- Samsung Galaxy A40 - középkezdés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iPhone topik
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Minden a BlackBerry telefonokról és rendszerről
- MIUI / HyperOS topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Hatalmas külső kijelzővel és akkumulátorral érkezett meg a Honor Magic V Flip
Hirdetés
-
Elden Ring: Shadow of The Erdtree - Íme a végső gépigény
gp A kiegészítő érkezése már nincs messze, alig egy hetet kell már csak várnunk a DLC-re.
-
OneSport OT05 - finomhangolás
ma Mit hiányoltunk eddig a kedvező árfekvésű kínai bringákból a leginkább? A nyomatékszenzort. A OneSport újdonsága végre megkapta ezt a megoldást.
-
Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
it Az EB felkereste a nagy pornóplatformokat, hogy megtudja, milyen intézkedéseket tettek.
-
Mobilarena
Yettel topic
▼ Kérdés előtt olvasd el az összefoglalót, légy szíves! ▼
Aktuális:
Inflációkövető díjkorrekció 2024
Új hozzászólás Aktív témák
-
tomp
félisten
válasz DrBubo77 #66394 üzenetére
HD tarifánál van priorizálás. Azaz először a HD tarifa lassul. Ez a bázisállomás ebben a kapcsolatban 375Mbps-re képes. (800+1800+2600MHz). Nem egy kietlen helyen mértem. Arany János utcai metró állomással szembe a másik oldalon. Forgalmas hely. Ehhez képest elég masszív sebességet mértem.
-
tomp
félisten
válasz bociusz #66397 üzenetére
Ezt én is szeretném tudni.
Budapesten a Telekom nagyüzemben használja. Ellenben a Telenor alig. Oktogon, Arany János utcai metró környéke(bazilikáig), Aréna Pláza, Westend, Petőfi híd budai oldala. Ennyi.
Szerintem nincs annyi betáp a Telenor bázisokon, hogy a 2600MHz-es freki tudjon normálisan üzemelni.
pl Oktogonon csak 10MHz-es blokkban üzemel a 2600MHz miközben 20MHz-et vettek. -
tomp
félisten
válasz Hosssszu #66421 üzenetére
Készülék támogatásban valóban sz*rik rá...
De maga a szolgáltatás is érdekes.
Oké mostanra sikerült bugfixálni, hogy tárcsázásnál már azonnal van csörgés visszajelző hang(eddig 2-3mp-ig "süket" volt miközben már akkor is csörgött a másik fél) de az sms-t elrontották(5perc egy sms küldés) és a rövid számok még mindig nem mennek. E miatt "LTE Only" módban csak a telenornál nem lehet használni a VoLTE-t. Nem jön létre a VoLTE kapcsolat, nem engedi a hálózat a VoLTE bejelentkezést. Másik 3 szolgáltatónál lehet. -
-
tomp
félisten
válasz zoli62 #66525 üzenetére
A Digi még rosszabb. Hiába több a támogatott készülék, minősége több embernél is gyenge. Egyik-másik fél nem hallja egymást, kicsöng, nem csöng...
Pedig ott minden Ericsson.
Telenornál "csak" a saját rövid számait nem lehet hívni. De a támogatott telefonok ezt megoldják. Visszaváltanak.
Folyamatosan dolgoznak a VoLTE-n. Rendszeres az éjjeli leállás emiatt. -
tomp
félisten
-
tomp
félisten
válasz Depression #66538 üzenetére
A VoLTE kicsit más mint a viber vagy a messenger.
Utóbbiak a sima neten mennek több tíz ms-os pingeken. De ha leáll a mobilnet akkor a messenger ésa viber is leáll.
Vagy ha van egy sima B20-as cella ami sz***rá van terhelve a VoLTE gond nélkül fog menni. VoLTE teljesen elszeparálva megy a felhasználói net mellett fixen lefoglalt sávszéllel garantált alacsony ping mellett priorizálva. VoLTE hívásnál a hálózat lefoglal neked egy 128kbps-es sávot. Ezért is megy a VoLTE kikapcsolt net mellett vagy akár net hozzáférés nélkül is. Ha fullra van hajtva a cella és lassú a net a VoLTE akkor is stabilan fog menni mert a VoLTE-nek külön apn van külön megy ami mindig elsőbbséget élvez. Azaz a netből fog a hálózat elvenni erőforrást. Miközben a neten 17-20ms-ot mérsz a VoLTE-nek lehet kb 3-5ms.
Messenger, Viber egy app. VoLTE-t viszont a telefon modeme kezeli. Egy rakás utasítást tudnia kell a hálózatnak+modemnek, hogy a hívás teljes mértékben létrejöjjön. Ezért is van a VoLTE-nek ultra alacsony válaszideje.
Van egy szabvány ami egy kicsit tág mozgás kört tesz lehetővé a szolgáltatóknak de itthon mind a 4 szolgáltató az alap konfigurciót használja. Csak a Telenornál van egy kiegészítő paraméter a rövid hívószám bug miatt.
A paramétereket az összes SoC gyártónak el kell küldeni és tesztelnie kell. Ha az egyik paraméter működik Qualcomm telefonokon még nem jelenti azt, hogy az Exynos telefonon is menni fog. iPhone-ról már nem is beszélve... Ők nem ismerik a szabványt...
5G: 5G-n is megy a VoLTE. Igen a VoLTE. Mivel a jelenlegi 5G nem önálló hálózat lesz hanem kiegészítő. Ugyan úgy működik mint 4G-n ha több frekit összevon a telefon. pl B3+B20.
Na itt a 2. frekvencia az 5G-s frekvencia. -
tomp
félisten
válasz Depression #66542 üzenetére
Tavasztól megjelenő telefonoknál már alap lesz a VoLTE tudás telenor oldalról is. Az egy dolog, hogy az oldalt nem frissíti a telenor...
-
tomp
félisten
válasz #72445440 #66545 üzenetére
LTE-nél egy teljesen más fajta hívást gondoltak ki mivel ugye az LTE teljesen IP alapú. Na de a hívás még nem volt teljesen kifejlesztve de az LTE már megvolt. Ezért van ez a csúszás. 2G-ről 3G-re váltáskor a 2G-hez használt rendszert lehetett a 3G-hez illeszteni. 4G-hez már nem.
Tény, hogy lehetett volna egyszerűbben is megoldani de csak nem törekedtek erre...
4G hívást azaz a VoLTE-t nem a telefon szoftvere végzi/kezeli hanem a telefon modeme. Ezért megy felhasználói net nélkül is és ezért kap a VoLTE nagyobb erőforrást.
Ha VoLTE hívás indul az adott bázisállomás a cellán a hívásodhoz elkülönít egy fix 128kbps-es sávszélt amit senki más nem kap meg azaz a cella össze kapacitása ennyivel csökken. Ezen felül a VoLTE hívás ping kb 3-5ms lesz miközben a net 17-25ms között mozog.
Nem 1-2utasítás fut le egy ilyen hívás indításánál.
Nem kell készülékenként telepíteni hanem SoC modellenként kell.
pl ha megvan a sikeres Snadragon 835-ös teszt akkor az ezt az SoC-t tartalmazó telefonoknál mehet a VoLTE. Az már más dolog, hogy a gyártók is lusták... Vagy ott van az Apple. Ők nem ismerik a hálózati szabványokat. iPhone-hoz konkrétan a hálózatot kell a telefonhoz igazítani, hogy működjön bármi is...
Diginél a támogatott listában nincsen benne a Samsung Galaxy S7 pedig a kártyát belerakva rögtön megy a VoLTE/VoWiFi. Miért? Mert a Digi anno az S7-el tesztelte első körben a dolgot. Akkor miért nincs benne a listában? Mert a hivatalos gyártói támogatás megszűnt így a listába már nem került bele. De minden 2017-től gyártott Samsungon megy a Digi. -
tomp
félisten
válasz fant0mi #66576 üzenetére
Az indulás napján aktiváltattam. Mondtam az ügyintézőnek, hogy a kártyát 2 telefonban is használom. (valójában nem) S9 és OnePlus 5 és szeretném a VoLTE-t. Rögtön le is vette a tiltást és közölte, hogy a OnePlus 5-ön nem biztos, hogy menni fog. Mondtam neki, hogy a Telekom VoLTE megy, ez is menni fog. "Akkor minden bizonnyal valóban menni fog."
Elköszöntünk, a telefon visszaváltott 4G-re és megjelent a VoLTE felirat. Azóta is használom. -
tomp
félisten
válasz fant0mi #66587 üzenetére
QPST-ben aktiválni kell a megfelelő profilt hozzá.
OnePlus 7-ben elméletileg a 800-as menüben nincs benne a VoLTE kapcsoló de megoldható.
Frissíteni kell a LogKitet és friss Qualcomm driver kell a gépre.
[link]
A hsz-ban található programok helyett használd ezt: [link]
Az apk-t telepítsd, majd gépen telepítsd fel a setup.exe-t és a QPST.exe-t. Innentől minden ugyan az mint ami a leírásban van.
Telenor esetében ne a Voda_India profilt használd hanem a PTCRB profilt. -
tomp
félisten
válasz Landsmann #66648 üzenetére
Sajnos túl sok paraméter kell a VoLTE híváshoz és ezeket nem a telefon szoftvere végzi. Mivel még új a szolgáltatás a telenornál így lassan jelennek meg a megfelelő frissítések. Szerintem a most nyártól megjelenő telefonokban már alapból benne lesz a Telenor VoLTE.
A megjelenés eléggé 2 oldalú. Hiába adja át a telenor a gyártónak a megfelelő konfigurációt ha a gyártó lusta és csak több hónap elteltével rakja bele a szoftverbe.Viktor0610
Sajna a telenor hálózata nem a stabilitásáról híres ha fallback -ről van szó.
Tegnap 1napig kikapcsolt VoLTE-vel volt a telefon. Volt is olyan bejövő hívásom amiről csak sms-t kaptam mert a bázisállomáson hibába futott a fallback így nem váltott vissza a telefon. Ezen a helyen rendszeres a fallback hiba. Kapcsoltam is vissza a VoLTE-t. Újrahívtak és azonnal csörgött 4G-n. -
tomp
félisten
Úgy tűnik könnyebb a VoLTE szabványt bővíteni mint a Telenornak kijavítania a bugot.
A friss VoLTE alap konfigurációval(3GPP ROW és PTCRB) is már levált 3G/2G-re a telefon ha a rövid számokat hívjuk.
Xiaomi Pocophone F1 a legfrissebb rendszerrel és a OnePlus 7 sorozat is hiba nélkül visszavált.
Csak nem a Telenor miatt került kiegészítésre a VoLTE alap konfig? -
tomp
félisten
válasz Depression #66946 üzenetére
Próbáltad csak 3G módban? Először ki kell zárni a 4G->3G/2G leváltási hibát.
-
tomp
félisten
válasz #72445440 #66965 üzenetére
Ami érdekes, hogy a Dán Telenornál megjelent a OnePlus 7 széria és a legutóbbi frissítésbe bekerült a Telenor Denmark VoLTE is.
Most szívhatunk mi OnePlus tulajok, hogy a magyar Telenort megvette a cseh. Ha maradt volna norvég, szerintem menne magyar kártyával is automatikusan a VoLTE.
Telekomnál a német DT profil van társítva a magyar kártyához. Magyar voda kártyához pedig a holland voda profil. Így azoknál csak a kapcsolót kell előhozni, azt bekapcsolni és már megy is. -
tomp
félisten
válasz Depression #66995 üzenetére
Hibás a fallback azaz a leváltás.
Kérj SIM cserét. Ha továbbra ia megvan a hiba akkor jelentsd be. A panaszra fog érkezni egy "minden rendben, nincs hálózati hiba, a telefonnal van gond" sablon reagálás de vidd tovább mivel ez hálózati hiba!
Sajnos nálad előfizetői szinten bugos.
Ha tudod akkor inkább üzletben jelentsd a hibát. Ha leráznának akkor jelezd a kötbér igényt. -
tomp
félisten
SIM csere micro->nano méretre. A "kedves" illető kizárólag vágta, nem cserélte. Hiába mondtam, hogy a vágott kártyát eldobja a telefon. "Nem baj"
Úgy látszik valakinek büdös a munka. Holnap mehetek a saját üzletükbe az Astoriára, hogy új kártya KELL... Ott hátha akarnak dolgozni. -
tomp
félisten
válasz Lackooo84 #67193 üzenetére
Mondtam neki, hogy nem lesz jó de arra egy "akkor nem tudok segíteni" választ mondott. Sürgős volt a nano sim így végül megvágta. Elég erősen rakta bele a telefon SIM tálcájába a vágott kártyát...
Mi az, hogy ha az ügyfél nem vágatni akar hanem új kártyát kér akkor nem tud segíteni?
Ha lett volna időm és nem sietek tuti reklamáltam volna.
Ha ennyire nem akar dolgozni(ami látszott rajta) akkor menjen haza vagy mondjon fel... -
tomp
félisten
válasz Viktor0610 #67198 üzenetére
Ideje lenni okítani a dolgozókat, hogy ha az ügyfél új kártyát KÉR akkor azt KELL adnia az ügyintézőnek. Sajnos e nélkül a legtöbb ügyintéző nem ad új kártyát...
-
tomp
félisten
válasz #72445440 #67218 üzenetére
2 eset is volt. Az egyik pont a 4G kereskedelmi indulásához köthető a Hipernet 84-hez. Követeltek plusz díjat a havidíjon felül amit ha nem fizetek be akkor a meglévő hangelőfizetésemet korlátozzák mivel akkor már megszűnt a Hipernet 84 teszt előfizetésem. Befizettem majd kértem vissza de nem adták. Az NMHH megállapította, hogy jogtalanul kérték az összeget így a befizetett összeg kb ötszörösét adta vissza a telenor.
"Ha megfelel az összeg akkor ezt jelezzük azonnal a hatóság felé..."
A másik szintén 4G-hez kötődik. Bugos volt a hálózat amit tagadtak. 118napig volt 4G hibám majd végül javították. Itt csak jeleztem nekik, hogy köszönöm a javítást akkor kérném a kötbért miután kikértem az NMHH véleményét. 1évig nem kellett számlát fizetnem akkora volt a kötbér összege.
Azóta kellemesebb a hozzáállásuk felém... -
tomp
félisten
válasz azbest #67222 üzenetére
Tudtommal a 2évnél régebbi kártyát ingyen cserélik. Meg is nézte a rendszerben...
Ma mehetünk új kártyát kérni. Meg is volt az első SIM elvesztése a telefonnak. Kérte újra a PIN kódot. Most már hibás kártya indokkal megyünk és megemlítjük ott, hogy tegnap az előző helyen megtagadta az illető az új kártyát...nyisziati
A fogyasztóvédelem ilyen esetben nem csinál semmit. Átirányítanak az NMHH-hoz.
Alapítsak saját médiahatóságot? TMHH? -
tomp
félisten
válasz #72445440 #67226 üzenetére
Hát még megélni milyen jó volt az utóbbit...
Rendszeresen jött a telenor logós postai levél, az ajánlott NMHH-s levél. Sok email és a rengeteg messenger+telefonos beszélgetés.
Telefonon veszekedés is volt, telenoros hölgy elsírás is. Sajnálom, hogy megtörtént de saját maguk tehettek róla. Mármint nem a hölgy hanem a technikusok... -
tomp
félisten
válasz simpley #67228 üzenetére
Tudom, hogy nem volt szép de hónapokon át ugyan azt a sablon szöveget mondogatták így hát felemeltem a hangomat. Kértem technikust de a hölgy állítása szerint ezt nem lehetett. Csak ez után emeltem fel a hangom. Veszekedtem a telefonba de nem vele! Nála csak nyomatékosabban beszéltem amitől egy idő után elpattant a húr. Érdekes miután rám rakta a telefont nem sokkal rá már egy technikus hívott vissza. Na vele veszekedtem mert védte a rendszert, hogy azzal semmi baj.
-
tomp
félisten
Kártya csere megvan. Kértem a VoLTE-t is. Kérdezte a kedves hölgy, hogy a telefon tudja e. Igen. Már le is vette a tiltást. Feltöltőkártyán net nélkül gond nélkül megy.
-
tomp
félisten
válasz #72445440 #67232 üzenetére
Amikor már ötödjére küldtem el nekik a részletes infókat(helyszín, időpont, pontos hibaleírás+ leírtam, hogy ilyenkor pingelni sem tudtam sőt még bejövő hívást sem tudtam fogadni azaz nyoma van a rendszerben) és továbbra is a sablon süket dumát lökték az már kicsit dühített. Tudom, hogy nem ő tehetett róla DE miért nem kapcsolt valakit? Vagy miért nem mondta azt, hogy pár perc és visszahív egy illetékes? E helyett a sablont mondta.
Miután rám rakta a telefont és visszahívott az illetékes, neki is megadtam az infókat(itt már mondtam neki, hogy vegyen a kezébe tollat és írja le én már nem fogom elküldeni) és érdekes másnap hívtak, hogy naháááát megvan a hiba. Látják a logok alapján és ehhez a hálózati beszállító(ZTE) javítására lesz szükség ami 30nap lesz.Mai kártya cseréhez: mondtam a kedves hölgynek, hogy nem voltak hajlandóak cserélni csak vágni. Kérdezte, hogy melyik üzlet volt ez. Miután közöltem, hogy az Aréna Pláza nem lepődött meg... "hmm hát igen..." Ezek szerint sok a panasz rá...
-
tomp
félisten
válasz simpley #67267 üzenetére
Budapesten és a nagyobb vidéki városokban(pl Debrecen, Győr, Szeged) nincsen Telekom+Telenor 800MHz-es 4G megosztás. Ott külön mennek.
Mármint, hogy bemondja az automata a korlátozott ügyintézést? Gondolom a Telenor Ház felén elment a villany.
Amúgy most feltűnően gyorsan kapcsolja a hívást a hálózat. Tárcsázás indításakor a telefon VoLTE-ről átvált 3G-re és már azonnal megy a szöveg. -
tomp
félisten
válasz darvinya #67362 üzenetére
A technikus közölte (aki azért kapja a fizetést, hogy a műszaki/technikai hibákat megoldja), hogy TE mint ÜGYFÉL old meg az Ő hibájukat? Az igen...
Magát a tv csatornákat az OTT/ONE cég pakolja a MyTV rendszerre.
Elkaszálni nem érné meg mivel elég kemény szerződés köti a Telenort az OTT/ONE céghez.
Lehet a 2 csatornát kidobták mivel többet kért...
De ha nem dobták ki akkor valami elég érdekes dolog állhat a háttérben... -
tomp
félisten
Budapesten a nagy csomópontoknál/tereknél B3+B20 4G páros van bezzeg a Budapest Parknál lett B3+B7 brutál feltöltési sebességgel.
sebesség
Ugyan ekkor nem messze innen viszont max 3G sebességet hozza a 4G... -
tomp
félisten
válasz Viktor0610 #67389 üzenetére
Na igen. Fb+insta miatt kell a megnövelt feltöltési mert hát a sok bulizó még ott is a telefont nyomkodja.
Ezek egy sima B20-at úgy megállítanának, hogy max a VoLTE menne csak a cellán...
Jó lenne a belvárosban bővíteni a 4G-t. Vagy B7-el(mint a Telekom teszi minden nagy csomópontoknál/tereknél) vagy B1-el(ha vesznek olcsón B1-et tuti 4G-re fogják használni) mint a Voda. Budapesten a B3+B20 páros már kevés. Igaz van 1-2 hely ahol megemelték a letöltési modulációt is(64->256QAM) így már majdnem elérhető a 300Mbites össz kapacitás de ez édes kevés... -
tomp
félisten
válasz radio100jozs #67498 üzenetére
Mivel ők voltak az elsők a GSM szolgáltatásban így nekik járt az első hely.
-
tomp
félisten
Ahogy látom a kedves szolgáltatónak csak nyűg a VoLTE. Amelyik telefont nem forgalmazzák arra "nincs lehetőségünk biztosítani" a VoLTE beállítást. Jelen esetben a OnePlus telefonról van szó. Érdekes a Telekom és Vodafone esetében van lehetőségük mivel ezen szolgáltatók beállítási konfigurációik megvannak a telefonban. A Voda csak pár hete indította el és már benne van. Szerintem csak azért lett VoLTE mert az új tulaj megkövetelte...
-
tomp
félisten
válasz 4Grider #67588 üzenetére
Nem lenne nagy szám ha hibamentes lenne a telenor fallback művelete de sajnos nem az. Ezen kívül azért egy VoLTE->VoLTE hívás hangminősége hallhatóan jobb mint egy 3G-s HD hang. Mostanában több olyan budai helyszínen voltam ahol 2G volt és 4G. Nagy ritkán 3G bejött de a hívás már nem bírt felépülni. Na ezen helyszíneken azért megváltás volt a VoLTE.
Remélem azért a 2100-at át fogják rakni 4G-re... -
tomp
félisten
válasz Viktor0610 #67676 üzenetére
Ha süllyed annak 1 oka van. Mivel negatív a szolgáltatónak az ügyfelek megbecsülési indexe így lelépnek az ügyfelek.
Ha nem nézné a szolgáltató a saját ügyfeleit hülyének(annak nézi) akkor nem lenne probléma. Ez rosszul esik vagy nem, ez az igazság.