Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Declare

    őstag

    válasz lolka1980 #46565 üzenetére

    :D az meg biciklivel sem hosszu tav.

    sokan addig jutnak a kalkulacioval, hogy a dizel kevesebbet eszik 100 on, akkor az a tuti. Azzal mar kevesebben kalkulalnak, hogy milyen költsegek jelentkezhetnek a dizelnel, dragabb maga az auto is, dragabb az ado, ha helyi futkosasra van hasznalva, akkor kb garantalhato a szivosor/turbo/egr/dpf... koszolodasa, illetve kenyesek a gazolaj minösegre is.

    a dizel akkor jo valasztas, ha vannak hoszabb utjaid rendszeresen (minimum 50-60km egyhuzamban), ott tud keveset fogyasztani es rendesen kitisztulni. Helyben forgolodva 5-10k km eves futas mellett kicsi az eselye, hogy megterül a dizel. Ha ujonan veszed akkor azert mert alapbol kb 1 millioval dragabb, mint a hasonlo benzines, ha hasznaltan akkor meg azert mert szinte garantalhatoan lesznek magasabb szervizszamlaid.

    Alltalaban ökölszabalykent szoktak mondani, hogy legalabb 15k de inkabb 20-25k km evente ahol erdemes dizelt venni.

    [ Szerkesztve ]

  • AMD Power

    titán

    válasz lolka1980 #46565 üzenetére

    Benzinesnél a nem rövid táv nálam min 10km. És ez is évszakfüggő. Nyáron a benzinessel a 10km már nem rövid táv, télen meg mondjuk 15km. Dizelnél a rövidtáv szerintem a benzinesnek km a duplája. Évszakól függően. Az évi 20.000km futás pedig szerintem "alap" egy dízel autó megvételénél.

    [ Szerkesztve ]

    Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html

  • F_Gergely

    őstag

    válasz lolka1980 #46565 üzenetére

    Kell neki távolság, 10 km alatt a vízhőfok felmegy, (télen -10-ben ha rátolod a fűtést ezt felejtsd el). Első pár km-ben nem toljuk neki, nem pörgetjük mert atomjaira fog hullani a turbó is meg idővel a motor is. Érzed ha már pörgetheted kicsit (és nem nagyon) mert nem lesz olyan nyúlós az autó vezetése.
    Dízel a pályát szereti, városban bekokszosodik, dzsuvás lesz a rendszer, EGR-t lehet takarítani majd cserélni, turbót/katalizátort/kipufogót rendszeresen ki kell kormolni. Ha városban nem használod a turbót akkor szépen le fog ragadni majd beszorul és mikor kéne akkor meg szintén atomjaira fog hullani.
    5-10 km-es távokra messze el kell felejteni a dizelt (és itt nem is fog neked 5 litert enni hanem inkább 8-10 litert) 20 km az alja amin el lehet gondolkodni, hogy valóban kell-e. Szintén szempont az éves futás, ha mész évente 10 ezer km-t akkor szintén felejtő. én évi 20-30 ezert megyek 4-6 havonta van olaj és szűrőcserém, motormosással.
    Imádom a dizelt, nem vennék mást, de elég sokat megyek, nyaraló siófokon van igy sokat pályázom, barátaim németországban laknak igy szintén jó ha tudok pályázni és nem kell félnem hogy 10 litert fog enni.
    Kompromisszumok kellenek, és nagyon alaposan mérlegelni, milyen körülmények között használnád.

Új hozzászólás Aktív témák