- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iOS alkalmazások
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- iPhone topik
- BYD Atto 3 menetpróba
- Három hónap hajlíthatóval (de most macskák helyett Mazdák)
- Honor Magic V2 - origami
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Yettel topik
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
it Nem csak rejtett díjakkal károsítja meg a fogyasztókat az Adobe, de az előfizetések lemondását is megnehezíti – ezért beperelte az USA kormánya.
-
Az okosórák meghódítására készül a Galaxy AI
ma Azért az amazonos listázásnak vannak furcsaságai.
-
Mobilarena
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
FeniX-
aktív tag
Elméleti kérdésem lenne felétek:
A moci fényszóróját elviszem felpolíroztatni, és az ürge azt mondta nekem, hogy a polirozás árában benne van egy kerámia réteg, ami 1 évig kb. megakadályozza, hogy újra bemattuljon, besárguljon a búra.
(Választhattam volna fóliát is + 10 ezerért)
Szerintetek, van bármiféle plusz értelme még ezt befújni UV álló lakkal a végén itthon? -
FeniX-
aktív tag
Sziasztok, kicsit ma este az elektronikához értő kollégákat szeretném megszólítani egy újabb "problémával"
Volt nekem egy kínai leded ködlámpám a mocin, amit - bukócsövestől együtt - megszüntettem, miután megvettem a motort.
A ledlámpák egyikéből frankó lámpát fabrikáltam (stroboszkóp, és egyé hülyeségek nélkül, amit később majd vissza szeretnék rakni), a bukócső pedig kis méretre vágás után újra jó szolgálatot tesz a mocin.Nadeszóval... ma, hogy elvittem a lámpabúrát felpolírozni, gondoltam, "kibogozom" a kábeleket, hogy melyik ment a kapcsolóhoz, ami szintén egy otromba gumiámpasztával felrögzített vacak volt, és nem akartam rajtahagyni.
Megnéztem a neten a 3 pin-es kapcsolókat, a lábkiosztás érthető:
- akksi negatív,
- akksi pozitív,
- kimenő 12V a fogyasztóhoz.Megpróbáltam a lámpatestben végigkövetni a kábeleket, és minduntalan egy anomáliába ütközök.
2 kábelt ment a lámpákhoz, egy +, és egy -, azok teljesen okék.
A kapcsolóknál viszont a pozitívat kimértem, az megvan, a negatív és a kimenő 12v a lámpatestben viszont össze van kötve, és erre nem jöttem rá, hogy miért van.
Vagy elnéztem valamit, vagy tényleg nem értette a dolgát az előttem járó.
Benyilaztam a képet, talán látszik.Magyarázat a képhez:
zöld nyíl: ez a három kábel ment a kapcsolóhoz. (igen, 2barna, és 1kék)
piros nyíl: a közelében lévő barna kábelen mérek 12v-ot gyújtáson, ennek párja a sárga-piros, és a mellette lévő dupla fekete mennek a helyzetjelzőhöz, valamint a fekete ment a ködlámpákhoz is.
kék nyil(ak): a kék kábel a kapcsolóhoz ment, ill. a zöld-sárgával osztozik, ami lemegy a lámpákhoz (feltételezett 12v)köv. kép: ugyanaz kicsit balrábbról.
Ezt nem értem. a kék nyíllal jelzett barna kábel megy ugyanúgy a kapcsolóhoz, ÉS a összeköti a kéket és a zöld-sárgát.
De a kék és a barna azok lennének a kapcsoló akksi 12v-ja és a test?
(Ugye a másik barna a helyzetjelző +járól jön.)
Szóval, ezt a pontot nem értem.
Miért kell a 3 pin-es kapcsoló 2 pinjét kvázi direktre kötni? -
FeniX-
aktív tag
válasz
FeniX- #25154 üzenetére
Még gyorsan egy kérdés, amit egyszer már azthiszem megkérdeztem: a jobboldali indexem nagyon gyorsan villog. Nincs kiégve, elől-hátul működik. Néha ha ráhúzom a féket, észhez tér. Akkor ilyenkor melyik kábelt/csatlakozót kéne pontosan megnéznem?
Amúgy - igen - ha csak gyújtás van a mocin, olyankor a tompított nem világít.
Köszi még egyszer![ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
Halihó, a tegnapi kötözgetéshez kellene egy kis tanács, mert elakadtam.
A ködlámpához menő régi kábelezést megszüntettem, és - jobb híján - (mert nem akartam annyira visszabontani a kábelkorbácsot), a helyzetjelzőt ágaztattam el a saját lámpám felé.
Megjött az ebay-es kapcsoló is, sima-liba, kétpólusú kapcsoló.
Valami nem smakkolt a végső összekötözgélésnél, nem világított a lámpa, ezért elkezdtem visszafele kiméregetni és azt tapasztaltam, hogy a helyzetjelző leágazásánál (és egy tetszőleges vázon lévő test között) megjelenik a 12V. A leágazás után jön a kapcsoló, majd jönne a ködlámpához menő +. Itt már nincs 12V. Gondolnám, hogy a kapcsoló a rossz, de annak a két pólusát szakadásvizsgálóra állítva kimértem, és szépen sípol.
Megcseréltem a kapcsoló polaritását is, de az is ugyanezt adta.
A kapcsolódásokhoz mindenhol késes sarut + szig.szalagot használtam, semmi extra, nem forrasztottam.
Bármi ötlet? -
FeniX-
aktív tag
válasz
FeniX- #25160 üzenetére
Meglett a hiba: az egyik késes érintkező látszólag jó volt, de valójában a rézkábel nem ért hozzá mégsem. (Csak amikor a multiméterrel néztem, mert ugye akkor hozzányomtam)
Na, de mindeg: összeraktam, világított, faxa lett. Viszont, a kábelek sajnos nagyon gyűrődtek, a flexibilis gégecsővel együtt, ha forgattam a kormányt, úgyhogy végülis úgy döntöttem, hogy mivel amúgyis 'illigöl' lenne, inkább leszereltem az egészet. Működött, meg tudtam csinálni, oszt jónapot.
Ezen felbátorodva, majd az autóra szerelek inkább ködlámpát.
Apró örömök, de a végén az "áhá!" pillanat nagyon megéri.Jócakát!
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz
DigitXT #25162 üzenetére
Ha csak üzleti alapon néznéd a járműveket, akkor azt mondanád, hogy "itt az ideje lecserélni" .. de mivel az itt jelenlévők többségének néha kihívást is jelentenek az efféle gondok (és valamiféle-fajta furcsa érzelmi kötődés is kialakulhat az adott szekér iránt), így úgyis megjavítod, és mehetnek tovább a boldog km-ek!
-
FeniX-
aktív tag
válasz
Vismajor01 #25532 üzenetére
Ez a valóságban inkább így hangzik: "Közel járok hogy felrúgjam.." :-)
Nincs annál bosszantóbb, mint amikor a piros lámpánál előregurulsz, aztán lefullad és pókozva ki kell vánszorogni az út szélére, miközben az előbb 'megelőzött' autósok fejükön dagadó erekkel mennek el melletted anyázva. :-DAmúgy ezt a vészleállító gombot "nem értem". Mármint, hogy sokan azzal állítják le a motort.
Miért? Miért nem a kulccsal. Utána mindkét eszközt (kulcsot, kapcsolót) is vissza kell állítani alaphelyzetbe, akkor nem egyszerűbb csak kulccsal leállítani? Valaki gyújtson világosságot a sötétségben.[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz
yodamastah #25546 üzenetére
Mondjuk, - persze - ki hogy szokta meg.
A cb 125f-en pl. nem is volt vészleállító, így csak a kulcsos opció maradt. (azzal el is dőltem, ott jól jött volna pedig) -
FeniX-
aktív tag
válasz
#50433536 #25805 üzenetére
Én is elég sokat szoktam az M0-son menni Szentendre fele, onnan meg visegrádra, igaz nekem moci van, de 250-es. Simán van, hogy nem akarom gyilkolni, és 90-el megyek a külső sávban. Néha még örülök is neki, ha valami kamion mögött mehetek, mert nem akarnak letolni és még a szelet is leveszi rólam. A megyeri híd utáni felmart résztől én is féltem, de nem rántja ki - nálam legalábbis - a kereket. Ugyanúgy lehet rajta menni, mint a sima aszfalton. A Balcsira is már vagy 3x megjártam az M7-est, szintén a 90-100as tempóval. Az unalomon kívül - lekopogom - szerencsére más bajom nem volt.
(Ja, meg hogy minden b.kúton 100-assal lehet hugyozni)Ha már ez volt a téma, engem pl. jobban zavar, hogy Dobogókőnél / Pilisszentlászló fele sok a versenyző, meg a türelmetlen autós [legtöbbje nő; ez furcsa észrevétel] és borzasztóan akarnak sietni, vagy az új autók ennyivel többet tudnak? Mindegy, mindenesetre, próbálom megtanulni, hogy minél lovagiasabban kihúzódok, és intek, hogy előzzön, már nem idegesítem magam a tükörben 2 centire a hátamba égő fényszórók miatt.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iOS alkalmazások
- EAFC 24
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- RAM topik
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- További aktív témák...
- Playseat challenge
- Normcore puckscreen 58,5mm/1,7mm
- CHAMP DM7305 professzionális IP dóm kamera 5MP, vandálbiztos, motorzoom, új állapotban
- Steelcase acélvázas íróasztal/számítógépasztal 120x80x70cm kábelrendezővel 40kg
- Riwall PRO RALM 4640 SPi,40V AKKUS ÖNJÁRÓ 46CM FŰNYÍRÓ, TÖLTŐVEL 4DB 4Ah AKKUVAL ELADÓ 2ÉV GARANCIA