Hirdetés
-
Több Redmi, mint kolbász
ma Újabb premier készül, a Redmi 13 5G-n a sor.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Júniusban a hardverek is vakációra mennek
ph Az asztali gépek mellett monitorok, komponensek, notebook, okosprojektor és flash NAS váltott jegyet a hétvégi kirándulásra.
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
EQMontoya
veterán
Nyilvan nem kene, es az a baj, hogy itthon ezek nem masodik (varosi) autok altalaban, hanem a csalad elsodleges autoi, annak meg draga lesz a meretehez kepest.
Szoval kevesen fogjak megvenni itthon, Nyugatabbra lesz inkabb nepszeru.Egyebkent meg van ra par sorom, hogy ez a motor felig Mazda.
Ugye bejelentettek a partnerseget a Mazdaval, utobbi kap hibrid hajtast, es whoila, a Toyotanal veletlenul megjelenik egy 14-es kompresszioval uzemelo benzines.
Elek a gyanuperrel, hogy ez egy atdolgozott Skyactiv.[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz sutszi #157468 üzenetére
+1. És nem csak azert vakitanak, mert rossz fele világítanak, hanem mert ha nem teljesen szemből nézed, akkor pl a Mercik ledjenek valami extrém módon természetellenes, lila szine van, ami sokkal rosszabb, mint a halogenek sárgája. Olyan, mint egy kínai gagyixenon.
Munez: 6000k xenonert út szélén tarkónlövés, instant.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz MunezXBK #157476 üzenetére
Vagnam is oket nyakon erte.
Az a baj, hogy nem csak rosszul beallitott fenyszoroval vakitasz, hanem amikor dombon felfele mesz, amikor bukkanora/fekvorendorre hajtasz, amikor autopalyan ejszaka mesz valaki mogott, stb.
Es a 6000k-s xenon ilyenkor sokkal rosszabb.
Valamiert nekem sikerult 4200-ast venni az IS-be, es erdekes modon azzal is latok. Meghozza eleg jol. Az mas kerdes, hogy a szomszed keruletbol nem latszik a szinhormerseklet okan, hogy xenon fenyszorom van, de talan nem is ez a cel. Mondjuk a kodlampat se tartom folyamatosan bekapcsolva, szoval tuti, hogy b.. vagyok.Az meg aztan vegkepp nevetseges, hogy utolagos, halogenek helyere szerelheto ledekre nincs legalis szabvany es megoldas (h4, h7, hb4), de a 6000k-s xenont bekurni mindenbe, az okes...
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
Az IS200 egy teljesen elheto motor szerintem, szoval igen, meg lehet ezeket is csinalni jol.
Illetve a Mazda altal anno 323-ba es Xedosokba rakott 2.0 v6 sem volt rossz, abszolut elheto volt. A 323-ban egyenesen sporotos, mert oda a porgosebb karakter is jol illett, es 1100 kilot jol vitt 144 lo.De az E36/E46 tulajok sem szoktak panaszkodni a 2.0 illetve 2.2 sorhatok karakterere, pedig azok nehezebb autok.
Az IS300-at nem sorolnam ide, az mar nem "kicsi" hat hengeres.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
-
EQMontoya
veterán
válasz tboldi #157919 üzenetére
Nekem az MX5 evett most szerintem 9 alatt, ami figyelembe veve azt, hogy letoltam vele 200km autopalyat allat modban (eloszor 10km araszolas egy baleset okan, aztan az ut hatralevo reszeben 150-180 kozott, kerulgetve a sok totymorgo balfaszt), majd tovabbi 200 km-t normalis tempoban (120-130), szerintem meglepoen korrekt.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
130 amugy sem szamit totymorgesnek.
Onmagaban azzal sincs problemam, ha valaki 100-110-zel megy.
De ha mindezt ugy teszi, hogy kenyelmesen tudom megelozni jobbrol, intenziv gyorsitas es iranyvaltas nelkul, akkor bizony a jo edes nenikejet, amiert nem tartott jobbra. Na, ebbol sikerult 100km-en legalabb 8-cat osszehozni.Valamiert, ha surubb a forgalom, akkor azt hiszik az emberek, hogy nekik dedikalt helyuk van a belso savban, mert a belsoben is van elottuk valaki 200 meterrel, meg a kulsoben is, 100 meterrel. Az se baj, ha amugy mindketto gyorsabban halad.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
Tuning Viper
Kemeny a cucc, de nem feltik? Azert legszuro nelkul, direktbe a turboba szivni a levegot...Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
Tegnap kiveletesen hetkoznap autopalyaztam.
Sracok, feher Skodat ne vegyetek hasznaltan. Teruleti kepviselo autok, szerintem mire elerik a ceges nyugdijazast, a gazpedal mintaja benne lesz a tuzfalban.
Fabia 160, Octavia 180-190 palyan.
Az pedig tuti, hogy ezekben nem a nagy motorok vannak.Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz MasterMark #158199 üzenetére
Hat szerintem viszonylag keves technika szereti, ha napi szinten uvegelik eveken keresztul.
Mert onmagaban nem az a problema, hogy mennyivel mennek ezekkel, hanem hogy ilyen temponal ezek a kis motorok leadjak a teljesitmenyuk 80+%-at.Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
14.7 egy 4x4 sportline 2.0 DSG.
15.0 az L&KSzoval ha nem kell 4x4, es kedvesseg is van benne, akkor inkabb 13 lesz az.
De igen, igy is gaz a keses, csak a 15+ nagyon soknak tunt egy Superbert, szoval megneztem.BBD: az ugye megvan, hogy 160-nal tobb, mint masfelszeres a legellenallasod a 130-hoz kepest? Ecceru fizika, ugye.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
Mondjuk jo kerdes, hogy mit, ha kell a kombi.
BMW-t biztosan nem, mert ott a megbizhatosaggal nagyon komoly gondok vannak. Passat, Audi ugye hazon belul van, es fentebb, tehat meg dragabb.
Lexusnal nincs kombi.
Volvo johet meg szoba, de valoszinuleg az is dragabb ilyen teljesitmeny mellett.
E osztalybol is van persze ilyen eros, meg 4x4, de az is 20+ lesz.Mazda 6-bol nincs 4x4, meg gyengebb is, de en tuti abbol raknek ossze egy fullos, benzines kombit, ha mar kombi kell, az olyan 12-13M korul megall listaaron.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
Ezek a modern eros autok olyan bazariak tudnak lenni...
Lattam ma RC-F-et, mert aktualis WRX STi-t, es hat... Bazari, na. Oriasi spoiler, kamu legbeomlo, rikito szinu feknyereg...
Valahogy a Golf GTi visszafogottsaga jobban bejon, nem kell a csicsa.Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz Reggie0 #158600 üzenetére
Szerintem meg ha a vetítési kép rendben van (foncsor, projektor), és az izzó is szabvány alakú, akkor nem fog többet szórni a nagyobb teljesítményű sem, mert nem szór semerre
Viszont a szabályozó szerveknek tényleg az apja faszat a témában. Utólagos szabvány LED nincs, de az új suvoknak lassan a tetején lesz a fényszóró, az új Mercik lassan UV lilán világítanak és vakitanak mindenkit, aztan meg csodálkozunk, hogy az egyszerű autókba is megy be a kínai LED meg a gagyi xenon: legális alternatíva nincs, de az új autók is vakitanak, akkor neki miert is nem szabad?
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz Reggie0 #158612 üzenetére
Oldalról azert latod a lámpát, mert valamennyit maga a bura is szór pl.
Projektoros halogennek is élesen vágott a vetítési képe, ez pedig nyilvan a projektoron múlik, mert az izzó világítania minden irányba.A lézerpointer pedig nyilvan erős sarkítás, ezt Te is érzed. A ledes izzókat is meg lehet ugy csinálni, hogy sok leddel, nagy tartományban világítanak, egyenletesen.
Ha nem igy lenne, akkor a szobában sem tudnál világítani vele, pedig ma már az E27 LED izzók kiválóan alkalmasak a szoba világításara, abszolut nincs irányított fényük.Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz Reggie0 #158621 üzenetére
Ennek részben az az oka, hogy nincs E jelű LED izzó. Biztosan meg lehetne csinálni, hogy megfelelő szórási képe legyen. Csak kene ra szabvány.
Igen, siman lehet, hogy lenne 10-20e egy ilyen izzó. De sokkal jobb lenne, mint hogy mindenki bebassza az aliexpresses szart, mert nincs legális alternatíva.A modern LED cuccok pedig azert drágák, mert ott az automatikus reflektor és kitakaras is megvan, ami nyilvan űttechnika egy sima izzóhoz kepest.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz Reggie0 #158639 üzenetére
Mert, mint írtam, nem létezik hozzá elfogadott izzó, amit bele lehetne tenni.
Szóval rá vannak kényszerítve arra, hogy ami ledes, az egybe legyen építve.
Arról már nem is beszélve, hogy ha nem kell bele foglalat meg izzó, sokkal kompaktabbra építhető a ledes - és gyártani is olcsóbb utána. Nem kell foncsor, projektor, csak jó irányba világító ledek.A fejlesztés egyik oka pl. a helyigén, nézd meg mondjuk az MX5 ND lámpáját: abban azért van okosság, hogy ennyire kicsi tudott lenni.
És ha megnézed a full ledes aftermarket megoldásokat, pl. az Osram Golf7-hez gyártott cuccát, semmivel nem drágább, mint egy normál lámpatest.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
Dehogy nincs, ahogy lentebb is írtam. A komolyabb gyártók nyilvan tudnak olyan LED-es izzót gyártani, amit be lehet rakni normál foglalatokba. Viszont ameddig ezek sem kapnak engedélyt, addig ezek semmivel nem számítanak jobbnak, mint az aliexpresses fos, meg a gyagyi xenon, tehát utóbbi kettővel lesz tele az ország.
Ha lenne szabvány utángyártott LED, akkor tutira sokkal kevesebb lenne ezekből a szarokbol.
Az értelmes dolgok betiltása általában lényegesen rosszabb dolgokhoz vezet.
Jo példa: mivel a fű is ugyanúgy illegális, mint a kristály, de utóbbit olcsóbb előállítani, ezert veszik, mint a cukrot. Ami az egesz társadalomnak rossz, nyilvan, mert sokkal gázabb, mint a fű.Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
Igen, de vedd eszre, hogy pont ez a problema: ameddig az ertelmes led ugyanugy illegalis, mint a tenyleg rossz (aliexpress led, kinai xenon, stb), addig az utobbiakkal lesz tele minden, mert olcsobb.
Viszont most mar felhuztam magam elegge a teman, szoval megnezzuk a gyakorlatban a dolgot.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
Hat olyan autokat lehet latni napi szinten, hogy nincs az a lezer pl, ami atvilagitana a bemattult burakon.
Es nem arrol van szo, hogy kicsit matt, hanem hogy konkretan nem lehet belatni a lampatestbe. Es ez nyilvan nem az utolso muszaki ota eltelt 3 honapban lett ilyen...[ Szerkesztve ]
Same rules apply!