Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • HSM

    félisten

    válasz Topiccsendőr #52964 üzenetére

    Hát, ha nyomaték maximumon indulunk, és feltennénk, hogy a kuplungcsúszás veszteségmentes erőátvitel (nem az), akkor 2800N állna az SV650 oldalán és 3700N a GSXR1000 K3 mellett.

    De ez mondjuk nem egy túl életszerű helyzet szvsz, hogy 8400-on pörgetve kuplunggal játszva vezessünk mondjuk egy szerpentinen kigyorsításon, egészen 95km/h-ig (ennyivel megy egyesben a GSXR1000 K3 8400rpm-en). Egy gyorsulási versenyen oké, de a mindennapi közlekedésben nem igazán. Arról nem is beszélve, hogy nem vagyok róla meggyőződve, hogy kuplungcsúsztatás közben nem megy a kukába a hajtóerő jelentékeny része.

    Amúgy nem akarok vau-vau, de az SV1000 is éppen 3700N-ra jön ki nyomatékmaximumon kuplunggal játszós üzemmódban egyesben. :U Persze, tény, hogy a sornégy1000 sportmotorok elmennek az ezres SV-től is főleg nagyobb sebességeken, mivel többet pörögnek és szűkebb a váltókiosztásuk. A lóerő se véletlen jóval több, hasonló nyomaték mellett.

    A V2 mizéria oka pedig csupán annyi, hogy pl. egy 650-es SV-vel sokkal kényelmesebben, rugalmasabban, dinamikusabban lehet cikázni utcai tempók mellett, mint egy 600-as sportmotoron, ráadásul lényegesen kevesebb váltással. Az persze, nem kérdés, hogy egy sor4 600-as sportmotor nem utcai körülmények között gyorsabb nála, ahogy az ezres SV-nél is egy ezres sor4 sportmotor.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák