- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Redmi Note 8 Pro - Redmi, a profi
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Huami Amazfit Bip okosóra
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Térerő gondok, tapasztalatok
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- OnePlus 7T Pro - árban is a csúcson
Hirdetés
-
Deliver Us the Moon - Jövő hónapban jön Switch-re
gp Bár korábban elkaszálták a Nintendo gépére szánt változatot, júliusban mégis megkapjuk az új kiadást.
-
Kihajtható támasszal és nyolc hangszóróval szerelt tablet a Lenovótól
ma Bemutatkozott a Lenovo Tab Plus, egy különleges szórakoztatórendszerrel ellátott táblagép.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
plömplöm
őstag
"Egy jo tompitott fenyszoro tavolabbra vilagit mint 30-40 meter es a tavolsagi is, mint 100-150."
[link] : "A zöld Mondi távolsági fénye legalább 100 méterre, a kék Mondi tompítottjának legalább 40 méterre kell megvilágítania az út felületét jó időben."
[link] : "Ha a létrejövő fénysűrűség-különbség az emberi szem észlelési küszöbértéke alatt marad, úgy az észlelés akkor sem jön létre, ha az akadály 15-20 méterre van a gépkocsitól annak ellenére, hogy a tompított fényszóró csaknem 40 méterre „bevilágítja” az utat. Hasonló módon lehetséges egy kedvező ruházatban levő gyalogos észlelése akár 45-55 méterről is, pedig a tompított fényszóró csak mintegy 40 méterre „világít”"
ez utóbbit érdemes elolvasni. van benne pld olyan is, hogy "a szakirodalmi kísérleti adatok azt mutatják, hogy az éjszakai körülmények között a nappali értékek legalább 1,5 -szörös értékét lehet figyelembe venni teljes reakció időként."
részemről ez volt az utolsó a témában, látom mindenki hozzáértő, egyedül én vagyok fotel.All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
"A József körút forgalma a Baross utcánál a villamos megálló miatt csak két szűk forgalmi sávban haladhat, a jobbra kis ívben történő kanyarodás pedig komoly torlódásokat okoz, mivel a kereszteződés Baross utca részén áthaladó gyalogosoknak elsőbbséget kell adnia a jobbra kanyarodó jármű vezetőjének. A nagy gyalogos forgalom miatt a jobbra kis ívű kanyarodás gyakran lebénítja a Nagykörút külső sávját, és balesetveszélyt is jelent a gyalogosokra nézve."
valóban balesetveszélyes, hidd el nekem. és van még ilyen kereszteződés, pld a király utcai, észak felé, ott is kint van a kötelező haladási irány, és vannak durva meglepetések, amikor valaki satuzik a külső sávban jobbraforduláshoz. keskenyek a sávok, nincs menekülő útvonal. biciklisek a külső sáv szélén. balesetveszélyes, hidd el. az 50ezer talán túlzás, lehetne 30ezer, mondjuk. egyébként, ha módomban állna, ha az én döntésem lenne, érted, végigkameráztam volna már rég az egész nagykörutat.
#31225: akinek kellene még egy tábla a kintlévő mellé, attól a jogsi is ugrik, 'sztán kész. ez a tábla az a tábla IS, amit hiányolsz. sorompó ne legyen?
[ Szerkesztve ]
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
az egy másik kérdés, hogy miért ilyen keskenyek a sávok, tökéletes a felvetés, őrült jó úgy haladni ott, hogy az embernek fogalma sincs, hogy a félátfedésben előtte haladó vajon be tudja-e préselni a gépkocsiját a saját sávjába, vagy halad a szerinte ideális íven. kicsit összeszedem magam anyagilag és bevásárolok mindkét autóba valami fedélzeti kamerást, az tuti.
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
válasz philoxenia #31299 üzenetére
"ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat", pontosan, és ha ebben a őrülten sűrű forgalomban mégis el lehet a jobbra vissza nem térni tudó mellett menni jobbról, akkor a forgalom sűrűségének megítélése volt téves a vissza nem térni tudó fejében, és ezt a fejet ki kellene cserélni egy olyanra, amelyik vissza tudott volna térni abba a fenesűrű forgalomba, nem?
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
válasz philoxenia #31302 üzenetére
"és amikor az autószállítót a leállósávon próbálja kikerülni jobbról"
ha halmozzuk az élvezetet, akkor almát hasonlítunk a körtéhez, nem?egyébként ez a video pont olyan, mint az m1-m7 kivezetője, amin sokan már az osztyapenkónál a belülről második sávban repesztenek, mert a balatoni víkkendházba tartanak kapálni. az, hogy van olyan része is, ahol négy sávos, az egyáltalán nem zavarja őket abban, hogy a zsákbamacska sebmérőnél biztos ami biztos lelassítsanak ~80-ra , ismét mondom, belülről a második sávban. nos, amikor én pld az ikeából megyek el az m0 felé, simán elmegyek mellettük jobboldalon, két sávval jobbrább akár, igen.
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
azon nem akad fel senki, hogy ezek a nagyonhüjék a "vigyázz gyermekek" tájékoztató táblát felruházták egy 30kmph-ás sebességkorlátozó funkcióval?
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
válasz Khelben #31723 üzenetére
csaxólok, hogy akkor pld ha holnap a grassalkovicson támadsz észak felé, ami egy kétsávos főút, amin 70kmph-ás emelt sebességkorlát van, nagyon figyeld majd, hogy kiraktak-e egy icipici táblácskát ez alá a tábla alá:
emlékezz vissza a nemrég történt egér utas akcióra.
csaxólok
jaigen, két gyerekem van
csaxólok
szeptembertől mindkettő iskolás már
csaxólok
[ Szerkesztve ]
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
válasz Khelben #31725 üzenetére
magas az a ló, amin ülsz, annyira, hogy le sem látsz róla. vagy nem is nézel lefelé egyáltalán? amúgy meg nincs ott, hogy "ha az úttest párhuzamos közlekedésre nem alkalmas". Tehát itt pont lehet 30, ha a kétfelé álló háromszög közé beraknak egy kis téglalapot is. a párhuzamos közlekedéses az iskolabuszosnál van ott. a talpán álló figyelmeztető háromszög mióta adhat utasítást, jelen esetben sebességkorlátozást?
és még egy dolog: a saját fiamat ölte meg majdnem egy ámokfutó picsa, aki csak azért nem végzett azzal pár gyerekkel a sor elején a suli előtti lámpás gyalogátkelőhelyen, mert az őket kísérő tanár hangja kellően éles és hallható, és megálltak szépen, hiába volt nekik zöld. minden reggel nézegetem, ahogy már a gyerekeiket szállító szülők is szarnak mindenféle szabályra, beleértve a záróvonal átlépését, a járműforgalom elöl elzárt terület elkerülését, a menetirány szerinti bal oldalon nem-parkolást. szeptemberben volt ott egy egyenruhás a fentemlített átkelőhelyen egy-két hétig, nem sok minden változott, de így, hogy azóta megint nincs, hihetetlen mire képesek a szülők is. egy helységgel arrébb be is van kamerázva az az átkelőhely, most ezen megy a lobbi, hogy ez is be legyen.
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
nem válasznak szánom senkinek, de én úgy jártam, hogy főútvonalon előztem, kivilágított főútvonal, kék bkv busz közlekedik rajta, konkrétan annak a szekciónak az elején volt (van) kitéve nekem a főútvonal tábla. az ellenfél alárendelt útján az adott kereszteződésnél neki főútvonal vége + stop táblakombó volt, ő mégis kifordult elém. még az ellenfél saját biztosítója szerint is az ő biztosítottjuk a felelős a balesetért. két és fél éve pereskedek a jóemberrel, mindent megfellebez és semmit sem ismer el. ha kéritek, mesélek részletesebben is.
<elsőbbsége annak van, akinek megadják>
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
válasz Avicularia #31838 üzenetére
ez mind semmi, de nemrég ugyebár öldöklő harc volt itt a jobbról előzés témakörben, és ami ~1perc környékén megtörténik ebben a videóban részedről, az ezexerint szabálytalan?
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
válasz Avicularia #31845 üzenetére
egyéb fórumtársak szerint egy ilyen elhaladás egy előzés. márpedig jobbról nem előzünk. azaz szerintük igen, meg kellett volna állnod. ami ostobaság, ha engem kérdezel.
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
válasz mefistofeles #32282 üzenetére
írtam már párszor itt is, de ezesetben újra: rámfordult egy csávó egy főútvonalvége/stoptábla kombó alól, én egy védett főútvonalon haladtam. tiszta ügy, ugye? nos, a rendőrség ~két hónapot ült az ügyön, míg végül meghozta az ítélet: az ellenfelem a hunyó. ő ezt megfellebezte, így automatikusan bíróságra került az ügy, mely bíróság az egész ügyet mondvacsinált magyarázatokkal megszüntette. még az ellenfél saját kgfb-ja szerint is a biztosítottjuk, az ellenfelem a hibás! ennek ellenére jelenleg még az elsőfokig sem jutottunk el. magyarul a rendőrségi határozat sem ér semmit ebben az országban.
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
válasz philoxenia #32537 üzenetére
sztem ha az a ralliautónak álcázott elméleti 20/100mázsás szikla nullával állt volna az úton, akkor az audi is megállt volna és nincs ez az egész. ha valaki, akkor én nem szívlelem a jelenlegi gárdát, de ebben az esetben a rallis volt a f@sz. közutakat nem sajátítunk ki, és kész. ha én microsoft szervereken akarok gyakorolni, akkor bemehetek az infoparkba úgy, hogy odaállítok valakit a bejárathoz?
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
válasz Khelben #32545 üzenetére
"Tehát minden körülmények között meg kell tudnod állni a belátott távolságon belül. Pont."
ööö, pont nem. mert akkor pld mi értelme lenne a vadveszély tábláknak? ahol nincs vadveszély tábla, ott nem kell arra számíts, hogy eléd ugrik egy kivilágítatlan őz. vagy pld ha zöld a lámpa pld a váci úton, te akkor is hússzal mész hetven helyett, mert mi van ha mégis jön valaki? ehh...
"minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell."
étem?
és: [link]
[ Szerkesztve ]
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
válasz Khelben #32548 üzenetére
önmagadnak mondasz ellent, ha ennyire ragaszkodsz a mondanivalódhoz, részemről befejeztem. próbálj mindig úgy haladni a megengedett sebességgel, hogy akármi történik, ne csak olyasvalami, amire számítanod kell, te meg tudj állni. csak ne előttem tedd ezt, köszi
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
plömplöm
őstag
a "minden körülmények között", és az "amire számítani kell", nos, eléggé nem ugyanaz. javíts ki, ha tévednék
"Példa: ha az út mellett rohangál három kétéves gyerek, akkor nem mehetsz el mellettük 50-nel akkor se, ha 3 km-re ellátsz, mert számítanod kell rá, hogy esetleg kifutnak eléd."
kivéve persze, ha a gyerekek és az út között van egy kétméter magas vaskerítés, mert akkor nem kell számíts arra, hogy kifutnak eléd. vagy de, mert hátha valamelyikük csáknorrisz fia?
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
Új hozzászólás Aktív témák
- bitpork: 2024 Phautós tali zaba táblázat
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Bluetooth hangszórók
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Gyúrósok ide!
- Elektromos autók - motorok
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- HP OMEN Gaming 16-wf0003nl - ÚJ 16" QHD GAMER notebook - i9-13900HX, 32GB, 1TB SSD, RTX 4070(8GB)
- Normcore puckscreen 58,5mm/1,7mm
- MAZZER 151B 83 mm kávéőrlő késpár
- Lenovo ThinkStation P720 Workstation: 2db Xeon proci + 128GB RAM + Quadro RTX4000 8GB + 512GB SSD
- Lenovo ThinkStation P720 Workstation: 2db Xeon proci + 64GB RAM + Quadro P4000 8GB + 512GB SSD + Win