Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Petykemano

    veterán

    válasz fLeSs #85 üzenetére

    > Undershippelt, de sehol nem mondta, hogy az ár magasan tartása miatt.

    Nyilván ilyet sosem mondana ki nyilvánosan, hiszen az nyílt beismerése lenne a versenysértő tevékenységnek.

    A jelenlegi magyarázat az, hogy az undeship célja az volt, hogy ne halmozódjon fel az üzletekben, disztribútoroknál nagymennyiségű eladatlan raktárkészlet.

    Ez implicit magába foglalja azt, hogy azon az áron, amin kínálták, eladni nem, de szállítani tudtak volna többet. A leszállítás viszont költséggel is jár. Egy lapkát fel kell helyezni szubsztrátra, vagy PCB-re, be kell csomagolni, és ténylegesen el kell szállítani. A leszállított dobozos termék értéke így már nagyobb, sokkal jobban fáj, ha le kell írni, meg kell semmisíteni. Másként mondom: lehet, hogy egy $10-20 dolláros chipet megsemmisíteni kevesebb veszteség, mintha leszállítja a dobozos terméket és az alacsony kereslet miatt felhalmozódó raktárkészletet végül le kell árazni, hogy megvegyék.

    Minél közelebb van a termék a végfelhasználóhoz, annál több a belefeccölt érték és ennélfogva annál nagyobb a kár, ha az mégsem kerül eladásra és annál nagyobb a kényszer az akciózásra. Végeredményben ez az egész inventory menedzsmentet azért csinálják, hogy a felhalmozódódás a végfelhasználótól minél távolabb történjen, ha történik, és hogy minél kevésbé legyen rákényszerítve az árcsökkentés általi kármentésre.

    Persze ez mind logikus a cég szempontjából. De a végeredménye mégiscsak az, hogy a cég (a kis számú kooperáló cégek) nem csak az ellátási lánc készleteit, hanem az értékesítés teljes folyamatát, ide értve az árat kontrolálják. A keresleti-kínálati törvényszerűségek alapján amikor a kínálat meghaladja a keresletet, az ár csökken. Szóbanforgó channel inventory management folyamattal viszont effektíve megakadályozzák, hogy a kínálat - általuk nem szándékolt, kényszerítő mértékben - emelkedjen.

    Ezt pedig akkor tehetik meg, ha az adott piacon működő cégek kooperálnak, nem kínálnak egymás alá, nem próbálnak piacot szerezni a másiktól.

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

Új hozzászólás Aktív témák