Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • mh197

    senior tag

    Fogy védelem korrekt, mindeddig nem volt még rájuk szükségem, de mindig készségesen tájékoztatnak, mikor mit tehetsz az ügyben jogilag.
    Nem kell, hogy kimenjenek. Viszel egy nyomtatott papírt, hogy az üzlet vezetője, vagy illetékes írja alá, hogy veled ezt tették, és hogy már ennyi ideje nem kaptad vissza a terméket. Ezt meg kell tenniük, ha így volt, ellenkező esetben rendőrt hívsz, mert csalás történt, ugyanis nem adják vissza a pénzed, és írásos nyilatkozatot sem adnak róla, hogy náluk van a terméked, és így a pénzed, nálad meg semmi. Ha erre sem történik semmi ott helyben a papírral a kezedben tárcsázod 107, elmondod, hogy a bolti eladó nem hajlandó elismerni, hogy a termék, és a pénzed is nála van, holott erről papírod is van, és kéred jőjjenek ki, mert kicsalta tőled a pénzt (ha ahhoz lehet rendőrt hívni, hogy a szomszédod ordít rád, ehhez 100, hogy lehet, de ezt a fogyvéd is elmondja neked. Biztos nem örülnek a rendőrök sem ennek, de kötelességük, mert jogaidban korlátoznak, és erről te hivatalos jegyzőkönyvet szeretnél)! Ha ezt így elővezeted az eladónak, és látják rajtad, hogy komolyan is gondolod, még a mondóka feléig sem juitsz, előtted lesz a cseretermék, vagy az eredeti ár. Csupán határozottan kell mondani, és nem szabad, hogy idegbajosnak, vagy félősnek tűnj. Ilyen egyszerű a dolog. A legjobb ilyenkor, ha az aki ezt elmondja nem 18 alatti, illetve van mellette még egy személy, aki ugyanúgy nem 18 alatti.
    Ha pedig netalán azt mondja a boltos, hogy tedd amit elmondtál neki, akkor ám legyen, hívod a számot, elmondod, hogy mi a helyzet, és ragaszkodsz hozzá, hogy márpedig azonnal jőjjenek ki, és rendezzék a dolgot. Na ebben az esetben nem lennék a boltos helyében... Az eladónak kötelessége kiadni a nyilatkozatot, hogy nála van a termék és a pénzed mindazonáltal, hogy te már többször jelezted, hogy a csereidő lejárt, illetve kérnéd vissza a pénzt, vagy a csereterméket. Ha ezt a papírt meg kiadja, akkor fogyasztóvédelemhez besétálsz, (pl Blaha), és elmondod mi van, és ott intézkednek a papír alapján!
    Természetesen mindez akkor érvényes, ha tényleg nem úgy ment tönkre a cucc, hogy piszkálva lett, vagyis nem rendeltetésszerűen lett használva, mert ha így lenne, akkor vissza is üthet a dolog. De ha egyszerűen garis a cucc, tényleg magától adta meg magát, és minden szabályos, akkor nincs mitől félni. Ott a sorozatszám a gariba adott termékről, te pedig érvényesíted törvény adta jogaid.

    Ha jól tudom egyébként a cserére/javításra nincsenek kötelezve 15 nap alatt, csupán törekedniük kell a 15 napra, de csereterméket adniuk kell, ha 15 napot meghaladja, legalább olyan képességűt, mint ami volt. Ha a 30 napot is meghaladja a javítás, akkor kérheted, hogy adják vissza a pénzt! A 15 nap csak a cseretermékre jogosít fel. Ezt ha kéred, akkor általában gyorsabb a javítás/csere ideje, vajon miért :DDD .
    Nálam HP ipaq palm-ra vártam 15 napnál hosszabb javítási időt, 3 hét után bementem, mondtam kell egy másik ugyanilyen ipaq helyette, érdekes módon másnapra légipostával leszállítva megjött az én eredeti palmom amit javítottak. Na vajon miért! :DDD

    Szóval határozott fellépés jogi tájékozódás után, és ténylegesen igénybe is kell venni a dolgokat, nem pedig elkullogni. Lássák az emberen, hogy ha b@szakodnak vele, akkor az tényleg meg is csinálja, amit mond!
    Sok sikert a gariztatáshoz! :R

    [Szerkesztve]

Új hozzászólás Aktív témák