Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • djnice

    veterán

    válasz lenox #27 üzenetére

    A HDR10-nél is ott vannak a metaadatok (MaxFALL, MaxCLL) amelyek alapján a megjelenítő elvégzi a megfelelő tone mapping-et.

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz lenox #27 üzenetére

    Az utóbbi pár évben az LG WRGB OLED-eken is a W alpixellel "túltolt" 700 nit a referenciapont, amivel a HDR10/HLG és a DolbyVision is dolgozik. Mindkettőnél egyformán kifakulnak a >350nit csúcsfények (2017-ig fakultak a sötétebb szaturált színek is, de mindkét formátumnál, mert ez az LG processzorán múlik, hogy hova tologatja a vágási pontot, meddig őrzi meg a szaturációt és honnan ereszti el a színhelyességet a fényességért).

    A Dolby processzora semmi másra nem jó, csak hogy pénzt kérhessen érte a Dolby. Olyasmi, mint manapság az nVidia G-sync modul (bár ott a vele járó "hitelesítés", hogy az nVidia szerint "jó cucc" talán még többet is ér, mint itt).

    A HDR10 meatadatok tekintetében az egyik gond lehet, ha a lejátszóból eleve hibás (nem a tartalommal egyező, hanem valami fix "beragadt") metaadatot küld a TV-nek. És valóban, DV-nél ilyen nincs, mert a számára érthetetlen folyamban van a metaadat jó része is, ő csak annyit tud, hogy mi a fix header. De ez nem a HDR10 szabvány hibája, hanem a lejátszóké (egy rakás nVidia és AMD driver is hibás, ha PC-n nézelődünk) és a Dolby-nál is voltak hasonló gondok (mikor a DV processzoros TV-ken ugrált a fekete, ami főleg OLED-en látszott, de a Dolby hibája volt).
    A másik, hogy a TV is magától dönti el, hogy melyik értékkel mit kezd, vagy mit nem. A legtöbbet szerintem csak a mastering peak white érdekli, semmi más (LG-nél így tűnik, ugyanakkor a fentiek miatt nehéz megmondani, talán a Panasonic játszik többivel is).

    Azt felejtjük el sokszor, hogy ha van egy 1000 nit-re master-elt film és egy kb. ennyire képes TV, akkor lényegében ugyan azt kell látnunk mindkettőn. Jó, ott van még a 12-bit a Dolby-nál, de annak is akkor lehet majd értelme, ha lesznek sokkal magasabb csúcsfényre és tágabb színtérre képes, natív 12bit kijelzők. Egyelőre inkább vagyunk ott, hogy a 10bit is alig jön át banding nélkül a 10bit-es panelre, mert a végletekig kicentizik a feldolgozás precizitását, ellenben belepakolnak egy rakat opcionális "képjavítót"', aminek fent van tartva az erőforrás.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák