Hirdetés
Hirdetés
-
Öt Starship után embereket küldene a Marsra Musk és a SpaceX
it Elmondta Elon Musk, hogy mennyi Startshipet indítanak a Marsra – ha nem lesz gond, utána mehetnek az emberek. 4 éven belül.
-
Ilyen lesz a PVKK, amiben egy bolygóvédelmi ágyút babusgatunk
gp A játék teljes neve szimplán csak PVKK: Planetenverteidigungskanonenkommandant lesz.
-
Dedikált Galaxy AI gomb az új táblagépekhez
ma Kiszivárgott a Samsung Galaxy Tab S10+ és Galaxy Tab S10 Ultra kiegészítői közül több, ezek árulkodnak.
Új hozzászólás Aktív témák
-
BigBear
senior tag
Hátöööö.... vagy nem.
Amennyiben a túl nagy sebesség okozta a belengést, a gyorsítással csak fokozza azt.
Sajnos ehhez rutin kell, nem születik vele az ember. Mert igen, ha pl. meglök a szél, de nem haladsz túl nagy sebességgel (ez a túl nagy is sok mindentől függ, lehet 80 km/h is túl nagy adott esetben), akkor segíthet a gyorsítás, hiszen alapvetően kihúzod a szerelvényt a lengésből. De ez nem általános és örök érvényű, lehet rossz a súlyelosztás, vagy túl magas a sebesség stb. Helyzettől függően egy fékezés nélküli óvatos lassítás, fékezett futónál gyenge fékezés is segíthet. Erősebb fékezéssel és főleg fékezetlen futónál tuti a borulás. -
BigBear
senior tag
A fizikát meg megb@sszuk gondolom. A sebesség növelésével egy kiegyensúlyozatlan rakomány szépen elkezd belengeni. Ami 60-nal stabil, az lehet, hogy 80-nál már kígyózik. Ezen nem segítesz sebesség növeléssel, esetenként pont ellenkezőleg, rontod a helyzetet.
De hajrá, próbálgasd csak.[ Szerkesztve ]
-
BigBear
senior tag
válasz Reggie0 #55412 üzenetére
Nem vita, elnézést, csak néhány gondolat.
Ez a gyorsítok egyet működhet akkor, ha erősebb a gép és kisebb tömegű a rakomány.
Nagy tömeggel már nem annyira egyszerű kivitelezni. Ezek miatt ott ugye a vontatmányt illik fékezni, (lásd pl. ATC rendszer pl. a vontatmány megfelelő fékezésével szünteti meg a kilengéseket).[ Szerkesztve ]
-
BigBear
senior tag
Ott nem fékezel, csak leugrasz a gázról. Ez is elég a legtöbb esetben. Mondjuk az alapvető probléma szerintem az, hogy az átlag vezető 1. bepánikol és rálép a fékre -> csatt, és / vagy nekiáll kormányozni mint állat > csatt.
Vonójárművet lassíthatsz, de nem mindegy, hogyan. Semmiképp sem hirtelen. Illetve ha van tisztességes elektronika, illetve megfelelő futó és kábelezés, akkor az újabb elektronikák felismerik a futót és ennek megfelelően fognak lassítani.[ Szerkesztve ]
-
BigBear
senior tag
Mocskosul fordítva ülsz azon a bizonyos lovon.
Ugyanis a másik autós volt az, aki
1. veszélyeztetett (hiszen behajtott a lámpa tilis jelzése ellenére a szűkületbe
2. akadályozott (mindenkit, aki a lámpa szabad jelzésénél próbált áthajtani ott)
3. zavart (lásd feljebb)
Jó, hogy nem dícsérsz meg minden szabálytalankodót, illetve köpködsz meg mindenkit, aki szabályokat betartva, de esetenként a szabálytalandokót akadályozva közlekedik.
Bár nem lepődöm meg, vérpistikék rendszeresen csak eddig jutnak el, hogy a másik rohadék kihajtott elém / lassítanom kellett miatta, pedig 3 km-ről dudáltam mint állat / nem adott elsőbbséget stb. Holott pont ő az, aki mondjuk 250-nel próbál letúrni mindenkit, vagy szabálytalanul haladni. A fizika meg a kresz ilyenkor nagy ívben le van ejtve, a lényeg, hogy drága vérpistikénket a rohadék akadályozta a szabálytalanságában. -
BigBear
senior tag
Miben szabálytalankodott a teherautós? Abban, hogy nem engedte el a tetvet, aki a nyilvánvaló tilos ellenére próbált odapofátlankodni? Ez nem szabálytalanság. A szitut úgy hívják, hogy előzékenység vagy kultúra. Szabad volt a teherautónak haladni? Igen. Tilos a BMW-s arcnak? Igen. Miről is beszélünk? Kapott egy kis leckét. Ennyi.
Amúgy igen, nem jogosít fel senkit más szabálytalankodása arra, hogy ő maga szabálytalankodjon. Más kérdés az, hogy valóban szabálytalan-e az adott szituációban amit tesz. Itt most hagyjuk a jogászokat / ügyvédeket. Azok a pénznek megfelelően csavargatják mindig az ügyet, illetve a fizikát rendszeresen elfelejtik, nem az a lényeg. Lásd Herpy esetek. Rendszeresen egymásnak totál ellentmondó ítéletek különböző, de alapvetően hasonló ügyekben. Egy motoros kollégával vitatkoztam erről. Fel volt háborodva, mert elmondása szerint kicsit megrántotta a gépnek (280+), amikor is egy dombon áthaladva dupla záróvonal és kanyarodósáv mellett (mert elmondta hol volt, így tudom) egy teljes kocsisort előzve a kocsisor elején majdnem belerohant egy balra kanyarodó autóba. Aha, mutasson nekem valaki olyat, aki észreveszi a 300 környékén repülő motort hátulról, dombon áthaladva. Ki is a hülye? Az ő szemszögéből nézve az autós. Még talán kresz szerint is. Én meg azt mondom, hogy adott szituban a hajára kenheti a kreszt. Mert nincs élő ember, aki ezt észlelni tudja. Én inkább azt mondom, hogy azzal, hogy valaki tudatosan megszegi a szabályokat, akár több rendben is, az elveszíti az elvi elsőbbségét. Lásd életellenes cselekmények. Aki tudatosan veszi el a másik embertől az alapvető jogát, az ne hivatkozzon arra, hogy neki jogai vannak. Elveszíti a saját jogait is. Illetőleg egy valamihez van joga: megdögleni.[ Szerkesztve ]
-
BigBear
senior tag
válasz aprokaroka87 #55685 üzenetére
Nem. Viszont megengedi, hogy haladjon. Véleményem szerint a szabálytalankodó meg térjen ki, menjen vissza vagy szívódjon fel.
Mocskosul elegem van az idiótákból, akik ráadásul meg vannak győződve arról, hogy nekik bármit lehet. Nagyon sokáig leszartam, engedtem, előzékenykedtem. De az autósok vagy emberek egyre inkább elkapatják magukat. A kultúra és előzékenység a béka segge alatt. Elég volt.
Biztos bennem van a hiba. Az elmúlt héten 2x majdnem kiszedtem embert a kocsiból. Az első megállt egy sarkon, megállni tilos előtt, keresztben ahogy kell. Kocsisor szemből, esélytelen kikerülni. Mögöttem is sor. Az illető bent ül és bájcseveg, le se sz@rja a forgalmat. Elmagyaráztam neki. Nem vagyok háromajtós szekrény, de továbbált. Jól tette.
A másik meg zebrán mozdult és dudált ránk, mikor a fiammal mentünk át, nem tökölve. De neki sürgős volt. A tükre véletlenül leesett... komolyan, meg vannak hülyülve az emberek. Khm. én is biztos, de tényleg elég a hülyékből.[ Szerkesztve ]
-
BigBear
senior tag
Az első részével nem teljesen értek egyet. Sajnos a jog tele van olyan helyzetekkel, amik messze nem egyértelműek. Ilyenkor jönne a józan ész, az előzékenység, a kultúra. (Lásd a múltkor volt egy érdekes kereszteződés szituáció, ahol gyakorlatilag körbemegy az elsőbbség. Ilyenkor jön(ne) az udvariasság például. De nem, nálunk ilyesmi elvétve akad csak. Viccesen ott is írták, hogy először jön az Audi / BMW, aztán a pickup vagy fordítva, utána a többi. Amúgy igen, én is indulatból írok sokszor, most is. Elnézést.
-
BigBear
senior tag
Néhány költői kérdés, illetve megjegyzés, csak úgy általánosan.
Csak engem zavar, hogy az autósok igen nagy része potenciális gyilkos akar lenni? Illetve a kezdő vagy tapasztalatlan sofőröket milyen tanácsokkal engedik ki?
1. A minap olvastam egy gumis kérdést Totalcaron. "Azt szeretném kérdezni, hogy a gumik sebességindexében mennyi tartalék, ráhagyás van? Tehát például mennyire veszélyes egy H-s gumival rövid időre beleszaladni a 220-ba (természetesen ahol lehet), vagy tartósan az index által megadott sebesség felett menni 10 km/h-val, mondjuk megpakolt autóval? Gondolom van erre valami standardizált protokoll." ???? WTF??? Komolyan, ennyire barmok az emberek? Mondjuk magyar, mit csodálkozzak? Abban az országban, ahol a sebességkorlátozás / előzni tilos / jobbra tarts / jobbkéz / stb. minden csak dísznek van... Ahol a barmoknak folyamatosan tolakodni kell, életveszélyes előzéseket végrehajtva, azért a 20 másodpercért (se), amit nyernek egy 50km-es úton.
2. Értem én azt, hogy valaki bátortalan, nem érzi az autót, úgy összességében nem siet, idős, fiatal, bármi. De könyörgöm, ezek az emberek nem érzékelik, hogy mögöttük esetenként sok száz méteres sor összegyűlik? Olyan nehéz lenne elengedni a sort időnként? Aki így halad, annak nem hiszem, hogy egy kis lehúzódás urambocsá' megállás annyira érvágás. Ha igen, nem üljön autóba, mert agyrém, amikor forgalmas úton 10-20km-t vonatozik mindenki miattuk 50-60-nal.
3. Állandó ködlámpa használat. A rákért nem törik le a keze minden baromnak, aki reflexből nyomja a ködlámpát. Az ilyeneket azonnal ki kellene szedni és büntetni. Nem, nem nappali fény. Arról beszélek, amikor ég mint a karácsonyfa, nappali, refi, ködlámpa, mert csak. Az ilyen parasztnak szúrófény / lézer kellene, hadd élvezze ő is a baromságát.
4. De a legdurvább és ami miatt rohadtul mérges vagyok.
Követési távolság. Kedves autósok. Anyátok ;>*ß$Ł}[[kjerfoirebgoerghvn$;> (ide bármi behelyettesíthető) -ért kell beleállni az előttetek haladóba. Úgy, hogy még a rohadt lámpátok sem látszik egy alacsony seggű sedan visszapillantójában. Mindezt bármilyen sebességtartományban. Nem előzési céllal, mert képesek vagytok 10km-eken át így jönni az ember mögött. Ha lassítok, sem mész el. Miért??? Miért nem kezdik el végre a kiszedegetést, vezetéstől való örök eltiltást az ilyen potenciális gyilkosoknál? Mert azok vagytok. Elég egy pillanatnyi kihagyás, vagy, hogy az előttetek haladónak bármi miatt fékezni kelljen és bele is rongyoltatok. Nincs az a csoda, ami megmentene a csattanástól, amikor 100-150-nel haladtok egy autó hátuljától 3-4-5 m-re. Ez konkrétan szándékos gyilkosság, illetve ha nincs baj, gyilkossági kísérlet.
Ha nem bírtok előzni máshogy, adjátok vissza a jogosítványt, könyörgöm. Egy biztos, ha egy ilyen barom belém jön és túlélem, ő nem fogja. -
BigBear
senior tag
válasz mephi666 #56196 üzenetére
Hát ahol mentek, az gyalogátkelő. A gugli térképen látszanak a csíkok.
Ki is van emelve.
Másrészt Tesco parkoló, eleve nem száguldozok (bár mindenhol vannak racsingoló növényi rögzítő és tápanyaggyűjtő részek). Én nettó kiszedtelek volna a kocsiból, pedig nem vagyok nemzetiség.
No mindegy. Viccet félretéve nem tudom igazából, az a térkőből kirakott rész hivatalosan járda-e, a funkciója biztosan az.[ Szerkesztve ]
-
BigBear
senior tag
Ehhhhh, korán van... járda -> gyalogátkelő
[ Szerkesztve ]
-
BigBear
senior tag
Mondjuk a csíkok ott vannak. Igen, elvileg kellene tábla is, de gyakorlatilag sajnos elég sok zebra van tábla nélkül. A rendőrnek / bírónak meg magyarázhatod, hogy de hát nem volt tábla.
A gyalogosok tábla a korlátozott forgalmú övezettel meg eleve figyelmeztet, hogy járkálhatnak az úttesten. Ettől persze elsőbbségük nem lesz, de ha egy csíkos (zebra), kiemelt részhez közeledek, egyrészt figyelek, másrészt - biztos bennem a hiba - lassítok és elengedem a közlekedőt, lehetőleg nem 30 centire lefékezve, függetlenül attól, van-e zebra tábla vagy nincs.[ Szerkesztve ]
-
BigBear
senior tag
-
BigBear
senior tag
válasz mephi666 #56223 üzenetére
[link]
Próbálj meg pl itt elkenni valakit, majd kimagyarázni. Igen, sokadszor: kell a tábla. Hol írtam hogy nem? De sajnos van, ahol nincs. Kérdeztem rendőr ismerőst közben. Ahogy mondja, zebra -> gyalogátkelő. Közútnak jelezni kell, ha nincs, de 100%-ig biztos lehetek benne, hogy minden rendőr átkelőnek fogja értelmezni a felfestett zebrát. A vicceskedő főútra zebrát hagyjuk...
A jelzett helyen pont ott a tábla, ami figyelmeztet gyalogosforgalomra. Ezek után ha az égből esik le és elütöd, akkor is te vagy a hunyó. Függetlenül az elsőbbségedtől.
Lásd Dluinet hozzászólását.[ Szerkesztve ]
-
BigBear
senior tag
válasz konci79 #56287 üzenetére
Igen, féklámpa nélkül szinte aláírható a csatt.
Viszont ha futárként dolgozol, szerintem jól tudod, hogyan közlekedik az autósok nagy többsége. Erről hadováltam nemrég. Nem igazán tudom, mikor változott meg az általános vezetési stílus, de 10-15-20 éve nem így közlekedtek az biztos. Tele vannak az utak agyatlan - de ezt jellemzően agresszivitással palástolni próbáló - vezetővel. Jobbkéz, elsőbbség, stop gyakori figyelmen kívül hagyása, sárgán meg ne merj állni mert csatt, piros elején még átcsusszanok, tülekedés mindenáron, tapadás a másik seggére, állandó reflektor és ködlámpa, 90-nél 110-120, nulla előzékenység. Ezek mindennapos, általános jelenséggé váltak. Elnézést, nem ellened, de a futárok igen nagy része, különösképpen a nagy autós boltok futárai valami eszement módon közlekednek. Mondjuk egyre inkább mindenki. -
BigBear
senior tag
válasz konci79 #56302 üzenetére
Sima macisajtot is képtelenek értelmezni sokan. Ha kanyarodik a főút, de egyenesen csatlakozik be egy alárendelt út, rengetegen simán kihajtanak az elsőbbségadás tábla ellenére. Egy satuféknél a barom üvöltve még ki is akart oktatni, hogy ő jött egyenesen, neki van elsőbbsége. Kedvem lett volna odarángatni a táblához és addig csapkodni bele a fejét, amíg meg nem érti.
Pedig mindig jelzek is, nehogy azt vélelmezze valaki, hogy lekanyarodom. -
BigBear
senior tag
válasz MasterDeeJay #56330 üzenetére
Ez az 52 km/h mit jelent pontosan, hogyan értelmezendő? (Sebesség tolerancia levonása után.) Ennyivel lett túllépve, vagy toleranciával 52-nél bünti van?
-
BigBear
senior tag
válasz MasterDeeJay #56334 üzenetére
Szép. Azért az a 3km/h tolerancia nem semmi. Mondjuk gonosz vagyok, ez kéne itthon is.
Érdekes a 400 korona, emlékeim szerint a hivatalos tarifájuk 1000-nél indul. Ettől függetlenül lehet persze.[ Szerkesztve ]
-
BigBear
senior tag
Kíváncsi lennék, mikor fogják végre komolyan venni és büntetni rendesen a követési távolság be nem tartását.
Agyrém, hogyan bírnak egyesek közlekedni. Tegnap óra / 100 mellett egy nem egészen komplett vagy 2m-re a hátam mögé beállva jött mögöttem, de meg nem előzött volna az üres úton. Mocskosul rühellem az ilyet, úgyhogy levettem a lábam szépen a gázról, hadd menjen. Nem ment. Szép óvatosan elkezdtem lassulni, a végén 30 körül még mindig ugyanúgy jött mögöttem. Mondom ilyen nincs. Index, leálltam, na akkor észrevette magát és elment. Komolyan, mit érez az ilyen nem normális?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen