- Poco X6 Pro - ötös alá
- Android szakmai topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- iPhone topik
- Realme 8 - az igazi nyolcas
- Ezekben a változatokban lesz elérhető a OnePlus 13 Kínán kívül
- MIUI / HyperOS topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tomsza
csendes tag
Naja, én is csak azt tudom ismételgetni hogy nagyon jó motor az etz 250, csak aza baj hogy manapság csak leharcoltakat árulnak, én az enyémet egy fullos simsonra cseréltem (kb. 80e-t ért), (ráadásul pestre kellett menni sz.helyről egy épkézláb etz-ért), azóta lefestettem, kapott robogó tükröket,féklámpa nyomáskapcsolót előre hátra, krauzer tartót +40l túradobozt, +üléshuzatot, aztán ennyi.... most kb 140e-be van benn -de marhára megérte mert motorikusan teljesen jó, nincs felfurva, pikpakk motor..
3,5-4littyót fogyaszt, ha meghajtom akkor 5öt, 25év után tönkrement benne a generátor felöli szimering, (egyszer üresben leforgatta a motort, azthittem kiugrik a dugó a helyéről ) párszáz ft-volt, aztán ennyi..... szal nemkell ezeket örökké szerelni. -hülyeség.. normálisat kell venni, utána meg ami tönkremegy nem bizsus otthoni kontármunkával megcsinálni,ezek örökéletű motorok.. majd megnézzük hogy egy most vásárolt nyugati 250es motor aminek a fele műanyagból van(és ugyebár nem 150e ft.) hol lessz 30év mulva.... szetem ha engem kérdeztek addigra már 3× beöntik, és leveseskanalakat csinálnak belőle..
szal ez az én véleményem a MZ-ről.
TÖK JÓ Motor...!!!ui. most akarom átszerelni megszakitósról elektronikus gyújtásra, de nemtudom hogy Hall jeladós legyen, vagy megsz.tó álltal vezérelt tranzisztoros legyen.
kérném a nagy tapasztalattal rendelkező motoros komák, vélemyét ezügyben.
addig meg a legjobbakat! -
Tomsza
csendes tag
válasz Tothgera30 #152 üzenetére
-
Marky1013
csendes tag
Sziasztok!
Most vettem egy 85ös 250es ETZ-t és igy egy hét után elmondhatom hogy imádom.Mikor megnéztük rossz volt az akksija igy csak másik aksiról kábellel tudtuk berugni de fél év állás után 2 szivatos rugásra + 1 gyujtással és pöfög.Nem csörög, húz mint a dög és elpusztithatatlan.Egy hét alatt kétszer jártam be vele a mátrát a fogyasztása nem vészes iszonyuan megy a hegyi utakon felfelé is, szerelni meg a simsonom utána simán tudom.Amit szeret és fontos is sztem hogy egy picit lehet több az olaj 40-45ös és én csak Racing 2T-t használok vele.Jó motorozást és széles utat mindenkinek!
A jó nő olyan mint a shareware progi.Időkorlátos és a legjobb funkciói levannak tiltva.
-
buherton
őstag
Megszakító+elektronika (azért szokás elektronikát tenni, hogy az áram ne a megszakítón folyjon át, és rövidebb idő alatt szakít -> nagyobb indukció -> nagyobb szikra), és a hall generátoros gyújtás között annyi a különbség, hogy egy kicsivel erősebb a szikra, és soha nem fog elkopni. Egyet ne felejts, gyári trafó első dolga az lesz, hogy leég. Keress használtan Trabant trafót szép nagyot ( Trabantból is volt elektronikus gyújtású, és ezek direkt azokhoz készültek, az a jó aminek a bemenete 4 ohm körül és a kimenete meg asszem 3.6k ohm). Fogyasztásban fogod megérezni a hatását.
MZ ha jól van szerelve vagy gyári, nem téped a haját, akkor irány a világ vége. Nekem TS 125-ösöm van 3 éve vettem kemény 30k hufért 3.600 km-el közeli ismerőstől. 6V-os bimetálos fäszom index első körben csere elektronikusra. 6V-os rezgőnyelves akksi gyilkoló, dettó cserélve elektronikusra (6-7 havonta kell vizet önteni, de akkor sincs még minimumon a szint). Egy napon ment km-k számát ezzel döntöttem meg 680 km 20 óra alatt, Bükk és Mátrán keresztül. Most készülünk a 700+ km-es Balatonira . Fogyasztásról annyit, hogy 2.9 liter volt, de amióta enged a szimering felugrott 3.4 literre (titok az, hogy a 150-esnek a karbija van rátéve ). Pont ma értem el vele a 25.000 km-et. Nem csörög, nem zörög, láncot soha nem kellett meghúzni. Egy baja van, hogy a 25 éves szimeringek engedik a váltóolajat, és mint a gyár kémény ontja a füstöt . Nem tudtok valami értelmes szimering gyártót? Mert az SKF elég selejtes.
[ Szerkesztve ]
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
Tomsza
csendes tag
válasz buherton #156 üzenetére
Hali, kössz az infot, és ha trabant trafót teszek bele akkor milyent tegyek bele?(sok választás ugyebár nincs ) szal mivel (ugynéz ki hogy maradok a megszakitó állt. vezérelt tranzisztorosnál) a kb 1amper helyett, a tranzisztor miatt 6-7amper fog valszeg átmenni rajta -tehát ebből következik hogy a gyári trafó primer és szekunder tekercse melegedni fog, (hát te azt mondod hogy leég, én nemtudom),de akkor értelem szerűen nagyobb menetszámú tekercs ebből köv.- nagyobb trafót kéne bele tenni, de nemtom milyen van a trabantban szal az tutira jó bele?
a motoros kolágák számára levezetem a különbséget (nagyon helyesen montad a különbségeket buherton)
na szal a hall jeladós a hall efektus elvén működik, forog egy mágnes , és van egy fix hall ic, ha elhalad közvetlenül előtte a mágnes(annál jobb minél közelebb) akkor a hall ic kitöltési tényezővel azaz egy négyszögjellel vezérli az elektronikát ami lehetővé teszi a megfelelő szikraszámot(amire ugye a sima megszakitó a magas fordulaton bekövetkező prell -/lebegés/ jelenség miatt közelsem tud teljesíteni, meghát ugye idővel be is éghet)
szal nincs benn kopó alkatrész , intenziv a szikra /vastagabb a több amper miatt/,
a megszakitó álltal vezéreltnél, ugyan van kopó alkatrész-maga a megszakitó, de mivel ugymond a kis árammal vezéreljük a nagyobb áramot ezért ezis tökéletes megoldás, ja és 6000ft-ért már bárki számára beszerezhető, (persze bontóból akár 2ropiért is szerezhetsz hall jeladósat -úgy mint a májer haverom)
igen a primer tekercs(asszem 15 - 1 pontok) ellenállása(ha nem szakadt) pár ohmos lehet(kb.3-6ig)
a szekunder tekercsé(asszem 1 - 4) meg kilo ohmos (ennek a pontos értékét nemtom mert trafónként változik, autónál 5kohm -szal etz esetében is kb ennyi))
ja.. én 30as keverékkel megyek, mindenki azt mongya h jó a 40-50is, dehát mitbánomén hogy füstöl.. szal így kevésbé kopik, de nemtom majd lehet h megpróbálom 40essel, de én megy oan vok hogy megyek mintr a golyó ami a csövön kifér -szal naon félek hogy egyszer besül a dugó.... vélemények?addig meg a legjobbakat!
-
buherton
őstag
Két fajta Trabant trafó van. Egy kisebb, ami mz méretű, azt kifejezetten megszakítóra csinálták. Másik az jóval nagyobb, azt pedig kifejezetten az elektronikás gyújtáshoz csinálták, ez fog neked kelleni. Kicsit szűkösen, de el fog férni, cserébe nem fog idő előtt tönkre menni. (Nálunk nem tudják melyik melyik, sőt hoztak ki nekem Lada trafót is... Azt arról lehet felismerni, hogy olajos, lötyög benne az olaj. Nem tudom, hogy jó-e, Trabanté tuti jó). Amúgy megpróbálhatod a gyári trafóval pár 100 esetleg 1000 km-t kibír, de valszeg nem fog, persze ez a gyújtástól is függ, mert ha jó akkor nem fog sokat menni. Annyira csereszabatosak az ilyen cuccok pl hátsó lámpa búra simi mz ugyanaz. Első lámpa foncsor+üveg trabant etz ugyanaz. Szivató csonk is ugyanaz simon-mz ha jól emlékszem. Gyújtómágnes, trabant etz ugyanaz.
Tisztán látás kedvéért. Gyújtás úgy működik, hogy. Forog a főtengó, aminek a végén a bütyök mozgatja a megszakítót. Szikra akkor lesz amikor a megszakító nyit. Mivel a trafó az indukció elvén működik, és egyenáramban nincs feszültség változás -> nem lehet magában indukciót létrehozni, csak akkor ha elkezded szaggatni. Ezért nincs egyenáramú trafók. Ezért a szikra erőssége, erősen függ, hogy milyen gyorsan tudod a feszültséget 12-ről 0-ra csökkenteni. Továbbá függ hogy mennyi ideig volt zárva a megszakító, mert fel kell "tölteni" a trafót. Szimpla megszakítónak az a baja, hogy az elemelkedés nem ugrásszerű, meg nagy áram fut rajta keresztül (pogácsák beégnek, ami rontja a megszakítást), kondi se szűr jól, trafó is küld vissza naftát (pár száz volt befigyel). Jó, mert működik, és egyszerű, hátránya, hogy gyenge a szikra, és 10e km-ként érdemes megreszelni a pogácsákat. Megszakító+elektronika, azért jobb sokkal, mert a megszakítóra míg a motor megy nem kell ránézni, csak néha megkenni olajjal. És mivel nincs semmi a megszakítón jó formán, csak mA-eket kell szakítania, sokkal ugrásszerűbb a feszültség változás -> erősebb szikra. Hall generátoros, az még egy lapát. Egy normális hall ic (100 huf környékiek) schmitt-triggerezett -> tök mindegy milyen messze van a mágnes, lényeg hogy azt a nem tudom mennyi mT elérje. Nagyon nagy előnye a hall ic-nek a megszakítóval szemben, hogy jó formán négyszög alakú a jel -> majd végtelen meredekségű -> bika szikra. Csak ugye ezt az elektronika nem tudja egy az egyben átvenni, mert buták az alkatrészek, de még így is jobb, mint a megszakítós.
Az hogy hány amper megy a trafón keresztül, annak nem sok köze van az elektronikának se a megszakítónak, van, de nem sok. 6A soha nem fog neked 4 ohm-os trafón 12V-on átkocogni, max 3A (jó persze ez nem passzív elem, de az igazság nincs messze ). Egy jó megszakító 3A röhögve átenged, és az elektronika is. Persze ha a tranyó nincs rendesen kinyitva, vagy a megszakító koszos/beégett, akkor nem fogja tudni átengedni a 3A-t, mert feszültség esik a cuccon.
30-as keverés bejáratáshoz kell. Szerintem fölösleges annyira dúsra keverni, nem csak hogy jobban füstöl, de még többet is eszik. Elméletileg egy átlagos olajjal 50-esre bőven elég keverni. Vannak olyan olajok, amiket 120-130-asra is lehet keverni. Én azt mondom, hogy 40-esre keverd, de ha nagyon vigyázni akarsz a mozgóalkatrészekre, akkor vegyél Fimol-t, jobb mint ha dúsabbra kevered a benzint.
[ Szerkesztve ]
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
Tomsza
csendes tag
látom te is autóvillamossági műszerész vagy , ennyire azért én nem akartam kifeljteni
ja végülis lehet h átállok 40esre ,aztán majd 50esre, jahh.. : de a hall jeladósnál nem mindeggy a távolság uanis minél közelebb van annál jobb, -persze a térerővonalak "vezérlik a hall ic-t de jó ha minél közelebb van,(legalábbis autóknál nem mindeggy) annál biztosabb a vezérlése,
b*ssza rosseb a karbiba meg elkopott aza kis csavar ami "megvezeti azt a henger alakú (nemtom mi szaknyelven) -szal amivel változtatom a torok keresztmetszetét, aztán tőgázról nemakart visszaálni-mert elfordult, persze ez pont a kereszteződés előtt volt (mert mér is ne )
aztán végülis sikerült megállítani, -hát ezmár a 3. halálközeli élményem volt....
na aztán egy csavar behajtásával megoldottam, ugyhogy várom a gonosz következő lépését -
kaffer1
újonc
válasz buherton #158 üzenetére
Üdv Buherton!
Nekem lenne ötleted hogy mi lehet a baj, vagy mit nem csinálok jól??
Amit tapasztalok az pedig következő:
Ha lehúzom a piros fekete vezetéket, ami szerintem a gyújtás megszakítása lenne, akkor is búg halkan a feszabályzó.
Ha rá van dugva a piros fekete vezeték, és bekötök az üres visszajelzőre egy visszajelző lámpát, akkor világít, ha a töltés visszajelzőre bekötök egy lámpát az nem világít.
Ha lehúzom a piros fekete vezetéket, nem változik semmi, a töltés nem világít, az üres jelző még mindig világít.
Valami a vezetékelésben nem jó, vagy máshol keressem a hibát?Itt van egy rajz, hogy mit hogy kötöttem be:
[ Szerkesztve ]
-
buherton
őstag
Sztem 40-es tökéletes. Nyáron +50°C jobb ha olajosabb egy picit. Tuskó, benne van a schubert tű, amit a lepke tart Ilyennel engem is szívatott.
Egyenlőre a legnagyobb végzettségem az érettségi , semmilyen szakmám nincs. Villamosmérnöknek tanulok, de ott még semmi ilyesmit nem tanítanak.
(#161) kaffer1: Mekkora a fordulat szám alapjáraton, ill amikor berúgod, és nem világít a töltés jelző, akkor az akksin mekkora a feszültség ill. mechanikus (alu ház), vagy elektromos (műanyag ház) a fesszabod? Ha az ábra szerint van kötve, akkor ha lehúzod a piros-fekete vezetéket, akkor megáll a motor, ergo nincs töltés a töltés jelzőnek világítani kellene. Töltés jelző jól van bekötve? Üresjárati visszajelzőnek nincs sok köze a töltésnek, beteszed sebességbe, annak el kell aludnia.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
kaffer1
újonc
válasz buherton #162 üzenetére
A fesszabom fémházas (és egyre gyanúsabb hogy sz....r.)
Na itt egy újabb kép, hogy mit hová kötöttem, a legnagyobb bajom az hogy a gyújtást nem lehet megszakítani.
- Vagyis.... ha ki van kapcsolva a gyújtás kapcsoló, akkor is világít az üres jelzőm, a töltés jelző nem világít.
- Ha rá adom a gyújtást nem változik semmi.
- Ha a pirosat, vagy a piros/sárgát lehúzom a fesszabról, vagy az egyenirányítóról lehúzom a piros/zöldet, akkor világít az üres jelző, és a töltés jelző is. (persze mindez akkor is ha le van véve a gyújtás, és akkor is ha rá van adva.Töltésem nincs, mert ha beindul a moci és leveszem az aksit, rögtön leáll.
Nem tom mi lehet a gáz, a legnagyobb gond az hogy ha leveszem a gyújtást akkor is világít minden, na meg töltést kéne varázsolni, csak mi lehet kipurcanva?? (fesszab, forgórész, egyenirányító)
Mindent megvenni elég húzós lenne, tehát ki kéne zárni mi az ami jó, rossz, vagy javítható. -
Tomsza
csendes tag
Szetem meg összevisszakötözgettél mindent, az én etz-mnél is amikor belenéztem összevisszavoltak kötözgetve a drótok, aztán letöltöttem az etz 250 kapcsolási rajzot aztán összekötöttem normálisan, vagy 5drót máshova volt kötve csak a jóisten tuggya hogy ment az a motor, szetem szedd szét aztán nézd meg mégegyszer, mert szetem direkbekötötted a gyújtást vagy vmi ilyesmi, a töltést megtudod mérni, jobb oldali dekni le, rádugod a multimétert, egyiket az aku 31re másikat meg vmelyik kivezetésre, 14.4v-nál nem mérhetsz többert akkor az aksidat hamarosan szétb...ssza, ha alapjáraton 13.8-14.1v-ig mérsz akkor van töltésed, jó a generátor. onnantól megmár csak az van hogy nem arra mennek a kábelek mint amire kellenének, ha így se jó akkor valszeg szar az egyenirányítód, azt a fekete fém házasat vetted? -mert én is pont most tettem fel a bekötése gyerekjáték, minden jelölve van.
nahh beleburitottam 10littyó 50es keveréket, kiváncsi vok, miben lessz különbség a füstön kívül), ezen a héten elvileg meglessz a tirisztoros gyójtásom, hááháá, alig várom
ja meg a töltésjelző lámpát jó lenne ha 1-2 wattos izzóval próbálnád ki,(lehetőleg uanakkorával ami benne van) az elvileg akkor alszik ki ha megindul az előgerjesztő áramkör, de hogy ezen kettős (akksi és generátor) gerjesztés van e azt csak a jóisten tudja.
-
buherton
őstag
Wazz az üresjárati soha nem alszik el (gyújtáskapcsolót forgatva)? Én először a gyújtás kapcsolót nézném meg közelebbről. Ha ki van kapcsolva, akkor semminek nem kéne működnie a motoron. Akkor ezek szerint nincs műszer . Jó lenne egy műszer, mert meg kéne nézni, hogy mi van, ill. mi nincs. Izzóval is lehet csak az egy kicsit macerás, meg lehet, hogy fals eredményt ad. Elsősorban az üresjárati visszajelzőbe kéne életet lehelni. Most jobban megnézve a kapcs rajzot, ha a fesszab folyamatosan gerjeszti a generátort akkor sem fog világítani a visszajelző. De akkor ha beindítod a motort, akkor az állórészekről le kéne jönniük a delejeknek. De ha lejön akkor még mindig lehet a fesszab a hunyó, mert ha az áramkapcsoló nem érintkezik jól, akkor értelemszerűen nem fog tölteni. Elméletileg úgy néz ki a fesszab élőben, hogy van egy rezgőnyelv ami két pogácsával érintkezik (ez szabályozza a gerjesztést, fesszab baloldalán van, ha a saruk felőled vannak), és van egy szimpla érintkező, ami alap állapotban nyitva van (ez pedig azért felel, hogy ne fogyasszon a generátor, fesszab jobb oldalán van). Ezeknek kellene megnézni a pogácsáit, mennyire vannak beégve. Ha be vannak égve, akkor fogni kell egy köröm reszelőt, és nagyon óvatosan le kell reszelni az égett részt. Nagyon óvatosan kell, mert a nyelv lemeze laprugóként üzemel, és elállítódhat minden. Remélem nem mondok hülyeséget.
Fesszab javítható, de én cserélném elektronikusra. Forgórész nem szokott tönkre menni, diódáék sem (úgy vannak tervezve, hogy a generátort rövidzárban is kiszolgálja).
Engem is szívat a motorom töltése. Most simivel kell járnom. Vicc, az hogy a dinamó nem kap gerjesztést, de nem a fesszab miatt, és nem szakadt a vezeték, és a fesszabba bele megy a delej. Elég ellentmondásos .
(#164) Tomsza: nekem a régi fesszabom könyörtelenül ráengedte a 8V-ot 6V-os akksira. Két hónap után nem volt víz az akksiban. Sajnos nagyon buta eszköz a rezgőnyelves. Le is cseréltem a fenébe. Amúgy az a legnagyobb baja, hogy teljesítmény függő.
[ Szerkesztve ]
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
kaffer1
újonc
Üdv Tomasz!
Nagyon össze vissza nem kötözgethetem a dolgokat, mert itt egy ETZ12V kapcs rajz, e szerint próbáltam bekötözgetni.
Csak ugye én most a sok hibakizárás végett minimálisra csökkentettem a madzagokat, nincs világítás, duda, kürt stb.
A fekete vezeték ami a töltés és az üres visszajelzőjéből jön azt átdugtam a gyújtáskapcsoló fekete/pirosához és a következő az eredmény:
Megszakítókalapács zárva, gyújtás kikapcsolva, töltésjelző világít, üres nem világít.
Megszakítókalapács zárva, gyújtás bekapcsolva, töltésjelző nem világít, üres világít.
Megszakítókalapács nyitva, töltésjelző üresjelző is világít, de egy picit gyengébben. -
Tomsza
csendes tag
(#165)
ja én is most cseréltem le a mehanikus fesszabomat, hát ugye egy majdnem tökéletes megoldás az is amikor még új... de mihelyst eljár felette az idő vasfoga beégnek a pogácsák, a vezetékek korrodálódnak, máris nemannyi fesz megy rá mint amennyi kéne, relé nemejt el, több feszt kap az akksi, 14.4v felett van a tiltott sáv afelett károsodik az akksi,-12voltos rendszernél. 6osnál nemtom, kb 7volt még jó,(#166)
de ne kötözgess le semmit, mert tutira azért nem müxik, nagyonnem mindeggy hogy mi hova megy , adok egy másik kapcsolási rajzot, (250 etz-hez való), szetem ezen könnyebben átlátható az egész , mert pl. irtad hogy lehuztad a dudát, pl a fekete vezeték rámegy a dudára onnan meg a töltés visszajelzőre onnan meg az üresjárati izzóra,
szal itt tutira az lessz a baj, hogy vmi nagyon nincs a helyére kötve. -
buherton
őstag
Ez érthetőbb ábra csak sajna kicsi
Hagyd ki a kapcsolásból a gyújtáskapcsolót, és a fekete vezetéket közvetlenül a akksi 12V-ára tedd. Akkor mindkettőnek világítania kell ha nincs berúgva. Mi történt hogy széjjel kellett szedni a vezetékeket?
(#167) Tomsza: az a baj a mindkét ábrával, hogy lehagytak egy fontos átkötést, ami nélkül sem a töltés jelző sem a duda nem működik .
[ Szerkesztve ]
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
Tothgera30
Ármester
Az enyim még megvan! Csak 130-at kínálltak érte, hát annyiért én nem adom. Na, megyek lemosni!
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
buherton
őstag
válasz Tothgera30 #170 üzenetére
130k hufért nem adtad oda ??? Nem akarom lerontani a hangulatot, de a TS-emért nem kérnék 130k hufot pedig adnék mellé plusz komplett blokkot és még pluszba egy hengert.
(#169) Tomsza: most nincs nagyon időm rá, főleg hogy Gyulán van, én meg Békéscsabán. Majd a jövőhéten ránézek, addig élvezem a Schwalbe adta örömöket .
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
Tomsza
csendes tag
válasz buherton #171 üzenetére
hát szerintem is az egy reális ár érte, ha televan extrákkal akkor ér kb 160at, no meg ha nincs széthajtva.
amúgy a te 250esed mennyit megy? mert emléxek rá hogy az enyém kb egy éve még vitte a 120at, ma már csak 110 a vége, persze csak ha elkap az ideg akkor szoktam meghajtani, -ez elég ritkán van -
Tothgera30
Ármester
válasz buherton #171 üzenetére
Hát tudod, az enyimben pontosan 6784km van, és teljesen gyári állaotú, szóval ezt 130-ért senkinek ! Itt van a drágaság !
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
buherton
őstag
válasz Tothgera30 #174 üzenetére
Olyan nagy különbség nincs ts és etz között. Gyorsulás ugyanaz, ts-nek erősebb váz, etz meg desingesebb ennyi. Ez nem tűnne rossz vételnek. Ez se rossz, de szerintem fikáztak vele, de pozitívum hogy mz rajongó . Ez nagyon ott van, még meg is érné, igaz rögtön fel kellene újítani. Csak azt mondom, hogy vannak olcsóbban is alternatívák, amik állapotra megközelíti pl a te mz-ded. De mindegy is. Csak vigyék el .
(#172) Tomsza: Nekem 125-ös van. Sajna 16 évesen nem tehettem le az Ak-t, csak az A1-et, de mindegy is már, mert A-t csinálom . Nem tudom mennyire hihetek az órának, mert nekem hátul nem 300-as hanem 350-es gumi van. És elég drasztikus a gumi magasság, pl a közép stander használhatatlan mert nem ér le. Óra szerint 95 körül van a vége, értelemszerűen a valós az 100+.
tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!
-
Tothgera30
Ármester
-
DAVID0000
aktív tag
Hali.
Nekem is van egy 250/1 Ts-em. Az a helyzet, hogy nem nagyon értek a motorokhoz és most ott tartok, hogy aksit kéne vennem bele mert már vagy 10 éve nem volt használva a motor. Milyen aksi lenne bele jó? -
Adonimus
senior tag
-
csubak
újonc
Sziasztok! S.O.S.
MZ TS 150- eshez keresek szerelési útmutatót, leirást, ill. mféle segédletet. Most fogtam bele egy ts felújításába. (ez az első motorszerelésem,kérlek ne nevessetek ki) minden segítséget elfogadok.amíg bírjuk, próbálkozunk! Tekerlyük ha megvettük!!!!!!
-
durcapok
újonc
Sziasztok! Most készülök venni egy MZ ETZ 250 -est. Szinte ajándékba kapom és mivel a szabadban állt pár évig, szét kell majd szedni homokfujatni a látványos elemeket, szépen le is szeretném majd festetni, valami korszerű festékkel. A motorjáról azt mondják a főtengely rosz szögben áll és nem tudják a gyujtást rajta beállítani. Állítólag a kuplung miatt romlott el, de azt már megcsinálták. Lehetséges ez? Most kezdem beleásni magamat a témába és örülök, hogy találtam ezt a topicot.
ATA
-
Tomsza
csendes tag
autó-motor szerelők figyelem!!
multkor ideg voltam aztán megkotrattam az etz-met, aztán a kipufogó durrant egy nagyot, -eza kisebbik baj, ha üresben alapjáraton megy a motor és behuzom a kuplungot akkor leesik a fordulatszám és pár sec-en belül leis áll (megfojtja) szal mi a rosseb lehet vele?
teljesen jó mert mentem vele azóta, uanúgy veszi a sebességeket, ha alapjáraton naobb gázt huzok akkor nemfullad meg, szal jó csak ennek nemígy kéne lennie..
milehet a problema?Hali!
-
dik
őstag
De rég jártam itt! Látom kicsit felperegtek a dolgok.Örülök neki. Remélem az mzclub oldalt is látogatjátok. Ja és 6000Ft-t nehogy vegyen valaki megszakítóhoz elektronikus gyujtást ott az oldalon a fő elektroguru felénél is olcsobban készíti. Nekem is van tőle sokminden elektronikus és valóban nagyon jól műlödnek. Na de ez nem a reklám helye az is bisztos. A lényeg motorozzunk mert közeleg a tél! A bátrak persze télen is motorozzanak!
"A hülyékkel nem lehet mit kezdeni!"
-
hevizms
addikt
Üdv mindenkinek!
Ts250/1-es motorom van.
Most találtam erre a fórumra.Szeretem az Mz-t.
-
Iron Funeral
őstag
Sziasztok! Volna egy pofon egyszerű kérdésem, a 125ös és a 150es ETZ blokkon mi a különbség? Csak a henger mérete vagy valami más is?
Arra gondoltam hogy lehetne javítani a 125ös teljesítményén egy 150es hengerrel+dugóval, csak nem tudom, hogy lehetséges-e.Which Twilight do you like the most? Twilight of The Thunder God! /,,/
-
hevizms
addikt
válasz Iron Funeral #190 üzenetére
Bár nekem sosem volt 125-öm de azt tudom hogy gépmunkával is jár a dolog az biztos.Kérdezz rá inkább a szocimotoros.hu-n vagy a mzclubhungary.com-on vagy az index mz-s fórumán.Ezeken a helyeken biztosan kapsz kimeritő választ a kérdésedre.
-
Iron Funeral
őstag
Aham, ha gépmunkával jár akkor felejtős, nem szívesen nyúlok bele véglegesen a meg nem lévő motoromba visszafordíthatatlanul
apropó, mióta feltettem a kérdést kutattam neten ezügyben, de nem találtam semmit, ahhelyett ráakadtam, u.n. Kanuni MZ-re, ez micsoda? Úgy néz ki mint egy rendes ETZ csak éppen fiatalabb évjárat, meg más emblémák vannak rajtaszerk.: megtaláltam, a Kanuni török cég '93 óta gyártja a 251,és 301 modelleket, változatlanul
[ Szerkesztve ]
Which Twilight do you like the most? Twilight of The Thunder God! /,,/
-
Tomsza
csendes tag
válasz Iron Funeral #192 üzenetére
jajj, ma láttam egy 251es mzt szombathelyen miért van az hogy 1év alatt csak 4mz-t láttam a városban? -pedig mindennap motoron ülök, -kihalófélben az mz? -nehogyám!!
-
-
streetficsor
újonc
Sziasztok!
Érdeklődni szeretnék hogy a 125-ös és a 251-es váz miben külömbözik?ugyanakkora vagy csak formában ugyanaz?Válaszokat előre is köszönöm!! -
hevizms
addikt
válasz streetficsor #195 üzenetére
Csak formában olyan,egyébként nem olyan.
-
Móci
addikt
Üdv!
Ha valakinek lenne egy használt, de még jó eladó feszszabályzója, annak örülnék! 125-ös TZ-hez kellene."...In a struggle to be happy and free, swimming in a primitive sea..."
-
streetficsor
újonc
Értem!!Ennek annyira nem örülök de köszönöm a választ
-
laci1128
tag
Budapesten nem ritka látvány, bár általában leharcoltabb példányokat látni futárkodásra befogva. Engem Budapesten a Simsonok hiánya lepett meg, viszont nálunk vidéken hasonló a helyzet az általad vázolthoz (alig szaladgál 1-2 MZ, ellenben sok Simson - siralmas állapotban).
"But at least the code looked good, which is the main thing."
-
dik
őstag
Sajnos kihalóban vannak ezek a gépek! Alkatrészekről nem is beszélek a minőség nem ismert fogalom! Ja igen és, hogy meglegyen a 200 hsz.!
"A hülyékkel nem lehet mit kezdeni!"
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest