Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • FireKeeper

    nagyúr

    Anno 2070 és Deep Ocean

    Az új rész elődeihez hűen egy szigetvilágban játszódó valós idejű stratégiai játék, de akár gazdasági szimulátornak is nevezhető. Az eddigiektől eltérően a játék a közeli jövőben, egész pontosan 2070-ben játszódik. A történet szerint ekkorra a sarki jégsapkák nagy része már megolvadt, ennek köszönhetően a tengerszint megnőtt, és a szárazföldek összezsugorodtak, az anyatermészet erőforrásai pedig már erősen kifogyóban vannak. Az egyjátékos kampány három küldetéssorozatra (sorozatonként 3-4 pálya) van szedve, de valójában elég folyamatos, játékstílustól függően 10-15-20 óra tiszta játékidő biztos benne van a sztori végigjátszásában. Az egyjátékos móka itt persze nem ér véget, ahogy az elődben, itt is található jó néhány önálló küldetés, valamint szabadon beállítható, akár végtelenített játékmód is. Ezen kívül van lehetőségünk többjátékos módra is, ami lehet kooperatív vagy egymás elleni meccs is.

    Akkor egy kicsit a játékmenetről: három játszható frakció van a játékban: az Eco és a Tycoon, és a Tech. Az Eco jellemzője, hogy alapvetően környezetbarát technológiát használnak, épületeik nem, vagy csak kismértékben szennyezik a környezetet, viszont az ipar hatásfoka nem igazán magas. A Tycoon ezzel szemben a tiszta haszon híve, és ennek elérése érdekében nem restek a természetet is lerombolni, beszennyezni, viszont a gazdaságuk elég hatékony. A Tech pedig az új technológiák kifejlesztéséért felel. A három népcsoport lakói mind-mind más termékeket igényelnek, és néhány alap nyersanyag kivételével az építkezéshez is másféle alkotóelemeket használnak. A kampány során egyébként mindhárom frakciót megismerhetjük.

    Új, érdekes játékelem az előző részekhez képest a szigetek öko-egynsúlya, az Ecobalance. Ez a mutató arról ad tájékoztatást, hogy az adott szigeten mennyire károsodott a természet. Ráadásul nem csak jelzésként szolgál, hanem fontos hatásai is vannak: alacsony mutató esetén a farmok termelékenysége leesik a mérgező talaj miatt, és szmog alakulhat ki, ami lerontja a lakosság hangulatát. Magas ecobalance esetén pedig extra termelékenységre és magasabb morálra számíthatunk.
    Szintén új játékelem, hogy most már a víz alatt is építkezhetünk, bár sajnos városokat nem építhetünk oda, csak termelő épületeket.

    Ennek megfelelően megjelentek a hagyományos hajók mellett a tengeralattjárók is, valamint ezentúl légi egységeket is használhatunk, tehát megjelent az Anno sorozatban is afféle kő-papír-olló mechanizmus, vagyis nem igazán van mindent verő egység, megfelelően kell felépíteni a flottánkat, ha ütőképes tengeri erőt szeretnénk felmutatni.

    Deep Ocean

    Az első hivatalos kiegészítő csomag a játékhoz Deep Ocean névvel érkezett, és számos ponton egészítette ki az alapjátékot. Elsősorban kaptunk egy új sztori központú küldetéssorozatot, aminek nagy része a játék nevéhez hűen a tengerszint alatti történésekre összpontosít.

    A játékmenetben talán legnagyobb változást hozza magával egy új társadalmi szint, nevezetesen a Tech népcsoport "zsenijeinek" megjelenése. Ezek a géniuszok új termékeket igényelnek, amik közül néhány előállítása igen komoly gazdasági és logisztikai fejtörés elé állítja a játékost. A géniuszoknak hála most már Tech oldalon is építhetünk monumentumot, ami akárcsak a másik két oldalnál, itt is kielégíti a lakosság épületekhez kötött igényeit, valamint lehetővé teszi a szigeten bármiféle épület megépítését.

    Két új egységet is hoz magával a kiegészítő. Az egyik az Atlas nevű hordozó, ami két helikoptert, vagy egy vadászgépet tud hordozni, és feltankolni (persze ha a raktérben található üzemanyag), illetve javítani a közelében lévő hajókat. A másik a Sisyphus nevű teherszállító tengeralattjáró, ami amellett, hogy rengeteg szállítmányt elbír, a tenger alatt mozogva a felszíni egységek számára láthatatlan.

    Az energia menedzsment terén is történt változás, az egyik, hogy megjelent egy új generátor, a termikus generátor. Ezt a tengerfenék meghatározott pontjára tehetjük le. A játékban ez a generátor állítja elő a legtöbb energiát, ráadásul anélkül, hogy beszennyezné a környezetet. Azonban nem fenékig tejfel ez a technológia, ugyanis a generátor meghibásodása idézheti elő a kiegészítőben debütáló új természeti katasztrófát, a cunamit, aminek fényében már erősen meggondolandó a használata. További újítás, hogy az energiát ezentúl eloszthatjuk a szigetek között, ezzel biztosítva hogy mindenhol megfelelő szint legyen, valamint kialakíthatunk akár csak energiát termelő szigetet is.

    Az esetleges vásárlásnál mindenképp figyeljünk oda, hogy amennyiben már rendelkezünk az alapjátékkal, lehetőleg a Deep Ocean önálló (így olcsóbb) verzióját vásároljuk meg, azonban ha még nincs meg az alapjáték, úgy érdemesebb a kiegészítőt is tartalmazó, teljes kiadást megvásárolni, mivel nem sokkal drágább, mint amennyiért az alapjátékot adják (nem mellesleg olcsóbb, mintha külön vásárolnánk meg őket).

    Hivatalos honlap
    Anno Wiki
    Magyar nyelvű Anno 2070 teszt
    Magyar nyelvű Anno 2070 Deep Ocean teszt

    steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill

Új hozzászólás Aktív témák