- Macrodroid
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- iPhone topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
Hirdetés
-
Enduro változatot kapott a Mobvoi TicWatch Pro 5
ma WearOS 3.5 rendszerrel és kettős FSTN és AMOLED kijelzővel érkezik az új modell.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
it Meggondolta magát a Ford, a helyzetre való tekintettel 2030 után is kínálhat Európában hibrid és benzines autókat.
-
Mobilarena
Ez a topik a Canon EOS DSLR digitális tükörreflexes fényképezőgép vázaival és a velük kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
pinnacle
nagyúr
válasz _seth_ #28095 üzenetére
Köszi! Ez 2 hónapos. Nem tudom, hogy eleve poros volt vagy csak most lett ilyen. Mondjuk azt tényleg nem értem, hogy tud ide por bejutni? Ha homokviharban cseréltem volna objektívet, azt érteném. Esetleg akinek van 1200D-je legyen szíves nézze meg. Lehet, hogy ez gyárilag ilyen.
[ Szerkesztve ]
-
pinnacle
nagyúr
válasz Alx.Mercer #28794 üzenetére
Nekem is levontak az ERSTE-nél, azt mondták azért mert a Canon devizaátutalást kezdeményezett, hiába forint. Érdemes másnak is megnézni, hogy nincs-e ilyen konverziós költség levonva.
-
pinnacle
nagyúr
Sziasztok! Milyen beállítással lehetne a legtermészetesebb színvisszaadást elérni? P módban Élethű, Semlegesen nagyon kontrasztos, túlhúzottak a színek (olyan mintha utólag lenne szoftveresen javítva), főleg arcképnél zavaró a piros. Itt kellene állítgatni vagy máshol? Ezeréves Canon kompakt A700-on nem láttam ilyen túlhúzást. Ott semmi sincs beállítva. Saját szín - ki-re van állítva.
-
pinnacle
nagyúr
válasz *Ropi* #29554 üzenetére
Köszi *Ropi*, .DLL! Most már csak izzó mellett tudtam próbálni. Ha leveszem az értékeket, életszerűbb de "fakóbb" lesz. Ráadásul a sötétkék póló, feketének látszódik. Talán legjobb a manuális fehéregyensúllyal, az Élethű alapértékein, de az is hideg az eredetihez képest. Majd még próbálgatom. Valószínűleg csak a megfelelő beállítást kell megtalálni.
.DLL Ilyen nagy dinamikájú képeket, hogy csinálsz? HDR csak a drágább gépeken van? Olvastam, hogy van valami módosított szoftver ami tudja, de most még inkább nem tenném fel. Én csak iPhone4S-nél láttam, hogy milyen szépen elkerüli a "beégést".
-
pinnacle
nagyúr
válasz *Ropi* #29557 üzenetére
Igaz nincs kalibrálva, EIZO S2433SW-n nézem sRGB-n. Gondolom a pontos színvisszaadásra csak a profi gépek, monitorok képesek, de nekem az is elég, amit az A700 tud. Összehasonlítottam őket, az A700-nak világosabb a képe, jobban látszódik, hogy süt a nap, a levelek zöldje is közelebb áll a valósághoz, sötétebb részletek is jobban látszódnak, ráadásul élesebb. Itt az eredeti. Ezen tudok valamit változtatni a beállításokkal vagy lehetséges, hogy egy belépő DSLR gyengébb képet készít, mint egy régi kompakt?
[ Szerkesztve ]
-
pinnacle
nagyúr
válasz *Ropi* #29562 üzenetére
Köszi! A fenébe , minden képen szükség van utómunkára? Én pont az szeretném, hogy azt lássam vissza, ami az élőkép, se jobb, se rosszabb nem legyen. Megkérhetnélek arra, hogy mutasd meg, mit lehet kihozni a képemből? Egyébként szerinted az A700 képe nem jobb, részletesebb árnyalatú, élesebb?
Megnéztem a RAW_JPEG-et. RAW már egészen jó, a sötét részek is látszódnak, szín is jobb. Itt az eredeti. Nincsen valami program, amivel alapbeállítással jobb .jpeg képeket tudnék készíteni raw-ból, mint ami az alap .jpeg-e a gépnek? -
pinnacle
nagyúr
válasz *Ropi* #29564 üzenetére
Köszi! Nekem az kellene, hogy minél közelebb legyen a valósághoz. Próbáltam Tájkép, Környezet függő effekt élénkkel, Fehéregyensúly, napfénnyel, de nem tudja az A700-nak a képét hozni. Azon lehet látni, hogy süt a nap, 1200D-é borúsabb. Viszont színhelyességben az 1200 a jobb. Egyébként ez a "napfényes kép" melyik tulajdonsága a képnek, gépnek? Amikor az A700-at vettem, akkor kezdődött a megapixel háború, tartok tőle, hogy az érzékelőnek csak a felbontása lett 3x nagyobb, a mérete nem.
[ Szerkesztve ]
-
pinnacle
nagyúr
válasz *Ropi* #29573 üzenetére
Köszi! Canon szoftvereiben is néztem, hogy bármilyen beállítást utólag is rá lehet tenni. +0,3 Expoval már majdnem olyan "napfényes" mint az A700, színhelyességben is jobb az 1200D, viszont az A700-nak élesebb a képe. Ezzel lehet valamit csinálni vagy ez azért van, mert a 3x annyi pixel nem 3x akkora érzékelőn van?
-
pinnacle
nagyúr
válasz ateszm #29586 üzenetére
Köszi! Képernyőhöz igazítva nézem a képeket, úgy nem annyira látszódik. Érdekes módon most az épület színe hasonlít jobban az eredetihez az A700-on (bal oldali kép), a homokozó, járda csíkjai kontrasztosabbak, a levelek színe jobb az 1200D-n. Úgy tudom, hogy az emberi szem a zöld árnyalatából képes a legtöbbet megkülönböztetni, illetve a bőr színén látja legjobban az eltérést a valóságtól. Lehet, hogy raw-ban kellene fotózni és utólag állítgatni a képet, de utólag ki emlékszik, hogy milyen volt az eredeti.
*Ropi* 100%-os képeket raktam be, ezért gondoltam, hogy nagyobb felbontású monitoron a 18MP élesebb lenne, persze lehet, hogy a 6MP-es, meg még élesebb.
Egyébként a képnek, gépnek milyen tulajdonsága az, amit én "napfényesnek" hívok. Leginkább az a feltűnő, hogy az A700-on lehet látni, hogy szikrázó nap sütés van, az 1200D-on meg olyan, mintha kicsit borús lenne az ég.
[ Szerkesztve ]
-
pinnacle
nagyúr
Lehet, az a gond, hogy a Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II-nak a fényereje gyenge? Itt olvastam, kit objektívek képe sötét (nekem is ez a gondom), ezért vett Canon PowerShot S120-at 1,8-as fényerővel. A700-é is 2.8. Ha ez a gond akkor milyen 18-55mm objektívet ajánlotok, aminek már megfelelő a fényereje?
[ Szerkesztve ]
-
pinnacle
nagyúr
válasz ChipKng #29599 üzenetére
Köszi ChipKng, *Ropi*, vlevi! Azért jobb lenne, ha valami fényerős objektívvel eleve jó képet tudnék készíteni. Utólag már nem emlékszem, milyen volt az eredeti környezet. Persze, lehet, hogy csak az én mániám, hogy azt akarom látni a fényképen, mint élőben, más meg pont azért nyúl bele, hogy még jobban nézzen ki.
Most este is kipróbáltam, alig látok különbséget a raw meg a jpeg között. Talán a raw világosabb, az A700 még mindig élesebb, de felülexponált. Teljes felbontásban, képernyőre nagyítva.
Lehet a legjobb választás a raw+jpeg, ha valami nagyon nem tettszik, akkor a raw-ban majd állítgatom. -
pinnacle
nagyúr
-
pinnacle
nagyúr
válasz Picturemaker #29649 üzenetére
Köszi Picturemaker, *Ropi*! Nem tudom, hogy lett koszos, amikor talán csak 3x volt leszedve az objektív. Ezt, hogy lehet megtisztítani? Kézi tisztításra állítva, Lenspennel a szenzort? Mondjuk amúgy is be kell vinnem szervizbe, mert az LCD kijelzőben szabályos porfelhő van, gondolom ez garanciális. Az átnéző kereső is poros, ezt, hogy lehet szétszedni?
[ Szerkesztve ]
-
pinnacle
nagyúr
válasz _seth_ #29652 üzenetére
Köszi! Ahogy látom, még akinek ez a szakmája az is meg tudja karcolni a szenzort, igaz szerinte még ezzel a rizikóval is lehet, hogy olcsóbb ha magunk csináljuk.
*Ropi* Leírnád, te hogy csinálod?
Egyébként melyik szervizt ajánljátok tisztításra? Én már régen voltam a Camera Kft-nél, de úgy emlékszem nem méltó arra, hogy az egyetlen Canon szerviz legyen Magyarországon. Nem is értem, hogy lehet ilyen konkurencia nélküli megoldás. Talán a TMX rosszabb hírű, igaz velük meg nekem nem volt problémám. Én végül a Megapixnél kötöttem ki, nem emlékszem már, hogy kerültem oda.[ Szerkesztve ]
-
pinnacle
nagyúr
válasz _seth_ #29661 üzenetére
Köszi! Igaz ő is a Camera Kft-t javasolja, jótállási idő alatt. Az tényleg kellemetlen lenne ha megkarcolnák a szenzort a tisztítás alatt. Ez, hogy látható a képen? Folt helyett csík? Nem tudom, hogy lehet ez jegyzőkönyvbe venni, amikor ott voltam, egy nem túl barátságos nővel találkoztam, azt mondta ő csak felvevő, a szerviz külön van. Gondolom a jegyzőkönyvhöz át kellene hívni valakit a szervizből, tartok tőle, hogy nem lesz rá idejük. Viszont utólag tényleg nem lehet bizonyítani, hogy én vagy ők karcolták meg a szenzort. Bezzeg az A700-al nem voltak ilyen gondok. Feleségem beejtette a a Balatonba, lábával tartotta az iszapba, Camera Kft-nél nem is vállalták, így kerültem a Megapixhez.
-
pinnacle
nagyúr
Ne szóljátok le. Ma regisztrált. Első hozzászólás. Legalább segíteni akart.
-
pinnacle
nagyúr
válasz pinnacle #29647 üzenetére
Camera Kft-nél megtisztították a mattüveget, szenzort. 2500Ft volt. Még mindig látszanak apró foltok a keresőben, illetve a képen is maradt egy.
Szerintetek visszavigyem, vagy nem lehet tökéletesen megtisztítani? Azt mondták, hogy ők csak a legvégső esetben tisztítják a szenzort folyadékkal, inkább csak körtepumpával kifújják. Lehet, hogy azt én is megpróbálhatnám. Ezt árulják, gondolom jó lesz. Giottos Rocket Air-t, nem találok sehol.
Azt mondták az LCD porosodása nem garanciális. Ezt tényleg így van? Azt értem, hogy a gép porosodása nem, mondták a por bárhol bejuthat, a gomboknál, objektívnél, akkunál, de, hogy jut be a kijelzőhöz? Állítólag csak a drágább gépeknél megoldott a szigetelés. easyCover tokot ajánlottak, az valamennyire véd a por, nedvesség ellen, de mondták ez inkább szerencse kérdése. Ti használtok ilyet?[ Szerkesztve ]
-
pinnacle
nagyúr
A fenébe egyre több látszik. Főleg a bal alsó, 11-es rekesznél kezd csak eltűnni. Korábban itt nem is volt semmi, lehet, hogy "átfújták" ide. Mi lenne a megoldás? Vigyem vissza, hogy ne csak kifújják, vagy hagyjam mert a végén még megkarcolják. Egyáltalán lehet teljesen pormentes a szenzor, vagy 1-2 mindig lesz rajta? Elég kellemetlen lenne havonta tisztíttatni.
-
pinnacle
nagyúr
Egyébként nem tudom, honnan veszik azt, hogy az LCD porosodás nem garanciális hiba.
Korrózió, kosz, víz vagy más folyadék, homok vagy egyéb idegen anyag által okozott meghibásodás esetén, mivel ezek oka visszavezethető a nem rendeltetésszerű, vagyis a készülék kezelési és használati útmutatójában foglaltaktól eltérő használatra.
Egy zárt LCD kijelzőt, hogy lehet, nem rendeltetés szerűen használni? Ilyen alapon, ha az objektív porosodik, az sem garanciális.
-
pinnacle
nagyúr
-
pinnacle
nagyúr
Januárban vettem, de már márciusban poros volt. Olyan mintha alulról egy homokviharba került volna. Főleg az a bosszantó, hogy mondták a drágább gépeken megoldották a szigetelést. Nem tudom, hogy az mennyibe kerül, de szerintem 130k-ba, igazán beleférhetne. Egyébként 15k az LCD csere.
[ Szerkesztve ]
-
pinnacle
nagyúr
Köszi .DLL, *Ropi*! Csak az a gond, hogy azt mondták, hiába reklamálok a Canonnál, ők bírálják el. Egyébként ez tényleg így van? Camera Kft felett nincs senki a Canonnál? Nem tudom, hogy egy ekkora cégnél, mennyire foglalkoznak az ügyfelek véleményével. Itt lehet elmondani, látom van saját topicjuk is, majd oda is beteszem. Lehet, hogy azok az elégetetlenek akiket a hölggyel találkoznak, a férfi kolléga segítőkészebb volt.
Ma is megnéztem, 13-11 rekesz körül kezd eltűnni a legnagyobb folt. Szerintetek ezzel lehet valamit csinálni, vagy hagyjam, mert 1-2 porszem mindig lesz?
-
pinnacle
nagyúr
válasz *Ropi* #29732 üzenetére
Köszi! Akkor reménytelen a reklamáció. Még nem próbáltam tisztítani, nehogy máshova fújjam és már 11 rekesz alatt is látszódjon. Egyébként, hogy kell? Objektív levétele után, és felcsapott tükörrel is, gépet fejjel lefele tartva? Gondolom a pormentes hely miatt, fürdőszobában ajánlott.
-
pinnacle
nagyúr
válasz *Ropi* #29730 üzenetére
Lehet, hogy tényleg csak plexi csere. Eszembe jutott, hogy valami olyat mondtak, hogy cserélni kell, mert letapadt a por. Leszedték a plexit, majd visszatették? Úgy le tud tapadni, hogy nem lehet eltávolítani? Mondjuk ha a szigeteléshez nem nyúlnak, akkor nem sokat ér a csere.
-
pinnacle
nagyúr
válasz *Ropi* #29754 üzenetére
Köszi! Akkor tényleg nem értem, hogy miért szívatnak. Lehet, hogy le sem szedték, hanem csak mondták, hogy ezt cserélni kell. Csere helyett meg csak megtisztították volna?
Egyébként a NFH-nál azt mondták, hogy nem elég a szóbeli közlés, írásba kell adni.
"Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a termékre egy év kötelező jótállás vonatkozik. Ez a jótállás minden esetben a kereskedőt terheli, azt a vállalkozást, aki a fogyasztó részére a terméket közvetlenül értékesíti.
Jótállás esetében a kereskedő a termék jótállási időn belül előforduló valamennyi hibája miatt helytállni tartozik. E felelőssége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja azt, hogy a hiba oka már az átadást követően lépett fel, így például a termék nem rendeltetésszerű használatából eredően.
A bizonyítás során nem elegendő a kereskedő szóbeli állítása, véleményét bizonyítékkal (szakértő véleménnyel, szakvéleménnyel, bevizsgálási jegyzőkönyvvel stb) kell tudnia igazolni. Amennyiben a kereskedő nem tudja ezt bizonyítani, helytállni tartozik. Ennek keretében elsősorban javításra, illetve cserére köteles. A javítás és a csere közül egyébként a fogyasztó választhat, kivéve ha lehetetlenség (pl. a terméket már nem gyártják) vagy aránytalanság (pl. a javítás kisebb összegből valósítható meg, mint a csere) áll fenn.
Az Ön esetében a kereskedő alátámasztotta bármiféle bizonyítékkal, hogy rendeltetésellenes használat következménye a hiba? Ha nem, akkor Ön kérheti ennek megfelelő módon való alátámasztását.
Amennyiben Ön vitatja a kereskedő által végzett vizsgálat (bizonyítékkal alátámasztott) eredményét, úgy állításainak alátámasztása érdekében Önnek is lehetősége van - az arra jogosult szervtől - a termék tekintetében szakvélemény beszerzésére, amelynek költségeit azonban Önnek kell megelőlegeznie. (Valószínűleg ennek tett eleget a kereskedő a másik szakvélemény beszerzésével).
Amennyiben a kereskedővel továbbra sem tudnak megegyezni, úgy jogainak érvényesítése érdekében bírósághoz vagy békéltető testülethez kell fordulnia. A fogyasztóvédelmi hatóság ugyanis nem jogosult a felek között fennálló jogvita érdemi eldöntésére, a hiba keletkezési okainak felderítésére. A békéltető testülethez fordulás az eljárás egyszerűsége, gyorsasága, valamint költségkímélõbb jellege miatt tekinthető kedvezõbb választásnak. Az eljárásról bővebben itt olvashat: www.bekeltet.hu
Amennyiben a kereskedő a minőségi kifogásáról nem vett fel jegyzőkönyvet, vagy arra 30 napon belül nem válaszolt, lehetősége van bejelentést tenni az illetékes fogyasztóvédelmi felügyelőségen. Ha a kereskedő a javításra szolgáló határidőt indokolatlanul és/vagy jelentősen túllépte, úgy annak kivizsgálása érdekében is bejelentéssel élhet az elsőfokú hatóságnál. A jótállás keretében javításra átvett termékről átvételi elismervényt kellett volna kapnia, rajta pl. a vállalt javítási határidővel. Ennek elmulasztása is vizsgálható fogyasztóvédelmi hatáskörben.
A szerviz által okozott kárral kapcsolatban ajánljuk figyelmébe alábbi cikkünket: http://mno.hu/fogyasztovedelem/serulesek-szervizen-innen-es-tul-2-resz-1259498
Gondolom a szerviz ezért hárítja egyből a hibát az ügyfélre, mert senki sem csinálja ezt végig. Ráadásul ha valaki végig csinálja, és igazat adnak neki, a következő ügyfél nem hivatkozhat erre, hanem kezdheti elölről.
-
pinnacle
nagyúr
válasz *Ropi* #29759 üzenetére
Köszi! Igen a plexire gondoltam, amit korábban írtál. Nem tudom, hogy utólag lehet-e szigetelni, mert ha nem akkor felesleges tisztíttatni. Mondjuk nem értem, hogy miért akarták kicserélni.
Sajnos a vásárlónak tényleg nincs sok esélye a szervizzel szemben. Még ezt mondták az NFH-nál.
"Amennyiben nem ért egyet a szerviz által készített szakvéleménnyel, Önnek is van lehetősége szakvéleményt kérnie.
Tájékoztatjuk, hogy a jelenleg hatályos jogszabályok nem tartalmaznak olyan jogszabályi rendelkezést, amely egyes szerveket kötelező erejű szakvélemények kibocsátására jogosítana fel, ugyanakkor megítélésünk szerint célszerű azt államilag elismert, független szakértőtől beszerezni. Javasoljuk a Magyar Igazságügyi Szakértők névsorába felvett független szakértő igénybevételét. Az eljárás részleteiről a Magyar Igazságügyi Szakértők honlapjáról (miszk.hu) bővebben tájékozódhat, vagy más minőségvizsgáló szervektől is kérhet árajánlatot (pl. ÉMI-TÜV SÜD Kft)
Célszerű azonban a vizsgálat megrendelése előtt a kereskedőtől megérdeklődni, hogy mely bevizsgáló szervezet szakvéleményét fogadja el és érdemes lehet jegyzőkönyvben rögzíteni a vállalkozóval, hogy jogos panasz esetén visszatérítik a bevizsgálás díját, illetve ezen szakvéleményben foglaltaknak megfelelően fognak eljárni a minőségi kifogás intézése során.
A szakvélemény költségeit jelenleg Önnek kell megelőlegeznie, de amennyiben a szakvélemény Önnek ad majd igazat, úgy a szakvélemény költségeit ráterhelheti a kereskedőre.
Ha a vállalkozással nem sikerül megegyezésre jutnia (például a két szakvélemény szemben áll egymással) jogainak érvényesítése érdekében bírósághoz, vagy békéltető testülethez kell fordulnia. A fogyasztóvédelmi hatóság ugyanis nem jogosult a felek között fennálló jogvita érdemi eldöntésére. A békéltető testülethez fordulást az eljárás egyszerűsége, gyorsasága, valamint költségkímélőbb jellege miatt tekintjük kedvezőbb választásnak."
Szerintetek ki az a szerviz aki a elfogadja más véleményét (amit ráadásul ő választhat) és még a díjat is megtéríti?
Lehet, hogy jobban járok ha keresik valakit, aki megtisztítja a plexit, majd szigeteli, már amennyire ez egyáltalán lehetséges.[ Szerkesztve ]
-
pinnacle
nagyúr
válasz *Ropi* #29761 üzenetére
Köszi! Nem felesleges a csere, ha lehet tisztítani, illetve semmit sem ér, ha a szigetelést nem javítják meg? Ilyen porfelhő van. Világos képeken nem annyira látszik.
[ Szerkesztve ]
-
pinnacle
nagyúr
Az a gond, hogy a porosodásnál kizárják, hogy gyári hiba. Ez csak a vásárló miatt lehet.
"A jótállás érvényét veszti az alábbi esetekben:
Korrózió, kosz, víz vagy más folyadék, homok vagy egyéb idegen anyag által okozott meghibásodás esetén, mivel ezek oka visszavezethető a nem rendeltetésszerű, vagyis a készülék kezelési és használati útmutatójában foglaltaktól eltérő használatra."
Azt mondták, hogy a Canon ezt még soha sem ismerte el gyári hibának, hiába reklamálok, úgyis ő hozzájuk kerül. Drágább gépekkel nincs ilyen gond. Szigetelés javítását nem is mondták, csak a kijelző (plexi) cserét 15k-ért. -
pinnacle
nagyúr
Köszi .DLL, *Ropi*! Egyelőre hagyom, sajnos nálunk elég gyenge a fogyasztóvédelem, és ezt ők is tudják. Azt viszont javaslom, ha a Camera Kft-nél jártok, a hölgyet mindenképpen kerüljétek el. Régen is voltam nála, amikor még a másik oldalon voltak, egy sötét lyukban, akkor sem értettem, hogy mit keres ott, illetve, hogy lehet ez a hely az egyetlen Canon szerviz. Az üzlet már jobban néz ki. Azt viszont nem volt szép húzás, hogy csere helyett, pucolással, szigetelés cserével, is megoldhatták volna a problémát.
pergabb készíts fotót minden rekeszálláson a mostani borús égről, vagy tegyél elé egy fehér átlátszó műanyag poharat, erős fényben. Én is így néztem. Bal alsó pont 11 rekesz körül kezd eltűnni. Szerintem ha fotót is mellékelsz, akkor talán cserélik vagy kipucolják.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen