- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Két új verzióban érhető el két Huawei okosóra
- Ismét egyedit alkotott a Sharp
- Google Pixel 6/7/8 topik
- iPhone topik
- Motorola Moto G54 5G Power Edition - nem merül le
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Poco X6 5G - egy Redmi álruhában
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
Galaxy S22 One UI 6.1 frissítés: volt, nincs
ma Komolyabb hibák bukkantak fel, a Samsung a biztonság kedvéért leállította a frissítés közzétételét.
-
Android és iOS rendszerekre érkezik a Sonic Rumble
gp A május végére tervezett zárt bétára már lehet jelentkezni a hivatalos oldalon.
-
8 TB-ig nyújtózkodik a SanDisk asztali SSD-je
ph A kétféle tárhelymérettel kosárba tehető újdonság külső tápellátással rendelkezik, és támogatja az Apple Time Machine-t is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
P4czy
csendes tag
válasz Winner_hun #14347 üzenetére
tippem szerint 80 lehet
Amúgy aki télen is nyári gumizni akar annak javaslom, h első hóeséskor menjen ki 1-2 körre. El lehet úgy is menni, de kb olyan érzés mintha az ember jeges úton menne. Egy normális téligumi, ami hóra is jó , nagy áldás lehet ilyenkor ;)
-
P4czy
csendes tag
Másik eshetőség ami kicsit könnyebb ha pl sót tesznek bele. Ezzel lényegesen lecsökken az oldat fagypontja. Ezért is sózzák pl az utakat. Ennek ellenére aki nyárival megy télen annak csak gratulálni tudok...
-
P4czy
csendes tag
Lehet, h jobban tapad a nyári nyáron, de annyi nincs a kettő közt, hogy azért essen le az útról....
Egyik éven vezettem egy nyarat télivel és egy ideig még talán kicsit jobban is betapad, de a hangja elöbb megjön. (mind2 annak tudható be,h puhább anyag kicsit), de egy-egy nagyobb fékezésnél néha olyan volt mintha túlmelegedne ilyenkor kicsit vesztett a tapadásból és vissza kellett venni a fékből, h ne csússzon (abs nem lévén). (de nem 20°C-ban hanem 30 fölött napsütés forró út). Ehhez még hozzá tartozik, h nem épp egy premium gumi volt...
Ami miatt megéri lecserélni az a kopása. -
P4czy
csendes tag
Igen, de mindennek már csak akkor van szerepe ha megcsúszott az autó. Senki nem irta, h a csúszáskor is kéne tapadnia normális erővel, csak azt, h nem csak a téli miatt csúszott ott meg. Sztem abban, h a mögöttejövő megállt kényelmesen annak is nagy szerepe volt, h ő nem a kanyar+viz kombinációban fékezett hanem még a kanyar elején esetleg elötte, mert ugye utána jött és ahol fordulni meg/vagy megállni kell ott az a 10-20 esetleg több km/h-s sebességkülönbség sokat számít. (70 helyett 50-nél már majdnem pont a fele az energia amit meg kéne állitania..)
-
P4czy
csendes tag
válasz dragonfx #14550 üzenetére
Arra nem gondoltál, hogy van aki nem szeretne annyit kockáztatni? Ész nélkül menni mert én jó vagyok, vagy ésszel teljesen más dolog , még ha tudod is, hogy jó vagy. Mellesleg megnézném, hogy mit csinálsz vmi vészhelyzetben nyárigumival hátsókerékhajtással kerülgetve az autósokat hódarán. Úgy kell menni, hogy lehet, hogy nem lesz minden rendben, nem pedig az épp elférő max-l mindenhol.
-
P4czy
csendes tag
-
P4czy
csendes tag
válasz Winner_hun #14573 üzenetére
Amíg enm elég éles a kép addig ne ítélkedj elhamarkodottan...
-
P4czy
csendes tag
válasz Versus82 #14591 üzenetére
Vagy csak tényleg megtört az eleje és fekete alapozó festékes motorháztetőt rendelt, mert ez annyira nem ocsmány mint a rozsdabarna és nem kell lefestetni. De szerintem akkor se lenne más a kép lényege ha egy zsír új Bentley állna így, a lényeg, hogy a tulajt addig kell ütni amíg mozog
-
P4czy
csendes tag
Én csak azért nem értem az ilyeneket, mert nekik nem túl sokba kerülne megállni és kitölteni egy papírt. A kötelező fizet helyettük , igaz őket visszasorolják 2 kategóriát (bónusz , ha van) de még így is sokkal jobban jönnek ki, mint az a szerencsétlen akinek javíttatni kell a kocsiját....:S
-
P4czy
csendes tag
Nem igaz, h mit vitáztok egy tolatásom Én speciel tükörből szoktam (3-ból mert izgat az is, h a segge mögött mi van, néha esetleg nézrk kicsit holtterek felé), de azt se itélem el aki hátrafordulva. Mindenki tolasson úgy ahogy neki könnyebb meg biztonságosabb...
-
P4czy
csendes tag
válasz Integra #14715 üzenetére
ha ügyes vagy és rutinos és nem sétál be eléd semmi.. amúgy viccen kivül én se mindig használom a 3.-t de azért néha nem árt tudni mi merre van. A két oldalsó az ügye meg szimplán a tolatáshoz kell
Jah és az elöbb elfelejtettem mondani, h sztem az,h ki hogyan tolat be függ az autótol is. (Szervó vagy szervó nélküli, 5m-s bálna vagy bevásárlókocsi) -
P4czy
csendes tag
válasz Zozzant #14811 üzenetére
Vállalkozó kedvűeknek
Amúgy érdekes, h a szűzhóra senki nem próbálta ráhuzni és ott felmenni, pedig ott jobban tapad vmivel. Két éve télen engem az mentett meg, mentem be a városközpontba , esett a hó, egyik kereszteződésben hazafele láttam 2 autót összemenve, néztem,h micsoda barmok,h összementek itt...hazafele én is arra jöttem és nagyon enyhén lejt ott az út..20-25ről kezdtem lassitani és motorfékben csúszott Na ha ott nincs szűzhó az út szélén akkor tuti nem álltam vna meg máig sem, pedig szép hosszú hely volt...dragonfix: bömbösnek lett vmi lényegesebb baja vagy csak koccanás szerű volt?
-
P4czy
csendes tag
válasz Winner_hun #14817 üzenetére
Tiszta mint a GTA-ban...de miért nem lövöldöznek mellé?
Nemtom mi késztet valóságban egy ember ilyenre, de remélem sokáig marad rácsok mögött.
-
P4czy
csendes tag
válasz AMD Power #14850 üzenetére
Hát sok esetben a nagy semmiért van kinn a tábla. Pl kb 1,5-2 éve Szombathely és Rum között megcsinálták az utat egész jóra, de mivel az út szélére murvát szórtak ezért egy évig kinn száradt a 40-s tábla. Sztem ha valaki érzett magában elég tudást, h ne menjen le az út szélére 100-l és messziről kiszúrja a csúnya zöld útszéli szörnyet az nyugodtan mehetett annyival. De ennek van másik oldala is, sok helyen nincs tábla és biztos nem mennék 90-l. Arra mindig figyelj ha vezetsz, h a tábla az a törvény...ami az út és az autó között illetve körülötted az meg a biztonságos és sokszor a kettő köszönő viszonyban sincs egymással. (felfele is lefele is van rá példa)
-
P4czy
csendes tag
válasz dragonfx #14884 üzenetére
A régi 1,8-s szivódizel toyotánk kettőben 85-ig ment (igaz 5500-ig forgott ki) De azért erőgép soha nem volt
szerk.:fordulatszámmérő nem volt a kocsiban, de a zöldkártyás papíron irták, h 5500-nál ennyi meg ennyi a co2 kibocsájtás. Ebből gondolom, h odáig mehetett ki, de amúgy pörgős motor volt , dizelhez képest meg pláne)
[ Szerkesztve ]
-
P4czy
csendes tag
Audikba meg Volkswagenekbe a W12-s motor lenne érdekes gyorsulásra, itt úgyis mind1 a motornak egy biturbót rá, új befecskendezés stb aztán röpülne szépen mind a 2000km-re amit birna a motor
Van egy 1.9d vs 8.6-s ellen:
[link]
Lassan már nem füst hanem olaj jön hátul isAmúgy biztos ezeket is elég nehéz megépiteni (motorerősités, ideális tapadásátadás, megfelelő áttétel 1/4 mérföldre), de én akkor is a pályáraépitett autók híve maradok Kanyarba is be merjem tenni
-
P4czy
csendes tag
válasz Integra #14970 üzenetére
Gyorsulása tényleg nem volt valami észbontó, hétköznapi autóéhoz sok, de az a8-k közt ez alul lehet. (oké persze szép h birja a 260-t, meg igy is gyorsul azért rendesen)
Faszdugasz pedig tökéletesen igaz. Ráadásul apuci autóját elvitte amiért egy órát sem dolgozott. Ha pályán megy egy jó időt vki, arra azt mondom,h le a kalappal, de ha közúton más autójával a saját nemiszervét növelni próbálja az szánalom. -
P4czy
csendes tag
válasz dabadab #15058 üzenetére
Sokkal zavaróbb is tud lenni mint a tompított, mert nagyon alul helyezkedik el az autón és bizonyos körülmények közt sokkal jobban tükröződik a fénye az úttesten.
Nem csak a sufnituning xenonnal van a gond. Az emberek min. fele szerintem a II.WH-ba képzeli magát és az eget kutatja ellenséges repülők iránt a féynszóróival... -
P4czy
csendes tag
válasz oceanearth #15098 üzenetére
Itt Szombathelyen azért van szép számmal jobbbkezes, ennek ellenére ma is egy faszi bevágott elénk majd megköszönte, h elengedtük. Nem köszönni kéne hanem megadni az elsöbbséget, ilyenkor csak azért tud elmenni mert senki nem szeret autót törni és más esetleg már számít a balról érkező barmokra....
Házunk elött is van egy jobbkezes, de ha minden 3. autó megadja akkor az már jó arány. Néha nem tudom,hogy az emberek hol tanulták a kreszt :S -
P4czy
csendes tag
Hülyeség az egész. Nem körlátozni kéne a forgalmat, hanem normális közlekedést kiépíteni, h ne legyen minden nap dugúval tele a város. Az órás állásokban nagyon sok szennyezőanyagot ad ki magából az összes autó. Mellesleg nem a kisautókat kéne szopatni, mert a buszok, kamazok meg stb-k sokkal jobban szennyeznek mint 5 relative új, akár dízel autó. Megint vmi felületi megoldással próbálnak eltüntetni valamit, amivel a probléma okát még nem igazán szüntetik meg.
-
P4czy
csendes tag
-
P4czy
csendes tag
válasz Winner_hun #15639 üzenetére
Kiváncsi lennék, hogy milyen magasan volt az emelkedő teteje a templom tetejéhez képest...Mindenesetre elég gizda lehet, ha ennyivel gyorsabban megy be valahova. Abból, hogy hol meg hogyan folytatódik az emelkedő teteje után az útszakasz semmit sem láthatott.
-
P4czy
csendes tag
De ez nem azt jelenti, hogy nem kell megtenni azért mindent, hogy fejlődjön. 20-30 éve nem volt téligumi mindenki simával járt. Ma már van és nagyobb biztonságot nyújt mint a sima és ennek inkább örülnünk kéne, nem pedig azt mondani, hogy nekem az elötte lévő szint is bőven elég volt.
Amúgy a kamionra meg annyit,hogy az amúgy is teljesen már mint egy személyautó , + azzal mégis 40 tonnával nehezedsz a hóra ha esetleg van, de ez nem azt jelenti, hogy télivel nem lenne jobb a tapadás. -
P4czy
csendes tag
Akkor sem. Eleve egy mérés nem lehet 100% pontos, magyarul hiába mutat az órád 30-t az lehet 31. Aki biztosra akar menni az menjen 25-el? Ennél szerintem sokkal jobb volt az eddigi, változó tűréshatár, ami eddig sem engedett meg túl nagy sebességeket, de pont lehetett kényelmesen közlekedni és nem kellett mindig az órát bámulni. A másik oldalon ez meg megint azt vonja majd maga után, hogy az emberek tesznek majd az egészre, ha szivatni akarnak akkor annál több embert nem fog érdekelni a tábla. (De legalább mindenki rászokik majd, hogy mérőautó esetén villant a szembejövőnek) Szerintem az emberek jelentős része már most levegőnek nézi az ok nélkül kitett táblákat. Sajnos a vezetésnek rá kéne jönni, hogy az első lépést nekik kell megtenni és mindent szigorral nem lehet megoldani. Közlekedéskúltúrán nem így kéne javítani, hanem normális közlekedési feltételek megteremtésével. Na meg a jogsiszerzés folyamatának modernizálásával. Ami ott vészfékezés az valós életben egy 20 éves ladának havas úton is csak intenzív lassítás.
-
P4czy
csendes tag
Nem erre a postodra írok, hanem arra amiben még írtad,h a motorosok 99% jobb sofőr mint csak az autósoké. Ezzel valamennyire egyetértek, de nem azért mert annyival jobban megtanulnád a tapadást motorozás közben, hanem inkább azért mert B kategóriás jogsit fűnek-fának adnak. Ugyanigy moped jogsit is, azért is van az, h náluk fokozottan kell figyelni. Egy mopedes jogsihoz még egyensúly-érzék sem igazán kell, hisz 8m-t kell megtenned 8 mp alatt egy egyenesben, meg pár szlalom, de mindegyik pofonegyszerű feladat. Sajnos autónál is így van, semmit nem kell felmutatnod, h jogsit kapj, kb az elég, h semmi nagy bakit ne csinálj. Nagymotorra meg általában már azok mennek akik szeretnek motorozni és ugye akik szeretnek valamit csinálni azok valamennyire általában értenek is hozzá (persze vannak kivételek), meg persze a feltételek is nehezebbek kicsit. Nem tökéletes példa erre, de szerintem kicsit hasonló, hogy ha elmész egy gokart-pályára és ott kapod ki a sofőröket vszínű jobbak lesznek mint az átlag.
-
P4czy
csendes tag
Inkább az a gond, h Mo.-n mindenki az árakat nézi. Mennyi egy jogsi 100k, mennyi lenne ha mindenkinek kötelező vezetéstechnikai, stb. Sztem max 250k. Az autók nagy része 3 millió fölötti értékű és lehet, hogy 95% hitelből vett, de akkor se ezen sírjunk már. Igenis megérné azt a pluszpénzt, maximum nem lenne minden fiatalnak jogsija (és ezzel most részben magam ellen is bezsélek), de akkor is. Akinek nem telik rá annak ott a bkv, régen senkinek sem volt autója mégis túlélték valahogy. Az a gond, hogy nálunk mindenki a lehető legolcsóbban (ingyen) akar mindent, és senki nem hajlandó belátni, hogy nem biztos, hogy azzal járunk a legjobban..
-
P4czy
csendes tag
Igaziból szerintem nagyon sok hiba van a magyar szabályokban, de egy részük a közlekedés-kúltúra színvonala miatt sem törölhető el. Megint szélsőséges példa, de közúton a 80 éves papa a trabijával ugyanúgy 90-l mehet mint egy f1-s versenyző egy komoly sportautóban. Persze egyikből sincsen sok, de ha mindenki fel tudná becsülni, hogy neki az adott útszakaszon mennyi épp a biztonságos ( a közlekedés többi résztvevőjét is figyelembe véve) akkor nem kéne a sok sebességkorlátozás, de azzal egyetértek, hogy ez lehetetlen. Szerintem ha a rendőrség bejelentené, hogy egy nap sehol nem mérnek akkor kb 2x annyi baleset lenne a sok wannabe-racer miatt, akik ész nélkül tépnek. De sajnos nem csak ők tépnek ész nélkül. Kb 2-3 hete mentem haza és egy haveromhoz mentem ki egy kis faluba. A házunk környékén iszonyúan csúszott az út , mentem kb 40-l és az autók sorra húztak el mellettem mert 60-70l mentek. 10 km-rel odébb már csak nedves volt az út, tapadt jól meg minden, ott meg én értem utol mindenkit mert ott is 60-70l mentek. Abszolút nem tudták felbecsülni, hogy hol mennyire csúszik. Lehet, hogy én vagyok a hülye meg a tapasztalatlan, de sajnos erre sokkal kevesebb esélyt adok mint a másik felére (elég sokat vezettem ausztriai havas hegyekben...) akkor viszont az összkép nagyon elkeserítő , mert az autósok tényleg csak egy kis része tudja, hogy hóban mégis hogyan kéne menni, de sajnos ez száraz körülmények közt is igaz, csak ott nem jön ki annyira, mert ott mindenkinek tapad elég jól. (persze vannak virsligumis kivételek)
-
P4czy
csendes tag
válasz Versus82 #16224 üzenetére
Ez már nekem is feltűnt , de nem csak pályán. Múltkor egy ősrégi temprás izgult be, hogy megelőzhet. Ezzel nem is volt semmi gondom, két falu közt mentem egy átkötő úton, nem akartam szétveretni a futóművet, szóval jócskán visszavettem a tempót, ő meg had menjen ha nem sajnálja a verdát, na de amikor kiértem a normális 1 éve megcsinált főútra és szépen beértem akkor kapásból behúzódott a felező felé, meg mikor előztem gyorsított is ahogy észrevettem....Sajnálom ha megsértettem az önérzetét, de nálam igen is függ az úttól is, hogy hol mennyivel megyek, jó úton értelemszerűen gyorsabban lehet, szaron meg lassan (itt a szart szó szerint kell érteni, anno 1 sávos földút volt arra öntöttek 2 sávnyi aszfaltot alapozás nélkül....pest megváltás ahhoz képest) , de az hogy gyorsít előzés közben, nem csak bunkóság, de adott esetben balesetveszélyes is lehet. Bár jellemzően azok az autók nem gyorsítanak ilyenkor akiknek amúgy esélyük is lenne vagy állva hagynának ott, azok érdekes módon mind tiszteletben tudják tartani ha előzik őket...
-
P4czy
csendes tag
Attól még nem kell beleírni mindenbel. Én pl nem mondom, h nem szoktam átlépni a sebességhatárt, de legalább arról van fogalmam, h amúgy nem lenne szabad. Ha Békéscsaba-Sopron távot végigteszik 20-s táblákkal akkor elvileg annyival szabad menni . Olvassátok már el a mondatot amibe beleköttök.
-
P4czy
csendes tag
válasz jerry311 #16589 üzenetére
Érdekes észjárás, hogy ha más is hülye akkor te is az leszel.Attól, hogy nem tud ésszel vezetni még minden autóban emberek ülnek és inkább törjön 2 autó és szálljon mindenki ki karcolás nélkül, minthogy egy de abban 5-n haljanak meg... Ha mindenki így állna hozzá akkor 200 év alatt sem javulna a közlekedés-kúltúránk. Remélem majd egyszer egy kamionos is úgy gondolja veled szemben, hogy nem kockáztat semmit érted...
/összetörést nem úgy értettem, h fának kéne rántanod a kormányt, de ha látod hogy vszínű semmi bajod nem lenne, csak az autódat zúznád meg kicsit..../
#16592: Én 2 féle autóstól félek: aki úgy vezet, hogy az autóbol semmit nem érez és madnem összeszarja magát, h megint vezetnie kell, meg attól aki nem tudja , h mi az a tapadás vagy fékpedál. Gyorshajtók nem zavarnak, ha nem a megengedett sebességgel mennek de még biztonságos határon belül mennek.
[ Szerkesztve ]
-
P4czy
csendes tag
válasz aphra2 #16683 üzenetére
Gondolom nem zsír újan vette. Nekünk is Continental Premiumcontact II van a kocsin (205/55r16), darabja tavaly volt ~11k, igaz csak kb 90%-s volt a profilmélysége. Magyarul alig mentek vele és még jópár kilóméteren át használható.
Szerk.: azt elfelejtettem mondani, h a guminak semmi gondja nincs egyébként, teljesen ép mindenhol
[ Szerkesztve ]
-
P4czy
csendes tag
válasz fekeandras #16881 üzenetére
Nem sokat segítene, 25 és 40 éves barmok is vannak (70-80 éves söfőröket nem is említeném, bár ők legalább nem akarnak senkinek pattogni). Talán azon valamit segíthetne, hogy kicsit szűkülne a képességek nélküli versenyzőjelöltek (vagy vesedonorok) rétege, de szerintem egy iq + pszichológiai teszt sokkal hasznosabb lenne. Meg ha megtanítanák az embereknek, hogy ha megcsúszik az autó az nagyon nem olyan mintha tapadna, mert ezt sajnos a legtöbbje az első csúszásnál tapasztalja élőben. Vagy 20-l vagy rosszabb esetben 120-l.
Amúgy csak nekem olyan mintha folyamatosan romlana az amúgy sem túl jó közlekedés kultúra?
Szerk.: Lehet elfogult vagyok kicsit, mert még én sem vagyok 21Égő kocsira: nagy lélekjelenlét kell ilyenkor segíteni, tudva, hogy ha rosszul sül el akkor te is ottmaradhatsz, de ha odamegy és utána csak néz és kameráz , na az a legnagyobb parasztság.
[ Szerkesztve ]
-
P4czy
csendes tag
Más is hibázhat, mint ahogy Snoop-y is írta. Ilyenkor a legtöbb ember szerintem örülne annak a lehetőségnek ha nem egy kivégző osztaggal felérő útszélre kéne lerántania a kormányt. Lehet a fák helyett gyenge ágazatú bokrokat is tenni. Az árokkal meg nem is lenne gond, ha nem több méter magas lenne (sok szakaszon az út a földektől felemelve megy, árok meg jó mélyen leásva, lerántod pont megfejeled a másik partot). Néhány helyen ahol van árvízveszély még érthető, de az ország legtöbb részén bőven elég lenne egy kicsit megemelt út , lankás parttal és egy 0,5-1m mély árokkal, ami szintén lankás oldalakkal bír. Sokkal nyugodtabban rántanám le, maximum az autó törik én nagy valószínűséggel megúszom, aztán majd ha megint lesz pénzem vezsek újat addig meg gyalogolok, de legalább még tudok menni.
Bocs ha tévedek, nem biztos, hogy pontosan emlékszem:
Ha jól emlékszem, te írtad télen hogy nem szoktál téli gumit venni mert jó a nyári is. (Ezt csak a természetes szelekció eszközeire..)
Új hozzászólás Aktív témák
- Sound Blaster Audigy 2 fehér / bézs előlapi panelt keresek (SB0250)
- Samsung Galaxy S24+ 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Samsung Galaxy A12 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Dell Latitude E7470 - i5 6200U / 8-16GB RAM - számla, 6 hó garancia
- Samsung Galax Tab A7 Lite 32GB, Újszerű, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen