Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • huszi.gyb

    senior tag

    válasz wolfnet #38003 üzenetére

    2T 50-esem 4-4,5L/100km városban. Az alá nem nagyon tudom bevinni, igaz, hogy Budapesten nem akarom a forgalmat feltartani. Hosszú távon 45-55km/h szinte állandó sebességnél: 2,7L/100km Annyira sokat nem tudok a kezemen spórolni, 1-2dl-t. Akkor meg már gooo :D

    www.dongosofor.hu

  • DigitXT

    félisten

    válasz wolfnet #38003 üzenetére

    Sőt, ha elég lassan mész, termeli az üzemanyagot, nem?:W:DD
    Na mindegy, srácok, mindenki úgy megy, ahogy akar.:D De azt
    tartsa mindig észben, hogy a fizikát nem lehet megb*szni.:R

    Én most el: vár az új kuplung a garázsban. A főnök a melóban.

  • DigitXT

    félisten

    válasz wolfnet #38003 üzenetére

    Ehhez még annyit (az új kuplungom apropóján), hogy csak próbálj meg
    az én motorommal 2-3 ezren elindulni - vagy ilyen fordulaton közlekedni.
    Hint: 4000 fölött nyit a kuplung, és kb. 3000-nél old le. (Alapjárat 1700.)

    Lassan gurulós fordulat az ilyen 5-6000. 7000-től már kellemesen gyorsít
    8000 meg most a max. nyélgázon. Ha benne hagytam volna a hézagolót,
    akkor végsebességnél "leforogja" a 9000-et, sőt, de így is utálom kínozni,
    jó lesz nekem ez a 8000 is. (Legalább picit csökkenti a fogyasztást is.:D)

    Ahhoz meg végképp nem akarok hozzászólni, hogy milyen "gázállással"
    érdemes indulni a fogyasztás minimalizálása érdekében.:B Nem vagyok
    ugyanis hypermiler. De nagyon nem biztos, hogy az így "lefojtott" motor
    eszi a legkevesebbet. (Lásd még: fojtószelep.) Igazából ha valaki nagyon
    rá van erre kattanva, az tudja, hogy leginkább folyton megállni a necces,
    mert a felgyorsulás emészti a legtöbb energiát. Teszem hozzá, hogy az
    nagyjából mindegy (bevitt energia szempontjából), hogy milyen gyorsan
    érted el az adott utazósebességet, mert a mozgási energiád adott lesz.

    A dologba az rondít bele, hogy a belsőégésű motorok hatásfoka messze
    nem ideális, ráadásul a különböző súrlódások legyőzése (a légellenállás
    is ebbe a kategóriába tartozik) a legnagyobb probléma. De ezt már írtam.

    Jah, a kifeküdt mutató: nyilván nem akkor fog kifeküdni, amikor már üres
    a tank, főleg, ha nincs "tartalék" állás a benzincsapon. Eléggé ciki lenne,
    ha akkor eszmélsz, hogy az utolsó decivel mész, amikor (végül) beesik a
    mutató. Az még a városban is necc, hogy 1 decivel találj egy benzinkutat.
    Én is ki szoktam centizni amúgy, mert itt nincs kockázata (sok itt a kút).
    Azért a "túrán" hazafelé jövet már egy kicsit paráztam, hogy hol tankolok.
    (Csákvárnál sznobságból nem tankoltam, mert majd a Shellnél, erre több
    kút nem esett konkrétan útba egészen Herceghalomig... Ha minden igaz,
    akkor maradt 4-5 deci üzemanyagom, szóval végeredményben nem para.)

    Jah, és én direkt gyorsabban (!!!) szoktam menni, ha már kevés a benya,
    hogy még azelőtt odaérjek a kúthoz, mielőtt kifogy.:DDD Muhaha...:))

    Amikor a pirosnál állsz, alapjáraton pöfögsz, akkor éppen mennyi a fogyi?
    Szigorúan véve a végtelenhez konvergál, mert akkor is fogyasztasz, mikor
    állsz. Városon kívül meg sokkal ritkábban kell megállni: szintén számít.:K
    De biztos "vakegér nőciknek" írnak autógyárak a katalógus adatokat, hogy
    országúton ennyi, városban meg annyi, vegyesben meg... (Aztán azt sem
    könnyű hozni, mert speciális körülmények közt mérik... Marketing...:R)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák