- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
- Ulefone Armor 26 Ultra - sokat akar a szarka
- Huami Amazfit Bip okosóra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S24+ - a személyi asszisztens
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
Hirdetés
-
Az olcsóbb szegmens felé fordul az Apple virtuális szemüvegével
ph A Vision Pro még többet tudó, még drágább Pro 2 utóda helyett inkább valami olcsóbb variánst tervez piacra dobni az Apple.
-
Továbbra is roppant népszerű a Resident Evil 2 Remake
gp Jelenleg több mint 13,9 millió példányt adtak el a játékból és még mindig sokan érdeklődnek a felújítás iránt.
-
Több Redmi, mint kolbász
ma Újabb premier készül, a Redmi 13 5G-n a sor.
Új hozzászólás Aktív témák
-
fulton
addikt
Sziasztok
Új vagyok e témában. Szeretnék a házhoz (saját használatra, elég sokat szaladgáltam/lok bérelni akkor inkább veszek egyet) ütvefúró véső gépet.
Ezeket néztem ki, de nem igazán tudom mi a különbség, melyiket lenne érdemes venni, vagy teljesen mind1?
Metabo KHE 2660 Quick vagy a Bosch GBH 2-28 F
Bár utóbbi 20e drágább, nem tudom megérné e a felárat.Továbbá szervizelést tekintve melyk jobb hazánkban , a Bosch vagy Metabo
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
SZiasztok
Szeretnék egy kis segítséget kérni.
Csináltam egy garázst (autónak), aminek falait lemez boritja. Maga a garázs zárt szelvényből készült.
Elől egy szekcionált garázskapu (szigetelt) hátul (okból kifolyólag szükség volt még egy kapura) egy nem szigetelt hörman billenős garázskapu van.
Szeretném a garázst belülről szigetelni 8 cm-es hungarocel táblákkal. Azonban jó lenne valamivel leburkolni belül ezeket a táblákat. Mit javasolnátok erre?
Osb lap igen drága mostanság, meg nem is szép, viszont gipszkartonra gondoltam (a felfogatást meg tudom oldani). Szerintetek kell ide az impregnált gipszkarton, (azért gondolok erre mert ha kinyitom kicsit a garázs ajtót, stb...nem kevés pára juthat be. vagy elég a normál is.
Gipszkarton és OSB lapon felül mi jöhetne még szóba amivel belül egy szép egybefüggő felületet kapnék nem a sérülékeny hungarocelt.Előre is köszönöm.
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
Sziasztok
Építettem egy lemez garázst. A tető a következő képpen néz ki. A vas szerkezetre felülről fektettem OSB lapot, az osb lapra pára áteresztő fóliát, és azokra hossz majd ellen léc, és rá a cserepes lemez. A problémám, hogy most mikor ilyen nyirkos idő van, az egész OSB lap belülről tiszta viz. És a garázs jobb oldalán a fal(lemez) tiszta dér, "jeges".
Ezt mi okozhatja? Érdekes a bal oldalt nem deres csak a jobb. Viszont ami leginkább zavar, hogy az osb lap csupa viz belülről.
Tudnátok segíteni hogy megértsem pontosan miért is van így.
Ezzel a pára kicsapódással sose tudtam tisztába tenni magamban.
Tervezem hogy leszigetelem belülről nikecel-el, remélem akkor már nem fog a mennyezeti OSB lap (belülről) nedvesedni.
Előre is köszönöm a segítségetek.[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz
daninet #122833 üzenetére
Köszönöm. Nem értem. Akkor anno mikor esett az eső és még csak a fólia volt fent, tető lemez nem, hogy lehet hogy nem ment át a viz a fólián?
Ezt használtam, ennek leírása alapján nem lenne szabad átereszteni felülről a nedvességet tudtommal.Youtubon nézegettem tető építést, és ott is használták cserepes lemez tető alá. Szóval duplán nem értem akkor.[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
-
fulton
addikt
válasz
tothjozsi96 #122838 üzenetére
Ahogy véget ér maga a lemez tető tovább ér a tető sikján, hogy le tudjon folyni a viz, majd idővel csatornát teszek alá. AZ alatt hogy ne legyen csúnya, lezártam lemez szegővel, de a fóliáról épp a viz ki tud folyni, az tény hogy nem szellőzik úgy, mert körbe az egész le van zárva szegővel így mint elől is látható.
Annyi hogy a szegőt hátul a lemez alá tettem, hogy a lemez tetőről a viz le tudjon folyni majd a csatornába. -
fulton
addikt
-
fulton
addikt
válasz
ctrlaltdel13 #122836 üzenetére
egyelőre nem, és nem is tudom hogy a lesz e. Most akarnám majd leszigetelni belülről. Amivel kapcsolatban megint csak vannak aggályaim, mert a nikecel és lemez közt megint csak le fog csapódni a nedvesség(?)
vagy annyit fog érni, hogy a lemez külső oldalán fog lecsapódni a pára?
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz
tothjozsi96 #122843 üzenetére
Hát nem légmentesen van zárva nyilván, mert ez a lemez szegő oké hogy rá van téve, de a tető alá épp bejut a levegő meg ki is, nincs kipurhabozva csak lemez szegővel le van zárva, (bár lehet ez kevés neki akkor? mint a képen fent látható előlről ugyan úgy le van zárva hátul is oldalt is.
-
fulton
addikt
válasz
ctrlaltdel13 #122844 üzenetére
de am létezne hogy az egész osb lap átszívja magát vizzel? nem lehet hogy belül reked meg és csapódik ki a pára? mert a garázs mostmár hogy leszigeteltem belőlről a billenőkaput egészbe, hézagoknál is megoldottam, nem nagyon tud kijutni levegő a garázsból.
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz
tothjozsi96 #122849 üzenetére
A lemez is tiszta viz volt belülről. Sőt a jobb oldali lemez fal ahogy így a képen ránézel a bejárat felőli jobb oldalon, tiszta deres volt. 1mm vastagon borította reggel mikor kinyitottam a garázst ráfagyott dér. És természetesen a tető osb lap is tiszta viz volt. Mindezt belültől értem. Mert én arra gondolok, hogy a garázs most hogy körbe szigeteltem a billenő kaput is patentül, totál megreked a pára bent. És gondolom én kicsapódik. HIszen az illesztéseknél is körbe purhaboztam mindent belülről
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz
tothjozsi96 #122849 üzenetére
Viszont akkor egyre gondolunk, mert én is erre gyanakszom, hogy most totál nem tud a garázs szellőzni. És emiatt tiszta viz belül minden. OSB tető is. Kérdés, ezt mivel lehetne legjobban megoldani, hogy azért érjen majd valamit az a belső szigetelés is (tehát ne hüljön ki a garázs)
----
A tető 2.59 m ről indul, és 2.14 ben végződik. 5.6m hosszú. A fóliát a rajta felfestett átfedő segédvonalakat nézve, a nagyobb átfedést választottam, szóval maxon van az átfedés, sőt még rá is húztam kcisit. Plussz le is fogattam az osb lapra.[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz
tothjozsi96 #122856 üzenetére
értem és köszönöm a válaszokat. Viszont felmerül bennen akkor így meg hiába a 8cm vastak szigetelés majd. Mert le is fog hamar hülni gondolom.
na meg a másik, mi lesz ha körbe szigetelem a garázst. Mert hm hm..a nikecelen át nem fog a lemezzel es a tetővel érintkezni a pára ugye...de valahol meg csak ki fog csapódni. Eh..
-
fulton
addikt
válasz
ctrlaltdel13 #122857 üzenetére
Jelentkezik a belső oldal falakon. Körbe az egész lemez viz belül
igen én azt külön megnéztem kíváncsiságól mikor még a cserepes lemez nem volt feltéve és esett, hogy eső után a fólia alatt vizes e az osb. És nem volt az.[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz
Blackmate #122861 üzenetére
ahogy látom neked is épp le van akkor szigetelve a garázs rendesen, tehát okéo hogy ablak, de gondolom nincs nyitva éjszakára. Tehát akkor ha én is leszigetelem belülről akkor elvileg nem lesz párával gondom...elvileg. LÁttam a videóit.
Egyébként ezt is láttam, itt is tök ugyan az van tető szerkezetet tekintve mint nálam.
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz
tothjozsi96 #122867 üzenetére
Köszönöm. Igen értem is amit mondtál. És vakarom a fejem hogy van e így értelme a 8cm szigetelésnek . Mert már megvan, de az tény hogy amit írtál arra kell megoldást találnom majd. Mert ha esős időben bejut a párás levegő, vagy az autóról stb..az ahogy hül le majd a garázs (hacsak nem lesz fűtött) ki fog csapódni a pára. Így látom most a dolgokat.
Még annyi van, hogy ez a fólia elvileg csak 70 fokig hőálló, és a lemez alatt nyáron tűző napon..hááááát nem tudom elég lesz e. -
fulton
addikt
válasz
tothjozsi96 #122867 üzenetére
A szigetelés menetét így tervezem. Mint a képen látod sima kivül színezett trapéz lemez van oldalra feltéve. Belülről vettem universal ragasztóhabot, és majd ha ideális lesz a hőmérséklet (ami reményeim szerint holnap és azután nem lesz minusz, neki is állok, egyrészről zsirtalanítom a lemezt, aztán pontokkal ragasztom a lemezhez a táblákat, valamint a táblákat is egymáshoz, hogy egybefüggő legyen. Aztán vettem önmetszőket még, azokat be a zártszelvénybe, és a kötözővel még rákötözöm hogy az egész fal ki ne boruljon majd, mivel egyelőre úgy vagyok veleh ogy nem fogom belülről leburkolni semmivel. Csak az autó fog állni benne, lapát meg hasonló dolgok nem fognak bent helyet kapni amivel a nikecelben kárt tennék. Hát egyelőre így van a terv nekem,.
-
fulton
addikt
válasz
tothjozsi96 #122874 üzenetére
Igen erre számítok én is, és ezért is akarom "kikötözni" és lényegében az az egybfeüggő kötözés tartaná fiexen a nikecel falat szorosan a lemezhez. Így az a nagy felület már megfogná a falon lévő szigetelést hogy az fixen ott legyen ahol kell. A ragasztás lényegében első sorban hogy a lapokat egymáshoz ragasszam kell, de egyben nyilván már a lemezhez is ragasztom. Bár én más ragasztót használok, ő valami szilikon féle ragasztót használt..
Azt tudom hogy a sima purhab, nagyon durván ragad a lemezhez. Abban bízom ez a ragasztóhab is ilyen lesz, ami kb olyan csak nem duzzad úgy[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz
tothjozsi96 #122849 üzenetére
Viszont ezen is érdemes elgondolkozni, amit írtál csak más célból gondolok rá. Nevezetesen nyáron a hő miatt. Sötét antracit színű a cserepes lemez. Ami attól tartok brutál fogja adni a meleget. Bár nem tudom a nap hogy fogja és meddig érni még. Így attól tartok ha nem bontom meg a szegő lemezeket, és adok nagyobb szellőzést, megreked a meleg majd és ha más nem a fólia meg csak 70 fokig oké. De nem kapkodok, majd nyáron bedugok egy hőmérőt a kánikulában és meglátom mit mutat.
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz
fulton #122878 üzenetére
Sziasztok ismét.
Na leszigeteltem a garázst. 8cm eps80. Körbe az egészet, még a hátsó kapuról hiányzik 5 tábla (elfogyott a ragasztóhab). Én ragasztó habot használtam, és egybefüggően minden lapot egymáshoz ragasztva jártam el. Felül dübeleztem. Az oldal falakon nincs dübel (lemezeket nem akartam kilyuggatni) itt csak ragasztóhabot használtam. Minden lap minden oldala össze lett ragasztva, így hermetikusan lezárva és egy egybefüggő nagy falat alkotva plussz erősítík is egymást, felül pedig szintén 4cm felülelten érintkezik, ragasztva a mennyezeti szigeteléshez, megakadályozva hogy a párás levegő átjusson a szigetelésen a lemezhez+talán fogja is a falat. 3 nap meló volt reggel kezdve estig nonstoppal.(egyik nap hajnal 1 ig:D ) Viszont rengeteget kellett faricskálni mert mindenképp azt akartam hogy az egész fal szerü legyen. A 40x40 es zártszelvény váz miatt amiböl sok volt a tetőn.
-
fulton
addikt
Ha nyitva hagyom mi értelme volt a szigetelésnek. Nem értem mire célzol ezzel hogy dunsztba, mit tesz az autóval hogy "mondhatni légmentesen lezárva van a garázs".
Ha purhabbal fujják le, annál meg pont azt reklámozzák hogy tökéletesen mindenütt leszigetel. Akkor ez miért rosszabb így? -
fulton
addikt
válasz
tothjozsi96 #122956 üzenetére
Azt tudom míg nem volt szigetelés állandóan lecsapódott a pára az autón is,. a lemez falon meg pláne, ujabban meg a tető osb lapon is. Most nyoma nincs semmi párának belül. Szóval értem én az elméleti dolgokat, de most száraz bent minden.
Ami gondolat van bennem: Nem hiszem én hogy annyi pára kerül be a garázsba az autón lévő cseppekből hogy az komoly kárt okozzon, mivel utána mikor állok ki pl, kicserélődik az egész levegő jóformán, mert telibe felnyillik a garázskapu. Szóval szellőztetve lesz a garázs ha így nézzük. más lenne ha mondjuk ott tartózkodnék és telehukálom a levegőt lélegzéssel stb..de még ha megreked egy nagyon ködös nedves időben bent ez a levegő (ami bejutott), akkor lenne kicsapódás belül ha a kinti hőmérsékletnél hidegebb lenne és az adott felületre kiacsapódik, de a garázs mivel szigetelt eleve melegebb lesz mint kivül, a melegebb levegő több nedvességet tud tárolni, ha jól gondolom az elméleti levezetést.
És mivel egy db autó áll benne ami nem lélegzik, nem értem hogy kerülne tele párával a levegő mondjuk 1 éjszaka, vagy 1-2 nap alatt. Arra tudok gondolni hogy az autóval eső után beállok, az mivel felmelegszik a garázs felszárad, aztán mikor visszahül kicsapódik valahol majd. De hogy itt mennyi pára keletkezik, egyáltalán foglalkozni kell e vele mennyiség, az ködös nekem még.
De majd lehet beszerválok valami páramérőt kiváncsiságból, meg utána járok ennek. Mert elég ködös nekem a stori, nincs letisztulva bennem még.
Egy lakásnál tök más a dolog, mert ott élnek lélegeznek szellőztetni kell.
Egy garázs egy légtér, ha felnyitod a kaput kapásból ki van szellőztetve pillanatok alatt szinte.
Nem kötekedek, pusztán érvelek, meg szeretném érteni a hátteret.[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
ezt nekem légyszives magyarázd meg miért kellene nyitva hagyni mig lehül? kiváncsi vagyok.
semmi relációt nem látok ebben de érdekelne az okfejtésed. beállsz egy üzem meleg autóval egy szigetelt garázsba, és azt mondod nyitva kéne hagyni a garázs ajtót mig lehül az autó...[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz
tothjozsi96 #122969 üzenetére
na jó szerintem ez már..
oké keletkezik valamennyi, de mennyi az a mennyiség? ennyire félni kell valóban tőle? hát nem hiszem. veszek egy pára mérőt és fogok kísérletezni mert érdekel ez a dolog. ha ezt nézzük az autóban is párás a levegő, mert ott ültem lélegeztem, annak is ki kell csapódnia majd az autó belsejében valahol. elvégre lehül a kaszni stb. ebből kiindulva sehogy sem jó semmi sem
engem ami aggasztott az a pára mennyiség amitől még a mennyezetem is úszott a nedvességben. és a kasznin is pára kicsapódás volt. na azzal foglalkozni kellett. most nincs. fogom figyelgetni a penész vagy egyéb jeleket. mert a pára kicsapódást ha meg is jelenik, látni fogom, vagy az autó kasznin vagy a falakon pl. nikecel nem szívja be. én így gondolom. ez alakult ki bennem.
meg még a pára.. a másik autó állandóan kint van, na az mennyi párát kap a ködös időben stb...szerintem ez kicsit tul van lihegve. meleg motor párát bocsát ki....
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
de bizony hogy 100% ban ment. körbe minden egyes elemnél minden illesztésnél végig van fujva a ragasztóhab (ami szigetel), és ez zárt. pont ezért hogy ne jusson be semmi levegő a szigetelés és a lemez közzé.
ha az egész nikecel tábla egy falon nézve, minden oldal telibe ragasztva van 100% ban végig, és még pliszban a két szélen és alul felül is szigetelve van , ergó nem juthat be semmi bentről a sziegetelés mögé.na igen, ez az amivel számolok. mármint hogy meddig fog az oldalfalon a lemezhez kötni a ragasztóhab pl nyáron stb..pont ezért csináltam hogy az egész táblákat telibe egymáshoz ragasztottam, és felül szintén ragasztva van a tető szigeteléshez. így ha más nem, ez meggátolja hogy kidőljön a fal. ami egy nagy egységet alkot így. és az izoláltság is megmarad. de lehet fenre teszek majd egy lécet keresztbe, biztos ami biztos. az már megfogja tutira a falat
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz
tothjozsi96 #122971 üzenetére
igen, az más tészta mikor mindig esősen viszed be a kasznival, ott el tudom képzelni ezt a problematikát amit vázoltunk. de ezért mondom utána járok ennek a pára dolgoknak.
-
fulton
addikt
én ezt értem, nem vitatom a fizika törvényeit
pusztán filozofa, hogy egy normál körülmény esetén, (nem esős idő hanem esőmentes esetén annyi pára képződhet e egy szigetelt garázsban ami veszélyes az autóra nézve nap mint nap. ezt gondoltam végig. mint ahogy hangzott: "gőz szauna". az hogy nagy esőzés után sok viz kerül be az már megfontolandóbb, a fejemben. - ez alakult ki bennem.
ui: pedig eltünhetne a semmibe -
fulton
addikt
ennyi.
hát értem a mérleg nyelvét billegni...ezért mondom hogy méricskélek kicsit(érdekel is), annyi hogy ha belövök mondjuk a (mivel a hát odal felől van mindig a huzat (mikor keresztbe nyitom a két ajtót látom) hogy ha mondjuk oda leteszek a földközelbe egy kis 15cm átmérős szellőzőt, a bejárati oldalon meg a mennyezet közelébe átellenbe a párját, akkor megoldódna ez a dolog sztem, csak akkor meg ott vagyok hogy .kihül ugyan úgybár hogy mennyit hűl így le azt nem tudom. ide gyakorlat kell, de hogy huzat lenne az tuti, ergó ki is hülne mint a állat.
azon filozok még, hogy ez a pára kicsapódásosdi...mivel szigetelt annyira nem fog sztem lehülni a garázs hogy annyi kicsapódás keletkezzen egy nem esős időn hogy gondot okozzon. szerintem, most így pusztán belegondolva..ha meg esős, hát istenem
nem...lehet lövök be egy szellőzőt amit zárhatok is akár. és ha esős idő van akkor nyitva lesz hagyva. ha el nem felejtem
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz
lemmy71 #123029 üzenetére
Tesztelésben vagyok. tapasztalni akarom, erre jutottam. Elhiszem amit írtok de a gyakorlat sokszor más mond. Ahány garázs annyi féle. Nem mondom hogy nem lenne jó a szellőzés, de várok még vele. teszt teszt. Vettem első körben egy hőmérőt ami még pára tartalmat is. Azt látni ahogy hül vissza a garázs úgy emelkedik a pára tartalom bent. Most per pil 8.2 C fok van és 55% páratartalommal. Kint -3.2 fok 61% páratartalommal. EEgy tuti, a benti pára nem tud bejutni az oldal fali lemezekhez a szigetelés mögé (elvileg). Erről gondoskodtam. nem hagytam ki sehol rést. Még a talapzaton is leszigeteltem szilikonnal az érintkezésnél. meglátjuk. Reggel megnéztem a garázst, sehol nem volt nedves a fal, autón se semmi, viszont ott ahol nem tudtam leszigetelni (a hátsó billenő kapu keretének egy része, na azon fagy volt, jeges dér. Megnéztem a billenő kapu fém sinjét is nem e csapódott ki a pára rá, de semmi. Csont száraz volt. Én egyet tudok, százszor jobb most a helyzet bent, mint szigetelés előtt. Akkor tényleg minden viz volt. Kiváncsi lennék a szigetelés mögött van e kicsapódás, de ez már rejtély marad.
Fűtésről meg annyit hogy, félek tőle. Mármint mindent nikecel borít nem vagyok ott , nem látok oda..bármi lehet nem akarom hogy leégjen az egész.
Úgy tervezem hogy nem burkolom le belül, aztán lehet kap majd egy OSB lapot. pas[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz
lemmy71 #123029 üzenetére
"Az körülbelül arra jó hogy belül egyenes legyen a falad és ne a hullámos bádogot bámuld"
Nem értek egyet. És ezt tapasztalatból írom. Sok különbség van mióta le van szigetelve.
Viszont, amit írsz azon magam is gondolkodtam, csak nem találtam ilyen kütyüt még (ha tudtok ne tartsátok magatokba- linkel) amivel pára tartalom mérőhöz kötötten automatikusan beindulna a szellőző, aztán leáll, vagy bezár a szelep, vagy nevezzük nyillásnak. De leginkább olyan megoldás érdekelne, amivel páraérzékelő a nyillást is lezárja ha nem aktiv. Ha meg úgy érzi sok a pára, akkor kinyitja a szellőzőt. Na ilyenbe gondolkodnék én.
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
Az elég ha egy ilyet vennék? magyarul nem lenne garázs elején és hátulján is nyillás (szellőző), hanem csak egy ilyen lenne, értelem szerűen 1 db beszerelve ami elszív, és pára érték alatt vissza zár. Ez megoldás a párára? Vagy mindenképp huzat kell neki?
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz
lemmy71 #123067 üzenetére
Na alakul. Mostmár hogy látom értem a folyamatot, értem mikor azt mondják szinte nincs tökéletes fütetlen garázs szigetelés. Ahogy csökkent a hőmérséklet úgy nőtt a pára tartalom a garázsban. Egszen este 17h tól már minusz fok volt kint, reggelre -8.6 fokot mért a hőmérő 72 páratartalommal kint. A garázsban e közben 0.4 fok volt 79% pára tartalom mellett. AZ este nézegettem és láttam ahogy csökken a hőmérséklet úgy nőtt a pára tartalom ahogy a köny írva vagyon
Kell a szellőztető (DE kint sem volt párátlanabb a levegő egyébként..annyi hogy az a pára -8 fok mellett volt). Reggel megnyitottam a garázs ajtót és pár percen belül le esett 69% ig, de a hőmérséklet 1 fokot esett csak, aztán vissza állt 0 ra. AZtán visszament a pára tartalom 79 re
Fűtésnél még mindig olcsóbb, és az autónak nem árt a 0 fok sztem. De az dícséretes hogy 12 órán át úgy hogy kint minusz -5 volt az átlag reggel kóstálta a -10 is, nem esett 0 fok alá a hőmérséklet a garázsban. A párával kéne kezdeni valamit, most azon vagyok, hogy egy ilyen szellőző talán mégsem fogja annyira lehűteni a garázst mint elsőre gondoltam. FŐleg ha automatizálz lenne, bár kérdés mennyi "meleget" takarítok meg vele, mert lehet 1 fok lenne csak a különbség ha pl állandóan nyitva lenne. Na ezt még nem tudom megítélni. Meg mennyibe lenne ez a szellőztetősdi.
Itt írta valaki, hogy le kell hűteni a motort és úgy beállni a garázsba. Ezt is tesztelni fogom, milyen értékeket produkál, meddig hül le reggelre és mennyi pára tartalom mellett.
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz
lemmy71 #123067 üzenetére
Rendben köszönöm a tippet. Nekem a garázs mérete most belül, 3.3x5.3m és 2.4 ről induló belmagasság 2.1m végződik. Mekkora szellőző méret kéne ide vajon. (?) amit eddig tájékozódtam, előről kéne egy a föl közelébe, a hátsó oldalon pedig egy a tető közelébe. Erre tenni egy pára érzékelő kapcsolót, és valami zsilip vagy szelep vagy minek nevezik, amit tudna nyitni zárni.
-
fulton
addikt
válasz
mezis #123073 üzenetére
Egyébként megnéztem, hiába a 79%pára tartalom az autón semmi pára kicsapódás nem volt. Csont száraz volt belül minden. De még a lemez sin is amiben a kapu siklik. SZóva.....egyetlen egy helyen volt kicsapódás, a garázs ajtó azon részén ami nem volt szigetelve. Szerintem ez nem rossz. az meg hogy a levegő pára tartalma 80% hát kint is 72%volt viszont kint -8.5 fok bent 0 fok. Viszont a szellőztetés csak jót tenne, me amint kinyitottam az ajtót csökkent a pára bent. De a hőmérséklet alig.
SZerk, de nagyon egyszerű, nyitva fogom hagyni a garázs ajtót egy éjszaka és meglássuk mit érünk el vele hőmérséklet és pára tartalom alapján.
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz
mezis #123076 üzenetére
akkor lényegében az hogy bent 80% a pára tartalom nem is ettől lesz baja hanem a légtérbe került sólés cuctól? attól én nem félek, mivel ezzel az autóval ami itt áll a garázsban én télen latyakban nem járok. Arra ott a másik. Annyira mondták itt hogy jaj pára igy ugy.. meg szauna hogy nem j (pontosabban akkor az autónak nem árt, de a fal fog penészedni így értem) . Na kiderül akkor hogy tul van misztifikálva. Sólé nem lesz bent ez tuti.
Egyébként nem lehet becsapni a párát?mármint tenni neki egy jó hideg lemezt a garázsba, arra csapódhatna kedvére.
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
-
fulton
addikt
válasz
tothjozsi96 #123124 üzenetére
Egyelőre most ilyen.
Most csak 8 fokig melegedett fel meleg motorról, (korábban volt 10-15 fok is, de ahogy csökkent nőtt a pára is reggelre, 90% is volt 0 fok mellett...
Viszont most 8 fok mellett csak 52% volt, és most hogy hülni kezdett 5 fok mellett 56% van csak. Ha 0 nál is maradna az alacsonyabb pára szemben a tegnapi 90% al, akkor már használt épp valamit, mert ahogy néztem -8 fok mellett sem ment 0 alá a hőmérő.Ez a csövezéses dolog nem tiszta. Hogy értitek, hova kell a cső? Belül végig fusson felül az elülső oldalon összekötve a két szellőzőt? és mondjuk a belül futó csőből nyillásokat a beltérre vagy hogy?
eskü nem értem.
Vagy a cső hiányában ott lefog csapódni a pára a szigetelés mögé? mert most annyit csináltam hogy kivágtam a nikecelt és osb lapot és kivülről tettem a rácsot. Hátul ugyan ez csak a lemezt vágtam ki meg a szigetelést.Viszont fel merül bennem a kérdés , van e értelme ennek hogy nem 90 csak 60% a páratartalom. Mivel reggel hiába volt annyi néztem, és sehol nem volt pára kicsapódás az autón. A szigetelésen sem sehol, és a beltérben lévő nem kültérrel érintkező lemezen vason sem. hm
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz
fulton #123126 üzenetére
Egy helyen láttam vastagon, mégpedig a hátsó oldalon lévő billenő kapu keretén ami nincs szigetelve. Valszeg bejut a pára a hátsó billenő kapura is, mivel ki kellett vágjam a nyitónál a nikecelt és ott nem lehetett körbe szigetelni belülről habbal a nyitó mechanika miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- PHP programozás
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Politikai mémek
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- Kerékpársportok
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Milyen videókártyát?
- További aktív témák...