- OnePlus Nord 3 - kapcsoljuk északot
- iPhone topik
- Xiaomi Mi 8 - így csinálunk csúcsmodellt Mi
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Hirdetés
-
Fülhallgatók is érkeztek a Reno12 szériával
ma És persze az Oppo okosórája is, lásd előző bejegyzés. A muzikális élményt az Enco X3i és az Enco Air4 Pro szolgáltatja.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Premier előzetesen az Elden Ring: Shadow of The Erdtree
gp A minap befutottak az első tesztek is, amik szinte csak pozitívakat írnak a DLC-ről.
-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Igen, és az a gpu az, amit mi itt GT300-nak hívunk.
És egyéb tulajdonságai mellett tökéletes lehet asztali gépekbe játékok futtatására is.
Nem azt mondta inkább, hogy a dx11 nem számít első időkben? (Bár ez pont ellentétes a dx10-es kampányukkal) Csak a sebesség (mondhatni a nyers erő) a fontos. Én így emlékszem.
Mindegy nekem mit mondanak róla, már nem iszok előre a medve bőrére, nehogy nekem az is akkor csalódás legyen, mint az rv870. Jöttek itt az ilyen-olyan teljesítménnyel, és világmegváltó szöveggel, aztán gyakorlatilag kaptunk egy megduplázott sp számú gpu-t ami 15%-al gyorsabb az nv leggyorsabbjától. Holott én önös érdekektől vezérelve, melynek aljas anyagi ok az alapja,
azt szerettem volna, ha legalább 2x olyan gyors.
A konvertáló programok működéséhez tökéletesen nem értek, így elhiszem annak a hozzáértőnek aki azt mondja, hogy a gpu-val készített végeredmény egyes esetekben rosszabb is lehet minőségileg. Pont úgy mint, ahogy sokan elhiszik a Te tolladból született (rém)híreket!
-
Ha az nv a Tesla piacra koncentrál akkor az előző link alapján a GT200
az a Geforce Tesla 200Vagyis a gt200-al koncentrált a tesla piacra már eddig is.
Ha következő chipjük mégjobb lesz, mondhatni valóban nagyon koncentrálnak. Felőlem illethetik bármilyen kódnéven GT, GF, natúr Fremi, a lényeg, hogy jól sikerüljön, és ne egy szimpla duplázást kapjunk.
-
rocket
nagyúr
"A kék pöttyök minden bizonnyal a dedikált DP feldolgozók."
Azt irta Rys, hogy a kek pottyok nem a DP-t jelolik.
#1339: Ha 3milliard+ tranzisztor lesz benne, akkor biztosan nagyobb lesz mint 450mm², Cypress 336mm² es ~2.1 milliard tranzisztor.
December 1 is keso, black friday utan van az is, egyebkent ha jol emlekszem a DIRT2 kuponon december 10-ket irnak, hogy akkortol lesz letoltheto.
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
rocket
nagyúr
Annak nem sok ertelme lenne, es eleg nagy gaz lenne ha a Retail verzio jonne elobb, a HD5870 tulajoknak a DX11 kartyajukkal meg napokat kene meg varni, hogy jatszani tudjak a kartya melle ajandekba kapott letoltheto verziot. (ha csak megnem veszik, aminek 0 ertelme lenne ugye
)
Szoval kizartnak tartom elobb jojjon a Retail, de az nem lehetetlen ha valoban december elsejen jelenne meg, hogy akkortol elerheto lenne a Steam verzio is a kuponnal.
(altalaban egyebkent a jatekoknal aminek van Steam verzioja is mindig joval elobb szokott megjelenni mint a Retail, nem kell szallitgatni sehova a jatekokat, ezert elobb szoktak kezdeni a digitalis terjesztest.)"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Ez akkor azt jelenti, hogy az nV "nekimegy" az x86-nak, ha nem is desktop téren.
Ez tipikusan nV-s terv. Elég nagyratörő.A jövő ezek szerint: x86 vs. ARM...
Nem lepődnék meg, ha ezek után az nV szorgalmazná a Cloud Computing-ot, mert oda a kliens oldalra is elég egy kis ARM-es cucc (Tegra, Google OS-sel), és a szerver oldal is mehet a Tesla cuccokon. Már csak a Google-nek kell beszállnia, és kiteljesedik a kép.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
-
DemonDani
addikt
Hát pár érdekes kérdés felmerül bennem is a ma megtudottak alapján, de várjuk meg a GTCn mit mond el Jen-Hsun, aztán majd mehet a spekulálás megint.
[ Szerkesztve ]
NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
-
DemonDani
addikt
-
keIdor
titán
Na meg a TSMC.
Érdekes az a 7-es a képen, a 7db működő magból ez a 7.
[ Szerkesztve ]
¡GLORIA A LAS PLAGAS!
-
DemonDani
addikt
Hát kénytelenek voltak vinni...
De ha nem értik akkor nem értikNa videózzatok kicsit.
[ Szerkesztve ]
NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
-
Jack O'Neill
tag
Abu! Megtennéd, hogy felhomályosítasz a TFLOPS számítási metódusáról? Csak mert nem egészen vagyok képben. A régi gt200-ban volt 240 komplex shader egység és az terjedt el, hogy 900 x gigaflopsot tud. A hd 4000 széria meg valahol 1,2-1,4 TFLOPS-nál járt. Az új Atik megduplázták a shader számukat (800-1600) közel azonos frekin és most 2,6Tflopsot rebesgetünk itten. Hogy van az hogy az NV esetén több mint 2x-es a shader egyésgek számának a növekedése, magasabb frekikről beszéltek 1700MHz. és messze nem lineárisan interpolálunk (1,7TFLOPS). Ennyivel butábbak lettek a magok, hogy órajelenként kevesebbet tudnak végrehajtani???
Csak mert nem értem a metódust, hogy hogy jön ki. Nem úgy volt, hogy a magokat továbbfejlesztették? Azt értem, hogy a DP teljesítményből indultatok ki, amire azt mondták, hogy 8x-os min. Csak nem értem, hogy hogy van összhangban a feldolgozóegységek számnak ilyen radikális megnövelése a számított TFLOPS-okkal. Bocsi, ha hülye vagyok, de szerintem kérdezni nem szégyen
Csak elakarom kerülni a káoszt a fejemben, mert püfölöm a számológépem és nem jön ki sehogy
Köszi a választ előre is...
JAJJMÁÁÁÁ
-
Ha 7x lassabb, akkor az 512SP már 73 textúrázót kitesz. Kell ettől több DX11-hez?
És egy hír:
Nvidia Can Disable Certain Fermi Features on Gaming Graphics Cards
Tömören, ami érdekes lehet: A DP teljesítményt 750 GFLOPS köré becsülik, és valami olyasmit akarnak kihámozni egy elejtett mondatból, hogy nem csak az SP-k számát akarják variálni az olcsóbb termékekre szánt GPU-kban, hanem egyes képességeket is letiltanának a Geforceokon a Teslakhoz képest , például lerontanák a DP teljesítményt (ez utóbbit nehéz elképzelni, miként kiviteleznék).
Az eddigiekből nem úgy tűnik, de ígérik, hogy még 2009-ben ideér a kártya.
(És már augusztusban is volt működő A1 reves chipjük, ezt demózták most is.)Lehet, hogy fele-negyed méretű cachevel, chip hibák miatt letiltott ECC-vel, és hasonló seljetes példányokkal jön csak chip a Geforce vonalra?
Így akár nyereséges is lehetne a termékvonal, ha tényleg csak a hulladékot szórják ide ki, de elég lesz-e? Pl. az ECC igencsak mindegy, de a cahce mondjuk nem jönne jól egy grafikát csak emulálgató chipnek?[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
DemonDani
addikt
Hát igen és mikor az FPALUk rovására megy a terhelés akkor majd az lesz a nagy kérdés hogy milyen módon fogják megválasztani mennyi menjen ide/oda bár gondolom megpróbálná ilyen esetben kiválasztani mikor optimális az eloszlás de ez is teljesítménybe kerül hogy meghatározza... Majd túltextúráz
Az viszont még akkor megint érdekes hogy mit láttunk a GF100ból...
De a tesztkari Tesla feliratú volt az biztos, az is hogy az ECC megléte szinte mind1 mivel ennyire nagy pontosságot ez a piac egyáltalán nem igényel és felesleges is, de akkor is jobb azért mjuk egy pontosabb csip nem kell többszörösen számolnia ugyan azt az adatot...Durva lesz ez a GF100
Szinte mindent tudunk a felépítéséről és mégis hatalmas kérdőjel a cucc
NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
-
smkb
őstag
Fix funkciót kiváltó általános egység az emulált funkció ?
Ne viccelj már
Akkor egy gyökvonás meg egy cosinus transzformáció is az? Ezek is fix funkciók lehetnek egy api szempontjából. Majd, ha lesz egy olyan dokumentum, vagy szabvány, hogy a tesszelátor hardver így és így néz ki, és ezt és ezt a funkciót tudja illetve ezt és ezt kell hardveresen tudnia, akkor igen. Ameddig csak elvárás van, hogy egy adott hardver mit valósítson meg, addig nem. Amíg a célhardver futtatja a tőle elvárt algoritmust addig nem emulál semmit, hanem csak mezei módon a funkciójának megfelelően működik Majd akkor, ha ezt nem a célhardver teszi, hanem pl az x86 processzor alatta, akkor már lehet róla beszélni, hogy nem a célhravder valósítja meg a funkciót, hanem azt emulálja, mert nem képes rá. Itt csak annyiról van szó, hogy ezen a célhardveren a szoftveres rész több.
-
hugo chávez
aktív tag
"Once GPU suppliers like NVIDIA realized what these pioneers were
doing with their chips, they took steps to simplify the use of their
GPUs for computational, as opposed to graphical applications.To make this work, they needed to do far more than create a few
new compute-oriented APIs; they had to restructure the overall
architecture of their devices, replacing the specialized vertex and
pixel pipelines that had characterized earlier designs with a single
unified processor that could be programmed to handle pixels,
vertices, textures and even non-graphical calculations." (forrás: N.Brookwood_NVIDIA_Solves_the_GPU_Computing_Puzzle)Nagyjából azt írja, hogy az Nvidia egyszerűbbé teszi a gpu-n történő számításokat, amihez nem elég egy új számításorientált API, hanem átalakította a teljes architektúrát, a régi specializált pixel és vertex egységek helyett most egy szabadon programozható egységesített processzor végzi el a pixel, vertex, textúra és bármi egyéb nem grafikus számítást is.
Akkor ezek szerint a textúrázás is emulálva lesz? Vagy ez csak a "régi" egyesített shaderarchitektúra lenne?"sajnos ez a beszélgetés olyan alacsony szintre jutott, hogy a továbbiakban már nem méltó hozzám" - by Pikari
-
Jó kérdés, hogy a játékok mennyire aknázták ki eddig az egyes részegységek teljesítményét, és mennyire akarják a jövőben, valamint mennyire tudja majd kihajtani ezt az új chipet az új ütemezés és a driver emulálás közben. Ha eddig kárba veszett egy nagy adag TFLOPS, akkor nem feltétlenül lesz probléma az emulálás. Én adok neki esélyt, hogy régi játékokban még le is nyomja az RV870-et, de még DX11 játékokban sem lesz 7x lassabb, csak lemaradozik attól függően, AMD reklámos játék-e.
Egyébként nekem olybá tűnik, mintha a Fermi majdnem akkora előrelépés lenne, mint a G80 volt akkoriban. Az más kérdés, hogy nem DirectX-re termett, de játékok alá is jó lehetne.
(#1587) Bici - Szeretem az ilyen demókat. Azt tényleg mutatják, amit kell, csak épp lassan futnak, és nem is szépek.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Nem tudom, nekem valahogy más az emuláció álltalános értelme.
Fix tesszelátor: erre a célra jó, és f@xa meg, minden, de csak erre, más esetben kihasználatlanul szunnyad.
Szabad felhasználású sp-k: éppen azt csinálják, amit kell, ha a szoftver azt mondja, tesszelátorkodnak, ha arra nincs szükség, akkor más munkát végezhetnek.
Emuláció nállam az, amikor a pc-men, futtatom a régi kedvent videoton tvc gépem basic játékait.
-
-
-
OK, de hány integer ALU műveletből jön ki egy pixelhez egy textúra mintavételezése és szűrése? ha meg az SFU ebbe belenyúl, akkor rögtön ő lesz a szűk keresztmetszet az 1/8 kapacitásával, nem?
azt meg már meg sem merem említeni, hogy az FP16-os textúrákat használó játékokkal mi lesz...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Nyilvánvaló, hogy a jövő a Fermi felépítésében van, de ez nagyon távoli jövő.
Ez most nagyon felesleges, de úgy a rend kedvéért had mondjam már el hozzá, hogy: Igen, ha az nv szalad előre a jövőbe, az hülyeség, ha az AMD, az mennyei bódogsokszög és technoorgazmus, és olyankor azt ajánlott venni, mert a jövőbe mutat, még ha az életciklusa alatt szar is lesz (R600, és talán Rv670 is), most viszont a Fermi a kukába való, mert túlzottan előreszaladt.Biztos azért, mert nem vagyok programozó, de nekem sokkal jobban tetszene, ha mindkét-három cég inkább fermiféléket csinálna, és dx11 helyett már inkább most elkezdtek volna cGPU-ra írni software render motorokat PC-n.
Valamiért nekem úgy tűnik (és most nem csak zöld szemüveg...), hogy hosszabb távon nagy átlagban az nv által preferált vonallal jártunk volna jobban, egyféle mindenre jó, és fasza chipet mindenkinek, nem mindenféle kötött funkciós agyszüleményeket pakolni a GPU-kba, aztán csontig benyalni az MS-nek, hogy ugyan, tegye már be ugyan azt a mi kis álmunkat és GPU-feketelukunkat a következő DirectX-be. -> Gather4, Tesselator, stb, amit az AMD nyakalt ki, az MS meg lenyelte... -> Ha az nv GPU-t akarna, már akkor se tudná követni a DirectX-eket, mert az AMD találja ki, mikorra milyen directx kéne neki a megálmodott következő generációs chipje alá, az nv pedig csak majmolhatná mindhiába, és ez régen eldőlt már, kb az XBox360 tervezése során, még az FX-ek pályafutása alatt, azóta nem is csoda, ha az nv csak szidja a DX-et, mert látható volt mi lesz majd 2010 táján...
És még micsoda plusz feelinget fest a téma alá, hogy ezt a vértes pingvin logós szakértő munkássága nyomán vetem billentyűzetre (hogy miket csinál a szeretett Microsoft... -> sohasem értettem hogy tudod egyszerre hypolni a DirectX-eket, és pingvines logóval nyomulni, nincs néha valami bad trip érzésed, és nem akarsz felocsúdni?)
Bocs, hogy agymentem, de kezd ez a szappanopera kissé túl rapszodikus lenni.
[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
DemonDani
addikt
Hát nem is volt éppen logikus mozdulat volt akkoriban az amd részéről a vásárlás, mondhatni vakmerő módba kapcsoltak és nekifutottak hogy lesz ami lesz. (folyamatos veszteségek ugyebár)
És bejött
Lényegében az ATI mentette meg őket... CPU részről most sem megy a szekér úgy ahogy szeretnék pedig mindent megtesznek. de ne offoljunk.
NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
-
Szerintem az NV régebben amikor elkezdte ezt a chipet tervezni (kb. 2006 eleje), úgy számolt, hogy az ATI ekkorra már nem fog élni, a Larrabee meg hasonló rendszer, azzal lehet versenyezni. Talán nem gondolták, hogy az AMD-nek lesz mersze megvenni az ATI-t.
Ezt nem egeszen ertem. Most akkor az amd mentette meg az atit? Kicsit furan hangzik, amikor az amd is taccson volt.
-
VinoRosso
veterán
Azért ez nem a 2003-as Far Cry kategória, és láthatóan egészen jól fut CUDA-val. Ha ehhez még hozzáteszik a physixet elég ütős dolog jöhet ki belőle. Szerintem a MS és az AMD semmitől sem fél jobban, mint hogy az nvidia csinál egy ingyenesen liszenszelhető eseteleg ráadásul nyílt raytrace motort megfizethető hardverrel, mert akkor a kutyát nem fogja érdekelni a direct x. Most már láthatóan a saját lábukra álltak, és nem elképzelhetetlen a techdemok alapján, hogy a következő generációs arcitektúra már képes lesz erre. Lehet, hogy nem 512 spvel 40 nm-en hanem 1024-el 28-on. Az meg 2010 Q4, nem 6-8 év.
-
Na azért ennek a hozzászólásnak az eleje érdekes.
Bár nézőpont kérdése. Az AMD soha sem szaladt a jövőbe? Érdekes, minden 3850-70 tesztnél azt olvastam, hogy ez aztán igen, micsoda future technik, és milyen ajánlott, mert milyen időtálló. Igaz, hogy labdába nem rúgtak a 8800GT mellett, ami egy elavult ratyi volt, meg semmi fejlesztés, stb..Viszont érdekes módon az nv karik mindíg az aktuális elvárásoknak feleltek meg, (nem a múltéinak) a 3850 tulajok, meg semmire sem mentek azzal, hogy majd jön jó driver, meg játék, ahol majd szétaláz mindent. Finoman szólva nem egészen így lett.
Megint az amd az isten, mert fejlesztés cimszó alatt megduplázta az egységeket a gpu-ban, és ez az a dolog, ami miatt az nv-t itt szídják, hogy nem csinálnak semmit, csak 1.4 milliárd tranyót tesznek egy gpu-ba, és fú de nagy. Viszont ha nem lenne elérhető alacsonyabb gyártástechnológia, most az amd is ~900mm^2-es chipet alkotott volna.
Most, hogy csinál valamit az nv, sokaknak az sem jó, mert biztos egy nyomi, használhatatlan chip lesz. Ami benne van a pakliban, de míg nincs ne akasszuk már fel előre. Mitől problémás az eladása? Ha mondjuk így céltalanúl is másfélszer olyan gyors, mint a célhardver akkor mi van? A vevők tesznek rá, hogyan/mivel számolgat magában egy kártya, a lényeg, hogy jó legyen.
Majd jön (ha jön) és akkor meglátjuk milyen lesz, de addig ne oltogassuk már a népet, mert sokan így is zöldségeket hordanak össze, és születnek a szakmai topikokban a sokat mondo kétszavas "fuck nvidia" hozzászólások. Őszinte legyek, engem zavar, mert nem az a színvonal, ami 5 éve volt, én a jó közösség miatt szoktam ide, meg az objektív, gyors hírekért, nem az érzelmileg túlfűtött tinik idegbeteg kirohanásaiért.
-
páran igen optimisták - vagy k***a pontatlan lesz az eredmény
osztom a fejtegetést a fejlesztéssel és a későn ébredéssel kapcsolatban, de én is bizakodom, hogy annyira nem szálltak el, hogy minden fixed function cuccot kivegyenek.
amúgy HPC-ben mire jó, hogy a float egységek mellett vannak integerek is?Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
DemonDani
addikt
Semmi gond ha az Nv desktopon életban tud maradni akkor a soft renderes időkben 5-6év mulva tuti ők lesznek a királyok És olyan lesz az Atinak a RT mint most az Nvnek a tessza...
Van ez így. (Bár az sem kizárt hogy az nv elmegy a desktop piacról aztán visszatér ha esély adódik, de ez annyira bonyolult és sok mindentől függő dolog hogy felesleges vele foglalkozni)A soft renderig még nagyon sok minden gyökeresen átalakul mind hardver mind softver téren...
NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
-
Ja, minden kiderül majd, ha itt lesz.
Én azt a korszakot várom már, amikor az általánosan használt teljesítményigényes progik (render, videokonvertálás (pl. ffmpeg, libavcodec, xvid, ffdshow, lame), rar, stb.) ugyanolyan természetességgel fogják használni a GPU-kat, mint ahogy most a procikat.[ Szerkesztve ]
Eladó régi hardverek: https://hardverapro.hu/apro/sok_regi_kutyu/friss.html
-
rocket
nagyúr
Slide 12 nagyot ut
Slide 16-ban mar van par BS osszehasonlitas csupan szamok alapjan.Erdekes az NV Evergreen szeriat "tamado" slidejai meg nincsenek, az AMD meg mar a Fermi gyenge pontjait, es bizonytalansagait mutogatja
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
zuchy
őstag
Erre lehet visszavágnak az Nv-s srácok....
De így elég nehéz hivatalos speckók én teszteredmények híján egyenlőre egy makettal. ( Nem akarom én szidni, csak elég vicces volt, amikor kiderült, hogy csak egy levágott nyák, hűtővel.) Max azt mondják, hogy minek a DX11, CUDA-t kell használni.
[ Szerkesztve ]
PC-STYLE.hu
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- OnePlus Nord 3 - kapcsoljuk északot
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- iPhone topik
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- ASUS Vivobook Snapdragonnal: talán egy új korszak kezdete!
- BestBuy topik
- Hardcore café
- Filmvilág
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Xiaomi Mi 8 - így csinálunk csúcsmodellt Mi
- További aktív témák...