Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #65675776

    törölt tag

    válasz Zenty #602 üzenetére

    A MH komplett konfigurációkat vett, nem nyúlhat hozzájuk. Szóval ha kell személyszállításra is alkalmas verzió, akkor azt a gyártól kell megrendelni. Arról nem is beszélve, hogy a mostani vferziók nem is rendelkeznek engedéllyel személyszállításra.

    Magyarországon gyártják, de hozzáadott érték minimális van benne.

    A Rába futóműgyár már nem magyar tulajdonban van, a BPW vette meg jópár éve, azóta a BPW Drechsel & Kollár Kft a tulajdonos, maga a futóműgyár BPW-Hungária Kft néven működik. Exportpiacként csak és kizárólag németországot jelölik meg. Egyébként sok saját konstrukciót már nem gyártanak, ami anno az Ikarus-okba és a Rába teherautókba került, már elég régen elavult. Sajnos erre is az igaz, ami az Ikarus-ra magára: elmaradt az innováció, ezért versenyképtelenné váltak. (Most ott tartunk, hogy a MAZ messze magasabb minőséget gyárt buszban, mint az Ikarus, aki egy időben a világ busztermelésének ~65-70%-át adta...) A mai Rába futóművek alapvetően licenctermékek.

    Mindezzel nem azt akarom mondani, hogy nem kell kooperálni, sőt! Épp ellenkezőleg. Nagyon is kell, ezzel jelentős költségeket lehet megspórolni (lásd Eurofighter, Rafale, Gripen párhuzamos fejlesztése). Csak nem kellene a kooperációs termékeket tisztán magyarnak beállítani, hanem a helyén kellene kezelni.

Új hozzászólás Aktív témák