- iPhone topik
- Befutottak az első Xperia 1 VII pletykák
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Yettel topik
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Telekom mobilszolgáltatások
- Ulefone Armor 26 Ultra - sokat akar a szarka
- One UI 6.1.1 hamarosan, One UI 7 még idén
- Jelentősen drágulhatnak a Samsung hajlíthatók
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Nine Sols teszt
gp A horrorjátékairól elhíresült Red Candle Games műfajt váltott, és ezúttal egy Sekirót idéző akciójátékkal tért vissza.
-
Computex 2024: Térhangzás bárhol, bármihez a Creative új fej- és fülhallgatóival
ma Zen Hybrid SXFI, Zen Air SXFI és Zen Hybrid Pro SXFI néven új audio termékekkel bővíti kínálatát a Creative Technology.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
.mf
veterán
válasz Dexar007 #32634 üzenetére
Hol is írta ezt?
"Aztán jöttek a "száraz" kenőanyagok, mint pl. a PTFE (politetrafluoretilén; a szimeringhez hasonlóan "magyarul" Teflon(R)). [...] Én szeretek a motorral vacakolni, de mostanában erre nem nagyon van lehetőségem, ezért én a száraz kenőanyagot használom."
== teflonos láncsprayt használ.
Mondtam már: láncspray, pont.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Dexar007 #32918 üzenetére
Azt a "cikket" inkább ne is keresd, hanem nagyon gyorsan olvass el valami rendes vezetéstechnikai könyvet, menj el veztech tréningre, stb. Most megint valami cikk szájába adod a saját baromságodat. "Lenyomással" pont a motor dőlésszögét növeled, azáltal, hogy te egyenesen vagy, a súlypontod így kijjebb van, tehát csak rontasz a helyzeten, többet használsz a motor döntési és tapadási tartalékából, kevesebb marad, ha valami baj miatt szükség lenne rá. Lenyomás és kidőlés lassú manőverezéshez, terepre igen, különben nem.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Dexar007 #32976 üzenetére
1.) 35k
2.) Számold ki: mennyibe lenne egy felbukócsövezett motort bérelni 2 napra, felszerelést, pályát, ebédet, és instruktort. Ha ezt összeadod, egyáltalán nem sok az.
3.) Nem csak lassú bólyakerülgetés van.
4.) Látszik, hogy az elméleti alapokkal sem vagy tisztában, szóval rádférne.
5.) Nem véletlen Djuree kisöccse vagy? Vagy esetleg Symbiané?Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Djuree #33030 üzenetére
35k-ért már láttam üvegszálas KBC-t a Superzone-ban és HJC is akad hasonló áron itt-ott.
Legalább látod, hogy gondolunk rád Te legalább feljebb tudtál lépni a szintről. Ők viszont meg vannak még ragadva, akárhányan mondjuk nekik, még mindig a saját bebeszélt hülyeségüket szajkózzák
Daywalker: kinek a pap, kinek a papné (), biztos jó darab, de én inkább elcserélném egy pályagép + tréler + kocsira... meg talán a maradékból még egy kisebb endurót is vennék.
Nauro: pont ezen az oldalon, kb. 20 hsz-szel feljebb emlegette Mizsala.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Teasüti #33199 üzenetére
Bal kéz kuplung, jobb kéz fék, és a teljes megállásig és lábletételig szépen üresbe vagy 1-esbe váltás?
Elinduláshoz jobb láb hátsófék tapos, kuplung, egyes, kisgáz, szép lassan engeded fel a kuplungot (csúsztatod), amíg az el nem kezd fogni, ekkor a hátsóféket is elkezded engedni felfelé.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
-
.mf
veterán
válasz Ferdzsoo #33356 üzenetére
Perforált, nem is kérdés.
1.) Nyáron zártban hőgutát is kaphatsz. 30-50-nel menve a perforált már elviselhető.
2.) Télen úgyse motorozol
3.) Egy aláöltöző, póló és/vagy vékony polárpulcsi és egy jäger-alsó még azért befér hűvös időben. Azzal tavaly ápr. elején úgy voltam Dobogókőn, hogy még egy 20-30 centi hó volt, a hegy aljában 5 fok, a hegyen max 2-3. Legrosszabb esetben még a bőrruhára kívülről rávehetsz egy mellényt, láttam már embereket így, de olyan hidegben normál esetben már úgysem tolnád, és máshol jobban fáznál (pl. a kéz -- rajtam a szellőzős kesztyű alatt egy cérnakesztyű volt, mégis a kezem fázott jobban).Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz nolika #33463 üzenetére
Váltós sajnos már nem fér a 3-400k keretbe, még minimum 1-200k-t rá kéne dobnod. Váltósoknál ugyanis egy kisebb űr tátong 125 és 500 ccm között, pont azon a területen, ahonnan neked kéne... Ha mégis találsz olcsón valami GS500, ER5, CB500-ast, az már biztos elég leharcolt állapotban lesz, a javításoknál fogod akkor azt kifizetni, amennyivel olcsóbb volt.
Bogyó: SKS-ből is van kicsi és könnyű (nekem is olyan van, tizensok éves darab), tény, hogy valamivel drágább, de tartósságban behozza.
Mizsala: a gumi lehet, hogy olyan, ami más motorokon úgy is jó, de alatta valószínű van belső, mint minden fűzöttnél.
Polimorf: igen, de belső nélkülinél nem kell még elkopás előtt a belsőt kihalászni belőle és kicserélni... Én is csak a belső nélkülikhez hallottam javasolva.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz csongi #33524 üzenetére
"Ez a motor jelentősen meghaladta korát. Ezt a motort majd 40éves kor felett érti meg az ember. Sajnos, maga a koncepció nem fut tovább."
Nem, ez egy ronda fos, amit ők is beláttak, csak te vagy beleszerelmesedve, és hát a szerelem vak
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Djuree #33825 üzenetére
Szvsz:
1.) 4-5 nap nem sok, sőt. Nettó 2-3 nap össz-vissz, mivel le és vissza is 1-1 nap utazással fog telni. Ha én megyek, akkor nálam egy teljes hét + az előtte lévő hétvége a kiindulási alap. Esetleg még az azelőtti péntek ill. az azutáni hétfő is, hogy ne a hétvégi turista-csúcsforgalomban kelljen menni-jönni.
2.) 4 napi cucc és 10 napi cucc között már kicsi a különbség. 1x mosás. Persze ezt férfiként mondom, a nőknél a hajsütővas meg egyéb anyámkínja "létszükséglet" tud lenni.
3.) Homokos, közel, olcsó = üres halmaz. Vagy nem tenger (hazai bányató).
Homokos, közel: olasz, de drága.
Közel, olcsóbb: horvát, de nincs homokos. Ellenben sziklán is lehet napozni, stégen is be lehet menni, s a vízi világ legalább nem úgy néz ki, mint egy sivatag.
Olcsónak ez sem lesz olcsó, az mondjuk Montenegró lehet, de az 2-napos leutazás.
Hotel helyett kiadó szobát, apartmant is érdemes lehet nézni.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz grabber #33835 üzenetére
"GOndolom nem tévedek ezzel nagyot."
De, nagyon.
Egy motor fenntartása sokkal drágább, mint egy kisautóé. Hasonló benzin, hasonló teljesítményadó, több olajcsere (6-10k km-enként), több szerviz, alacsonyabb futásteljesítmény (100k km már nagy szám), gyakoribb és drágább gumicsere (5-25k km-enként 30-80k a párért).
Viszont teljesítményben nem egy kisautóval, hanem egy sportos darabbal kéne összehasonlítani.Ha olcsó városi munkábajárós kell, akkor bringa. Ha motorizált, akkor robogó: 50 2T legolcsóbban, következő fok 125 4T. Váltós motorok közül a 125 4T "postásmotorok" a legolcsóbban fenntarthatóak, viszont nem futják meg az autópálya-tempót, sőt, a tényleges főút-tempóval is már megszenvednek.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz andree04 #33861 üzenetére
"Sziasztok.Tudnátok ajánlani 20K alatt bukósisakot?"
Nem. Vagy max. bringára, robogóra.
Grabber: "Tudnál árakat is írni a motor kategóriákra?"
Tudnál árakat írni autó kategóriákra? Na látod.
"bringám van,amit magam építettem és így lett 70k,semi teleszkóp és míg így sem tökéletes"
Ha az alapnak nevezhető bringád 70k volt, akkor igazán tudhattad volna, mennyire irreális és valóságtól elrugaszkodott ennek a duplájáért motort várni....
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Grillo #33941 üzenetére
Ádám vagy Sanyi? Mindkettő jó arc amúgy. Már kétszer beugrottam volna üdvözölni őket, de egyik alkalommal sem voltak ott (épp más iskolák voltak).
Az útvonalakat a biztosok is diktálhatják, megváltoztathatják. Nálunk legalábbis anno még ez volt, egy ideig az egyik begyakorolt útvonalon mentünk, utána teljesen másfelé. Ha tudod, akkor járd be a környéket, alaposan nézd meg a táblákat, gondold végig a helyzeteket. Elsőre én is megbuktam egy olyanon, hogy a biztos ismeretlen helyre küldött, zöldsávval elválasztott egy-egyirányú kisutcán az irányok közötti átjárón kellett megfordulni, ahol én besoroltam balra, pedig az a rész kétirányú...
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Bogyó bá' #34015 üzenetére
"Leöntöm a kávémat, és már itt se vagyok! "
Gondolom asszony nagyon fog neki örülni, szétlocsolod a kávét a padlón és elhúzod a csíkot feltakarítás nélkül. Lehet, hogy nagyobb karika lesz belőle
Jó utat, jó szórakozást!
Jó lenne, ha már én is itt tartanék. Ezek a magyar kisiparosok nem igazán akarnak gyorsabban dolgozni, másfél hete nincs kész a törött lábtartó- és váltó-konzolom cseredarabjára... s még a bukógombát is meg kéne csinálni, amihez idomot kell fúrni, hűtővíztartályt kisebbre cserélni...Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Ferdzsoo #34127 üzenetére
Már bocs, de honnan veszed ezt a rakás hülyeséget? Még hogy perforált csak 25-30 fok felett jó... mondod ezt úgy, hogy nem is volt olyanod. A kabátot meg most vetted és még tapasztalatod sincs vele nyári hőségben, amikor igazán éreznéd, hogy miért nem jó... Ha már valamit nem tudsz, legalább ne adj másoknak tanácsot.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Dexar007 #34141 üzenetére
Nem tudom eldönteni, hogy ekkora troll vagy és talán motorod sincs, csak itt hergelsz mindenkit, vagy ennyire hülye.
Másoknak is tanulságul, akik ruha nélkül motoroznak:
Estem már bringával is párat, pl. 30-as tempónál olyat, hogy bukfenceztem kettőt (még ez volt a szerencsém, hogy ki tudtam gurulni), farmerom elszakadt, mindkét térdem, mindkét tenyerem, könyököm-vállam és fejemen is volt seb, a térdemen és tenyeremen egy fél- ill. harmad-tenyérnyi részen lejött a bőr és hónapokig gyógyult. Sőt, már 5-ös tempónál is fordult már ki alólam a bringa úgy, hogy a farmerom elszakadt és a térdemen egy harmadtenyérnyi vérző seb lett.
Motorral csúsztam ki kanyarban úgy 70-nel, hogy métereket csúsztam (és nem gurultam), de semmi bőrfelszíni sérülésem nem lett, csak a kabát alatt kificamodott a vállam. A kabáton is csak egy 4 cm x 1 cm-es kopás lett.
Ennyit számít.Xaels: a teljes bőrt csak pályázásra szoktam felvenni, közúton ált. én is farmert hordok, plusz rajta egy térdprotektort. Kb. 6-10k-tól kapni, 10k-tól már jobbakat, és többet véd, mint a motoros farmer.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Valahol régen volt itt linkelve egy összehasonlító teszt motoros farmerekkel és tényleges motoros ruhákkal, kerestem már 1-2x, de sajnos nem találom. A teszt metodológiájára sem emlékszem már, de kb. olyasmik jöttek ki, hogy
- olcsó farmer: 0.1 s
- legerősebb farmer: 0.4s
- motoros farmer: kicsivel több, talán 0.6-7
- legjobb kordura: 1.6s
- legolcsóbb bőr: 4s
A farmer önmagában nem ér sokat.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Bogyó bá' #34167 üzenetére
Nekem régóta (7-8 éve legalább) OTP-ről váltva a Raiffeisennél van egy fapados számlám, ami web- és mobilbankon kívül semmi extrát nem nyújt, viszont nincs havidíj. A betéti kamatok most már sajnos ugyanolyan szarok, de régen abban is jobbak voltak.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Kolondrum #34221 üzenetére
a.) Menj helikopterrel
b.) Olyankor menj, amikor nincs forgalom
c.) Vegyél be nyugtatót.Nekem is az jön át, hogy túl agresszíven és türelmetlenül vezetsz, miközben a megfelelő rutin, motorkezelés, szituáció-ismeret még hiányzik. Ez így nem egy túl jó kombináció...
1. Nyugi és fogadd el, hogy bár nem tudsz (nem is szabad) lakott területen 65-70-nel átvágnod a dugón, már eleve sokkal gyorsabban tudsz menni, mint a dugóban ülő autósok.
2. Defenzív vezetés. Neten is van pár rövid könyv, az életed múlhat rajta, hogy hogyan, hol közlekedsz, ismered-e és fel vagy-e készülve egy lehetséges helyzetekre. Eddigi hsz-eidből pont az jött le, hogy nem vagy tudatában a lehetséges helyzeteknek, nem vagy felkészülve, rossz helyen mész és rossz reakciókat adsz.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz nolika #34248 üzenetére
Ha a fogyasztásért váltanál, ne tedd. Főleg, ha már több autó is áll a garázsban.
1.) A motor vételárát a fogyasztás-különbségből sok idő alatt hozza csak be
2.) Védőfelszerelést is add hozzá, 150-200k alaphangon (sisak, kabát, gerincprotektor, csizma, kesztyű, térdvédő)
3.) Egy motor fenntartása drágább: 1-2 évente vagy 4-20k km-enként gumicsere, ahol egy szett drágább, mint az autóra a 4 db; olajcsere 6-10k km-enként; gyakrabban illik szervizbe vinniFotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz nolika #34254 üzenetére
Az előbb úgy tűnt, hogy a költségek miatt nézed (azért nem érdemes), de ha az idő és az élmény is benne van, az úgy már más.
Nem kell a 4-500-as 4T-sektől sem félni. Én első motornak 600-as sportmotorra ültem 112 lóval; sőt, akkor még autót se vezettem. Egy 500-as CB vagy ER5-öt mondanék én pl.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Bogyó bá' #34334 üzenetére
Tipp: ne menj egyszerre sokat, pl. egyszerre csak 1-órás szakaszok, köztük 5-10 perces pihenőkkel, amikor egy kis derékkörzést vagy mást beiktatsz. S időnként (3-4. megállónál) egy nagyobb pihenő (15-25 perc - közben enni-inni), bár ez most nem akkora táv. Ezekkel sokkal jobban lehet bírni.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Bogyó bá' #34358 üzenetére
"de ha látok valami szépet az út mentén, akár 10 km-enként is hajlandó vagyok megállni fotózgatni... "
Amikor először voltam Ausztriában a 27-es úton, néhol 5-800 m-enként álltam meg fotózni
"igazából arra vagyok kíváncsi, hogy a rossz derekammal 2 nap egymásután is meg tudom-e tenni a távot, mert ettől függ az erdélyi utam sorsa. Szombaton is 285 km-t motoroztam a Mecsekben, de másnap nem kívánkoztam a gépre, Erdélyben meg minden nap ekörüli lenne a táv."
Ha jól el tudod osztani, akkor sztem igen. Pl. ebédig keléstől függően 2-3×1 óra motorozás, közte óránként 15 perc pihikkel (1 v 2). 1-1.5 óra ebédszünet és pihi. 3-4×1 óra motor, 15 perc pihivel (2 v 3). Ez így egy elég kímélős, ráérős 5-7 óra motorozás, tehát még egy 50-es átlagtempóval is megvan a napi tervezett.
Szerintem a múltkori azért készített ki, mert az is túl egybe volt, nem voltak nagyobb szünetek közte. Megállni cigizni akár 5 perc alatt is megvan, az még nem biztos, hogy elég. Plusz cigizés mellett nem biztos, hogy nyújtózol, megmozgatod a hátad, vállad, derekad, ami ugyanolyan fontos lenne.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Tudtok márkafüggetlen terepmotoros fórumról?
Mindenütt csak egy-egy adott márkára, típusra kihegyezettet találok.
Kéne valami tipp, továbbra is könnyebbféle dobálós terepmotor, amit aszfaltról letért túrázásra, kempingezéshez felpakolva is lehet használni:
- forgalmis
- 150 kg alatt
- autóút 90-es utazót elviselje
- enyhe terepes képesség (földút, ösvény; max domb, nem hegymászás)
- bírja a dobálást
- egyszerű, megbízható (természetesen üzemórás kizárva)
- lehetőleg 95-ös vagy fiatalabb
- van hozzá alkatrész
- 4-500k alatt125 4T kevés a 90 utazóhoz, 125 2T szinte nincs forgalmis csak "50"; 250 2T szinte csak üzemórás, 4T meg 80-as évekbeli; következő lépcső a 90-es évekbeli 600-650 ccm-esek, de azok 170-180 kg üresen; kettő között persze ott a DRZ400S, csak abból az okmányos 6-700k-nál kezdődik..
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz yodamastah #34612 üzenetére
Ezen a részen én is csak pislogtam, és vakartam a fejem, hogy ez úgy szakértő-e mint a minapi hír az SZTNH Elnökségi Tanácsadó Kabinet főtanácsadójáról, de attól még szerintem abban, amit itt mindannyian mondunk, te is egyetértesz: egy 7-8 éves gumit venni, ami használt, és még kockás is, egy olyannak, aki a Mátrában döntöget, igazi darwin-díjas hülyeség.
Én is használtan szoktam venni a gumit, DE olyat, ami max pár éves; ami utca-legálisak közül a legtapadósabbak közé tartozik, vagy még annál is tapadósabb slick; s amit pár kört használtak pályán, aminek hőterhelése miatt ugyan már vesztett kicsit a tapadásából, de még így is sokkal jobban tapad, mint a jobbféle, megfizethető árú utcai gumik.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz longwild #34633 üzenetére
"A robogózás után nem is igazán tudom elképzelni, hogy 400km-enként félreborítsam a motort és mosogassam, kenegessem a láncot..."
Nem is kell (mondhatnám bullshit). Elkapott nagyon nagy eső, vagy normál időben kb. 800-1200 km után lefújom,ha látom, hogy mattfeketéből fémfényes felé tendál a lánc. Mosogatni 1-2 évente, különben csak fújom, ami megvan 5-10 perc alatt.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz longwild #34635 üzenetére
Eddig 28k km-t raktam a gépbe, és a másfeledik láncnál tart. Az előző tulaj az első láncba nem tudom, mennyit tekert. Én 1x cseréltem, sajna már nem tudom pontosan, hogy mikor, de ha jól lövöm be az időpontot, akkor azóta legalább 23k km-t ment (de 20-at biztosan).
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Dexar007 #34644 üzenetére
Ezkész bár kb. erre számítottam, tehát nem kellett csalódnom
1.) Szerinted az 5 évig naptól, fénytől és esőtől védve, konstans ideális hőmérsékleten és páratartalmon, nyomás és terhelés nélkül tárolt az mennyire releváns egy 8 éves használt kockásra kopott gumi esetében?
2.) A gumik elég sokat javultak, fejlődtek az utóbbi pár évtizedben. A 8 éves gumid nem csak elhasználtsága miatt, hanem anyagminőségi és gyártástechnológiai lemaradásban is van.
3.) "mentem mar vele eleget,es nem igen van kulonbseg az elozohoz kepest" -- az előzőt azért cserélted le, mert már sz---á kopott, nem? Tehát ez még elkopás nélkül is olyanDe keress még pár cikket önigazolásnak, bármilyen irrelevánsak is...
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
-
.mf
veterán
válasz Kolondrum #34753 üzenetére
"Lassan ment a sor, nem egész 80-al óra szerint."
Mert 80-as tábla volt kitéve, és közel 80-nal is haladt a sor, az már lassú? Javíthatatlan vagy...
Ha olyan helyen jársz rendszeresen, ahol tudod, hogy gyakori a traffi, és pénzed sincs kifizetni a büntetést (pedig tartalékodnak mindig kéne lennie, bármikor beüthet bármi, nem csak bünti, hanem alkatrész is), akkor miért nem mész te is megengedett tempóban ott? Nem igazán értelek...Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
"GPS/telefont, hogy oldjátok meg?"
Telefon: utána visszahívom.
GPS: okosteló + gps-sw (gmaps nem sokat ér, mapfactor navigator OSM-térképekkel szintén ingyenes és egy igazi navigációs progi a tomtomtól, ámbár csak fapados butított verzió, ezért adják ingyen), fülbe dughatós zajcsillapítós harangú füles, rá maszk-sisak, kábel elvezetve a kabát alatt, telefon zsebbe. Ha nagyon eltévednék, akkor előveszem és megnézem a térképet is.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Ezeket a sztorikat olvasgatva.... na ezért sem közlekedek városban, ha csak tehetem... minél kevesebb ember, minél kisebb forgalom, annál jobb...
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Motoroztam eleget városban, előző mhelyemre (ahol Longwild is dolgozott ) motorral jártam 2010-12, át a város átellenes pontjára. Se nekem, se a vasnak nem tetszik, ha csak tehetem, kikerülöm a várost
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Integra #35033 üzenetére
"amúgy is szeretem az ilyen önjelölt igazságosztó kereszteslovagokat, akik minden valós indok nélkül megmutatják a frankót. csak hogy a hülye ostoba sztereotípiádat erősítsem mert ez semmi más, mint egy olcsó szar általánosítás a sajátosan pitiáner [...] világnézetedből."
Hajjaj...
Nyugi, srácok. Inti, egy kicsit vegyél vissza. Ismerlek annyira, hogy tudom, hogy bár elég szókimondó és "határozott" vagy, de nem indulatból, vérben forgó szemekkel mondod ezt; mégis a fórumon egyszerűen túl agresszív és személyeskedő az, ami és ahogy átjön, plusz a fellengzés és megmondás. Pár ember már mondta privátban, hogy azért nem ír már ide, mert zavarta őket a stílusod. Nyugi, lehet finomabban is.
A vitához: össze vagyunk zárva, együttműködve kell közlekedni, tehát a másikat sem akadályozva, sem veszélyeztetve. Én ennyiben le is zárnám.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
"nyilván nem baráti összejárós csapatról beszélek"
Hádeménem?
Innen egy páran időnként összejártunk pályázni, gurulni, nagyritkán holtszezonban pár sörre dumálni. Ha végre újra egyben lesz a motorom, idén is be fogom néha dobni, ha olyan kedvem van, hogy van-e valakinek kedve jönni.Se az Avonról se a Rennsportról nem tudok bővebbet.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Akkor vegyél munkavédelmis boltból - legutóbb 43 Ft-ért kaptam párját az "eldobhatónak" -- hónapokig bírja, ha elkoszolódik, akkor szappanos-langyos víz.
Nem ugyanaz a szint, de a semminél ez is sokkkal több. Ha városon kívül megyek pár órát tempósabban, akkor be szoktam tenni (időnként ) Volt már párszor, hogy nélküle mentem el, és nagyobb kör lett belőle, aztán még éjszaka is csengett a fülem.Nálam vagy Sony MH1C, ha navi / ótópályán zene is megy, vagy sima munkavédelmis, közepesen-erős csillapítású. Nem süketszoba-szint kell, hanem mondjuk 25-30 dB csillapítás, még bőven hallod a motort és a forgalmat is, csak halkabban.
Bogyó, készülsz a túrára látom Én gázfőző helyett valamikor egy ilyenért fogok beugrani valamelyik boltba: instant-leveshez, teához nekem elég. Pedig fogadni mertem volna, hogy ennek a házi készítésű verzióját készíted Amúgy én is ezt terveztem, csak az az egy, de nagyon nagy gondom vele, hogy kicsit sérülékeny, így az acél tatonka szimpibb
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Bogyó bá' #35187 üzenetére
Pedig még spiritusz-kockás főzők is vannak, cigisdoboz méretben... [link]
Gázpalackból úgy hallom a szelepes drága mulatság... viszont azon jobban lehet főzni, mert ezekkel ellentétben szabályozható. De most már mindegy.A benzinfőzők amúgy másra valók: pl. hegyekbe, ahol az alacsony hőmérséklet miatt a propán-bután és az alkohol már nem jó. De a benzines veszélyes, inkább a kerozin ajánlott.
Blog rengeteg hasznos túrázós-sátrazós infóval [link]Nálam is sátrazós előkészületek folynak... gondolkozom a sátram lecserélésén, csak nem találok (vagy talán nem is létezik, főleg nem olyan áron) olyasmi, mint amilyet szeretnék; pedig van is egy -- szerintem -- tök jó elképzelésem, de sajnos modern technológiával sátorkészítőkről itthon nem tudok, csak régi ponyva és vászon...
Egy másik még a matrac: első motoros-sátrazós éjszakán kellett belátnom, hogy a polifoam semmit sem ér, irány első tescó és vettem gumimatracot. Sokkal kényelmesebb, de idő és tüdő felfújni és leereszteni, ha naponta mennék arrébb, hiányozna a fenének. Ehelyett nézek önfelfújós derékaljat. Nem csomagolható olyan kicsire, nehezebb, drágább, de nem kell annyit fújni és gyorsabban leereszt... Úgy hallottam, Aldiban is előfordul 5 cm vastag jó áron, ha nem találok, akkor marad a Decathlonos 3.5 centis.
Rendeltem ebayen Kínából 3-lábú kemping"széket", összehajtható kisásót, stb., azok is érkezőben vannak.Romániában a vadkempingezési tilalmat mennyire veszik véres-komolyan, ha az ember jól viselkedik?
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Bogyó bá' #35207 üzenetére
Jó dolog a gumimatrac, de sajnos nem napi mozgáshoz: felfújni is, leereszteni is szívás. Felfújni 20 perc és tüdő... még egy kisebb lábpumpára gondoltam, de a leeresztés így is körülményes marad... kicsi a cuca, nagyon szorítani és préselni kell, egy legalább 15-20 percet mindig elpepecselek a leeresztésével. Ha már sátrat állítottam és matracot fújtam, inkább maradok 2-3 éjszakát...
Sátor nálam 3-személyes, mert a 192 centimmel csak fél-keresztbe férek el
Gondolom nálad is a két üvegszál rudas iglu-jellegű? Bontani gyors, felállítani már kevésbé, elcsomagolni abba a kis tatyóba belepasszírozva pedig agyrém... Valami sokkal gyorsabban felállíthatót találtam ki, csak elkészíteni nincs ki.Nem az ár miatt jött a vadkempingezés, hanem mert:
1.) csillagos ég fotókhoz minél kevesebb fényszennyezés kéne
2.) más feeling egy felszerelt kemping és más kint lenni a semmi közepén, csak te és a természet.
Lehet, hogy azt akkor csak itthon művelem, mert itt még bizonyos feltételek mellett szabad.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Aha, persze. Tavaly amikor Vendingóval mentünk Horvátországba, egy hasonlót vittem, valami ilyesmi volt.
1.) Zabálja az akkut
2.) Sokkal gyorsabban felfújom tüdővel, mint ezzel. Borzasztóan gyenge
3.) Csak foglalja a szűkös rakteret
4.) Kínai vackok. Az enyémből még a gépzsírt is kispórolták, elsőre azt hittük, hogy zárlatos, nem akart elindulni, annyira be volt állva.Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
Ha már úgysem garis, keress másik szerelőt. 100k? Viccnek is rossz. Vagy beraknak mást vagy szereznek bontóból, töredékéből kijön.
A többit meg inkább meg se hallottam. Veszel egy motort, elromlik, de javítás nélkül tovább használni, amíg még jobban tönkre nem megy...Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz -Mosquito- #35245 üzenetére
Sztem amelyikre gondolsz, az a Kertész utcai, ők elég jó hírben állnak és korrekt áron dolgoznak.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
.mf
veterán
válasz Dexar007 #35376 üzenetére
"Mellesleg par napja volt rola szo,hogy elvileg hatulrol nem tudnak autopalyan bemerni,igy a motorosoknak szinte nincs sebessegkorlatozas.Ezzel ez megdolni latszik. "
Szerintem ilyen hülyeséget itt senki sem mondott. Sőt, már több tucat kép volt linkelve, ahol hátulról vannak traffival lekapva motorosok. Én is úgy kaptam 2-3 éve.
-----
Bogyó: hmm, hát jó a fénye ennek a ledes műszerfal-világításnak, egy gondom van csak vele: kissé pontszerű, elég egyenetlen így a számlapok megvilágítása. Az üres és olajszint meg kisüti a szememet
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- ELADÓ ANENG DT9205A vadonatúj multiméter
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Riwall PRO RALM 4640 SPi,40V AKKUS ÖNJÁRÓ 46CM FŰNYÍRÓ, TÖLTŐVEL 4DB 4Ah AKKUVAL ELADÓ 2ÉV GARANCIA
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!