Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Egon

    nagyúr

    válasz Heroes fan #335 üzenetére

    Neked mi volt az ideális csapatösszeállítás?
    Elég sokat agyaltam rajta, hogy milyen egségeket vigyek (szigorúan a Fire and Ice DLC egységeivel kiegészítve), mire kialakult bennem a "tökéletes" csapat képe.

    1. Az elején még nyilván csak viking egységek vannak, illetve bennük érdemes gondolkodni. A DLC behozta a Msytic-et mint új, 4. szintű lövő egységet, így elég jó csapatot lehet építeni akár csak vikingekből is: a Warrior Maiden-Jarl-Soothsayer-Mystic-Axe Thrower összeállítás sokáig jó lehet (ráadásul megmarad a morál bónusz is). Kellemes élmény, hogy nem kell szívni 2. szintű egységekkel, amelyek egy szimpla farkasüvöltésre is bepánikolnak; és azt is élveztem, hogy így kihagyható a Berserker, ami ugyan nagyon jó egység támadásban, de az alacsony életerőnek köszönhetően, nagyon nehéz vele veszteség nélkül játszani. A baltadobáló lecserélését azonban érdemes megfontolni akár már az első szigeten, amennyiben találunk megfelelően effektív egységet (fenn a farkas-szobornál levő kunyhóban kaptam már Demonologist-ot is, ami az egyik legjobb egység a játékban, de akár a Royal Snake is jobban használható lehet az Axe Thrower-nél; a kígyót pedig a többi viking szigeten könnyen le lehet váltani pl. Assassin-ra).

    2. Az első főellenfél (Pók) elleni csata során, nekem eddig két recept vált be, erről fentebb már írtam.

    3. Greenwort-be érkezvén, adott az ember faj mint a csapat alapja. Itt már ki szoktam alakítani a végső csapat magját: a Paladin gyakorlatilag kihagyhatatlan, amennyiben tervezünk vinni 5. szintű egységet akkor az Inkvizítorról sem célszerű lemondani. Amíg a Rune Wizard nem elérhető, többféle felállással is próbálkoztam:
    a/ volt full ember csapatom: Paladin-Knight-Inquisitor-Archmage-Pyro Mage. Ennek a felállásnak az előnyei: morál bónusz, és a két közelharci egység miatt pl. sárkányok vagy sok ellenfél ellen hatékony; ősmágus képességei (főleg az eltolás) igen sokszor jöttek jól. Hátrányai: "lassú" a csapat (minden egység csak kettőt tud lépni, így a harctéren esetlegesen található ládák kinyitása csaknem reménytelen; ráadásul az initiative értékek se túl kedvezőek), a Knight nem előnyös démonok ellen (tűzsebzés rajta marad), a lövő egységek relatíve kicsit sebeznek.
    b/ használtam ember+semleges csapatot: Paladin-Archmage-Inquisitor-Royal Griff-Assassin. Előnyök: megidézhető szellemgriff csapat, Assassin támadási képességei. Hátrányok: nincs morál bónusz, a csapat "lassú" a csatában (az első körben alig van sebzés: a Royal Griff megidéz, az Assassin vár az ellenfél lépésére, hogy hátba tudja szúrni), a semleges egységek gyenge védelme kemény csatákban alaposan kijön.
    c/ volt ember-viking vegyes csapatom (szerintem ez az egyik legjobb felállás): Paladin-Jarl (később Rune Wizard)-Inquisitor-Warrior Maiden-Soothsayer. Előnyök: nagyon effektív első köri sebzés, gyors csapat,szinte minden egység képes feléleszteni vagy gyógyítani. Hátrányok: nincs morál bónusz, az első köri sebzés után nem túl effektív a csapat (a Warrior Maiden közelharcban nagyon sérülékeny, így gyakorlatilag a lövő egységek játszanak csak a 2. körtől).
    d/ a szubjektíve legjobb felállást az ember-elf kombó jelentette: Paladin-Pyro Mage (később Rune Wizard)-Inquisitor-Ranger-Avenger összeállításban. Előnyök: gyors csapat (initiative), nagyon effektív első, és kellően hatásos további köri sebzések (4 távolsági egység lő ezerrel), vadállatok elleni bónusz. Hátrányok: itt sincs morál bónusz, a közelharci egységek hiánya 1-1 szituációban visszaüthet, az elfek gyengék élőhalottak (csontik) ellen. Az előnyök-hátrányok mérlegelésével, ez utóbbi volt a legkedvezőbb összetételű csapat számomra (azaz a legtöbb csatában a legjobban használható).

    [ Szerkesztve ]

    "Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

Új hozzászólás Aktív témák