- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- iPhone topik
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Poco X6 Pro - ötös alá
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
-
Free Play Days 2024 - 18. hét: Headbangers: Rythm Royale
gp Extraként a Star Wars Jedi: Survort is kipróbálhatjuk 5 óra erejéig.
Új hozzászólás Aktív témák
-
chris-v
senior tag
Na jó, hogy használtató és nem lesz hibátlan, de azért az megint más kategória, amikor mindent cserélni kell, nem csak olajat meg szűrőket.
Arról nem is beszélve, ha későbbiekben hozzá kell nyúlni, akkor az nem az olcsó használt autó árához lesz mérve, hanem az új felső kategóriás árához!
Pl: 7-es bmw-t is lehet új, alap suzuki swift ár alatt kapni, de ha hozzá kell nyúlni, akkor pörögnek az ezresek.Van itt sok minden amivel probléma lehet, hiába benzines.
Csak hogy pár alap dolgot említsek: klíma, fékek, futómű szilentek, gátlók, csapágyak
És akkor még hozzá jön, ha belül valami le/el van kopva, szakadva, karmolva, törve.Azt akarom csak ezzel mondani, hogy lehet, hogy kifogsz egyet olcsón, de ha ezeket kicserélgeted, akkor ott vagy azonnal, vagy még többe, hogy megvehettél volna egy drágábbat, amire nem kell költeni.
Persze ha te magad értesz az autóvillamossághoz, autószereléshez, fényezéshez és a karosszérialakatoláshoz, akkor nincs probléma, de ha nem, akkor ezek nagyon komoly tételek tudnak lenni![ Szerkesztve ]
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
chris-v
senior tag
Természetesen, ha valami olcsóbb nem biztos hogy szarabb, de sokkal esélyesebb. Át kell nézni.
Amiket linkeltél így fotón nem rosszak, de én 1.8-ast nem vennék. A 2.0-ba kicsit sok a km, de magyar, nem kintről behozott rozsdatemető."Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
chris-v
senior tag
Elvileg nem adhatnak ki infót, de ha elmondod, hogy megvennéd és most a km mennyi benne, hogy annyit mondjon meg telefonba, hogy valós lehet-e, azt szerintem megmondják. De ha személyesen mész be, akkor minden infót megkapsz
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
chris-v
senior tag
Azt válaszd ami neked tetszik, a te autód lesz.
Én csak magamból indultam ki, mert számomra lényegtelen, hogy hogyan nyitom a hátulját.
És inkább vettem egy 4 ajtóst ami jobb állapotban van, mint egy 5 ajtóst szarabb állapotban, csak azért, hogy legyen 5.-ik ajtóm.
Valamit valamiért, kinek mi a fontosabb."Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
chris-v
senior tag
válasz #05304832 #500 üzenetére
Én nem mondom, hogy a legszebb az enyém, van 1-2 dolog amin változtatnék.
Az egyik a szín. Az enyém világos szürke, de fehér tetszik. A másik a szárny, bár az utólag felrakható, igaz az 5 ajtósnál a fék lámpa kicsit máshol van, de annyi baj legyen.
Mondjuk a színt is meg lehet változtatni, fóliával, vagy festéssel."Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
-
chris-v
senior tag
[ Szerkesztve ]
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
chris-v
senior tag
Műszerfalat nem kell, csak a középkonzolt.
Szerintem szinte mindenki bontotta már szét
Pohártartótól kell kezdeni, úgy haladva a váltó felé.
Az első csavarok a hamutartó felett lesznek, meg a kesztyűtartót kivéve oldalról bent van egy kicsit eldugva, azt kitekerve már jön minden.
De a neten van sok videó róla."Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
chris-v
senior tag
Yatour lehet nem fog működni, mert az csak a facelift utánival megy, ha jól tudom.
Valószínűleg, valamelyik kínai megoldás van a kocsidba. Valami ilyesmi?
Viszont ez a kis cucc csak úgy működik, ha a magnóban össze van forrasztva az L716-os rész. Utána elvileg úgy néz ki, hogy a cd-re kapcsolsz és mintha egy cd tár lenne rákötve.Feltételezem mind ezt, hogy nem tudom mi van rákötve a kocsidra, vagy mi hogy van összekötve!
[ Szerkesztve ]
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
chris-v
senior tag
-
chris-v
senior tag
Én gyári olajat használok. Minek variálni, hisz teljesen jó olaj és még jó áron is van. Nem mint pl az opel olajak.
20 ezret valóban nem érdemes megvárni, de benzinesnél a 10 ezres csere is indokolatlan. Még akkor is ha szinte csak városi menet van. Szerintem 15 ezres cserére fogok beállni (2.0 benzin).
Szűrőkből nagy a szórás, de a Mann szűrök jó választás lehet."Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
chris-v
senior tag
-
chris-v
senior tag
RX8 felniket nézegettem, abból beszereznék egy 18-ast.
De nagyin ritka és elég drága.
Mondjuk ha a mostani 16-os gyári alu felnimet eladnám a kb 1000 km-et ment nyári gummákkal, akkor már közelebb lennék, de akkor is költeni kellene még.
Na meg félek, hogy a 18-as már nagyon visszafogná a kocsit.Egyébként a 16-os nyári úgy fog a kanyarokban mint a zöldfesték, szóval nincs rá panaszom, csak a kinézet miatt gondolkoztam a dolgon
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
chris-v
senior tag
válasz #05304832 #567 üzenetére
Nekem volt régen, igaz csak 1 évig, de az egy nagyon jó, emlékezetes év volt
De nem tudtam 2 autót fenntartani, sokba került mindent fizetgetni.
Viszont mostanában elgondolkoztam a dolgon, mert már beleférne a keretbe. Viszont nem nagyon kapni jó áras játszós autót. Valami jó kis rizsrakétát. Sajnos a 90-es évek béli GT-k mára már elfogytak, összetörtek, vagy elbontották őket.Szerk:
Azért kintről még le lehetne valamit vadászni[ Szerkesztve ]
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
chris-v
senior tag
Na igen, csak ezek a kisautók nem fognak sok km-et megtenni
Na meg hiába jó gyorsulás a turbó miatt, a köbcenti kevés, ezért el is fogynak autópályán.
Ugyan az mint a kis köbcentis dieseleknél, jön a domb, rosszul váltasz nem forgatod, akkor hiába a padló gáz, az autó megáll, mert a turbó nem dolgozik"Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
chris-v
senior tag
Nicsak a szerző olvassa ezt a fórumot is?
Összevetés: 1,0 liter turbó, vagy 2,0 liter szívó?"Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
chris-v
senior tag
válasz Zedroxine #579 üzenetére
Átlag 9-10 liter a 2.0 benzin.
Legutóbbi hosszabb utamon (2015.12.24) így alakult a fogyasztás:
Megtett út: 449,5 km
Tankoltam: 37,74 L
Fogyasztás: 8,39 L / 100 km
Fizettem: 12.450 Ft (329,9 Ft/L)
Üzemanyag költség: 27,7 Ft / kmDe a 2.0 diesel is ahogy olvasgatom megeszik átlagosan 8 körül, de ezt majd a dieselesek megmondják.
[ Szerkesztve ]
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
chris-v
senior tag
válasz sitotomi #581 üzenetére
Inkább csak túl rövidek az utak, kb 3-4 km, be sem melegszik igazán a motor, az a baj.
De ha minden nap 25 km-et mennék se menne szerintem 9 alá. Mondjuk felénk sok a domb, bárhova elindulok, oda biztos meg kell mászni egy emelkedőt."Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
chris-v
senior tag
válasz rasotamas #592 üzenetére
Ha nálad óvatosban eszik 6,5-öt és többnyire pályázol, akkor lehet valakinél megeszik 8-at.
Amúgy nem én találtam ki, valamelyik fórumon írta egyszer valaki, hogy neki akörül eszik. Nyilván ez is láb függő, lehet jobban tapossa az illető.Hosszabb utakon jobban megéri a dízel, ez nem vitás, de rövid távon nem éri meg, ahogy ezt te is leírtad.
Viszont nem szeretnék benzin vs dízel vitát nyitni, de nem tudok válasz nélkül tovább menni.
Dízelesek mindig azzal példálóznak, hogy mennyit takarítanak meg az üzemanyagon. Viszont amennyit megtakarítasz évente, azt jó eséllyel előbb-utóbb rá is költöd, tehát nem leszel lényegében előbbre. Arról nem is beszélve, hogy amíg áll az autó, mert szerelik, aközben is kell valamivel járni.
Nem azt mondom, hogy a benzines nem romlik el, de lássuk be, a fórumok nem elhaló benzines motor problémákkal vannak tele. És ez nem csak a Mazdánál van így.
Szóval jó a dízel, de én inkább eltankolom azt a többletet, de nyugodtan kelek útra bárhova bármikor."Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
chris-v
senior tag
Gyárit nem hiszem hogy találsz, ha igen akkor biztos arany árban. Méretpontost viszont lehet kapni.
Én ezeket találtam régebben:
Méretpontos gumi szőnyeg
Méretpontos szövetszőnyeg
Itt pedig van mindenféle jó áron[ Szerkesztve ]
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
chris-v
senior tag
Jó de ez azért függ attól is mennyivel mentél, kellett-e előzni, vagy lehetett egy ütemben menni, van-e arra fele domb, ha igen, akkor a mért szakaszon felfele, vagy inkább lefele a több, illetve, hogy te nyomtad a gázt, vagy tempomat.
Szóval így szép, hogy 6 alatt van, de azért sok mindentől függ!"Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
chris-v
senior tag
válasz #21346560 #611 üzenetére
Üdv!
Facebookos mazda oldalról másolom a választ, mert amit kérdezel, az rendszeresen felmerül. Szerintem hetente 1-2-szer minimum felbukkan ez a kérdés valamelyik fórumon. De sebaj, azért vagyunk hogy segítsünk, hisz a japán autósok, na meg a mazdások már csak ilyenek
- Mazda6-ot szeretnék vásárolni, mennyire megbízható, mire kell odafigyelnem?
A Mazda6 alapvetően megbízható hírében álló autó, így igazán egyedi hibák nem szoktak előfordulni. A legnagyobb ellenségük a rozsda. Vásárláskor feltétlenül mérjük fel a karosszéria állapotát, mert gyakori a külföldről behozott, gyakran sózott utakon járó példány, ahol a rozsda már megtette a dolgát. A kerékjáratokat és a küszöböket is jól nézzük át. Hajlamosak a fékek is megszorulni, ilyenkor a fékek felújítása segít a problémán. A dízel rendszer nyűgjei a versenytársakéval hasonlatos, a kuplung együtt cserélendő a kettőstömegű lendkerékkel, így ennek esedékessége 2-300 ezres nagyságrendet is elérhet. A magasnyomású rendszer és a turbó is értékes alkatrészeket rejt, így ezek állapota is nagyon fontos tényező.A benzines modellekből mindezek hiányoznak, így a magasabb fogyasztásért cserébe olcsóbb javításokra számíthatunk. 2005 után megjelent egy újabb mumus, a DPF (részecskeszűrő rendszer), amelynek megléte mindenképpen azt feltételezi, hogy az autót hosszabb utakon is használjuk. Ha nem tesszük meg, akkor könnyen telítődhet a részecskeszűrő, amelyet első körben kényszer regenerálással lehet tisztítani. Nagyobb odafigyelést igényel ez a variáns, így érdemes osztani-szorozni hogy a dízel vagy a benzines példányt válasszuk. Évi 20-25e km alatt mindenképpen a benzines javasolt. Az újabb 2.2-es dízel és 2.5 benzines motorral még nincs hosszútávú tapasztalatunk.--------------------------------------------------------------------------------------------------
- 1.8-as vagy 2.0 benzines modellt vegyek, netán 2.3-asat?
Felhasználója is válogatja az autónak a teljesítmény szükségletét, így biztos tanácsot ezen a téren nem adhatunk. Ami tény, hogy az 1.8-as és 2.0 modellek között felszereltségbeli különbségek is vannak. Pl 2005 után már a 2.0 modell hat sebességes váltót és nagyobb fékeket kapott, dupla kipufogórendszerrrel. Ez is billentheti a nagyobb motor felé a mérleg nyelvét a lóerő többlet és a nem sokkal magasabb fogyasztás mellett. A két modell egyaránt megbízható, válasszunk pénztárcánk és teljesítményigényünk szerint! A 2.3-as motor nagyobb odafigyelést igényel, az olajszint gyakoribb ellenőrzését mindenképpen feltételezi, mert előfordulhat olajfogyasztás. Cserébe sportosabbak az autó paraméterei. Tapasztaltabb felhasználóknak javasoljuk ezt a variánsot.--------------------------------------------------------------------------------------------------
- Láncos vagy szíjas?
A benzines motorok láncosak, így annak nincs csereperiódusa, csak akkor szorul cserére ha zajossá válik. A 2.2-es dízel láncos, míg a korábbi generáció 2.0 dízelei szíjasak, a csereintervallumot a gyártói utasítás tartalmazza.--------------------------------------------------------------------------------------------------
- Mennyit fogyaszt az autó?
Legegyszerűbb, ha megnézed a tulajdonosok adataiból építkező oldalt. Bal oldalon válaszd ki hogy milyen üzemanyag, kb hány kW vagy lóerő (PS) a motor és láthatod az értékeiket.
http://www.spritmonitor.de/en/overview/27-Mazda/251-6.html"Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
chris-v
senior tag
Én meg berendeltem tegnap egy ilyent
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
chris-v
senior tag
válasz rasotamas #620 üzenetére
Ha kell segítek az első hozzászólás megszerkesztésében.
Majd megírom tapasztalatomat az aux-al, jókat írnak róla az index fórumon.
Elvileg úgy fog működni, hogy a cd-t nyomom meg akkor a cd-re kapcsol, ha még egyszer, akkor meg erre a cuccra. Annyi hogy az L716-os mod-ot meg kell csinálni, ha facetlift előtti a kocsi. Az enyém az, de előre dolgoztam, szóval a már össze van forrasztva"Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
chris-v
senior tag
Ne félts, rutinos ebay vásárló vagyok. 6 éve vásárolgatok és eddig 156 vásárlás.
Ha meg valami nincs itt időben, vagy nem az jött, esetleg nem működik, akkor "full refund", nem játszadozunk másik küldésével meg hasonlókkal."Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
chris-v
senior tag
Dióhéjban:
Kell egy paypal fiók, ezzel fizetsz az ebay-en. Ha gond van, van biztosítás és a paypal vissza utalja.
Tehát ebay fiók + paypal fiók és mehet is a vásárlás!
Senkinek sem érdeke hogy átverjen, mert akkor negatív értékelést adsz, ami csökkenti a vevő számot, azon kívül kitilthatják az ebay piac térről, ha nagyobb a csalás.De keress meg nyugodtan privátban, segítek.
Szerk:
Egyébként itt van ugyan az a beépítő keret amit linkeltél, csak egy kicsit olcsóbban.[ Szerkesztve ]
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
chris-v
senior tag
Szerintem ugyan azok a tekergetők méretei.
Csatlakozók és a kijelzőnél lehetnek különbségek, nem tudom pontosan mi hova van kötve.
Inkább nem lesz infó display, de az meg nem függ a manuálissal, vagy automatával.Ha "geci gyár" lennél és más méretre csináltatnád a középkonzolt, akkor csak magaddal basznál ki, mert nem tudnád ugyan azt felhasználni, csak azért mert az egyik hülye vásárló automatával kérte a másik meg manuális klímával.
[ Szerkesztve ]
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
chris-v
senior tag
Nagyjából 1 éve már más rendszer van. Ha reklamálni akarsz, kb nincs is más opció, csak a visszautalás. Ha az eladó nem reagál pár napon belül, akkor automatikus a visszautalás.
Egyébként pont a hét elején reklamáltam meg 2 rendelést, vissza is utalták a pénzt mindkét helyről."Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
chris-v
senior tag
Miben más a rögzítés?
Mert akár hogy nézem a fotókat, most már kb 3-4-nek is megnéztem, nem látom hol a különbség.
Az oldalsó felfogatáson lenne, azon a fémen amit adnak hozzá? Vagy valahol a műanyagon?
Csak mert ha kicsit faragni kell, vagy azon a fémen fúrni egyet, akkor még mindig jobban megéri, ami olcsóbb![ Szerkesztve ]
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
chris-v
senior tag
Nem lesz itt tévesztés, bluetooth-on fog menni
rasotamas:
Facelift előtti, nem bose fej, forrasztást már megcsináltam régebben.[ Szerkesztve ]
"Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
chris-v
senior tag
válasz rasotamas #668 üzenetére
Beépítettem az aux-ot, Működik is. 2003-as sima nem Bose fej, L716-os forrasztás kell hozzá!
Pár percet próbálgattam csak, egyenlőre, viszont így elsőre nem vagyok teljesen elégedett, mert van egy alap zúgása.
Na meg közben rájöttem, hogy a bluetooth-os kis továbbító nem jó, mert nem tudom beledugni a jack dugót, mert abból is egy jack jön ki, szóval vagy vágok és forrasztok, vagy elegánsan beszerzek egy ilyen kis dugót."Roads? Where we're going we don't need roads!"
-
chris-v
senior tag
Közben voltam erre-arra, próbálgattam. Alapzaj csak ha tök csönd van, nem jár a motor akkor hallani, szóval nagyon halk. USB-ről sokkal jobb minőségben játssza le a zenéket mint telefonról Jack-el összekötve.
Egyébként teljesen jól működik, folytatja a zenéket is, elégedett vagyok.
Bluetooth-ot meg majd megmondom, ha összekötöttem, hogy zajos vagy sem."Roads? Where we're going we don't need roads!"
Új hozzászólás Aktív témák
- Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Fujifilm X
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen