Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • .mf

    veterán

    válasz p_adam #25 üzenetére

    "Bosszankodni lehet rajta, de érzékelhető gyakorlati különbséget nem igazán okoz, inkább célszerű használni, ugyanis a tesztelők munkái alapján a gyakorlatban rendkívül jól használható asztrofotózásra"

    Ja bocs. Igazad van, tényleg nem hátrányos, hanem egyenesen "rendkívül jó", hogy 14 bit helyett sorozatban/expo-bracketinggel/bulb csak 12-biten lehet fotózni, pardon, 11/7 biten, és ez a veszteséges tömörítés még helyet se takarít meg, mert egy A7 23.6 MB-os veszteségesen tömörített rawjával szemben egy hasonló felbontású Nikon váznál 25-30 MB a 14-bites lossless. S pont asztróra és éjszakai képekre jó ez, gyakorlati különbséget nem igazán okoz, nyilván mi mind csak képzelgünk, amikor ebbe belefutunk. :U

    A tömörített raw-t nem most vezette be a Canon, mindenki azt használja szinte a kezdetektől -- ami a CR3-ban új, hogy az is veszteségesen tömörített, de
    1. ez csak választható, nem pedig az egyetlen opció
    2. ezt eleve ki is mondják, és nem csak utólag derül ki, hogy nem lossless
    3. 30-40% helymegtakarítást jelent, szemben a Sony 4-20%-ával
    4. csak a DPR-en láttam tesztet, ott 4 FÉ húzás után kezd 100%-os méretben észrevehető lenni a különbség - de a Sony 11/7 bitjéhez még ennyi sem kell, pont asztrofotónál és éjszakai képeknél már 3 FÉ húzás után is látható.

    A Sonynak is vannak hülyeségei, PONT. Azzal, hogy itt elkezdesz lázárjánoskodni és kimagyarázni ezeket a hibákat, nem lesz jobb a helyzet. A téma amúgy is Nikonról szól, nem a Sonyról.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

Új hozzászólás Aktív témák