- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Szupervékony külsővel jöhet a Mix Fold 4
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Apple Watch
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Samsung Gear S3 - második kör
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
Hirdetés
-
Saját műsort kap a Metaphor: ReFantazio
gp A Summer Game Fest után egy rövid show keretén belül tudhatunk meg újabb részleteket a játékról.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Szupervékony külsővel jöhet a Mix Fold 4
ma A Xiaomi viszont nem ezt, hanem a Mix Flipet hozhatja a nemzetközi piacra.
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Reggie0
félisten
30k helyett akkor mar vennek egy aggregatort. Az meg aramszunet eseten is jo szolgalatot tesz. Vagy egy invertert ami elbirja az induktiv terhelest es addig jaratnam a kocsi motorjat.
Ha heti egyszer porszivozol, akkor csak 2 ev utan terul meg a beruhazas, ha 100ft/5perc a mosos ar es 15 percet porszivozol heti egyszer. Nem biztos, hogy megeri vacakolni vele.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz focvis #138796 üzenetére
A feher kicsapodas valoszinuleg olomszulfat. Egeszseges akkunal nem kene ilyennek lennie, rendben fel van toltve, nem merited le tulzottan? Leginkabb a szelepeken jut ki, ha csak az elektroda korul van, akkor lehet megreped a muanyag az elektrodanal, pl. a csatlakozo helytelen meghuzasa miatt. Ne nyald meg, messze nem egeszseges anyag.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
-
Reggie0
félisten
válasz stickermajom #138837 üzenetére
Amit lehet kartyaval kell fizetni, azt konnyebb visszavonatni a bank altal.
-
Reggie0
félisten
válasz focvis #139722 üzenetére
Szerintem igen, megnott mar az onkisulese, azert esik vissza a feszko es tart sokaig a toltes. Elobb utobb ott fogy hagyni. Szerintem meg az oszi hidegebb idot megvarhatod, ha ott elkezd problemas lenni az inditas, akkor csere azonnal. De az az erzesem ez telen meg fog halni.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz speedernet #139770 üzenetére
Nyitott motorhaztetovel nezd meg, hogy a fotengelyt megforgatja-e. Tippre amugy nem. Ha az nem mozog, akkor kuplung, bar meglepo, hogy akkor meg mitol tudsz menni vele.
(#139772) kisza25: Azert ez nem ordogtol valo dolog a motornak. Az inditomotor is csak megforgatja, mint ahogy te raengededd a kuplungot.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz focvis #139795 üzenetére
Ejszakai aram egy kapcsolt szolgaltatas. Azaz raknak a villanyorad melle plusz egy villanyorat, ami az ejszakai aramot meri es egy tavvezerelt kapcsoloberendezest, amit ok kapcsolnak be az ejszakai volgyfogyasztas idejere. Emiatt az is feltetel, hogy levalaszthato fogyasztot nem lehet bekotni ebbe a korbe, csak fixen telepitett es bekotott eszkozoket, hogy ne tudd atdugni a normal halozatra, ugyanis a szolgaltato celja, hogy ejjel megnovelje a halozat fogyasztasat es ne kelljen az eromuveket annyira visszaszabalyozni. Ezert adjak olcsobban. Ha te atdugdosnad a fogyasztot, akkor a a halozat fogyasztasa nem none, csak olcsobban venned a villanyt. Tehat ha ejszakai aramos autotoltot telepitesz, az csak ejszaka fog neked tolteni, amikor kapcsolnak neki aramot.
Nem lakossagi fogyasztokent meg az is lehet, hogy neked fizetnek az aram elfogyasztasaert. Ott mar garantalnod kell azt is, hogy mekkora teljesitmenyt kapcsolnak es a nap folyaman kb. tetszoleges idopontban tetszoleges idotartamra kapcsoljak, de az is lehet, hogy sohasem kapcsoljak be. Ezt a halozat tranziens szabalyozasara hasznaljak, altalaban a legtobb ilyen kapcsolt eszkoz egyszeru ellenallas, nem sok ertelmes fogyasztot lehet kitalalni ilyen feltetelek mellett.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz BigBlackDog #139782 üzenetére
Szerintem meg olyan, hogy keves az oszlop es sok az auto, tehat a kereslet-kinalatbol adodo ar addig tolodik, amig nincs meg az egyensuly.
Meg eleve, aki ra van szorulva a toltoje, mert otthon nem tud tolteni, azzal minek pont annyit fizettetni, mintha otthon tudna tolteni. A lehetoseg hianya felarat szul.(#139798) brumi1024: Lassan mesz.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Magnum_ #139818 üzenetére
Tudom, ezt mar itt leirtam neki az elobb.
(#139817) brumi1024: A varosban az, mint ahogy errol szolt az eredeti kerdes is. Ezek zabalnak araszolasnal, foleg a ~6-8 eves automatavaltosok(azt is hasznaltam), egy adott sebesseg es fordulatszam alatt, de nem allo helyzetben kiugrik vagy 20 literre a pillanatnyi, mert nem vitorlazik. Kb. 5 km/h korul, alatt. Az ujabbak mar lehet, hogy jobbak ebben. De baromi nagy meretu/tomegu dog, raadasul belul annyival nem nagyobb. Varosba nem valo az fix.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Magnum_ #139831 üzenetére
Nem kell a tolto a fogyaszto vagy az auto kerdeskoron rugozni. A jogalkotoi szandek egyertelmu lasd NFM rendelet
4. § (3) Az „A2” és „A3” árszabást akkor lehet alkalmazni, ha a villamosenergia-fogyasztás zónaidőnkénti mérése megoldott.
(5a) * Ha a felhasználó az elektromos gépjármű üzemben tartója vagy tulajdonosa és ezt a tényt az egyetemes szolgáltatónak előre, évente igazolja, akkor az „A1” árszabás mellé - a 4. § (3) bekezdésben foglalt feltétel fennállása esetén - „A2” árszabást is választhat.
(5b) * Az (5a) bekezdés szerinti esetekben az „A2” árszabásra vonatkozóan az egyetemes szolgáltató köteles a szerződés megkötésekor megállapodni a szerződő féllel a bejelentés módjáról és részleteiről.
Szoval elektromos auto mehet A2-es dijszabassal, azaz hetkoznapi neven ejszakai arammal.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Magnum_ #139840 üzenetére
A1 kedvezmenyes: 36.23Ft/kWh
A1 normal: 37,55Ft/kWh
A2 csucsidoszak: 42,48Ft/kWh
A2 volgyidoszak 32,19Ft/kWhBarhogy nezem en az A2 volgyidoszakot latom legolcsobbnak. Az az ugynevezett ejszakai aram.
Itt olvashatsz leirast az A2 tarifarol. Ott is azt irjak, hogy ebben van az ejszakai. [link]
Szerintem most nagyon osszekeverted a dolgokat.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz #89309696 #139845 üzenetére
Nem kell folyamatos 8 orat adniuk. Igy szol a torveny: "naponta összesen minimum 8 óra, nyári időszámítás idején összesen minimum 7 óra időtartamra köteles a villamosenergia-ellátást biztosítani, amelyből munkanapokon legalább 5 és legfeljebb 6 óra, nyári időszámítás idején legalább 4 és legfeljebb 5 óra eshet völgyidőszakba. A csúcsidőszakba eső villamosenergia-ellátás alkalmankénti időtartama nem lehet rövidebb 30 percnél."
Szoval ejjel 5 vagy 6 oranal tobb sosem lehet, evszaktol fuggoen.
Ez csak hocserelokre van kitalalva, veletlenszeruen nappal is bekapcsolhat, elvegre a hotarolok idoallandoja baromi nagy. Ejszaka is megszakadhat rovidebb idore, az 5/6 orat nem kell egyben kitolteni. A volgyidoszak ugye az ejjeli 8 ora.
Ez nyilvan nem valo autora, mar csak azert sem, mert nappal egyaltalan nem biztos, hogy lesz benne aram(nyaron csak 3 orat kotelezo a 16-bol legfeljebb fel oras darabokra felbontva akar elszortan biztositani), es hat egy autotoltot azert szukseg szerint is kell hasznalni. Erre jo az ejszakai aramos A2, aminel mindig van aram, csak ejszaka olcsobb, nappal dragabb.
Ha valaki rendszeresen tolti ejjelente az autot, akkor a nappali dragabb dijszabas egy atlagos csaladihazzal elhanyagolhato dragulast eredmenyez az ejszakai nyereseghez kepest.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz bitpork #139901 üzenetére
Ezek mindig atmeneti dolgok. A cel az alacsony kibocsajtasu jarmuvek elterjedese, ha mar az az altalanos, akkor nem kell az osztonzes.
(#139902) Doki16: Nem is a teljesitmenyhez, hanem a kibocsajtashoz kene kotni. A tesla is sok loero es megis 0 kibocsajtas. Sot, kis loero nagy tomeggel meg mindig rosszabb, mint kis auto sok loerovel.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz kovacsroli #139916 üzenetére
En Maribol fele mennek, a szloven hatarorok/rendorok nincsenek ugy benaculva, mint az osztrakok.
-
Reggie0
félisten
válasz bitpork #141290 üzenetére
En nem voltam itthon, pedig mentem volna...
Mas:
Azt nem tudja valaki, hogy ha egy utasteri levegoszuro melle azt irjak, hogy reszecskeszuro es/vagy pollenszuro az jelent barminemu minosegbeli kulonbseget, pl. mas a minimalis reszecskemeret amit atenged, vagy csak irjak ami eszukbe jut?[ Szerkesztve ]
-
-
Reggie0
félisten
válasz Doki16 #141695 üzenetére
Pedig nem, ha a szamok moge nezel. A tesztben ugyan olyan sulya van a speed assistantnak(erted, ami figyelmeztet a sebessegre vagy korlatoz), mint pl. a torestesztnek, ami nem kicsit nevetseges. Valos biztonsagban a VW T-cross boven megelozi, mazda 3 is, mercedes benz 3 boven, lexus es, stb... orakat lehetne sorolni.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Szoszo94 #141698 üzenetére
Kapaszkodj meg, nem torik jobban, sot a gyalogosok szempontjabol nem vegzett valami jol.
(#141745) Qru: Ez a normalis, ezert talaltak ki az osztonzoket. Van aki meg az adoelkerules miatt szuli meg a 3. gyereket. Amugy meg az sem szamit, ha nem kornyezetbaratabb, mint a belsoegesu, mar az is boven eleg, hogy joval tudobaratabb.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
A litium banyaszatot leszamitva nincs ellene kompetens erv. Azt viszont be kell latni, hogy elektromos autozas szempontjabol elegge egy kezdeti szakaszban vagyunk. Az Li banyaszata sem feltetlen akkora kornyezetszennyezo dolog, mint ahogy szeretik azt beallitani. Pl. Chileben van az egyik legnagyobb banya, ahol konkretan sobanyaszattal tortenik az eloallitas, mert naluk a litium-klorid van feldusulva. Amugy pedig a natrium kloridos akkuk is a kuszobon vannak.
Elegge ugy tunik, hogy ez a jovo, hogy ne a varosban mergezzuk magunkat, esetleg a hidrogen hajtas johetne szoba, bar a nitroxidok ott is problema lehet.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Persze, de ezek a cikkek mind a mumus CO2-re mennek, ami oszinten szolva, kit erdekel. Nem attol leszunk rakosak es tudobajosak, hanem az eges soran keletkezo mellektermekektol. Tolem a villanyauto CO2 labnyoma duplaja is lehet egy belsoegesunek, mert meg mindig az utobbitol kapok tudotagulatot.
Sajnos a tapasztalat eddig azt mutatja, ahogy noveljuk az eges hatasfokat, ugy egyre tobb mellektermek keletkezik. Lasd benzines autok is mar eregetik a PM-et es a Nitroxidokat amiota megkaptak a turbot. Persze mindezt azert kellett, mert jaj CO2. A hidrogen sem lesz megoldas, mert az sem tiszta oxigennel megy, hanem a levegovel, mellektermekek es szenszemcsek annal is lesznek.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Az osszes CO2 kibocsajtas otodeert se felelosek az autok, es ezen reszelgetunk, mikozben mindenfele mergezo gazt eregetunk a varosban, csak hogy a CO2 alacsonyabb legyen par szazalekot. Boven semmi ertelme, mint a szivoszal betiltasa a muanyaghulladekok elleni harcban. Politikailag megeri, gyakorlatilag nem, cserebe meg egy adag szart is kapunk a nyakunkba.
(Arrol nem is beszelve, hogy az meg mindig nem egyertelmu, hogy a globalis felmelegedest jelentosen tudja-e befolyasolni az emberiseg. De az, hogy az NOx SOx PM kinyir bizonyitott.)
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz focvis #141870 üzenetére
Nekem is feszit a hajtaslancon, ha vizszintesben hasznalom, akkor erezhetoen rant az auton. Viszont meredek lejton nem, oda pont kell annyi tartas amig elkezd fogni a kuplung. Ezen csak az segit, ha sokkal lassabban engedem fel a kuplungot vizszintesben.
Viszont en szeretem az elektromos kezifeket, nem kell kart huzogatni, meg bowden es racsnipattogast hallgatni, driftelni meg ugysem akarok(de ha akarnek el lehet inditani kezifek nelkul is). Ha leontitek kolaval az ablakemelo kapcsolojat, akkor az fog akadni, megsem kivanjatok vissza a kurblit.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz focvis #141873 üzenetére
Szerintem ez egyszeruen abbol fakad, hogy nem tudja az auto mikor hol jar a kuplung es mekkora erot visz at, ahhoz kepest amennyire szukseg lenne a tartashoz, csak azt, hogy a pedalt egy ponton tulnyomtad-e. Szoval vagy vizszintesben rant es meredekben jo lesz vagy vizszintesben jo es meredeken visszagurul.
Viszont most mar el tudok vele indulni kb barmilyen korulmenyek kozott rantas nelkul, csak meg kell szokni, nem ugyan ugy kell kuplungozni, figyelni kell, hogy mikor enged ki a fek es mikor kezdi.
DSG-nel lehetne talan mas is, mert ott maganak vezerli a kuplungot.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Akula #141943 üzenetére
Persze, es ha veletlenul belenezel meg is vakulsz. Ezeknek a vezeteknelkuli energiatovabbitos dolgoknak mindig ott van vege, hogy ha nagy a teljesitmenysuruseg, akkor veszelyes.
Az urallomas pedig hajtoanyaggal allitja a magassagat, amit indonkent feltoltenek a foldrol. Elektromos urhajozas nem letezik, az aram csak a rendszerek mukodtetesehez kell, a hajtast nem az vegzi, ahhoz mindig valami anyagot ki kell lokni.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Akula #141960 üzenetére
Felulrol nem is jon annyi feny, 1000W/m^2, ami boven keves egy auto hajtasahoz a feluleten, tehat alulrol ennel sokkal nagyobb kene, kb. tiz-huszszor ennyi es a napba nezni igy sem tanacsos. Ezeknel azert mar a szorodo feny is problema.
Az urben sokkal nagyobb teljesitmenysuruseg van, vagy 10-szer annyi, mint a foldon es a spektruma is mas, oda mas napelemeket hasznalnak. (A tobbi a legkorben vesz el.)
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Akula #141976 üzenetére
Nem azert veszelyes, mert latjuk, hanem mert kiegeti a retinat. A kozeli infra pont ezert veszelyesebb is, a kozep es tavoli meg nem igazan hasznosithato.
Vezetek nelkuli erdemi es veszelytelen energiaatvitel nincsen, legfeljebb az indukcios ami szoba johet, de azert ott is kritikus kerdes az egeszsegugyi haterertek betartasa.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- EAFC 24
- Okos Otthon kezdőknek
- OLED TV topic
- Milyen légkondit a lakásba?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Parfüm topik
- További aktív témák...
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs