Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
it Nem csak rejtett díjakkal károsítja meg a fogyasztókat az Adobe, de az előfizetések lemondását is megnehezíti – ezért beperelte az USA kormánya.
-
Jönnek az eTVB hibás működését korrigáló BIOS-ok
ph Az Intel szerint nem ez a stabilitási gond oka, azt még ugyanis nem tárták fel teljesen.
-
Mobilarena
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
#31733248
törölt tag
válasz
runner 125 #130585 üzenetére
Egy barátom így járt az új Moto Guzzijával.
Az asszony nevén volt, bukóval visszavették.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz
tboldi #130705 üzenetére
"Persze, de abból már van egy, én szívesebben látnám, ha színesebb lenne az itthoni flotta.
"
Ezt egyrészt megértem, másrészt érdemes figyelembe venni, hogy akkor érdemes számottevően magasabb javítási költségű modellt választani, ha nyújt annyi többletet, amivel kompenzálja a várhatóan magasabb költségeket. Ha szűkös a büdzsé, akkor válasszon ésszerűbben az ember, legalábbis én így tennék.
-
#31733248
törölt tag
válasz
yodamastah #130828 üzenetére
Nagyon jól megy!
-
#31733248
törölt tag
Érdekes összeállítást közölt a HVG a főváros új parkolási rendszeréről.
Számunkra örömteli, hogy a robogók a "puha" közlekedési formák között vannak említve a biciklikkel és a rollerekkel együtt. Ez azt feltételezi, hogy talán valamilyen teljesítmény, vagy lökettérfogat határig, még jobb eséllyel környezetvédelmi besorolás alapján a robogók (és valószínűleg motorok) üldözése a belsőégésű autókével ellentétben nem fog megtörténni.
Nekem semmi bajom velük, de tény, hogy különösen a belső kerületekben gyakorlatilag ingyen parkoló helyi lakosok és a jelképes pénzért szintén parkolóhelyet kapó házastársaik parkolóhelyei az ingyensör kategóriájába tartoznak. Sokaknak természetes, hogy a város legértékesebb területeit ingyen használhatják autótárolásra. Valószínűleg ez is változni fog, az önkormányzatok már a parkolóhelyenként kieső éves egymilliót látják a problémában...
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz
vlevi #131248 üzenetére
A parkolás sajnos nemhogy nem bevételi forrás, de több kerületben durva veszteséget termel az önkormányzatnak, mert nemes egyszerűséggel szétlopják...
"én meg azt látom problémának, hogy pécsiként ha felmegyek Bp-re ne kelljen még taxira/buszra/trolira/vonatra/akármire átszállnom...
"
Meg tudom érteni. A mostani kurzusnak az a lényege, hogy ha autós vagy, mindenképpen szívd meg, de keményen (Lökjétek a padlóla!). Ennek érdekében folyamatosan csökkenti az utak átengedő kapacitását, a város belső részeinek forgalmát gyakorlatilag néhány, egyébként is nagy forgalmú és az illetékes elvtársak által lecsökkentett kapacitású útra terelik rá.
Később pedig az lesz, hogy ha nem vagy budapesti, akkor ne is hajthass be, különönösen ne a belső részekre. Enyhébb változatban dugódíjért mégis behajthatsz és a fenti intézkedésekkel megcsinálják neked a dugót is, a szigorúbb változatban viszont senki nem engednek kocsival a belső kerületekbe, tehát még a külvárosban lakó budapestieket sem.
Gyere Pécsről elektromos motorral és ezzel biztos nem lesz gond később sem.
Magyarországon tovább él a Kádár-rendszer, annak minden abszurditásával.
Annyi látszik biztosnak, hogy mindenkit keményen meg fognak szivatni, aki autózni akar.
-
#31733248
törölt tag
válasz
#56573440 #131264 üzenetére
Nézd, ezeknek a vitáknak a lefolytatását erősen megnehezíti, hogy az online aktív többség a közlekedésszervezéssel kapcsolatos világképét az indexes Tenczer-féle, szélsőségesen egyoldalú, kizárólag a belpesti szempontok figyelembe vételével íródott Index-cikkek alakították ki. Ezért jönnek elő rendszeresen azok a mélyenszántó hülyeségek, hogy de "Amerikában hiába van 2x6 sáv, ugyanúgy dugó van, mint itthon" és hasonlók. De ez kb. mindegy is, ha egyszer teljesen mások a városok adottságai.
Mutatok egy példát, hogy érzékeltessem a különbséget: Budapesten ennyi P+R parkolóval ösztönzik, hogy az autósok közösségi közlekedéssel folytassák az útjukat. A Budapesthez képest harmadakkora Stuttgartban ehhez képest van 17 ezer P+R parkolóhely. Olyan minőségű kötöttpályás kapcsolatokkal, ahonnan még a nagyobb városok esetén is 10-15 perc alatt elérhető a városközpont. Kissé öszönzőbb, mint a BKK... Teljesen más támogatást kap egy külvárosi, vagy agglomerációban lakó család a közösségi közlekedéshez, mint egy budapesti. Össze nem lehet vetni a kettőt.
A hasonlatoddal élve: a mézet ellopták, csak korbács van. Meg a mainstream médiában dolgozó nyomorult propagandisták, akik sokakat eredményesen meggyőznek arról, hogy az alkalmazott módszertan remek, csak hát a magyar egy elmaradott, mucsai hülye, mert nem érti. Aztán aki ezen a szaron nőtt fel, az a félműveltek magabiztosságával böfögi vissza, amit a propagandisáktól olvasott. Hidd el, a németeknél sem lenne akkora vonzereje a tömegközlekedésnek, ha nem építettek volna városonként parkolóhelyek tízezreit az autósoknak és a BKK színvonalát idézné a közlekedési infrastruktúra.
A dugódíj pedig soha nem volt uniós előírás, a 4-es metró támogatásából kell egy részt visszafizetni, ha nem lesz. De még az sincs meghatározva, hogy mekkora területet öleljen fel és mennyibe kerüljön.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz
bacus #131336 üzenetére
"Tehát akkor a hollandoknál mélypont van az autó és motorkerékpár eladásoknál? Azt mondod, hogy ott csak minden 30-40. családnak van egyáltalán autója?"
Dehogy, 2019-ben, még a Covid előtt 445 ezer új autót adtak el Hollandiában, tehát abban az évben minden 39. holland új autót kapott. Magyarországon minden 62. lakosra jutott egy új autóvásárlás, Németországban viszont 23 lakosonként jutott egy-egy új autó, szóval ők máshogy védik a környezetet.
"Az új építésű lakásokhoz már mind építenek mélygarázst, sőt lakásonként többet is vásárolhatsz akár, csak a pénzed szab határt."
Dehogy, úgy van ahogy blackrulz mondja: lakásonként egy garázsbeálló a felső limit. Mi szeptemberben veszünk át egy új belvárosi lakást, ami még a korábbi szabályozás alapján épült. Ott a kisebb lakásokhoz egy, a nagyobbakhoz két garázsbeállót építettek. Újat a házban 10+ millióért sem tudsz venni, mert senki nem adja el. Próbáltuk, nem megy.
"Végül is ha megveszel egy 40 nm-es kecót egy 70 nm-es panel lakás árának 5x- éért, ne sajnáld már azt a kis plusz pénzt még a garázsra is.."
Nincsenek ekkora különbségek. Az emlegetett házban 1.8-2 millió körül alakulnak a négyzetméterárak, a budapesti panellakásoké pedig 600 ezer körül van.
A világ egyébként abba az irányba, halad, hogy tényleg nem lesz a kispénzű családoknak autója, legalábbis a nagyvárosokban. Fizetni kell majd előbb-utóbb keményen a közterületi parkolásért, a városban történő közlekedésért is, a jelenlegi benzinárakra pedig 10 év múlva is könnyes nosztalgiával lehet visszagondolni, mert a hozzá kapcsolódó közterhek is brutálisan emelkedni fognak.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz
A Zéé #131342 üzenetére
Na jó de az a Nyócker, az egész kerületben csak a Corvin sétány környékén épültek olyan házak, amelyeket nem az olcsóságuk adott el. Igény amúgy ott is lenne rá, a kereslet viszont kicsi (pénz hiányában). Nézz át az V., VI. és VII. kerületek Körúton belüli részeire, ott, ahol jó megy az Airbnb.
A parkolóhely megváltással maga az önkormányzat ösztönzi a hozzánk hasonló kisbefektetőket arra, hogy emelt áron vásároljuk fel a garázsokat az egyre kisebb számú, helyben lakó tulajdonos elől (a lakástól légvonalban 200 méteren belül kell a garázsnak lennie, különben fizetsz). Akiknek - velünk ellentétben - valóban fontos lenne.
Az a szép az egészben, hogy hiába jön Geresics Pécsről, lassan be sem hajthat majd a városba, jó minőségű, az autózáshoz szervesen kapcsolódó közösségi közlekedési alternatívát pedig nem is tudunk kínálni neki. Csak a szívást, ami most naponta jut a külvárosokban és az agglomerációban élőknek. Egy vidékről érkező honfitársunknak pedig nem olyan kézenfekvő és könnyű a BKK használata, mint azoknak, akik napi szinten használják.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz
zgospel #131345 üzenetére
Azért az elektromos autó sem csak motorból áll, azt leszámítva kb. mindent ugyanígy tölteni és javítani kell benne, mint a hagyományos autóknál. Azokat sem csak az olajcsere miatt viszed szervizbe, hanem azért, hogy a szerviz végigmenjen a 40 pontos csekklistán és ha kell, javítson, cseréljen időben. Amúgy szoftverfrissítés a hagyományos autókra is érkezik ha szükséges, ahogy visszahívások is vannak.
Ugyanazok a politikusok, akik az "élhető városról" beszélnek, simán engedik, hogy a lebontott egy vagy két emeletes házak helyén 7-9 emeletesek épüljenek.
A 300-as robogóban kétszer annyiló van mint a 125-ösben, ebből adódóan élvezetesebb és könnyen ellépsz a kocsik elől menet közben is. Nagyon sokszor kerülök ki amúgy motorosokat is, akiknek szemlátomást nehézséget okoz a nagyobb tömeg és a váltó.
-
#31733248
törölt tag
válasz
beholder00 #131598 üzenetére
Azt lenne fontos tudni, hogy mi az elvárásod a ruhával szemben. Teljesen mást javaslok, ha városon belüli szaladgálásra (ingázásra) keresel ruhát és megint mást, ha hosszabb távokat mész. Téli motorozásnál a legfontosabb a szélvédelem (ha lehet, a motoron is). A jó szélvédelmű ruha alap. Egy jó szélvédelmet biztosító markolatvédő (fűtéssel együtt) szinte nélkülözhetetlen, kesztűből nekem minden évszakra jut megfelelő darab.
Minél hosszabb távokat mész, annál jobban jönnek a lélegző membrános (drágább) ruhák, de ha ingázol és csak 15-20 percet töltesz motoron, akkor gyakorlatilag feleslegesek. Én mínuszokban is megyek (300-as robogóval) amíg száraz az út, elsősorban rövidebb távokat, de többször mentem 80 kilométeres vidéki köröket is. Nekem például nagyon bevált az aláöltöző, derék aláérő béléses cordura dzseki kombó, hidegebb időben láthatósági színű munkavédelmi dzsekit húzok fölé (hihetetlen, mennyivel jobban észrevesznek egy ilyenben). A téli aláöltözők jelentőségét is érdemes kiemelni, nagyon kellemes, komfortos viseletek. Bőrben nem is gondolkodnék.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz
#56573440 #131904 üzenetére
Érdemes elolvasni az erről szóló cikkeket:
"A statisztikai adatok szerint a magyarországi szállópor-koncentráció majdnem 80 százalékát lengyel és román szennyezők bocsátják ki."
Én ugye vállalkozó vagyok,, hozzászoktam már a sok szabadidőhöz, el sem tudnám képzelni magam máshogy (tavaly durván 4 hónapot pihentünk)... A járvány után nagyon sokan maradtak HO-ban (látszik a kiürült irodaházakon), valószínűleg tartós lesz sok munkavállalónál ez az állapot.
-
#31733248
törölt tag
válasz
sztanozs #131911 üzenetére
Nagy széntüzelésű erőműveket elsősorban. A németek ostoba módon bezárták az atomerőműveiket, most pedig Franciaországból importálnak atomerőművekben termelt áramot és persze rengeteg szenet. És még így is rettegnek, mert a megújulók nem termelnek eleget, gázpedig alig van. Nem túl szerencsés sötétzöld hülyékre bízni ilyen fontos kérdéseket...
-
#31733248
törölt tag
válasz
Topiccsendőr #131915 üzenetére
Oké, de amit leírtál, azt mindenki tudja. Mindenesetre a környezetvédelem jelszavaival visszamenni szénre még egészen vicces is lehetne, ha nem halnának bele nagyon sokan az efféle tévelygésekbe.
Azért kíváncsi vagyok, mikor lesznek valós alternatívák az elektromos motorok, robogók. Egy ismerősömmel nemrég ugyanonnan indultunk és ugyanoda mentünk, neki 1 óra 2 perc, nekem 13 perc volt az út. Azért nem teszi le a kocsit, mert robogón félne, hogy elütik. A páromnál is hasonló a magyarázat, kiegészülve azzal, hogy többször volt kellemetlen (elsősorban szexuális indíttatású) zaklatásban része a közösségi közlekedésen, így akkor sem száll fel, amikor egyébként szíve szerint azzal menne. Most asszem ő az autós közellenség, aki nem akarja megérteni a progresszív gondolkodók iránymutatásait.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz
martonx #131924 üzenetére
"No igen, nyilván ez is egy lehetőség, csak éppen még mindig nem értünk el odáig, hogy ezt a mentalitást komolyan megadóztassák."
Szóval ha egy nő azért nem megy villamossal, mert többször előfordult már, hogy a külseje miatt zaklatják, akkor rossz a mentalitása, ezért jól meg kell adóztatni?
Amúgy nekem személy szerint semmi bajom nem lenne az autózás többlet terhével, ha ennek ténylegesen forgalomcsökkentő hatása lenne. Amúgy így is sokat fizetünk, például csak a személyes használatunkban levő 3 kocsi után havi 132 ezer forint a cégautó adó.
A Nagykörúton belül 440 Ft/óra a legolcsóbb parkolási díj, de a VII. kerületben már megszavazták a 800 Ft/órát is. Garázsbeállókat Belső-Erzsébetvárosban 7+ millióért veszünk és nagyon örülünk, ha találunk eladót. Van, akinek egyszerűen nem opció a tömegközlekedés, inkább fizetünk, de továbbra is autózni fogunk.Egy német város hatszorosra emelt parkolási díjjal tartaná távol az autókat
Ha nem csak a címet olvasod el, hanem a tartalmát is, láthatod, hogy 180 eurót kérni az éves parkolásért olyan ajánlat, amiért a budapesti autósok jelentős része megnyalná az ujját, hogy hirtelen milyen olcsó lett.
-
#31733248
törölt tag
válasz
zgospel #131949 üzenetére
Nem szükséges, csak rácsodálkoztam, hogy van aki szerint az autózásnak túl alacsony az adóterhe.
"Ne tegyünk már úgy, mintha csak az autózás vagy a villamos lenne az alternatíva a közlekedésre
"
A villamos sem az.
Nem ingázó munkavállalók vagyunk, sokat megyünk éves szinten (külföldre is).
"A feleséged használja mind a 3 kocsit?"
Ketten használjuk. De neki sem jelent megoldást a tömegközlekedés. Én városon belül csak akkor ülök kocsiba, ha valamiért muszáj.
"Nem basztás, de az én feleségem is nagyon jól néz ki, de fel mer ülni a buszra. És hidd el, ő is találkozott már gyökér férfiakkal."
Nem arról van szó, hogy egyáltalán nem mer, hanem pl. a körúti villamosokra nem szívesen ül fel, mióta egy úriembernek sikerült hozzádörzsölnie az álló faszát (ez volt nála az utolsó csepp a pohárban). A megjegyzéseket és a fütyüléseket már észre sem veszi. De egyikünk sem munkavállaló, aki az otthona és a munkahelye között ingázik csak, sokat megy Ő is, de a tömegközlekedés számára sem alternatíva. Még a magánügyeink intézésénél sem, elsősorban a cipekedés miatt.
-
#31733248
törölt tag
válasz
Topiccsendőr #131979 üzenetére
De hiszen ez olasz!
-
#31733248
törölt tag
válasz
etnies #132033 üzenetére
A srác szerintem is gyorsan ment, de ettől még a kereszteződésbe behajtó mentős felelősségét is meg kell vizsgálni, elvégre mégiscsak meghalt egy ember, aki ráadásul zöld jelzésnél érkezett a kereszteződésbe. Igen, szerintem is gyorsan ment, de a videó alapján esélyes, hogy nem csak ő hibázott, hanem a mentős is.
-
#31733248
törölt tag
válasz
DJGABI #132290 üzenetére
A 300-as új robogót vevők jellemzően nem azért vesznek robeszt, mert hiányzik nekik némi pénzük egy 500-as motorhoz, hanem azért, mert kifejezetten a robogós felépítésből fakadó előnyökre van szükségük.
2.8-at meg akkor eszik egy 300-as, ha valaki úgy vezet, mint egy... Winkler.
Vagy olyan útvonalon/távon jár.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz
Geresics #132351 üzenetére
A leírt jelenség mögött több ok áll. Nemrég végezték el a Honda SH300-am 24 ezer kilométeres nagyszervizét (12 ezres a szervizciklusa), 160 ezer forintot fizettem a kasszánál, ami sok embernek egyszerűen túl sok és megoldják okosba az ismerős szerelőnél, mondjuk a feléből. De a 160 ezer forintos összes mögött nem csak a teljes hajtás cseréje áll a szokásos gyertya-olaj-légszűrő hármassal, hanem végigmennek egy sok pontból álló checklistán is, ennek eredményeképpen szúrták ki, hogy az egyik szelephézagom nem jó, ezért - még időben - lapkát cseréltek. A dolgok valahol ennél a pontnál kezdenek elcsesződni az okosba szervizelt motorok többségénél. Ennek a kis robesznak a tartós szervizköltsége valahol 12-15 Ft/km körül alakul (félidőben is viszem szervizcikluson kívül olaj és légszűrő cserére, de a szinter fékek is el-elkopnak), ami szerintem egyáltalán nem sok, viszont ennek árán több év múlva is teljesen megbízható marad, mert rendszeresen ellenőrzik a kritikus pontokat és minden időben, jó minőségű gyári alkatrészekre van lecserélve. Hogy megéri-e? Nekem igen...
-
#31733248
törölt tag
válasz
Topiccsendőr #132372 üzenetére
Senki nem gondolja, hogy a sufniszervizek ne lennének képesek megcsinálni a szelephézagot, vagy ellenőrizni a kormánycsapács állapotát. Azt írtam, hogy szinte soha nem mennek végig egy olyan checklistán, mint a márkaszerviz és ez baj.
-
#31733248
törölt tag
válasz
Topiccsendőr #132391 üzenetére
Ne nézzük már hülyének egymást. Persze, a független szervizben tipikusan a normális, a gyári protokollt lelkiismeretesen betartó szakik dolgoznak, a márkaszervizekben pedig azok a világtalanok, akik azt sem tudják, hogy létezik ilyen. Szerinted az átlagos szerelőnél van több esély hosszú távon jó állapotban tartani a motort, vagy az átlagos márkaszerviz esetén? Ne a szélsőségeket ragadd ki.
-
#31733248
törölt tag
válasz
Topiccsendőr #132398 üzenetére
Senki sem állította a gyári szervizről, hogy atombiztos megoldás, a checklisttől sem esik hasra senki és hidd el, mindenki tudja, hogy vannak vérprofi függetlenek, akiknél jó kezekben van a szervizelés. Az átlag szerelőről és az átlag márkaszervizről beszélünk továbbra is.
-
#31733248
törölt tag
válasz
Topiccsendőr #132403 üzenetére
Aha, tehát ha betolom az átlagos szerelőhöz a gépet, jobb kezekben lesz, mintha márkaszervizbe vinném. Hát persze...
-
#31733248
törölt tag
válasz
Geresics #132568 üzenetére
Úgy érzek mint Te, szerintem is nagyon dögös a gép. Az idomzat a lábakat is védi a széltől, a műszaki alapok pedig alapvetően rendben vannak, gondolom sok a közös pont a 890 Adventure-rel. A kerek lámpákat amúgy nem szeretem, de ennek szerintem nagyon jól áll.
Téged azért irigyellek ám, dögös lehet az a KTM.
Én feleslegesen vennék ilyesmit, a párom sajnos nem akar motorral túrázni, pedig több ismerős házaspár is rendszeresen ezt teszi.
-
#31733248
törölt tag
válasz
Geresics #132713 üzenetére
"ez már pont az a kategória, ahol nem szokás hitelt felvenni
"
Szerintem nem így van.
Vállalkozóként például nem azért veszek hitelre (lízingelek) autót, mert nem tudom készpénzben kifizetni, hanem azért, mert így van lehetőségem az áfa levonására és adóalap csökkentésre egyaránt. Következésképp anyagilag akkor járok jól, ha hitelre veszem (lízingelem).
-
#31733248
törölt tag
válasz
goofy85 #132721 üzenetére
"Amikor bruttó pénzből veszel nettó áron. Kb így foglalta össze múltkor vállalkozó haverom miért lízingel."
Nem csak az áfáról (vagy a fél áfáról) van szó, hanem arról is, hogy a vállalkozó az autóra fordított kiadásokkal csökkenti a cégének adóalapját (nem "levonja az adóból", az csak egy közkeletű butaság). Sokkal jobban megéri, mintha a már leadózott pénzét költené családi kocsira, mint mondjuk az alkalmazottai.
Bacus:
Egyéni helyzettől függ. Ha van elég tartalékod, akkor nyugodtan alszol. Sok készpénzt nem feltétlenül azért van valakinél, mert így jó a lelkének, lehet mögötte más is.
-
#31733248
törölt tag
válasz
dangerzone #132955 üzenetére
Sajnos nagyon kicsik ezek a beállók, valószínűleg szabvány szerint méretezik őket. Van olyan garázsunk, ahol a legtöbb lakó még a parkolószintről sem tud kijönni egy menetből, csak visszatolatás után. Egy nagyobb autó teljesen kitölti a parkolóhelyet, annyira, hogy kimászni is alig lehet belőle.
-
#31733248
törölt tag
válasz
Geresics #132995 üzenetére
Egyszerű dolog megérteni: szélálló (vízálló) réteg, szükség szerinti melegítő réteg(ek), esetleg aláöltöző. Garantáltan nem fázol. Én gyakran nyomom ilyenkor külső rétegként mezei pufidzsekiben (alatta L2 protektorokkal), nagyon kényelmes és még mínuszokban sem fázom benne. Robogósként persze nagy előny a lábtakaró, ma kb. 40 kilométert mentem városon belül végig enyhe esőben, de még sima farmerben is teljesen száraz maradtam, egyáltalán nem kellett esőnadrág.
-
#31733248
törölt tag
válasz
[-HERO-] #133401 üzenetére
"Valamiert akar hova megyek GS-re erdeklodni mindenhol azt kapom meg hogy ahhoz nem vagyok meg eleg oreg…"
Ez hülyeség. Németországban az új autót vásárlók átlagéletkora 53 év, a Porsche vásárlói a legidősebbek 56 évvel, de ez sem azért van, mert az autózás csak az idősebbeknek való.
A drágább modelleket Nyugat-Európában is elsősorban az idősebb, már csak a koruk miatt is tehetősebb vásárlók veszik.
-
#31733248
törölt tag
válasz
zgospel #136965 üzenetére
Azért van a régebbi technika sem feltétlenül elvetendő... Egy 50 éves Mustang vagy Charger szebben szól, mint egy mai BMW, persze ez nyilván ízlés kérdése. Sokáig megmaradtak Amerikában az OHV-motorok is, igaz, a végletekig finomhangolt formában, kategórián belül mérve meglepően jó fogyasztással.
-
#31733248
törölt tag
válasz
Topiccsendőr #136983 üzenetére
Ha a literteljesítmény és a technikai fejlettség a mérce, akkor nyilván a modern DOHC-k jobbak, ez nem is kérdés. Csak hát nem mindenkinek ezek a jellemzők voltak az érdekesek, azért is hagyták meg pl. az 5.7-es V8-akat sokáig a Corvette-ben, miközben a konszernen belüli olcsó autók DOHC-kkel rohangáltak. Volt is nagy meglepetés, amikor teszt során kiderült, hogy a Corvette pályán hajtva literekkel kevesebbet fogyasztott a csúcstechnikát felvonultató európai konkurenciánál.
Ízlés kérdése, nem érdemes rajta vitázni. Amúgy most is BMW-ben ülök, szeretem a márkát.
Két motoros meghalt...
Úgy tűnik, mintha kihajtottak volna eléjük.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz
#31733248 #136985 üzenetére
Bocs, itt a baleset linkje.
-
#31733248
törölt tag
válasz
Topiccsendőr #136987 üzenetére
Nekem nem.
-
#31733248
törölt tag
válasz
fattyu #136991 üzenetére
Csupán annyit, hogy a nagy literteljesítmény önmagában kb autóskártyás mérce.
Az említett autó a Corvette C5 volt, aminek a fogyasztásán és köridején elég sokan csodálkoztak. OHV-motor, laprugok, mégis, sem egyenesben, sem pályán, sem fogyasztásban nem maradt el a csúcstechnikát felvonultató európai konkurenciától. Csak közben jóval strapabíróbb motorja volt, kevesebbet fogyasztott és feleannyiba került, igaz, senki nem szarta össze magát a literteljesítményétől.
-
#31733248
törölt tag
válasz
Topiccsendőr #137006 üzenetére
Kb. 20 éves cikk valamelyik amerikai autós újságban, amelynek a tanulságai visszaköszöntek egy rakás másik cikkben is. Talán Z06 vs. M3 vs. 911 vs. F360 lehetett, ezekkel hasonlítgatták akkoriban. Ízlés kérdése, kinek mi tetszik, volt, akinek a magas literteljesítményre állt a cerka, másnak a Vette elsöprő nyomatéközöne és a brutál hangja jött be. Leszarozni mindenesetre kurvára nem lehetett az OHV-motoros, laprugós technikát, sem a versenypályán mutatott teljesítménye, sem a fogyasztása miatt, miközben jóval kevésbé kellett attól tartani, hogy összefossa magát a motorja, mintha mondjuk egy M3-ad lett volna. Most is más filozófia szerint építenek az amerikaiak sportautót, mint Európában, még mindig a nagy lökettérfogatra alapoznak. Hogy valakinek ez jön-e be, vagy a kisebb lökettérfogatú turbósok, tényleg csak ízlés kérdése. De az, hogy az amerikai filozófia szar lenne, tényleg csak az autóskártyások gondolják.
"Mi ertelme van egy harleynak, ami nagyon dragan egy kozutra tul eros motor, amikor van olcsobb alternativaja minden tekintetben?" - kérdezed. Ad egy életérzést, mint az Apple-termékek, amit a fanok ezerrel hype-olnak. Nekem például bejött a Macbook Air, a feleségem meg leszarozta és cserélte az iPhone-t és az AirPods Maxot. Van ilyen.
Nekem mondjuk az egész chopperes életérzés nem jön be, de ehhez lehet talán némi köze annak is, hogy rendszeresen látok mindenféle kiöregedett, túlsúlyos rockereket feltűnősködve röfögtetni, miközben 90 kilós nők ülnek mögöttük. Számomra az egész egy múltbeli, lepattant feeling, de ezzel tényleg nem akarok senkit megsérteni.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz
Topiccsendőr #137061 üzenetére
Na most amit leírtál, az az elmúlt 20 egyik Corvette-jére sem igaz. Üvegszálas karosszéria, középmotoros hajtás, feles súlyeloszlás, kategóriaátlag tömeg, Magneride futómű, mindenben versenyképes menettulajdonságok. Brutál jók, pályán is. A sportkupék között valóban van nehéz, de az saját, amerikai müfaj és a legközelebb hozzájuk a szintén nehéz európai GT-k állnak.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
válasz
Topiccsendőr #137065 üzenetére
Sőt, még a C5 után is megmaradtak a laprugók
Vlevi:
Ezek mondjuk nem acél laprugók, hanem szálerősített műanyagok, amik amúgy drágábbak és könnyebbek is az acél tekercsrugóknál.
Szóval nem érdemes őket lebecsülni. Mellé (két évtizede) rendelhető volt a Magneride lengéscsillapító, aminél jobb konkrétan semmiben nem volt. Na, azt nyugodtan nevezhetjük akár űrtechnikának is.
Ez már nem a 70-es évek himbilimbi futóműve, hanem olyan, ami simán hozta egy Ferrari vagy egy Porsche szintjét.
-
#31733248
törölt tag
válasz
Topiccsendőr #137125 üzenetére
A C5 előtti szériákban igazad van, de az elmúlt 20 évben mindegyik Corvette-modell nagyon jó volt. Ezeknél egyébként a laprugós kialakítás hangsúlyozása nagyon beugratós, mert a legtöbb embernek valami primitív teherautós futómű ugrik be róla, pedig hát...
Azt már csak tényleg mellékesen, hogy az apokalipszis lovasai közül csak a negyedik (utolsó), fakó színű lovas volt az, akire folyamatosan célozgattok itt egymásnak. Az első pont ellenkező tartalmú üzenetet hordoz, ahogyan a kezében tartott íj szimbolikája is. Csak érdekességként: a négy lovas tökéletesen megfeleltethető a hindu időszámítás négy világkorszakának is, ebben az első az Istenhez közeli aranykort jelöli (szintén érdekességként lásd ugyanezt Platónnál), az utolsó pedig a vaskort, amelyben jelenleg is élünk és amelyben a sudrák (azaz a legalsóbb kaszt tagjai) uralkodnak. Az utolsó világkorszakot jelképező fakó lovassal jön el a különböző megközelítések szerint a "világvége".
-
#31733248
törölt tag
válasz
Topiccsendőr #137157 üzenetére
Nem akarok én gyöngyöt szórni disznók elé, de gondoltam, abból nagy baj nem lehet, ha tágítom a klasszikus műveltség horizontját egy kicsit.
[ Szerkesztve ]
-
#31733248
törölt tag
-
#31733248
törölt tag
válasz
pakfong #137800 üzenetére
Én még mínuszokban is simán robogózom, ha egyébként száraz az idő. Nagy plexi, kézvédő, markolatfűtés, lábvédő kötény, garantáltan nem fázom soha. Többször volt, hogy a bélés nélküli motor dzsekire rávettem egy decathlonos, -25-re méretezett túrakabátot. Alá már nem szabad öltözni, mert az embernek melege lesz benne.
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- ASUS Vivobook Snapdragonnal: talán egy új korszak kezdete!
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen okostelefont vegyek?
- Tőzsde és gazdaság
- Amazon Fire TV stick/box
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- DAH Solar 405W full black napelemek verhetetlen áron
- Robot porszívó Mi Robot Vacuum Mop 2 Pro eladó
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!