- iPhone topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Nemzetközi bemutatókra készül az Oppo
- Ezeket a telefonokat mutatják be az idei nyár folyamán
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
Hirdetés
-
Computex 2024: léggel, vízzel – egy MSI VGA mindenek felett (videóval!)
ph Élőben is brutális a Fuzion hűtése, ami két verzióban, egy RTX 4090 és egy RTX 4080 Super kártyán is feltűnik.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mas este jön a következő Guerrilla Collective előadás
gp A kiadó jövőben megjelenő játékai kapnak központi szerepet a műsorban.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#64791808
törölt tag
1., Az önbizalom és a tudatos felkészültség nem ugyanaz.
2., Nem történt komoly baj? Mekkora anyagi kár kellett volna, hogy ezt komolynak nevezzük? Ha elüt egy nőt, akkor az már komoly baj, vagy az még nem, csak ha terhes nőt üt el? Ha a te kocsidat töri meg, 6 elemet cserélni és fényezni kell, az összköltség mondjuk 850 ezer forint (alsó hangon), amit legalább 9-10 hónapig neked SENKI nem fizet ki (mert addig megy a pereskedés, hogy ez most kinek a sara), és te sem tudod megfinanszírozni, úgy a kocsival járni nem lehet, akkor mit csinálsz? Ez nem komoly gond?
3., Elítélésről szó nincs. De hibázott és kárt okozott. Ha én hátulról beléd durrantok havazásban a pirosnál, és utána közlöm, hogy bocs, de nem vagyok hibás, mert nem számítottam arra, hogy ez ennyire csúszni fog, akkor mit fogsz mondani? Azt, hogy kiccsávó tőccsed gyorsabban a betétlapot és ne felejtsd el aláírni, hogy elismered a felelősséget. És igazad lesz.
Amiket írtam, azokat azért írtam, mert a kommentekből az tükröződött vissza, hogy
- a sofőr nem hibázott, pedig ez nem igaz
- nem lehetett előre látni ezt a helyzetet, pedig ez sem igaz
- nem lehetett semmit tenni az adott helyzetben, és ez sem igaz
- a sofőr megtett mindent, amit lehetett, ami pedig végképp nem igazÉs hogy arrogáns vagyok? Az bizony. Bunkó? Nem igaz, sehol. Igazat kell nekem adni? Dehogy kell. Érdekel is engem. Az élet ugyanis engem igazol.
-
nemcso
senior tag
Ha normálisan közlekednek, akkor a szirénázva közeledő járművet a leállóban is észreveszik. (De a tapasztalatom az, hogy közúti forgalomban sem mindíg húzodnak le az út szélére, ha meghallják, meglátják a megkülönböztető jelzést használókat. )
[ Szerkesztve ]
Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"
-
jerry311
nagyúr
Szembol, egyenesen.
A kepen balrol jobbra.
A lentrol felfele kozlekedo, tilosban jobbra kanyarodo idiotakrol van szo.
A jobbra kanyarodas meg azert tilos, mert tul sok a gyalogos es gyakorlatilag 1 zoldon kb. 1 auto kepes bekanyarodn, theat tulsagosan megfogja a forgalmat. Elotte vagy utana 1 haztombbel kellene kanyarodni, csak hat a sok hujenek az tul nagy kerulo. -
jerry311
nagyúr
Ebben még mindig nincs minimális haladási sebesség megadva:
37. § (1) Autópályán és autóúton, valamint az azokra való ráhajtásra szolgáló úton (az előjelző táblától kezdődően) csak olyan gépjárművel, illetőleg gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel szabad közlekedni, amely sík úton legalább 60 km/óra sebességgel képes haladni; ezeken az utakon más jármű közlekedése tilos.Mentem már autópályán lépésben, mégsem büntetett meg senki.
Az más kérdés, hogy más szabályok milyen egyéb kötelezettségeket rónak és jogokat adnak az autópályán közlekedőkre.
-
Khelben
nagyúr
Ha az autód képes 130-ra és annyi a megengedett és minden körülmény megfelel hozzá, de te 100-zal mész, akkor indokolatlanul akadályozod a forgalmat. A 80-nal menő kamion is akadályozza, de ő nem indokolatlanul, mert nem tud többel menni. Márpedig: 3. §3 (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.
-
Khelben
nagyúr
Ha 100-zal mész, előznöd kell a 90-nel menő kamionokat. Ilyenkor vagy felgyorsítasz 130-ra, vagy szabályt sértesz.
És még egyszer: nincs 60-as alsó korlát. "és ilyenkor a másik fél valószínűleg eleve szabálytalan" a kresz sehol nem ad felmentést a kötelezettségek alól csak azért, mert a másik fél szabálytalan. Ha valaki szabálytalanul előz egy kereszteződésben és te nem adod meg az elsőbbséget, akkor te leszel a hibás, mert a szabálytalanul közlekedőnek is elsőbbsége van a főúton (kivéve, ha a szabálytalansága miatt nem észleled időben, mert pl 200-zal jön egy kanyar mögül).
-
Khelben
nagyúr
De hogy lenne már ez ajánlott minimum? Gondold el, mész 130-cal és előtted terem valaki 60-nal, mennyire balesetveszélyes? Ezt a rendelkezést a 80-as években tették bele a kreszbe, hogy a szakadt ifákat meg barkasokat kitiltsák az autópályákról, semmilyen más célja nincs.
-
qdak
addikt
+ brd:
hat itt a fouton (83) van parszor h auto is csak 50-60 al, meg pl trakesz is es le nem huzodna, peersze van joarc is aki lehuzodik, indexel segit.
nalam az a traki vitte a palmat az 1 es uton akinek egett hatrafele vmi refi szeru, es szabalyosan elvakitott :@ ahol normal esetbe beeloztem volna inkabb vartam 1 hosszab szakaszra.(Don Hedo) ஃ°˙*˙°ஃ доступ запрещен ஃ°˙*˙°ஃ; Eladó HP ML350 G6: https://hardverapro.hu/apro/hp_ml350_g6/friss.html
-
philoxenia
MODERÁTOR
Elsőbbsége annak van akinek megadják, ez nagyon gyorsan kiderül a megkülönböztetett jelzést használók baleseteinél, akik ugye mindig elsőbbséget élveznek, kivéve vonat nyilván, mégis figyelniük kell arra, hogy a többi közlekedő megadja-e nekik.... Pedig ők a megváltozott körülményeket, pl. sebességtúllépés, azért jobban jelzik, mint egy Audi TT pl....
A KRESZ a bizalmi elvvel kezdődik, anélkül értelme sincs.... Bízom abban, hogy mások olyan sebességgel jönnek mögöttem, hogy észrevehessem őket... Ha előttem sor halad a külsőben és én a belsőben vagyok, figyelek arra, hogy indexel-e valaki, sőt, ugye elő kell segítenem adott esetben, hogy ki tudjon jönni az IFA mögül, ha látok ilyesmi járművet a sorban, mindig nézem a mögötte lévőt még kétsávos úton is......[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
félisten
Ezt talaltam hirtelen:
A bírói gyakorlat szerint a járművezetés a jármű mozgásba hozását jelenti. Ide tartozik nemcsak a jármű kormányzása, irányítása, hanem annak elindítása, mozgásban tartása is. Kísérlet valósul meg a jármű motorjának tényleges beindításával, vagy ennek sikertelen megpróbálásával, a megtolt jármű irányításával, amennyiben az elkövető szándéka a motor beindítására irányul. Előkészületről beszélünk azonban – amit a törvény nem rendel büntetni-, ha az elkövető ugyanezen szándékkal a volán mögé ül és behelyezi az indítókulcsot.
-
Khelben
nagyúr
Nem tudom, merre élsz, de Ausztriában ugrott már ki elém kézi mérővel rendőr kerítés mögül, Németországban meg a faluvége tábla mögött állt elbújva De engem nem zavar az itthoni elbújós mérés sem, mert nem megyek gyorsan és elég nagy ráhagyás van a traffis büntetéseknél (50->65, 90->105, stb.)
-
Nem legalizálnak semmit. De itthon kevésbé szabályzott sok minden: pl itt divat a dob méretével megegyező -határozottan nem váltóméret- úthenger gumikat felszerelni. Szerinted ott mennyi az eltérés az óra és a valós sebesség között? Amíg ilyeneket lehet addig a ráhagyás nem csak jó, de elkerülhetetlen is.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
-
Khelben
nagyúr
Természetesen nem ezért van a ráhagyás, hanem azért, hogy ne 50 helyett 51-ért repkedjenek a 30k-s csekkek. Húztak egy határt, ami felett objektív felelősség és behajtható a tulajtól. Helyszíni bírságolással továbbra is büntethetnek 50 helyett 51-ért is, de ez nem divat, mert ha nem állítják meg a delikvenst, akkor később behajthatatlan. Arra meg ritkán van kapacitás, hogy a fotós kocsi mellé még kirendeljenek megállítókat, esetleg elkapó autót, stb.
(#31671) bitpork: a KÖHÉM rendeletben szabályozva van, hogy milyen gumit tehetsz fel.
[ Szerkesztve ]
-
Khelben
nagyúr
A műszaki ok 3 km/h. Ennyit tévedhet a traffi. Az senkit nem érdekel, hogy a te km órád mit mutat. A KRESZ nem azt mondja, hogy nem mehetsz lakott területen úgy, hogy 50 felett mutat a km órád, hanem nem mehetsz 50 felett. Az autódat a gyár úgy adja ki, hogy felfelé csal az órája. Ha te átszereled a gumit és lefele fog csalni, az az egyéni szociális problémád. És még egyszer: nincs tűréshatár. 50 helyett 51-ért is megbüntethetnek, csak jelenleg nincs rá kapacitás.
-
philoxenia
MODERÁTOR
Eddig még nem találkoztam ilyen busszal, ellenben a különböző más buszokon rengeteg a gyerek... Mo-on alig létezik iskolabusz.....
A táblás éjjel kettes egy másik szabály módosítása, gyakorlatilag a 30-as táblákat akarják kispórolni, holott normális helyeken eddig is volt....[ Szerkesztve ]
Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...
-
MaciG
addikt
Én komolyan nem értem a rendőröket. Én aki nem vagyok rendőr csak egy sofőr a sok közül, rengeteg helyet tudnék így kapásból felsorolni ahova ha kimennének akkor JOGOSAN lehetne büntetni az embereket ennél jóval nagyobb tételekre, még is az ilyen kis halakra pecáznak...
BANZAII
-
Khelben
nagyúr
KRESZ 41.§. (7) A járművet őrizetlenül hagyni abban az esetben szabad, ha a vezető gondoskodott arról, hogy a jármű önmagától el ne indulhasson és illetéktelen személy azt el ne indíthassa.
Ugye nem kell ecsetelni, hogy ki lett volna a hibás, ha egy gyerek arra jár, beszáll, kiengedi a kéziféket, a kocsi meg elgurul és elüt valakit.
-
félisten
A szajkosar is ha nalad van, de nincs a kutyan, nem buntethetnek meg, mert a kutya egeszseget nem veszelyeztetheti. Szoval ha azt mondod a kozteruletesnek/rendornek, hogy le kellett venned, mert fulladt a kutya, akkor nem buntethet meg. Szoval igen, ha azert hagyta nyitva, hogy a kutya kapjon friss levegot, nem lehet megbuntetni.
-
Khelben
nagyúr
Valóban nem lehet félreértelmezni, csak ide nem ez tartozik, hanem ez: c) Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek.
A hangsúly azon van, hogy egy sávban folyamatosan, tehát sávot nem váltva. Ha nem váltasz sávot, akkor nem előzöl, ilyen egyszerű. A kresz nem teremt életszerűtlen helyzetet azzal, hogy egy belső sávban ragadt autós 40-nel feltartja a többi 1-2-3 sáv forgalmát, mert nem lehet mellette elmenni. El lehet, ha maradsz a sávodban.
-
Khelben
nagyúr
De az feltűnt, hogy ha a kreszben egy szabály alól van kivétel, akkor azt megemlítik? Pl. lakott területen 50 a megengedett, kivéve ha az xy pontban lévő tábla máshogy nem rendelkezik. Ha úgy lenne, ahogy te mondod, akkor a definícióban ott lenne, hogy ez és ez nem előzés, kivéve autópályán, ott előzésnek minősül. De ilyen nincs ott, le van írva, hogy ha folyamatosan haladsz egy sávban, akkor nem előzöl, akárhány autó mellett mész el. Nincs ott, hogy csak lakott területen, nincs ott, hogy jobbról vagy balról, semmi sincs ott.
De mindegy, nem vitatkozom, te menj csak a külsőben a belső sávos mazsola sebességével, akkor is, ha 100 km-en keresztül 40-nel megy, ha szerinted az a szabályos
-
biga
senior tag
Elfelejtettem: az említett TC-os cikk meg pont hogy erről szól (tehát hogy miért nem elhaladás, hanem előzés a dolog). Arra pl egy jogász válaszol, nem meglepő módon pont ugyan azzal a jogszabállyal, amivel én. Ő szakértőnek számít a kérdésben, vagy ő sem?
''Fiatalok! Tiétek a jövő! Régebben úgy volt, hogy a miénk lesz. (Sándor György)'
-
Avicularia
veterán
Konkrét példa, pár évvel ezelőtt történt. M1-M7 közös rész Budapest felé. Vasárnap reggel 6 óra, a barátnőmet vittem be dolgozni aki az Agip kúton dolgozott akkor. Kihajtok a kútról rá a pályára és kb. 100-200 méter haladás után látok egy román rendszámú 3.5 tonnás furgont ami a belső sávban kb. 70-el megy (100 volt akkor a megengedett, gondolom most is annyi). A pálya tök üres, sehol senki, ugye ott 3 sáv van. Tudom ,hogy szabálytalan, és simán elhajtottam mellette jobbról, de nekem ne mondd, hogy az osztyapenkóig tartottad volna vele egyvonalban a lépést a külső sávban, minthogy inkább elmenj mellette jobbról.
Vannak a szabályok és van az életszerűség. Kíváncsi vagyok 100 emberből hány tartotta volna be a szabályt. Persze nem a netes igazság bajnokainak a véleményére akik sosem lépték át még a megengedett sebességet sem
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen