- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy A34 - plus size modell
- Milyen okostelefont vegyek?
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
-
Mozgóképen a Razr 50 Ultra még nagyobb kijelzője
ma A hivatalos kedvcsináló megnyerő, csak nem hivatalos forrásból érkezett.
-
Ellopták a Tesla akkumulátor-titkait
it Beperelte egy korábbi beszállítóját a Tesla, és azzal vádolja, hogy üzleti titkokat lopott a Tesla akkumulátorgyártási technológiájával kapcsolatban.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
polimorf
tag
válasz
horvathkrisz #79564 üzenetére
Nekem kardános van. Mig a láncos motornál 3-500km után spray-ni kell, a lánc megnyúlik, lánc, fogaskerekek megkopnak, időszakonként cserélni kell ami nem olcsó. Ezzel szemben a kardános gondozás mentes, minden olajcserénél kicserélem a kardánban is azt a 2 dl olajat és ennyi. 100 000km fölött jár a gépem és még semmi baja. Persze ha egyszer tönkremegy az nem olcsó móka, de a gondozásmentes kényelem számomra megér ennyit. Én alapból kardános gépet kerestem mert nem vagyok hajlandó a túrákon sprayozgatni.
A szijhajtásról nem tudok nyilatkozni mert szijas gépem nem volt.Már nem a tükröt nézem, hanem a következő kanyart. A tükörben már csak a mult van. A kanyar után a jövő!!!
-
HSM
félisten
válasz
horvathkrisz #79564 üzenetére
A lánc előnye, hogy hatékony erőátvitel, és cserélni is egyszerű. Hátránya, hogy karbantartás igényes, tisztogatni és fújogatni kell. Jó spray-vel tiszta időben mondjuk egyáltalán nem gáz, akár 700-1000km-t is el lehet menni fújás nélkül, és ugyan nem patyolat lánccal, de én nem szoktam takarítani csak 5-6000km-enként. Szerintem nem olyan vészes fújogatni, középtámaszos motoron 20 másodperc az egész, de oldaltámaszossal is hamar bele lehet jönni, és akkor az sem több 2-3 percnél.
A szíj előnye, hogy tartósabb, és halkabb, mint a lánchajtás, valamint gondozásmentes és hasonlóan hatékony. Hátránya, hogy védeni kell fizikailag (kis kavics is tönkretehetné, ha rossz helyre megy) valamint a cseréje is nehézkesebb, le kell bontani a motor felfüggesztését, mivel a szíjat csak egyben tudod feltenni, nem tudod felrakás után végteleníteni, mint a láncot.
A kardán pedig a leginkább tartós, teljesen gondozásmentes, de nem olyan hatékony erőátvitel, valamint ha mégis elromlik, annak elég kellemetlen költségei lehetnek.
Cipő téren vannak tök jó ajánlatok félig utcaira, én most egy Sidi Blade-et néztem ki kényelmes mindennapi cipőnek a motoros csizmám mellé.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Formula-1
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen légkondit a lakásba?
- iPhone topik
- Steam Deck
- További aktív témák...