Hirdetés
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Motorola Razr 50 Ultra - ajtó, ablak
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Fotók, videók mobillal
Hirdetés
-
Végre a Logitech is bemutatott egy analóg klaviatúrát
ph A dolog már eléggé időszerű volt, mindenesetre a három színben készülő, TKL-es megoldás nem dúskál a hobbistáktól ellesett okosságokban.
-
Amazon Fire TV Stick 4K Max
lo A Müncheni Országos Bíróság helybenhagyta a Nokia keresetét. A panasz szerint jogsértést követett el az Amazon. mert...
-
Érkezik a Redmi Watch 5 Lite
ma Szeptember 25-én Indiában lesz az aktivitáskövető premierje, és lehet, hogy marad is azon a piacon.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
alvaro
senior tag
válasz -Mosquito- #25130 üzenetére
Épp azt mondom, hogy nem kell annak unalmasnak lenni... nem mondom, kell hozzá egy fajta beállítottság, de hidd el, ha az megvan, akkor szórakoztató! Ráadásul a lényeg, az út, az ugyanúgy megvan akkor is. Legföljebb több időd van kiélvezni.
-
alvaro
senior tag
válasz Kolondrum #25150 üzenetére
Cordura cucc termobéléssel, alatt melegítő, ha már lábról van szó. Ja, meg alacsonyabb sebesség. 50-nel egész kellemes az, ami 70-nel csípős, 100-nál meg hijjnye...
Igen, fagyban (leghidegebb eddig -7 fok.) nem megyek élvezetmotorozni, csak munkába. Térdem köszöni szépen, problémamentes.
[ Szerkesztve ]
-
alvaro
senior tag
válasz zsolt19900 #25173 üzenetére
Hát ugye, attól függ, hogyan blokkolja a hátsó kereket. Ha csak a blokkot állítja le (gyújtás, befecskendezés lelő), semmi különös nem lesz, csak átmegy motorfékbe, blokkolni nem fog, bukfencezni főleg nem. Ha ilyenkor ráfog a kuplungra, még akár el is gurulhet vele párszáz métert (vagy akár pár kilométert), a kezdősebesség és a lejtés/emelkedés függvényében. Mondjuk saját erejéből a motor messzire nem fog azért eljutni.
Ha rásatuzik a hátsó fékre a cucc, az már tényleg megfogja, és akkor történhetnek is érdekesebb dolgok az "úriemberrel"...
-
alvaro
senior tag
válasz boogie84 #25503 üzenetére
Az idővel kevés bajom volt, helyesebben az időjárással nem volt, sokkal inkább az idővel, mint erőforrással. Sőt, idő-pénz inkább a házra megy most. Ez eléggé megakasztott 12 ezer után (ebben nagyobb falatok: 48 órás, Csehország, Erdély), augusztusban már csak munkába jártam motorral.
2 olajcserém volt (a másodikat most csináltam otthon), meg tavasszal új szett gumit is dobattam föl. Az akku is behalt nemrég, de sajnos úgy néz ki, hogy fesszabályzóval együtt, erre még rá kell nézni, ha lesz kéznél járművem (a Yaris szélvédő- és egyéb cserén van műszaki alkalmából). Alapjáraton mindenesetre elég gyászos a feszültség, az akku is szép lassan merül, ha járok vele, szóval addig töltögetem...
Ősszel még biztos lesz egy-két kisebb kiruccanásunk, meg persze gyalogtúra-helyszínekre gurulás, mert itt az ősz, lehet végre kószálni anélkül, hogy szétolvadnánk
-
alvaro
senior tag
válasz Kolondrum #25597 üzenetére
Ennyi. Nagyjából. Ha minden igaz, mikor vettem, 37 ezerről volt letekerve 21-re Időnként el kell mesélnem, hogy benne felejtették a pakkban a francia kereskedő papírjait, amiken még 37 ezer szerepelt
De én azóta szépen átpörgettem az óráját, szóval most 14 ezret mutat. Hamarosan megint 21 lesz, és így tovább. Hogy miért nem bírtak egy jeggyel nagyobb LCD-t szerelni bele...
-
alvaro
senior tag
Második sor második, egyhengeres gőzkalapácsom van - nekem eddig bejött.
Persze szigorúan város környéki szerpentinekre, úgymint Szlovénia, Ausztria, Szlovákia, Csehország, Lengyelország, Románia. Ja, meg futkározni és munkába járni, amíg nincs hó.
Nem mintha a DL650-nel különösen sok bajom lenne, az is jó ütős-vágós darab Csak egy kicsit mások a dimenziói, mint nekem
Szerk. hétvégén az éves Hyosung-találkozón jártunk Bogácson, ennek keretében megvizsgáltunk még pár Eger környéki utat, Szilvásvárad fele is tetszett. Jó, a Noszvaj-Bogács szakasz például elég siralmas minőségű, de hát ilyenek mindenhol vannak az országban (meg rosszabbak is )
[ Szerkesztve ]
-
alvaro
senior tag
válasz fattyu #25955 üzenetére
Pontosan. Kresztől kezdve járhatod és vizsgázhatod végig az egészet.
Én tavalyelőtt/tavaly csináltam B-t meglévő A-val, és az elsősegélyt beszámolták, arra nem kellett elmennem. Valamint az új jogosítványt is kérhettem az első egészségügyi alkalmassági lejártáig érvényesen. Nekem volt belőle még jó sok, így is tettem.
[ Szerkesztve ]
-
alvaro
senior tag
válasz ujskodas #26191 üzenetére
Segítek, az M10 kakukktojás, mert abból még semmi se épült meg
Hogy egy kicsit on is legyek, nagyon én se értek hozzá, pilácson túl még olajat meg hűtőfolyadékot cseréltem, és nem igazán érzek indíttatást, hogy úgy istenigazából szétdöntsem bármelyik motort. Talán mire lesz egyszer egy zárt garázsunk, a motiváció is megérkezik, de nem most, az ziher...
-
alvaro
senior tag
válasz Kolondrum #26518 üzenetére
Mindamellett, jegyzem meg, ha a technikával nincs baj, lehet még más is: tavaly télen sikerült valami úton-módon szert tenni olyan állapotra, ahol épp így nem tudtam többet visszaváltani egy kuplunggal (holott csinálom elégszer, szóval tudom, hogy működni szokott) - aztán az olajat lecserélve hirtelen megint jó lett... csak úgy felvetem, na.
-
alvaro
senior tag
válasz -Mosquito- #26603 üzenetére
10 ezret biztos bír, F650-nek ennyi a csereperiódusa, sokszor volt már benne Castrol Actevo 10W40.
[ Szerkesztve ]
-
alvaro
senior tag
Na, tegnap végre hazahoztam Teresát az új fesszabbal. Egyre több rajta/benne a "franken" elem (ez pl. Kokusan), helyes, helyes
Nem volt meleg, főleg túrabakancsban, ami meg előtte a 12 óra éjszaka miatt kellett a csizma helyett...
[ Szerkesztve ]
-
alvaro
senior tag
Klan fűtött kesztyűmben... izé... sok kilométer van. Nem tudom, mennyi, megvan több, mint 4 éve. Varrások egyben. A tépőzárak már cserélve voltak, legfelső réteg több helyütt kikopott az ujjakon (lásd kuplung), és most tényleg bemondta az unalmast a fűtés is (forrasztottam már, mikor elérhető helyen tört a fűtőszál, de most valószínűleg tényleg vége).
-
alvaro
senior tag
válasz -Mosquito- #26920 üzenetére
Megerősítve, reggel 6-fél 7 tájban Fejérben is tejködben úsztam haza... plexi seperc alatt párában úszott az összes oldalán, 3 kilométeren belül a szemüvegem is...
-
alvaro
senior tag
válasz Kolondrum #26959 üzenetére
És akkor még nem is írták, hogy pont akkor, amikor a lehető legtöbb esély van rá, hogy hideg és taknyos legyen az út. Ha valamikor, októbertől márciusig tényleg nem mindgy, mi van az út meg a felni között. De tényleg.
Ha tényleg nyomni akarod télen is, fel kell rá készülnöd. Gumi, ruha, meg észnéllét szintjén is.
Amúgy rentábilisnak szánod a motorral munkábajárást, kihívást keresel, vagy "csak" élvezkedsz? Mindegyikben van érthető, mindhárom jelen van nálam is (én is járok dolgozni Teresán, idén 14 ezret tettem eddig bele, és ez egy gyönge év az előzők után), néha túl is vállalom magam, de igyekszem fölöslegesen nagy kockázat nem vállalni
[ Szerkesztve ]
-
alvaro
senior tag
válasz Kolondrum #27148 üzenetére
Erre én is kíváncsi leszek... nekem motorral nem igazán segít (F650-nel), mert 50-nél már nem használható az ötödik. Kocsival viszont meg tudom játszani, és látszik is szépen a fogyasztásmérőn a hatás. A hatás, ami erősen járműfüggő (menetellenállások, blokk hangolása). Nagy általánosságban jó hatása van az alacsonyabb fordulatszámnak a fogyasztásra.
-
alvaro
senior tag
válasz Bogyó bá' #27154 üzenetére
Az bizony, és marha rövid az áttétele. Bizony hogy 5-ben fogom tolni 50-nel, szeretném megcáfolni a "nincs kenés" városi legendát. Ha mégsincs kenés, akkor meg tajgetosz. Kigyorsításkor persze jobban pörgetem (mert lemegy a nap), de krúzoláshoz teljesen fölösleges, hogy tekerjen, mint a motolla...
Viszont a kedvedért rá fogok nézni a mérőre, mit eszik 3-asban 50-nél. Szerintem nem lesz szép, amit látok.
[ Szerkesztve ]
-
alvaro
senior tag
Én azt látom, hogy ha nagyon leejtem a fordulatszámot, ott már nem fog javulni a fogyasztás, viszont ha ott visszaváltok, attól se fog. Egyszerűen nem éri meg túl lassan menni, ennyi. Hogy kinek hol van ez a határ, az már egyénenként változik Gyorsításhoz meg olyankor már tényleg jó a visszaváltás, mert jó sokáig taposhatom neki, ha onnan ki akarom hozni, meg csak rezonál, mint a veszedelem, gyorsulni meg nem akar.
Kár, hogy a motornak nincs mérője... (ami lehet, hogy pontatlan, de saját magához attól még simán mérhető, és nagyon hasznos eszköz tud lenni...)
[ Szerkesztve ]
-
alvaro
senior tag
válasz alvaro #27214 üzenetére
Adalék a túl lassúhoz: tudok valakit, aki rendszeresen 37-tel megy 5.-ben, ugyanilyen kocsival. Tényleg jobb fogyasztással megy, mint én (részben a motormelegítő miatt persze...), de van, amit már én se vállalok be A kocsijában pedig gyűlnek a százezrek, szóval aligha esik szét pusztán az alacsony fordulattól. Persze én egy barbár vagyok, nincs pillekönnyű lábam, szóval még kinyírhatom előbb
-
alvaro
senior tag
-
alvaro
senior tag
válasz Bogyó bá' #28072 üzenetére
Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy aránylag kevéssé törékeny motorral járok, de azért inkább kihagyom a szándékos odacsapkodását... a kormányt a szerelőm már kétszer húzta helyre, hozzátéve, hogy legközelebb valószínűleg cserés lesz. Szóval inkább nem nyitogatom a pofonos ládát
Szóval ha mennék fizetős tréningre, az biztos helyi motoros dolog lenne.
De már aligha megyek mostanában, a ház mindent visz. Nem mintha akkora penge lennék, de maradok óvatos duhaj, esélyjavításnak az se túl rossz.
-
alvaro
senior tag
Ez a csak üresben végiggurulunk a kanyaron dolog konkrétan hibás és veszélyes mutatvány, nem egyszerűen másképp gondolás.
Bocs, ezt egyszer már letárgyaltuk. Kuplung nélkül kanyarodásnak kizárólag olyan kiélezett helyzetben lehet veszélye, amibe az ember egyszerűen nem megy bele, oszt csók
-
alvaro
senior tag
válasz Dexar007 #28612 üzenetére
Hasonlóképp tervezem én is, az utóbbi 2 évben bevált. Ma este viszont otthon maradt Teresa, a hétre elegem van a sötétben-esőben motorozásból, amikor mindenki a szemembe világít, és azt se látom, hol az út
Ja, a "napsütéses"-t magam részéről helyettesítem a "derült, csillagos, holdfényes" kifejezésekkel
[ Szerkesztve ]
-
alvaro
senior tag
válasz csongi #28740 üzenetére
26-27ft/km? Nagyon hasonló a Hyosung GV250 és a BMW F650CS is nálunk. Azt mondhatnám, hogy hibahatáron belül. Viszont mi minden karbantartást beleszámoltunk, gumit, szíjat/láncot, fékbetét, tárcsa, a múlt havi fesszabályzó, minden.
Ruha az egy külön téma, bár számolom azt is, nálam nagyjából 2.6ft/km.
Érdekes még, hogy a vételár hogy alakul: aki megveszi használtan és úgy adja tovább, hogy semmit se bukik rajta, annak nagyon alacsony ez a tétel Aki újat vesz, aztán pár éves korában eladja, annak nyilván jóval több. Mi meg végfelhasználók vagyunk, használtan veszünk járművet, aztán megyünk vele, egyszer majd szétesik annyira, hogy nem lesz érdemes mit kezdeni vele, akkor kell másik - szerintem ez úgy középtájon van, viszont remélem a legkevésbé "jó fogyasztói" magatartás
Egyébként 95000km alatt már sikerült alulmúlni a használt vételárral mind a karbantartást, mind a benzint (~13.6ft/km és 3 literes nagy átlag).
-
alvaro
senior tag
válasz Bogyó bá' #28750 üzenetére
Szia, itt shiNIN Alvaro gépéről A végsebessége kb. 130, de óra szerint 120 fölött már nem gyorsul. Amikor direkt ki akartam próbálni, percekig tartott, míg 120-ról felmászott... Nem is használom azt a tartományt. Óra szerint 120-ig nincs gond (persze az is tény, hogy más motort még nem vezettem ), minden rendesebb előzéskor (szóval amikor nem egy traktort előzök) felmegy 120-ra, nyomom neki harmadikban lelkesen, mert pici motor, kell a max. nyomaték ilyenkor, plusz még egy nem minimális belátható egyenes is
A nagytesóról hallottam problémákat, a Kissas elég megbízhatónak tűnik, azért is vettem ezt. A gyári lánc és gumi elég hitvány, a láncvédő műanyag elem is leszakadt egy műszaki előtti napon, de ezeket kicserélve már OK. Az alkatrészek nem drágák, legfeljebb sokáig érkeznek Koreából, ha félig lezúzzuk a motort...
Fogyasztás? Amíg nem volt áttételhosszabbítás, alig tudtam valamivel 2,7 alá menni ideális esetben. Most már valami 2,52 a rekordja, mert nem hiszek el egy negyedtankot, ami valami 2,3-ra jött ki. Tépni nem szoktam, de a fogaskerékcsere óta a nagyobb sebesség sem sokkolja annyira, mint rég.
Lövésem sincs, 110-120-szal mit enne, ritkán megyünk autópályán. Amikor legutóbb a tank negyede ilyen volt, nem igazán érződött. Amikor végig autópályán mentünk évekkel ezelőtt, 3,6-ot evett, de nem tudom, milyen volt pl. a szél. Messze az időjárás számít a legtöbbet, ha nem nyelezi az ember, akkor mindenképp.
Életátlaga 3 liter alatt van, a fogaskerékcsere kezdi ellensúlyozni a tanuló korszakomat (5.5 liter volt az elején, egy elhagyatott utcában gurgulásztam ideoda ).
Gondolom, másoknál 3 fölött ehet valahol. Sajna nem tudom, hogy a fickó a tuningolt Kissasával, többnyire 140-nel hajtva mennyit etetett vele, az már valószínűleg 4 fölött volt. Én ugye fordított tuningot végeztettem, gyöngült (alig) és a fogyasztása javult (sokat). Zavart, hogy szörnyen rövidek a fokozatai, 35-nél már simán megy ötödikben. Bár ez nem igazán változott, de valamivel kevésbé pörög országúti sebességnél. -
alvaro
senior tag
válasz Kolondrum #28883 üzenetére
Jaja, erre reggel 1-3 fok némi köddel. Két pulóver, alánadrág, és minden tökéletes is volt így - kivéve az új kesztyűt, aminek sokkal gyöngébb a fűtése, így csípte már a 24km végére az ujjaimat rendesen. A folytatáshoz előkaparom a régi kézzsákot, és felapplikálom a kormányra, máshogy nem megy
-
alvaro
senior tag
válasz Archer #29218 üzenetére
Én a 2 nap szünet után megint motorral jöttem be. Nem fagyott, nem esett, kanpeki da yo.
Na jó, útközben egy picit fagyott.Tudom, perverz vagyok, de van benne valami bugi. Beöltözök eléggé ahhoz, hogy ilyen távon (23km) egyáltalán ne fázzak.
Amit lehetőség szerint kerülök, az a pár foknál erősebb fagy, és a köd meg az eső sötétben, mert a vakon motorozást még én se élvezem. Meg persze a hó és az ónos eső...
-
alvaro
senior tag
válasz Ferdzsoo #29238 üzenetére
Jó, hát tavaly épp egy kereszteződésben dobtam el szegény Teresát, de úgy nagyjából szó szerint, mert már meg se lepődtem, és eleve olyan sebességgel mentem ott, hogy csúszás után motor földön, én függőlegben, lábon... azóta a magam részéről harmatponttól teszem függővé az indulást. A videóban az út mindenhol hót taknyos, nem csoda, hogy fogott egy lopakodó jeges részt, ezt így borítékolni lehetett. Amikor én csúsztam, akkor meg egyenesen köd volt - csak ez nem látszott, mikor elindultam. Azóta nézek előtte egész útra felhőképet, páratartalmat, harmatpont-deficitet...
-
alvaro
senior tag
Jelentem, a Michelin Pilot Road 2 teljesen alkalmatlan hegymászásra ha hó van, aszfalton és füvön egyaránt... marad a kényszerszünet meg téligumis kocsi
-
alvaro
senior tag
válasz Bogyó bá' #29393 üzenetére
Mai budapesti utamat így motorral intézem.
Közben már megint úgy jártam, hogy miután megszívtam a hóval, nem mertem Teresával nekiindulni (az előrejelzés esélyt látott hózáporra), aztán reggel csak nézek, hogy se fagy, se hó, a fancért jöttem kocsival...
Ehh, meteorológia.
-
alvaro
senior tag
Nálam 650cc egy henger a kezdőmotor, megvan 5.5 éve, köszönöm, jól megvagyok vele. Bicikliről "váltottam", szóval ekkorát tényleg nyugodtan lehet vállalni elsőnek. Szerintem is legyen aránylag kényelmes és könnyen kezelhető, valamint nem érdemes mást venni, mint amit később szeretnél, már ha tudod, mi az. Én ugyan meglennék kisebbel is, de a többség, úgy tűnik, sose elégszik meg semmivel
-
alvaro
senior tag
Na, BÚÉK a jónépnek!
-
alvaro
senior tag
válasz Bogyó bá' #30550 üzenetére
100-nál kicsit 3 liter fölött lesz, ha nem pörgeted fölöslegesen. 90-es utazókat tartva, lassításokat kigurulva pedig legtöbbször alatta - feltéve, ha nincs hideg, eső, erős szembe/oldalszél Legalábbis a CS nekem ezt hozza. És 130 tájékán fogja meg a 4 litert, de nagyon nem jellemző, hogy ilyet csináljak vele
-
alvaro
senior tag
válasz zsolt19900 #31301 üzenetére
Ja, évente 6-7 hónapot 20 centi hó van. Főleg idén
[ Szerkesztve ]
-
alvaro
senior tag
válasz teppik_amon #31326 üzenetére
Sőt, még csak ne is engem De azért elmondom, nálam hogy néz ki, amiben kibírtam kisebb fagyokat, hasonló adagokban (napi kétszer fél óra):
- Bélelt cordura kabát, alatta 2 pulóverrel
- Bélelt cordura nadrág (eredetileg a kabát párja volt, Difi), alatta melegítő alsó
- 2 zokni a csizmában
- Csősál, orr alattig felhúzva a sisak alatt
- Fűtött kesztyű. Ez volt a legfontosabb pont, kézről tudok a legjobban átfagyni. Alternatív lehetőség, amit idén használok, a kézzsák. Ha a szél nem "simogat", már nem olyan vészes a fagy se.Az utolsó pont kivételével semmi extra, amire úgy kéne vadászni. Kesztyűből eddig 2 félét próbáltam, a motorakkuról működő Klan jól fűt, a saját akkus BlazeWear meg mintha nem is lenne... Exo2 StormGuard-ról hallottam még ismeretségi körből, hogy jól fűt. Ráadásul anyagában fűt, nem szállal, vagyis potenciálisan tartósabb, nekem a Klant forrasztgatni kellett, aztán úgy 3 év alatt eljutott oda, hogy már javítani se sikerült.
Beszerzés? A Klant anno a Nagyvasnál vettem Gazdagréten, de lehet, hogy már nincs nekik, mérges volt a srác a beszállítókra.
[ Szerkesztve ]
-
alvaro
senior tag
válasz Teasüti #32382 üzenetére
BMW F650CS, 5.5 éve van meg, 96000km-t mentem vele, az első pillanattól írom a költségeit és a fogyasztását. Átlag fogyasztás 2.98l/100km (nem a megszokott "motoros" típusú közlekedéssel), télen több, nyáron kevesebb. Karbantartás összesen 1.280.000ft-ot tett ki mindent belevéve (gumik, szíjhajtás és titokzatos okokból elgörbülő féktárcsák adják a legkomolyabb alkatrész-tételeket), ez 13.59ft/km. A 3 literes fogyasztás 420 forintos benzinnel 12.6ft/km-t ad. Bürokrácia (adó, biztosítás, műszaki) 184500ft, 1.92ft/km, mindösszesen 28.11ft/km.
Ami még rájön: Vételár ezen a távon 10.89ft/km-t számít. Ruhára 234 ezret költöttem, ami 2.44ft/km.
-
alvaro
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen