Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sb

    veterán

    válasz Ijk #179 üzenetére

    Még mindig nem érted vagy ködösítesz.

    24p esetén hiába írod, hogy a záridő határozza meg az elmosódást. Ez így van, de a záridőt meg az fps szám határozza meg. Ha kevés az fps és nem akarsz darabos ugrálást akkor nagyobb záridőt fogsz használni gyors mozgásnál. Ennyire egyszerű. Írtam már korábban: nézz meg egy gyors akciójelenetet kikockázva. El lesz mosva mint a szar.

    Ha gyors záridővel nézed akkor meg ugrál. Én - de erre érzéketlenebb, teljesen hozzá nem értő ismerőseim is - látják a különbséget folyamatosságban egy 24 és egy 30fps videó között is. Nemhogy 24 vs 60.
    Nem tudom szoktál-e játszani de megnézhetsz egy PC játékot (ofc motion blur nélkül) is 24fps-sel mennyire darabos mondjuk 60-hoz képest.
    Ha te nem látod ezeket akkor ez egyéni probléma. Ettől még létező dolog.

    Interpoláció: Pumba-nak is írom. Olvassatok figyelmesebben: elvben ugyanaz az eredmény, direkt ezt írtam. És, hogy tekintsünk el a gyakorlattól, hogy egyrészt hibás az interpoláció, másrészt más a kiinduló kép más. De pl. miért ne lehetne hasonló akár ez is? Leírta Ijk is, hogy záridőtől függ az állóképek élessége. Akár lehet tök ugyanolyan záridejű 24 és 60fps forrás. Egy elméletben tökéletes interpolációnak az a feladata épp, hogy a kihagyott képkockákat "kitalálja". A mintavételnél hiányzó információkat tökéletesen visszaállítsa.
    Tudjuk, hogy nincs ilyen a valóságban, de elvben pontosan erről van szó. De akár még a gyakorlatban is lehetne olyan valós felvételt gyártani amit utána frame-ek törlésével és interpolációs visszapótlással pixelre ugyanazt kapnánk. Miért ne?

    Továbbra sincs egyik érv sem megdöntve. A 24p darabos vagy elmosott (vagy mindkettő) mellett kitartva a mozgásfolytonosságot és élességet számonkérni finoman szólva ellentmondás.

    szerk: A 24p meg azért "mozgókép" mert ez volt a minimális amit már annak látsz legalább. És a technológia nem engedett meg többet. Ettől még nem jelenti azt, hogy ennél többet nem érzékelsz és nem sokkal jobb/alkalmasabb a feladatra.
    Ez pont olyan mint 15 éve amikor a 640x480 "magas felbontás" volt. Meg amennyire ma is vannak pl. 15fps "mozgóképes" kamerák is.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák