Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bacus

    őstag

    válasz soldi3r #147980 üzenetére

    Egyéb iránt annyiból megtévesztő az ábra, hogy elegendő út szélesség mellett nem csak motorral lehet ott előzni, hanem autóval is előzhetsz autót, meg a szerpentin sem feltétel :) Tulajdonképpen nem előzés ez, hiszen az egyik "sáv"ban gyorsabban haladó jármű elmegy a másik sávban haladó mellett.

    Ma már ritka, de régebben több úton sem volt felfestés (pl 10. kerület Vaspálya utca), ahol elegendő széles út lévén ki is alakult a két sáv, pedig akkoriban nem volt felfestés. Persze nem záróvonal elválasztás volt szembe, hanem elválasztó járda, meg macskaköves volt.

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz Zoli bácsi #148038 üzenetére

    Maximum négyzet.. :)

    [ Szerkesztve ]

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz Steven #148055 üzenetére

    Nyugi, pár év és te is 50+ leszel, majd rájössz, hogy nem áll meg az élet, sőt, ott kezdődik :D

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz Steven #148057 üzenetére

    Nagyon kíváncsi vagyok az élményeidre, illetve tapasztalataidra. A vstrom klubból meg pénteken indulnak vagy 11 motorral Albániába. Oda se mentem, az okok hasonlóak. Az egyik, hogy most nincs helyettesítésem, nem tudok csak úgy elmenni, ez még működhetne EU-n belül, mobilnet és telefon ott is ugyanúgy működik, de a balkán, az balkán :(, ott nem tudok leállni az út szélén, hogy bocsi, de most van 30 perc munkám..
    A másik, hogy tartok még mindig a balkáni viszonyoktól, utálom ha nem civilizált módon kell elintézni valamit. Ez már lehet csak a fejemben létezik, ezért szeretném látni a képeket a valós helyzetről, meg a személyes tapasztalatokat az érzékeny emberektől.

    Ha a tapasztalatok jók, majd megyek arra felé egyszer én is.

    Topiccsendőr: "inkabb az 50+ os ferfiakat vonzod"
    Már aki vágyik erre :).

    [ Szerkesztve ]

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz Pttypang #148062 üzenetére

    Meg kényelmetlen az ülésen fűrészelni. :D Bár amilyen kis autók vannak, már azokban is..

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    Ezt most küldte valaki, van némi igazság benne.
    Harley Davidson bezárja néhány egységét(😱)Egy tanulmány vizsgálta, az okokat:A Baby Boomer generácio már vásárolt motort, szóval ök nem potenciális vásárlókAz X generáciosok még nem engedték utra az utolsó gyerekeiket.És akkor az ezredfordulós generáciora miért nem lehet számitani?
    1. A nadrág nem jön fel eléggé ahhoz, hogy át tudják emelni a lábukat az ülésen.
    2. Nem tudják a telefonjukat a fülükhöz szorítani sisak miatt.
    3. Nem tudnak 2 kézzel enni vezetés közben.
    4. Nem kapnak elismerő plakettet vásárlás után.
    5. Nincs izomzatuk ahhoz, hogy megálláskor megtartsák a motort.
    6. Lehet, hogy egy bogár arcon találja őket, és akkor sürgősségi ellátásra szorulnak.
    7. A légkondicionáló hiánya.
    8. Allergiásak a friss levegőre.
    9. A pizsamájuk beleakad a kipufogócsövekbe.
    10. Lehet, hogy összekoszolják a kezüket az olaj ellenőrzésével.
    11. A kormányon gombok és karok vannak, és nem lehet érintőképernyővel irányítani.
    12. Sebességváltáshoz, kéz és láb is kell
    13. Túl nehéz szelfit készíteni vezetés közben.
    14. Nincs szervokormány és szervofék.
    15. Az orrpiercing beleakad a sisak párátlanitóba.
    16. Lábizmot kellene használniuk a tolatáshoz.
    17. Eshet rájuk az eső, ami nem megfelelöen lágyitott.

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz nrg.960 #148124 üzenetére

    Ha ez az összeg "rászánt", azaz magadnak meghúzott korlát, akkor ez nagy hiba, én is így vettem motort, utólag nem volt igazán jó döntés. Sokkal jobbat, sokkal fiatalabbat kellett volna vennem, de én is csak a "rászánt" összegben gondolkoztam.
    Egy fiatalabb motor, igaz drágább, de eladhatóbb is, ha mégsem jön be, vagy kinövöd, akkor az eladásnál behozza a többlet költséget.

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz etnies #148172 üzenetére

    "aki onnan rendel, a saját országának a gazdaságát faragja."

    Aki meg nem, az a saját pénztárcáját... szerintem vesszen az ország, ne én :)
    De nyilván mindent nem lehet onnan rendelni, de amit itthon még csak nem is láttam, azt mindenképpen onnan. Pl. a kínai hosszabbítók szétszedéséhez ma jött meg egy olyan 5 db-os bit fej készlet, ami itt nem létezik. Mindez 600 Ftért.

    [ Szerkesztve ]

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz macilaci78 #148169 üzenetére

    11.44-kor lefényképeztek minket, néztem a kanyarfoto.com -on, de nem találtam meg magunkat. :( Lehet mi nem fértünk rá a képre :D

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz bardi #148184 üzenetére

    Nem a kanyarfotó volt, tegnap amerre jártunk nem is fényképeztek.. :( Akkor fogalmam sincs, ki fényképez még.

    Egyébként ez a temu annyira szar, hogy a 2. bizbasz rendelésem 3 hetet késett (ez aliról még nem késés !!). Erre jóváírtak 1700 Ft-t, hogy ne haragudjak, de nem ment jól.., Vásároltam még pár újabb bizbaszt, ami majd egyszer jó lesz, karabinert, konzervnyitót (olyan régi orosz fajtát :D), most nézem, az egész rendelésem visszafizették (pedig megjött), amire egyszer már jött 1700 jóváírás. Tehát az egyenleg 6500 + 1700 Ft, míg elköltöttem 3e Ft-t, na nem akarom, hogy szegény temu miattam becsődöljön, vettem most még valamit 7,5e forintért, azaz 1000 Ft-t kellett fizetnem.

    Tehát jött cucc 6500 + 7500 + 1000 Ft értékben, ezek nagy részét itthon soha nem vettem volna meg, mert ebben tükörtojás formázótól a kajára rakható kinyitható bogár távoltartó ernyőig, konzervnyitó, meg a tököm tudja mi van, Fizettem 6500 + 1000. Na most ez így az ő eredetileg sem túl drága árainak az 50%-ba került.

    [ Szerkesztve ]

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz etnies #148193 üzenetére

    Van egy csomó munka amit nem lehet outsourcolni, ilyen pl a szervizelés, szolgáltatás. Arra kell ráálni. Ja hogy a kereskedők nem járnak jól. Akik eddig aránytalan jövedelmeket szereztek..

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz 3800+ #148203 üzenetére

    Mi vasárnap voltunk, itt fiam szerint csak szombatig vannak képek, nekem nincs fb-om.

    Nem érdekes annyira, csak nem értem, ha kimegy valaki fotózni, azt mégis hogy a bánatba kellene megtalálni utána? Ránéztem az órára 11.44, az az egy ami biztos :), aztán valahol egyébként Bajna -Tarján között volt.

    Volt kint egy csomó motoros, volt akik elmentek a fotós előtt, majd pár száz méter múlva fordult is meg. Lehet valami saját fotózás volt, ránk nem pazaroltak képkockát. (Amikor az sh300 üldözte az 1200GS bmw-t :D)

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz Sys85 #148175 üzenetére

    "Lidl-ben a W5-nek a világoskék vékony “ultra fine” mikroszálasa"
    Pont voltam a lidlben ma, kerestem én is, a vileda mikroszálast találtam, sőt volt a w5-nek is szines mikroszálas, de ezt a világoskéket ezt nem tudom melyik lehet.

    Ez sem eldobható akkor ezek szerint, ugye?

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz 3800+ #148215 üzenetére

    Megtaláltam. Hát ez így rettenetes, hogy végig kell nézni, még a miniatűrök is sok.

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    Az egyének viselkedését könnyű befolyásolni, mert 99%-ban nem az érzelmek döntenek, hanem az ár.

    Ha valami termék felpörög és onnan rendelnek az egyének, akkor itt bárki felvállalhatja, hogy közel ugyan annyiért adja, mint a kinai webshop, akkor tőle fogják venni.

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    Nekem a negyedik szett scorpion trail II van fent, kb 13e km-ként kell cserélnem (azzal vettem, már volt benne vmennyi). Ebbe még van 3e km, már megvettem az újat.

    Igaz évente cserélnem kell, de cserébe még nem csalódtam benne, sem esőben, sem szárazon, sem melegben, sem hidegben.

    Sajnos már 6e-nél kezd kockásodni, minimális autópálya használat mellett is, 10e nél már mindenki látja, a kezdeti 9mm hátul 4,5 mm körül.

    13e körül már durván kockás, tavaly elmentem egy vez.technikai tréningre, azt végigszenvedtem, mert ott már gond van a lassú fordulókkal, már közepes sebességnél is érezhető az mikor átmegy az élen.

    Azt hiszem, a következő utáni road 6 lesz, nagyon kiváncsivá tettetek. :)

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz minikahona #148442 üzenetére

    Mindehhez hány éves vagy, (ha ez nem túl indiszkrét kérdés)? Ha jól értem akkor a jogisi A2-es jogsi. Nem tudom mibe került a motor, de sztem is pénztemető, ezért jobban jársz, ha elbontod/elbontatod és kiárulod az alkatrészeit. Sztem úgy többet lehet kivenni belőle (már ha van kereslet rá), viszont idő és helyigényes is !! De a legrosszabb esetben ez a motor ill. az ára volt a tanulópénz.

    Mindig hallom, hogy állapotot veszünk, nem km állást, meg éveket. Egy 20 éves motor mindig elgondolkodtató, hogy bele szabad e hozzáértés nélkül ugrani.
    Sok 15-20 éves motort látok a haveroknál, üzembiztosak, jók, némelyik úgy néz ki, mintha most tolták volna ki a szalonból, de azért az eladó 20 éves motorok többsége mind inkább pénztemető romhalmaz, mint ilyen szalon állapotú. Az árukon is látszik többnyire, mit szabad megvenni.

    Ha csak ilyenre tudsz összespórolni pénzt, az baj, ezekkel végig szívás az élet. :(

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz etnies #148488 üzenetére

    Hűha, micsoda kijelentések... azért én már láttam 650-es blokkot cserélni, igaz a tulaj kente neki, sztem nem is esett 6e alá a fordulat. :) Meg a legszarabb tesco-s olaj se segített, az is biztos. Az pl füstölt mint állat, messziről meg lehetett ismerni a nézését, meg a járását..., de még így is túlélte a gazdáját, akit pár hét alatt elvitt valami rák. (2019-ben) :( Gondolom a motort eladta a család és lehet azóta is használja valaki.

    "olajat autópályán csipegeti" - nem csak ott, mindenhol csipegeti 6e -es fordulat felett.

    Ispán 2005-ös 650-ese is füstöl, meg szerény 50 LE volt benne már 6 éve is. Az újabb vstromokban se volt 62-65 Le nél több. (Mértük, a MaMi szervízkamionjában fékpadon) Ispánéban legalább volt 250e km akkor. Mára már több mint 280e km van abban a motorban.

    A 2006-ban létrejött magyar v-strom klubban azért páran tudnának mesélni hibákról, de igazad van, tipikus típus hibája nem nagyon van.

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz etnies #148493 üzenetére

    Ezt írtam volna? Megvolt az olajcsere, sőt talán még gyakrabban is, de olcsó olaj került bele. (ami egyébként megfelelt a követelményeknek a cimkén)
    A folyamatos maximális terhelés sem igaz, mert az a motor sosem járt autópályán, csak kicsit erőszakosabb volt a gáz kezelés, meg nem 5e nél váltogatott el, mint a legtöbb 650 tulaj..

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz tboy93 #148594 üzenetére

    Vez.tech oktatók motorjaiban kb 5e-t bír a hátsó betét, pedig azok nem köröznek veled, csak max bemutatják a feladatot :D

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz Steven #148695 üzenetére

    És amennyiben így hordod, még sokáig új is marad :D

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz macilaci78 #148765 üzenetére

    Az első NEMZETKÖZI kategória megszerzésétől, a smk nem az, de a B az igen.
    2 évig kezdő jogosítvány, lásd fent, magasabb büntetési tételek, illetve motorkerékpár utast nem vihetsz, utánfutó is korlátozott, de a külföldi vezetés az a 18 évhez kötött, mert addig nem vagy teljes mértékben felelős a tetteidért.

    Tehát 1 hónapos jogosítvánnyal és betöltött 18 évvel is mehetsz külföldre.

    Nem tudom, hogy mindig így volt e, mert én 17 évesen már vezettem autót külföldön, kutya nem nézte, nem kérdezte.

    [ Szerkesztve ]

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz Zsírkrétamen #148809 üzenetére

    "Minden esetre nagyon érdekes, az elsö boxer, amin valaha ültem (meg, az elsö ezer ccm feletti gép), azthiszem értem már, miért szereti mindenki,"

    Szerintem meg nem értheted. Azt gondolom, hogy ha előtte nem ültél légolajos boxeren, majd vizes boxeren, akkor az 1300-st nem tudod hova helyezni. Már a vizes (2014-től) boxer motorokra is van aki azt mondja, hogy túl jó, túl sima, már nincs meg az a boxer jelleg. Viszont jobban csattog, zörög, mint a levegősök :D.
    Az 1300-t még nem próbáltam, nem is ültem rá, de már annyi tesztet és véleményt olvastam, láttam a yt-on, hogy el tudom képzelni, illetve ha igaz, hogy itt is akkora a váltás mint a légolajosról a vizesre, akkor ez a boxer már nem is boxer érzés..

    Egyéb iránt a GS-ben nem a boxer motor a lényeg, szerintem az a leggyengébb része a motornak, na jó a váltó után :), ellenben a futóműve, na az zseniális !

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz Zsírkrétamen #148817 üzenetére

    És ez a csökkentett tömeg :), mert elvileg faragtak vagy 10 kg-t- No meg a GSA még nagyobb darab.

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz Steven #148835 üzenetére

    Én még nem láttam egymás mögött 3-4 motorost az autók között. Lehet rossz időszakban, rossz útvonalon megyek. Egyébként ez nem csak a 3+ sávos úton tud ilyen lenni?

    Szerintem az a normális, ha két sávos úton a motoros a két sáv között megy el, a kerékpárosok meg szélső mellett jobbról (de menjen inkább a k. kerékpársávban).

    3 sávnál nem tudom hol kellene menni etikett szerint, mert az autósok hol itt hagynak helyet, hol a másik oldalon, meg attól is függ, hogy én merre akarok menni, mert ha pl 150m-múlva jobbra és már kisoroltam, akkor nem fogok bemenni a belső sávhoz, csak mert ott áll pár motoros. Vagy elférek és előremegyek, vagy nem és akkor kivárom a sort.

    De ha előre megyek, szerintem én sem nézem, hogy egy kicsit beljebb már áll 2 motor egymás mögött. Meg 3-4 motor sztem simán előre tud állni egymás mellé, mi a fenéért maradnának egymás mögött az autók között?? De én még 4 motornál többet sosem láttam.

    bardi: nem tudom hogy lehet nem motorozni a városban, mikor a legtöbb út átvisz városokon keresztül. :)
    Azért ha sietek v. menni kell, mert pl esik az eső vagy tűz a nap, akkor nincs az az isten, hogy beálljak araszolni. Sőt, igazából azért vettem motort, hogy előre tudjak menni, ne álljak a dugóba.

    [ Szerkesztve ]

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz macilaci78 #148844 üzenetére

    Igen, a Hungária ilyen, de megvan a maga ritmusa. Én elég sokat közlekedem az Árpád híd és a Kerepesi közötti szakaszon, kb 2x annyit mint a utána a lágymányosi hídig, így azt a részt kevésbé ismerem.

    Árpád hídon kisorolok a jobb szélsőbe, mert azt alig használják, aztán ez jó is így szinte a Lehet útig, utána vissza a belsőbe, a vidámparki felüljáron a középső sáv is pillanatok alatt megállhat..., de ahogy elhagyod az M3 kivezetőjét, már sorolni kell kifele, mert itt megint a jobb szélső a nyerő, a Tököly után szoktam balra kanyarodni vagy az Egressyn vagy a Mogyoródin vagy utána a Hős utcán, tehát itt már muszáj valahol besorolnom a belsőbe és az utolsó pillanatban az álló kanyarodó sáv elejére állni..

    [ Szerkesztve ]

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    Ma Zsírkrétamen jóvoltából én is kipróbálhattam a BMW 1300 GS-t. Az első meglepetés akkor ért, mikor találkoztunk - mert számomra ez nem volt egyértelmű - Zsírkrétamen igazából egy fiatal, csinos, huszonéves Zsírkrétagirl, esetleg Zsirkrétawoman. :D

    Na de a motorról:
    A legjobban attól féltem, hogy a próba alatt annyira beleszeretek az újba, hogy nem bírok aludni, míg nem cserélem le a mostanit. Gyorsan ellövöm a poént - nem érzem a vágyat a cserére, sőt, azt gondoltam, hazafele lesz a legrosszabb, mikor visszaülök a sajátomra és majd nem győzöm szidni, hogy ennek milyen gagyi a váltója, féke, esetleg a teljesítménye, de hál istennek ennek az ellenkezője történt!

    Szóval a motort kitolva a garázsból, igenis érezhető a súlykülönbség, nem kicsit, hanem nagyon !! Persze az enyémen van dobozkonzol, két szerszámos, a hátsó dobozban 2 liter víz, meg minden más, bukócső, szóval van némi plusz kilóm, de hogy ez ennyire érezhető lesz, arra nem számítottam. A végén középállványra tenni pedig a motoros rásegítés miatt, kb mint amikor a kemping bicajt kitámasztom.

    Tulajdonképpen ráülve rögtön otthon éreztem magam, bár a látvány rettenetes, azok az átlátszó plexi szélterelők a sötét kis pici, de motoros főplexivel, az egész tank alakja megváltozott, olyan "játék" motornak hatott, de a tartás, lábszög, a tükrök, amiben csak akkor látni hátra, mikor összehúzom magam, a kezelőszervek ismerősek voltak. Beindítás után szinte azonnal a "normál" 1100-1200 körüli alapjáratra állt be, igen halk dacára az aprókavics kipunak, és ez kb 5000-es fordulatig így marad, sehol a megszokott bömbölő üvöltés.. boxer jelleg.

    A kuplung puhábban jár, alig kell erőt kifejteni, a váltó egyesbe rakva csattan, de lényegesen kisebbet, mint az 1200-as tesók, viszont kuplungot használva a csattanás még 5.be rakva is hallható, mind fel és leváltásnál. A gyorsváltó finomodott, de ez az enyémmel komparálva csak egyesből kettesbe, illetve kettesből hármasba jobb, utána én nem érzem a különbséget. Menet közben fel le váltogatva, erőszakosan próbálgatva is, tehát nagy gáz, majd közben visszaváltás, is sima, nem ránt akkorát, mint az enyém, felfelé meg tényleg jó.

    A motor egyébként dynamic módban volt szinte végig, brutál jól megy, 5e fordulat felett már a hangja is jó, ott már hangosabb mint az egyéb zajok.. (sztem a váltó fogaskerekeit hallom.., ilyen zaj az enyémnél nincs.) Mindegy milyen fokozatban vagy, ha 2e fordulat felett vagy azonnal reagál a gázadásra és megindul, mint akit hátba vágtak.

    A motor menüjében el lehet veszni, mindent is lehet állítani, megjegyzi, a futóművet kicsit keményítettem, mert közben kiderült, hogy Zs-men még a dynamic feszes állását is lágynak érzi.., majd holnap kiderül, hogy ez javított e neki. Abba is hagytam a nyomkodást, mert nagyon elvonja a figyelmet a vezetésről, szinte már észre se vettem az út szélén strichelő lányokat... :D

    A fék remek, a hátsó határozottan fékez elől is, nekem ez elég idegen érzés volt, vezetéstechnikán nem is biztos, hogy előny, lehet pár technikásabb szűk fordulóban (pl Stelvio) sem az. Viszont nem tudtam produkálni, talán a távolságtartó adta információ alapján néha sokkal erősebben és hamarabb fogott az első fék, mint máskor. Amikor lemaradtam kicsit és próbálgattam, akkor nem tudtam ezt előidézni, de (sztem mikor előttem közel volt jármű) szinte hozzá sem értem és nagyot fékezett. Nekem ez szokatlan volt, ilyenkor egyáltalán nem éreztem, hogy jól adagolható lenne, kb mint autóknál a vészfék asszisztens..

    Állva motorozva, a gyári lábtartó zavaróan kicsi, vágja a talpam, illetve nem találtam sokáig, hogy tudnék kényelmesen állni, mert a tank nem jó alakja miatt előre tudtam csúszni, ha meg hátrébb toltam a csípőm, máris támaszkodtam a kormányon és az sem volt kényelmes. Egy széles lábtartóval és a tankra ragasztott csúszásgátlóval talán orvosolható a probléma.
    A távolságtartó tempomat egyértelmű főnyeremény !!, főleg állva motorozva. Az is tetszik, hogy a gyorsváltó nem deaktiválja. Iszonyatosan jó a motor egyenes futása is, tulajdonképpen tempómat és átülhettem a hátsó ülésre (telefonozni :D), mert a motor lassít, gyorsít, megy egyenesen mint amit zsinóron húznak. A tempómat egyébként állóra fékezi a motor ha kell, majd kikapcsol, ez sok autóban idegesítő, hogy 30km/óra alatt kikapcsol, átadja a vezérlést, aztán leszarja, hogy belemész az előtted lévőbe.

    Az ülés, sztem egyértelműen rosszabb, nincs meg a hátsó támasz mint az enyémnél, legalább 2x olyan sűrűn kellett felállni a nyeregből, mert hamarabb megfájdult mint vártam.

    A kormányzár csak egy irányba aktiválható, míg az enyémen mindkét irányban. A gyári doboz sztem kisebb lett, mondjuk én eddig sem voltam elégedett a gyárival, de ezt kár megvenni.

    Visszaülve a motoromra, már beindításkor jött jó érzés, igen, sokkal jobban tetszik a hangja az enyémnek, ez ugyan nem ereszti le magát, de nekem leér a lábam, észre se vettem, hogy az újon van ilyen ! Az ülés puhábbnak tűnt, a motorom pedig Road üzemmódban is érzetre legalább annyira harapott mint az 1300-as. Nem azt éreztem, hogy rosszabbul megy, hanem azt (és ez nyilván a hang miatt), hogy sokkal jobban. Kb ugyan az a vezethetőség amint elindultam, a súlykülönbség azonnal eltűnik. A fék az enyémen is remek, de - kiszámíthatóbb, mindig ugyanott fog, mindig ugyan úgy. A hátsó nem fékezi az első kereket (fordítva igen sztem).

    3e km volt az 1300 GS-ben, 89e az én motoromban, de ez nem érződik. Más kicsit a két motor, de nem mondanám határozottan jobbnak egyiket sem. Nyilván a sajátomhoz hozzá vagyok szokva, az mindig is tetszett, ami azt jelenti, hogy kinézetre - mivel az új ronda - hogy itt egyértelműen jobb a régi. Jobb a láthatósága, külön van az irányjelző és a hátső fék/helyzetjelző. Szóval egy ideig nem vágyom még 1300GS-re, de az tény, hogy ha az enyém kirohadna alólam, akkor nem kell márkát váltanom, simán megvenném az 1300-st.

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz pepucs #148892 üzenetére

    Célirányosan menni: mindig úgy mész! A cél, hogy arra tovább juss, mert van ott egy fa, aminek ellenőrizni szeretnéd, mennyit nőtt az elmúlt 5 percben vagy azt mondod, hogy ezen a szakaszon leesett valami az egyik járműről, szeretnéd megelőzni a balesetet, ha meglátod az úton akkor bejelenteni, lehúzni az útról, stb.
    Számtalan dolgot lehet mondani, a "kivéve célforgalom" pont ezért nem is ér semmit.

    Drónnal figyelhetnek mindent is, de szerintem az még nem elfogadott, hogy azzal állapítanának meg sebesség túllépést, de nyilván minden egyéb szabálytalanságot rögzíthet, szabálytalan előzés, záróvonal átlépés, stb.

    Szerintem ez csak ilyen "fenyegetés", hogy majd ezek a motorosok szépen elterjesztik a fórumokon :D, hogy ajjaj, most már drónnal is figyelnek, ne menjünk arra.. Én nem hiszem, hogy bármit is tudnak kezdeni, ha szabályos a jármű és nem szabálytalankodsz vele. (a sebesség túllépést meg hitelesen kell bizonyítsák.)

    Olyan sem szerepel a kreszben, hogy nem mehetsz adott útszakaszon egymás után többször.

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz yusukee #148881 üzenetére

    Szerintem mindenki így van ezzel, az 1 - 1,5 óra már szerintem jó idő, ha annyit tudsz ülni, de ez még mindig javulhat is. Függ mindentől is, hogy mennyit bírsz, pl egy előző napi etap után meggyötört segg :D, nem bír annyit, mint egyébként, ezért a több napos túrát is okosan kell beosztani, sok megállóval, nem túltervezve, inkább élvezetes napi 2-300 km, mint egy erőltetett 5-600 km-es szakaszokkal.

    Némelyik motoron többféle módon is lehet ülni, állni. Tapasztald ki, hogy neked mi jó, mi kényelmes, kicsit megdöntöd a motort és nem a fenekedre ülsz, hanem a combodra, vagy hátsó ülésre, előrébb csúszva a tankra, állva, sőt egyik barátom egyszerűen átteszi a lábát és mint ahogy a lovon a kisasszonyok ülnek is tud motorozni. (én nem tudok ill. nem merek így! de tanítják némelyik vezetés technikai tréningeken is.) Persze nem minden alkalmazható mindenhol, városban nem ajánlom ezt a fél oldalas ülést, meg a hátsó ülést sem, de az állva motorozást azt én mindig mindenhol is alkalmazom, mert néha egy rossz mozdulat elindulásnál és be tud görcsölni illetve be tudna, ha hagynám a csipőm.., de megelőzöm azzal, hogy akár csak pár másodpercre is, de felállok. Az állva motorozásnál arra törekedj, hogy semmi esetre se támaszkodj a kormányra. Ha ez megy, jó minőségű úton állva, elengedett kormánnyal (ha van tempomat) lehet nagyon laza testtartásban állni pár percet, ami pont egyenértékű lehet egy megállással. (de ha épp csak hozzáérsz a kormányhoz az ujjvéggel, már az is tökéletes.)
    Állva motorozni utassal is lehet, de egyszerre ne álljatok fel, legalábbis azt nagyon gyakorolni kell. Az én kis feleségem nem áll fel sosem menet közben a motoron, fél tőle, ha ő elzsibbad, meg kell állni, de általában én vagyok a szűk keresztmetszet. Utasnak mindig szólj mielőtt felállsz, mert hátul fura érzés, hogy hirtelen űr lesz előtte, állítólag annyira nem is kellemes érzés, pl a combjával nem tud már kapaszkodni.

    Ja, és érdemes a lábtartót egy szélesebbre cserélni.

    [ Szerkesztve ]

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz macilaci78 #148908 üzenetére

    Kivéve, ha baleset megelőzési okból máshol kell menni. Pl ott hirtelen megláttál egy olajcsíkot, vagy egy nagy követ, aminek az elkerülésével megelőzted a balesetet.

    De mindegy is, szerintem emberként kell vele beszélni, hacsak nem felhúzták előtte, akkor ezért biztos nem büntet meg. Ráadásnak rajta van a bizonyítási kényszer. Egy okos rendőr nem megy bele ilyenbe. (szerintem).

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz etnies #148955 üzenetére

    Én Churchill -t követem. :)

    A saját motoromon bármennyit kibírok, hiszen fel tudok állni, másképp ülni, stb, de ettől még meg szoktam állni. Az első etap lehet 150-200 km is, de utána már egyre gyakrabban.
    750 km körül van a leghosszabb napi táv amit mentem, de ebben volt pár megálló, olyan is, ami után igen nehezemre esett visszaülni és elindulni, mert inkább aludtam volna a kúton a fűben egy órát... :)

    De ez nem verseny, sztem általában véve 3-400 km kényelmes 1 napra, ennél több, főleg utassal meg már tud nagyon sok és fárasztó lenni.
    Tavaly a Dolomitokban pl olyan útvonal is volt, amikor egy napra 230 km -t mentünk, persze rengeteg megálló és nézni való, plusz a rengeteg indokolatlan 30 meg 50 km/h korlátozás miatt. Aznap legalább annyira elfáradtunk, mint odafele az 500+ km-en.

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz etnies #148968 üzenetére

    Sztem nem veszitek figyelembe, hogy Zoli bácsi nemrég óta motorozik. Az elején ez (is) sokkal fárasztóbb, mint minden más egyéb tevékenység.

    "4 órát nőn is kibírok"
    Azért ehhez már nő is kell.. :(

    [ Szerkesztve ]

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    Ő taglalta régen az autógumit a motorra témát is..., egy pár videóját láttam én is, de vhogy nem szoktam rá a csatornájára, mert nem tetszik egy csomó minden.

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    Szerintem ne privátban, én élvezettel olvasom ezt a szálat! Mindig van egy új arc aki felkavarja az állóvizet, beleköt még a csendőrségbe is :D, aztán vagy kikopik a topikból, mert rájön, hogy itt inkább csak szép lehet, vagy tovább harcol, ahogy látom mindenkivel :).

    Egyébként nincs baj a gyerekműsorokkal, nem véletlenül ez az avatorom is :D.

    Én mindig próbálom kitalálni, hogy miért, honnan a nevek???
    Mi késztet valakit arra, hogy "döglött róka" névvel jelentkezzen be? Persze ez csak egy példa volt mert van itt a fórumon annyi fura név, hogy csak kapkodom a fejem..

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz Döglött Róka #149011 üzenetére

    "A nickem meg azert ez, mert igy megjegyzed"

    Ja hogy ezért? Ezért felesleges volt. Ha ez volt a cél, hát inkább nézd meg az aláírásom, kattints rá, írd át az összeget picit magasabbra, esetleg tedd rendszeressé, még az imáimba is belefoglallak :D

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz Döglött Róka #149029 üzenetére

    Már én is támadlak? :D

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz Döglött Róka #149035 üzenetére

    Dehogy akarok szarkasztikus lenni, ha akartam volna, akkor tényleg gúnyolódnék, de ilyet nem tettem. De a megfogalmazások szerintem sokkal inkább felőled kötekedőek, de ha neked jó, hát tedd.

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz dellfanboy #149097 üzenetére

    Egyre kevésbé, sajnos nagyon be van kamerázva és ezres eurós büntik vannak.

    Van olyan útszakasz, ahol a kamerák egymásra látnak, az alagutakban ha nem tartod be az előtte kiirt követési távolságot már megy is a fénykép, az alagutak ki és bejáratánál szinte mindenhol van kamera.
    A vége az, hogy mi kis pénzű csórók, akiknek nem fér bele még 4000 eurós bünti olyan helyen is betartod az indokolatlan 40-es korlátozást, ahol szinte biztos vagy, hogy nincs kamera, vagy van, de nem mér sebességet.

    A jobb hágókon meg sokszor 30-as korlátozás van (szerintem a sok bicajos miatt is).

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz macilaci78 #149099 üzenetére

    Nyilván nem kell, meg nem is lehet minden táblát megmagyarázni, hogy miért van valahol kint egy 50-es korlátozás, mikor belátható a szakasz, stb, de alapvetően sok korlátozást azért nem veszünk komolyan (mi, mint közlekedők), mert értelmetlen, kint felejtett táblának gondoljuk, sajnos nagy részük az is.

    Egyébként a motorozás teljesen élvezhetetlenné teszi, ha sehol nincs egy egy olyan szakasz aminél kicsit meg lehet sarkallni a mocit. Te a 300-ast, inkább csak közlekedésre használod, egyetértek, abban az üzemmódban max. szabály követés. Ha már egy kis élvezetet is szeretnék (ha már a km költségem többszöröse egy autós km-nél), akkor leginkább mindenhol a büntetési határ alatt megyek picivel, néha meg jelentősen felette, de ez nem határfeszegetés, hanem sokkal inkább kis élvezet becsempészés, no meg tempós haladás.

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz macilaci78 #149102 üzenetére

    "Lényegesen felette leginkább egyenesben lehet menni."
    :D

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz Zoli bácsi #149112 üzenetére

    Az a zár önmagában működhet a dupla D gyűrűs sisakkal, de a motorokhoz szoktak adni kis kábelt, amivel bármelyik sisak oda rögzíthető. Louisban is kapható.

    Ha nem akarsz pénzt költeni, akkor ne a dobozba tett azt a zárat, hanem valahova fűzd be a kapaszkodón, ez úgyis gyakran kellhet.

    Maga a szerszám mennyiség amit magadnál hordasz, ez nagyon az alap, nálam ennél sokkal több van, illetve hiányzik pl az esőruha, ami mindig kellhet. (vagy az a sárga láthatósági az az lenne?)

    Nálam gyertya kulcs nincs, de ami van: elektromos pumpa, defektjavító szett, jump starter, bitfejes csavarhúzó. A tanktáskában szokott lenni nálam még saru, csipő és csörös fogó (125mm), forrasztó páka, pár zsugorcső, pár csavar ill. anya, egy bowden javító készlet, torx készlet, hogy a saját motoromhoz is legyen valami :D, imbusz készlet, pár spanifer, gyorskötöző, szabvány relé, duck tape, wd40, drót...
    Az én motoromon van hely a konzolokhoz rögzíteni mindkét oldalon tárolót, a kipufogó oldalán egy henger toolboxot (sztem 2 éve nem vettem ki belőle semmit), a bal oldalon egy 4-5 literes fém doboz. Ebben elfér a többsége ezeknek, de még így is marad a dobozba is pár dolog..

    Normál esetben ezek mind mind tök feleslegesek, de már esett előttem valaki, ilyenkor minden letörhet, lóg, sőt bele lóg, valahogy pedig tovább kell menni. A másik doboza sem üres, oda mindenféle praktika kellhet, hogy egy törött 40-50 Literes dobozt ami mondjuk a platni rögzítésnél eltört, megfelelően oda lehessen rögzíteni ...

    Amit még nem használtam? Hát kevés dolog van ilyen, de pl a bowden javító készlet az ilyen :)

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz Zoli bácsi #149119 üzenetére

    Nálam kizárt, nyomásszenzort is tönkre tenné. Mondjuk nekem tubeless.

    kábel1
    kábel2 én ezt használom néha, kabát ujján is átfűzöm, így azt is ott tudom hagyni a motoron. A sisakot kevésbé szeretem, ha muszáj, akkor a kabát alatt, de a sisakbeszélő nem levehető (ill. nem gyorsan), ezért a sisakot inkább viszem magammal

    kábel3 - bemész egy vasboltba, veszel valami jófajta rozsdamentes 3-as sodrony kábelt (ezt használják pl vantninak, hajós bolt is jó), ehhez veszel alu v. vörösréz nipli-t, méretre vágod a kábelt, ráteszed a nipplit (kötélszív nem kell), majd jól belekalapálod. (esetleg ott helyben van hozzá szerszámuk, beleroppantják neked). A vörösréz niplit előtte érdemes jól felmelegíteni (izzitani), hogy kilágyuljon a réz, amikor összekalapálod, az olyan kötést ad, hogy az életed rábízhatod.

    nipli, acélsodrony

    [ Szerkesztve ]

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    "egy 1,5 hónapos sisak sérülésénél hadd legyek már én a vétkes!"

    Engem is csak azért lep meg a csere, mert külön kéred, hogy te lehess a vétkes :D

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz yodamastah #149152 üzenetére

    Plus racing egészen biztos, hogy pakisztáni, persze a design az hasonlíthat bármire is.. Nekem nagyon jó tapasztalatom van vele, nem kaptam magamra nadrágot, mert a hasamra nem akartam felhúzni, ha alatta hordtam 1 számmal kisebbet, akkor meg lógott..
    A plusnál lemért, 6 hét múlva jött a nadrág. Elmérte az ülepét, nem lett jó. Az egyedi méret miatt visszaküldte, újabb hetek, de mikor megjött, az tökéletes lett. Ezért semmi felárat nem fizettem, szerintem a nadrágon nem sok haszna lehetett. Kabát szintén, felpróbáltam, nem tetszett, mondom rövid, ok, mennyivel legyen hosszabb, mondom ez a panel lehet világos a fekete helyett? lehet, ide lehet egy bacus felirat? lehet. Ok, mennyi a felár? 20e ft, össz ára kb 75e Ft-ra jött ki. Az egyetlen hátrány, hogy 6-7 hetet vársz a megrendeléstől.

    Egyébként a Serpentize is Pakisztánba varrat. Ott próbálkoztam aláöltöző varratással, mert hogy annak is rövid a felső része. A 20e forintos (sztem már ez drága) aláöltöző 60e forint lett volna.., de ezt az árat is úgy kellett kiudvarolni belőlük, mert az első fél órában nem volt hajlandó kiszámolni, csak azt hajtogatta, hogy nem éri meg NEKEM gazdaságilag. Egy tökéletes hosszúságúért hajlandó lettem volna 30e felmenni, így igaza lett, tényleg nem érte meg. (vagy csak annyira nem akart vele foglalkozni, hogy mondott inkább egy brutál árat)

    Csizmákat nem ismerem. Bocsi, nem olvastam el rendesen. :(

    [ Szerkesztve ]

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz F1DO #149171 üzenetére

    Nincs tapasztalatom velük, csak több embertől hallottam, hogy oda vitte és jó lett. Ja valami videó is volt róluk, amin én meglepődtem, hogy azt mondta ott a szabó, hogy mindenki nagyobb ruhát vesz, hogy majd abból csináltasson kisebbet, de ez állítólag a nehezebb feladat, kisebb méretet kell venni, mert azt olcsóbb/könnyebb átalakítani.

    Nekem nem kell bőr ruha, amíg nem kerülök 90 kg alá (és erre nem sok esélyem van még egy ideig - sőt lehet csak a kremában ég majd le rólam ennyi zsír :D )

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz Apophis #149174 üzenetére

    ráadásnak a sima tokok nem jók, hacsak nem akarod állandóan kivenni a telefont a tokból.. (kivésni, mert nagyon rajta van). Az új mag tokok alja viszont lapos, nem billeg, én azt vettem és tényleg jó..

    Nekem nagyobb bajom, hogy a motorokon nem igazán van "jó" hely a telefonoknak, a műszerfal felett nekem a gyári navi van, a kormányon meg végül fent van, de hogy jó helyen van e, hát nem igen.

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz Khaosz55 #149181 üzenetére

    Szerintem se kell csere, az mt09 elég erős, hogy még harmadikba is felemeld az első kereket..., spórolj a gumival, egykerekezz! :D
    Ilyen kopásnál sztem már az is játszik, hogy már nem jó vele kanyarodni, márpedig korzikán nem igen lesz más, csak kanyar.

    Egyébként oda már érdemes utánfutón, teherautón, stb levinni a motorokat, hogy ne fogyjon a gumi feleslegesen. Én idén vettem egy szétszedhető utánfutót, ami azért is jó, mert nem kell az utcán tárolnom, illetve ha levontattam a motort, ott sem kell külön tárolni, stb, szétszedem, be a csomagtartóba és akkor csak egy autó áll a parkolóban...

    "volt hogy Dolomitokba elkapott a jeges eső, nem volt para"
    Azért ezt sok gumi tudja.. Én a 4.szett pirelli scorpion trail 2-t fogom feltenni, pont ugyan ezt érzem, mint te. Ez bevált, nem is nézek más gumit, pedig lehet mind tudná ezt.

    "Franciában még nemvoltam"
    Én vmikor 1992-ben jártam arra utoljára, kempingben laktunk, bejelentkezéskor tökéletes angol és német, ifjusági kedvezmény, meg eu turista kedvezmény, meg ki tudja mi be lett igérve, fizetéskor, ugyanaz a fickó CSAK franciául, a saját kézírását mutogattuk, ahol leírta, hogy mennyit fizetünk, de nem, csak ragaszkodott a lista árhoz...

    [ Szerkesztve ]

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

  • bacus

    őstag

    válasz Topiccsendőr #149200 üzenetére

    sok ilyen app van. Én anno vettem egyet (aCar), aztán az összebútorozott a fuelly.com-al..

    Én a motorral kapcsolatosan mindent felírok, így tudom a fogyasztásom hosszú távon, illetve minden amit ráköltök, így lesz egy valós km költségem is. De szól éves szerviz miatt, vagy bármihez tudsz rendelni km v. időperiódust, így aztán nem felejtődik el semmi.

    Van egy csomó hülye statisztika, pl eddig összesen 2,5 misiért tankoltam az elmúlt majdnem 4 évben, 1750 Ft-ba van a motor minden egyes nap kb 63 Ft/km a költsége, és 30 km-t mentem átlagosan egy nap. A vételárral megnövelve, a teljes birtoklási ktg 6,5 millió ft eddig, azaz 4700 Ft / nap, illetve majd 170 Ft/km költséggel jártam. Persze ez megint módosulna, ha eladnám és most ebből lejönne az eladási ár.

    Ha kiszállnék a motorozásból most és minden dobozt, táskát, sisakbeszélőt, gps-t stb eladnék, kb visszajönne 6 millió, meg egy pici. Ha mondjuk 6,5 misi jönne vissza, akkor gyakorlatilag 0 ft/km-re jönne ki a költség, azaz úgy motoroztam 40e km-t, hogy nem került pénzbe. (mert ebben minden költség benne van a motor vásárlás óta, az utolsó ruha, vagy alkatrész, gumi, stb)

    (persze itt megint eltekintünk pénz időértékétől, meg hogy előtte is volt motorom, azaz a felszerelés nem 0-ról indult, pl a dobozaim még az előző motorhoz vettem.., így az előző 35e km-nek az egyenlege nem 0, viszont az lényegesen olcsóbb volt mint a mostani moci.)

    Kössünk egyezséget, megegyezős egyezséget... https://www.paypal.me/engiman/30

Új hozzászólás Aktív témák