy mennyire veszettül működnek ezek a motorok ha menedzsmentről van szó. Különösen a World War Z: Aftermath és a Strange Brigade, amelyek valós idejű defragmentációt is alkalmaznak, így időnként az allokációkat egymásra tolják és korrigálják a pointereket, vagyis anélkül szabadítanak fel, pontosabban tesznek egybefüggővé VRAM-ot, hogy bármit is törölnének. De még mindig van olyan fejlesztő, amelyik inkább szenved egy saját menedzsmenttel, ami némi eséllyel kifagyhat (igen a Far Cry 6-ra gondolok).
#357 gbors : Nem mindegy, hogy mennyi adatot másolsz. Általában ez minimumra van véve a magas késleltetés miatt, de ha elfogy a VRAM, akkor nyilván nincs más út. És innentől kezdve semmi sem ment meg az időszakos akadástól, hacsak nem veszed lejjebb a beállításokat.
Attól függ az akadás gyakorisága, hogy mennyi VRAM fogy el. Az allokációk különböző méretűek, lehet nagy és kis allokációt is másolni, a kicsi nyilván kedvezőbb. Vagy példát lehet venni a World War Z: Aftermath és a Strange Brigade játékokról, amelyek defragmentálnak, és akkor nincs probléma.Az általános ajánlás, és a saját ajánlásom is az, hogy 1080p-re is 8 GB-os kártya kell. Ez a minimum. Hacsak nem szénné optimalizált csúcsmotor van a játék alatt, mint az Asura, vagy a Swarm. De ezek a fehér hollónál is ritkábbak, így inkább a 8 GB. Csak ezekért kurvára zsebbe kell ám nyúlni manapság.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Yutani
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- További aktív témák...
- Újszerű - POWERCOLOR Radeon RX 5500 XT 8GB GDDR6 VGA videókártya
- Hibátlan - GIGABYTE GTX 1660Ti Windforce OC 6G 6GB GDDR6 VGA videókártya dobozos
- Hibátlan - PALIT GTX 1650 StormX 4GB GDDR5 VGA videókártya - tápcsatlakozó nélküli !!!
- ASUS ProArt GeForce RTX 4080 SUPER 16GB GDDR6X OC (ASUS-VC-PRO-RT4080S-O16G) Bontatlan új 3 év gar!
- XFX RX 6600 XT SPEEDSTER SWFT 210