- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
Hirdetés
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
ph A 24.4.1-es, WHQL aláírással rendelkező szoftvercsomag több hibát is javít.
-
Mobilarena
Milyen kompakt digitális fényképezőgépet?
Mielőtt kérdezel, olvasd el az összefoglalót!
Figyelem! A kompakt fényképezőgép és bridge kategória gyakorlatilag megszűnt. Az ajánlóban szereplő gépek 6-7 éves modellek.
Új hozzászólás Aktív témák
-
quantal
tag
Ha hivatalos panasonic kereskedőtől veszed, akkor semmi probléma sem lehet a garancia érvényesítésével. Én innen vásároltam panát, ez az egyik leghivatalosabb hely:
[link]
(pontosabb linket nem tudok kiszedni a böngészőből, de könnyen megtalálható)
Abszolút korrektek voltak a szállítással kapcsolatban is.
Ebben az automata kategóriában szerintem teljesen jó választás a DMC-LS3. Ráadásul a stabilizátor se az óccsó CCD stabilizáló fajta, hanem a sokkal hatékonyabb optikai.''Az amatőrnek 100-ból 99 kép jól sikerül. A profinak 100-ból 1''
-
-
quantal
tag
Mivel úgy látom más nem nagyon jár most errefelé ismét én válaszolnék:
Én az első kettő között vacillálnék, nem könnyű a döntés, mert nagyon hasonló tulajdonságú gépekről van szó. A Canon mellett szól a kihajtható LCD meg az 1/3200 záridő lehetőség, szemben a 1/2000-del. A Pana viszont lehetőséget ad 60s-os expo-ra szemben a Canon 15s-ával. A Pana erőssége emellett a Li-ion akksi (ami ráadásul benne van az árban a term. a töltővel együtt). A Li-ion akksi használatából következik, hogy a vakut sokkal gyorsabban tölti.
Nem könnyű döntés, de nagyon egyik géppel sem nyúlsz mellé. Esetleg megnézheted a Fuji 6500-at, sajnos ott nincs stabilizátor, ami nagy gyújtótávok mellett azért tényleg hatalmas segítség. Viszont ott van 28mm nagylátó, manuális zoomgyűrű.''Az amatőrnek 100-ból 99 kép jól sikerül. A profinak 100-ból 1''
-
quantal
tag
Nem tudom, nem használtam még FZ7-et. Az FZ30 szépen megoldja black-frame szűréssel a hosszú záridős felvételek zajmentesítését. Ugyanaz a Venus Engine II dolgozik a két gépben, persze ettől még lehet ebben (is) különbség.
''Az amatőrnek 100-ból 99 kép jól sikerül. A profinak 100-ból 1''
-
quantal
tag
A képek minőségét nézd minden gép esetén, és ez alapján dönts! Fz7 esetén például nem a zajt szokták emlegetni, hanem a mosottságot. A zaj vagy a mosottság is jellemző lehet bármelyik gépre, attól fűggően, hogy milyen körülmények között készült képet nézel. Lehetőleg minél több képet nézz meg azok alapján dönts. Ez a kategória a kompromisszomukról szól - de ez már közhely.
''Az amatőrnek 100-ból 99 kép jól sikerül. A profinak 100-ból 1''
-
quantal
tag
Én úgy tudom, hogy a vezérlőtárcsa hiba a 9500-asoknál jött elő, később ezt a hibát orvosolták. Ennek ellenére én is a panára szavaznék, többek között azért, mert ilyen nagy gyújtótávolságoknál a stabilizátor nagyon nagy segítséget jelenthet. Az árba kalkuláld bele, hogy a panánál már a csomagban van egy Li-ion aksi egy precíz töltővel.
[Szerkesztve]''Az amatőrnek 100-ból 99 kép jól sikerül. A profinak 100-ból 1''
-
quantal
tag
Az az igazság, hogy az összes kompakt esetén felejtős a ''nagyobb'' érzékenység. Ha a ''nyers'' RAW fájlokkal hasonlítod össze a képek minőségét, akkor zajban nem sok különbséget látsz (pl. FZ30/S9500 ISO 400). A gépek zajszűrő algoritmusa azonban különböző ezért a jpegben már lehet különbség -> kevesebb zaj=kevesebb részlet, nincs mese.
Ha fontos az ISO800, esetleg nagyobb érzékenység, akkor csak tükrös gépet nézz, vagy esetleg a Sony R1-et, de az külön állatfajta
[Szerkesztve]''Az amatőrnek 100-ból 99 kép jól sikerül. A profinak 100-ból 1''
-
quantal
tag
válasz Szten Márs #225 üzenetére
Az R1-en hiába van jó obi, meg aps-c szenzor, mert az evf kereső meg a kontrasztérzékelős AF (itt ráadásul kevés fényben sokat téveszt) soha nem emeli a tükrösök szintjére. Ennyi pénzért dslr-t kell venni, és akkor nincsenek behatárolva a további bővítési lehetőségek, még ha egyenlőre nincs is rá keret.
''Az amatőrnek 100-ból 99 kép jól sikerül. A profinak 100-ból 1''
-
quantal
tag
''egy masik kerdes, kepstabilizator es kepstabilizator kozott van lenyeges kulonbseg?''
Van. Létezik optikai, CCD-mozgatásos, és szoftveres. Talán mondani sem kell hogy a legutolsó egy marketing duma, nem valódi stabilizálásról van szó, ha a gép azt érzékeli, hogy a reciprokszabály értelmében nagy valószínűséggel bemozdult lesz a kép, akkor feljebb teker az érzékenységen (pl. Fuji gépeken). Ennél sokkal jobb a CCD mozgatáson alapuló stabilizálás (pl. Sony gépeken), ezzel a módszerrel 1-2Fé-t lehet nyerni. A leghatásosabb az optikai stabilizálás, ekkor a függőleges és vízszintes elmozdulást érzékelő szenzorok (CCD mozgatásnál is ez van) jelei alapján egy lencsét mozgat az elektronika. Így 2-3 Fé-t is lehet nyerni (pl. Panasonic gépek).
A te felhasználási területedet figyelembe véve olyan gépet válaszz, ami magasabb érzékenységen is jól használható (ISO200 esetleg 400). Olyat úgyse találasz ami ISO800-on is normálisan használható. A tesztképeken ne csak a zajt nézd (főleg ne azt), hanem a részletgazdagságot.
[Szerkesztve]''Az amatőrnek 100-ból 99 kép jól sikerül. A profinak 100-ból 1''
-
quantal
tag
Így van, én is ezt írtam, ISO400-at csak akkor szabad használni, ha nagyon muszály, inkább ISO200-ig kell megoldani a dolgokat (de ez még legyen jól használható). Ebben segíthet egy jó stabilizátor, persze csak statikus témák fotózásakor. A panasonicok nagyon jók ebben.
Az LZ5 tud hangot felvenni, az LZ3 nem! Itt van hozzájuk egy teszt:
[link]''Az amatőrnek 100-ból 99 kép jól sikerül. A profinak 100-ból 1''
-
quantal
tag
Nekem is az FZ7 ugrott be elsőnek, mint az igényeidhez legjobban passzoló típus, viszont ha kicsit komolyabban gondolod a fotózást a későbbiekben, akkor a külső vakucsatlakoztatási lehetőség, meg a jó manuális fókusz miatt érdemes elgondolkozni a ''nagytesón''.
[Szerkesztve]''Az amatőrnek 100-ból 99 kép jól sikerül. A profinak 100-ból 1''
-
quantal
tag
válasz misstick #327 üzenetére
Hát, igen eltérő méretű, tudású (és árú) gépeket soroltál itt fel. Szerintem nézegesd meg ezeket testközelből is, hogy ez alapján egyáltalán melyik jöhet szóba. Ha már úgyis a boltokban jársz nézd meg az FZ7/50-et is. Ha komolyabban el akarsz mélyülni a fotózásban, akkor a ''törpéket'' törölheted a listáról. Azt nézted, hogy egy Sony T40 és egy Sams Pro815 között mekkora a különbség, vagy mindegy?
''Az amatőrnek 100-ból 99 kép jól sikerül. A profinak 100-ból 1''
-
quantal
tag
válasz misstick #333 üzenetére
Ha ilyen szinten akarsz a képekben dolgozni (RAW), akkor ne a zajt figyeld, mert az utólag szoftveresen könnyen, és jól paraméterezhetően eltávolítható, jobb eredményt elérve mint ahogy gépek belső zajszűrő algoritmusa dolgozik. Ezek a gépek mind zajos képet adnak, csak az egyik kevés zajt hagy a képen több részletvesztéssel, a másik több zajt több részlettel. Ilyen szempontból nincsenek eget verő különbségek az egyes gyártók hasonló méretű és felbontású CCD-i között.
A dizájn-t (de csúnya így magyarul) azért ne hagyd teljesen figyelmen kívül, nem is a kinézet számít, hanem hogy hosszú távon mennyire kényelmes NEKED az adott gép használata. Több órán át fotózni egy rosz ergonómiával megáldott gépen nem nagy öröm.''Az amatőrnek 100-ból 99 kép jól sikerül. A profinak 100-ból 1''
-
quantal
tag
Ha a 18-55 (canonon 28-88mm) obi kevés neked (feltételezem a rövid tele állása miatt), akkor az R1 120mm-es végével sem vagy sokkal előrébb. A D-SLR legalább később bővíthető. (A kis 3x zoom-ú gépek is 100-110mm max gyújtótávolságúak)
''Az amatőrnek 100-ból 99 kép jól sikerül. A profinak 100-ból 1''
-
quantal
tag
válasz misstick #347 üzenetére
Mindkét gép ugyanaz a bridge kategória, méretre is kb egyformák csak az FZ30-nak belső mozgatásúak a lencséi, tehát nem nyúlik ki az obi zoomoláskor (ez előny). A német árakat nem ismerem, de itthon egy új 9600-as 145e körül van, a használt FZ30-asok 100-110e körül. És ezért már néhány kiegészítőt is szoktak mellé adni (pl. SD kártya, pótaksi esetleg 1-2 szűrő)
''Az amatőrnek 100-ból 99 kép jól sikerül. A profinak 100-ból 1''
-
quantal
tag
Pörgünk mint a ventillátor
''Az amatőrnek 100-ból 99 kép jól sikerül. A profinak 100-ból 1''
-
quantal
tag
''Meg ugye a MF is jobban használható ha nem EVF-n át nézi az ember.''
Általában igen, de a panánál baromi jó, hogy belenagyít MF-kor, szinte minden helyzetben jól használható ez a megoldás (néha mondjuk jó lenne, ha még jobban bele lehetne nagyítani). Az L1-be is átrakták ezt a funkciót, term. LiveView esetén működik.''Az amatőrnek 100-ból 99 kép jól sikerül. A profinak 100-ból 1''
-
quantal
tag
Alapfeltétel volt a RAW, ami itt nincs. Viszont most megnéztem az adatlapját, TIFF formátumba lehet vele menteni, ami szintén veszteségmentes.
Mellesleg a Fuji az elején ki lett lőve a stabilizátor hiánya miatt, most hogy-hogy visszakerült a látókörbe?''Az amatőrnek 100-ból 99 kép jól sikerül. A profinak 100-ból 1''
-
quantal
tag
válasz misstick #418 üzenetére
Talán így egy kicsit könyebb összehasonlítani őket:
Pana FZ50 : [link]
Pana FZ7 : [link]
Fuji 9600(9500 utódja): [link]
Fuji 6500 : [link]
Canon S3 : [link]
A táblázatokban a méretek és tömegek is benne vannak.''Az amatőrnek 100-ból 99 kép jól sikerül. A profinak 100-ból 1''
-
quantal
tag
válasz sequator #542 üzenetére
A felsoroltak közül csak a Sanyo elődjéhez volt és van szerencsém (mert még meg van). Nekem egy S3 van, és azt tudom mondani róla, hogy automatának tökéletesen megfelelő masina, precíz összeszerelési minőség jóféle műanyagokból (nem tejfölöspohár fíling), egyszerűen kellemes kézbe venni. A képminősége szerintem a kategóriáját figyelembe véve teljesen jó, beltérben magasabb ISO-n kicsit zajos képe, dehát ezek közül melyiknek nem. Szép telt színei vannak, de nem túlszínezett. Az autófokusza elég pontos, nemigen hibázik.
A Sanyoról még annyit, hogy az egyik legnagyobb OEM gyártónak mondják a digitgépek esetén, tehát jónéhány típus vagy részegység tőlük származik, még ha a felírat alapján nem is gondolnánk.
M.o.-n talán nem annyira elterjedt, szerintem teljesen méltatlanul. Én a mai napig nem bántam meg, hogy anno azt választottam.
[Szerkesztve]''Az amatőrnek 100-ból 99 kép jól sikerül. A profinak 100-ból 1''
-
quantal
tag
Azért írtam az extreme digitalt, mert van boltjuk Szegeden, gondoltam hogy ebből is tartanak legalább egy példányt, dehát ezek szerintm nem A DS nekem is nagyon kézre áll annak ellenére hogy elég kicsi, ezen a K100D-n sem ronthattak szvsz.
Esetleg még egy tipp: keresd meg az indexen a DAF fórumot (Dél-Alföldi fotósok), nincs kizárva, hogy valakinek ott, vagy az ismeretségükben van ilyen példány.
[link]
Esetleg: Pentax Fan Club (Hátha vki Szeged környéki)
[link]
[Szerkesztve]''Az amatőrnek 100-ból 99 kép jól sikerül. A profinak 100-ból 1''
-
quantal
tag
válasz Zoli bácsi #788 üzenetére
Szvsz. ha már ennyire hozzászoktál a tükrös technikához, és még ráadásul anyagilag is belefér, akkor ne erőltesd a kompaktokat.
''Az amatőrnek 100-ból 99 kép jól sikerül. A profinak 100-ból 1''
-
quantal
tag
Egyetértek az előttem szólókkal, annyival egészíteném ki, hogy bár az FZ50-nel tényleg jó minőségű a videórögzítés, meg működik a folyamatos fókusz, zoom stb, de meglehetősen nagy quicktime fájlokat generál (bár gyors kártyával nincs limitálva a fájl méret).
Viszont ha nagyon fontos a jó videó szolgáltatás, fénykezésnek meg elég az automata kattintgatás, akkor lehet, hogy egy Sanyo-val jobban jársz (néhány típus olcsóbb is mint az FZ50), mert az mp4 formátum miatt jóval helytakarékosabban bánik a sd kártyával. Erre van egy saját topik is:
[link]
A pixinfo-n is vannak tesztek a Sanyo Xacti VPC-C és talán a HD sorozatából is.''Az amatőrnek 100-ból 99 kép jól sikerül. A profinak 100-ból 1''
-
quantal
tag
Konkrétan az LZ3-mal nincs tapasztalatom, de a Pana gépek megbízhatóságát nem szokták megkérdőjelezni, optikailag pedig saját kategóriájukban a top környékén szoktak lenni.
Én az első kettő közül választanék: ha szükséges a sok manuális beállítási lehetőség akkor Canon, ha nagyobb szükség van a nagy átfogású stabilizátoros optikára, akkor Pana.
[Szerkesztve]''Az amatőrnek 100-ból 99 kép jól sikerül. A profinak 100-ból 1''
-
quantal
tag
Annyival kiegészíteném, hogy mivel gyerekek és hölgyek is használnák ezt a kamerát, akkor már csak a mérete, és formája miatt is a Sanyo lenne az előnyősebb a számodra.
(Én pl. szeretnék egy ilyen ''másodgépet'' az fz30 mellé, kimondottan kamerázási célból)
[Szerkesztve]''Az amatőrnek 100-ból 99 kép jól sikerül. A profinak 100-ból 1''
-
quantal
tag
válasz tornagatya #881 üzenetére
Autofókusszal -az elmondottak alapján- szerintem könnyen elboldogulnál dslr esetében is. Ha viszont mégis a bridge kategória mellett döntenél, és szeretnéd kihasználni a manuális fókuszt is, akkor figyelmedbe ajánlanám a Pana csúcskompaktjait, mert itt MF esetében belenagyít a képbe, akár 4-szeresen is. A Panák EVF keresőjénél elég nagy tartományú a dioptria-korrekciós lehetőség.
''Az amatőrnek 100-ból 99 kép jól sikerül. A profinak 100-ból 1''
-
quantal
tag
válasz tornagatya #884 üzenetére
Ekorrát valóban nem lehet rajta korrigálni. FZ50 esetén +/-4 dioptriát lehet állítani.
''Az amatőrnek 100-ból 99 kép jól sikerül. A profinak 100-ból 1''
-
quantal
tag
Szvsz a legkisebb felbontásút vedd. A +MP-elért (+zajért) kár pénzt kiadni. Az 540-esnek ugyan nagyobb a kijelzője mint az 530-nak , de - ha az adatlap nem csal - kb. ugyanakkora (nagyon kicsi 77k vs. 85k) a felbontása mindkettőnek, tehát több részletet nem látsz benne.
''Az amatőrnek 100-ból 99 kép jól sikerül. A profinak 100-ból 1''
-
quantal
tag
Az előzőt már nem tudom módosítani... Tehát: ha neked nem fontos a sok manuális beállítási lehetőség, magyarán csak automatán akarod használni a gépet, akkor az eredeti listából én a pana lz5-öt sem eljtenén ki, mert a 6x átfogású stabilizált objektívjével igazán jól használható darab. Az itt hozzászólók többnyire nem automatán használják a gépüket azért ajánlották a fuji-t vagy a canont, de sok felhasználónak erre nincs szüksége, mert nem akar belemerülni jobban fotózásba. Ebben az esetben nagyon jó választás a pana is.
[Szerkesztve]''Az amatőrnek 100-ból 99 kép jól sikerül. A profinak 100-ból 1''
-
quantal
tag
Én a Canon és a Pana között választanék, a Sony-ról nem sok jót hallottam. Nemrégiben volt itt egy elég részletes összehasonlítás a H5 és az FZ7 között, a végeredmény a Pana felé billentette a mérleg nyelvét. A Canon S3 és a Pana FZ7 paraméterei nagyon hasonlóak, igazából a személyes szimpátia, és a tesztképek alapos böngészése után hozz döntést. A Canon mellett szólhat a forgatható lcd, a pana mellett pl. a Li-ion akksi, a hosszabb használható záridő.
A pixinfo-n egyébként mind a három gépet alaposan tesztelték egymás után, ez elég jó összehasonlítási alapot jelenthet.
[link].''Az amatőrnek 100-ból 99 kép jól sikerül. A profinak 100-ból 1''
-
quantal
tag
válasz animatrix11 #1169 üzenetére
A két pana gép nagyon jó, ha automatán akarsz fényképezni. Azt, hogy se te, se a célszemély ne mozduljon be kevés fény esetén, csak magas ISO mellett érhető el. A kompakt gépeken csak erős kompromisszumok mellett (lásd zaj, vagy mosottság) használható a magasabb érzékenység.
''Az amatőrnek 100-ból 99 kép jól sikerül. A profinak 100-ból 1''
-
quantal
tag
Én csak az első kép exif-jét látom (elképedve), az mindenesetre nagyon érdekes, hogy egy automata gép vaku mellett 1/3s(!) záridőt állít be Ez teljesen passzol a magyarázatodhoz.
animatrix: Ha a lentebb említett pana gépek közül választasz, abban biztos lehetsz, hogy nem fog neked ilyen fénycsíkokat húzni!''Az amatőrnek 100-ból 99 kép jól sikerül. A profinak 100-ból 1''
-
quantal
tag
válasz animatrix11 #1201 üzenetére
Ez a zaj kérdése akkor szokott előjönni, amikor szőrszálhasogatóan nézik a képet. Ha a képernyőre leméretezve nézed a teljes képet, vagy 10x15-ben kinyomtatva, akkor nem okozhat különösebb problémát. Ha a kép egyes részleteit ''kinagyítva'' 100%-os nézetben böngészed, akkor látszódni fog (a régi olympuson is) a hiba. Kicsit fel van fújva ez a téma, de már 1000x ki lett tárgyalva.....
''Az amatőrnek 100-ból 99 kép jól sikerül. A profinak 100-ból 1''
-
quantal
tag
Inkább hagyjuk. Túl hosszúra nyúlna és nem lenne értelme. Elhiszem, hogy van akit zavar, de egyrészt itt egy alacsonyabb kompakt kategóriáról van szó, másrészt a fotózásnak valahol nem erről kellene szólnia. Abbahagytam....
A MiZo-s aláírásod nagyon király''Az amatőrnek 100-ból 99 kép jól sikerül. A profinak 100-ból 1''
-
quantal
tag
''Én speciel vagyok olyan hülye, hogy szerettnék 2-3 képet a falamra''
Én is vagyok olyan hülye
Ha nagyobb nyomtokat akar az ember akkor dolgozni kell rajta. Ez tény. Minél nagyobb a zaj, annál kisebb az esélyed, hogy normálisan eltüntesd. Ez is tény. Ezzel együtt is lehet azért készíteni olyan képeket a normálisabb kompaktokkkal amit A4-ben még nyugodt szívvel ki lehet akasztani a falra. A 10x15 cm -s nyomat meg végképp nem okozhat gondot. ''Kompaktoknak sok fény kell'', ez is igaz, a DSLR-hez meg igen sok pénz, hogy megvegyük a nagy fényerejű obikat (ne adj isten stabilizátorosat), mert egyébként megint csak a magas ISO--k hátrányával bajlódhatunk. Ezzel nem akartam a két kategóriát összehasonlítani, hiszen ezer már különbség is van.''Az amatőrnek 100-ból 99 kép jól sikerül. A profinak 100-ból 1''
-
quantal
tag
válasz Szten Márs #1249 üzenetére
Így van, kézbe kell venni mindkettőt, és egyből eldől a kérdés.Az FZ30 minden tulajdonságában felülmúlja az S3IS-t, de van akinek egyszerűen túl nagy a mérete. Önmagában az optika is eldöntené a kérdést, de akkor még ott van a vakupapucs, a kiváló és gyors autófókusz, nem beszélve a páratlanul jó manuálfókuszról...Lehetne még sorolni.
A másik: az FZ50 bár a képminőség terén kicsit visszalépett az FZ30-hoz képest, azért még mindig remek gép, előrelépés a külső TTL vaku vezérlés, és nagyon jó az ''f'' gomb megjelenése, amivek sokkal gyorsabban állíthatók a paraméterek (ISO, WB stb.).''Az amatőrnek 100-ból 99 kép jól sikerül. A profinak 100-ból 1''
Új hozzászólás Aktív témák
- VAKUK - Rendszervakuk & Stúdióvakuk - Kamera DSLR, MILC, Fotós vakuk Speedlite-ok és vezérlők
- Blackmagic Pocket Cinema Camera 4K kiegészítőkkel
- Sony Cyber-shot DSC-HX90 30 x ultra zoom, 18 megapixel, Sony bőr tok, új állapot
- Softbox és diffuzorok - Fotós derítők, reflektorok és hátterek
- Tamron 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD (Nikonhoz)