- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Nothing Phone (1) - nem semmi (2)
- Mobil flották
- Yettel topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Android szakmai topik
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
it A kreativitás szimbólumait zúzták be egy iPad-reklámban, ez pedig hatalmas felháborodást okozott.
-
Nálunk is telepíthető a One UI 6.1 a Galaxy S22-re
ma Gyorsan rendbe szedte a frissítést a Samsung, Dél-Koreában újra elérhető, itthon pedig először.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
IMIIKE1998
őstag
válasz 6030D #189476 üzenetére
Én inkább arra gondolok, hogy szerintem sokan úgy ítélkeznek, hogy pl. enduro bringát használnak olyan terepen, amire más merev XC-t. Gyakorlatilag a bringa lemegy helyettük, de el lehet mondani, hogy ez könnyű terep. Igen, mert annak a kerékpárnak tudtommal 60 km/h körül van a határa kemény terepen(egy versenyző alatt). A másik fajta, meg amit már mondtál, elmegy XC maratonra cyclocross-szal, feltart mindenkit, de utána lehet nagy mellényel mondani, hogy CX-szel is ment(és nem arról van szó, akinek csak olyan bringája van és elment vele) .
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz varsam #189482 üzenetére
A mondandód első részével teljesen egyetértek, ezzel nincs is baj.
Itt meg szerintem félreértettél, ezt a részt("Az enduro is kemény, de ott nem 100%-os erővel mész folyamatosan, sokkal laposabb a fejcső, magasabbak a bringák és nagyobbak a telóutak.") ezzel együtt ("Nekem úgy tűnik, hogy az XC-s terepek azokkal a bringákkal hasonlóan nehezek, mint az enduro terepek enduro gépekkel.") kell összeolvasni.
Magyarul azt akartam mondani, hogy az XC legalább olyan nehéz, mint az EWS, csak más, de természetesen az enduro is egy irdatlan nehéz szakág, mivel az erőnléten kívül még nagyon jól kell tudni kerékpárt kezelni. -
IMIIKE1998
őstag
válasz parandroid #189540 üzenetére
Én a 10k-s kempingemet merem kilakatolva az utcán hagyni, mert lopnak ezek mindent. Amúgy ha városi ingázásra kell bringa és rosszak az utak, akkor lehet jobb egy cross trekking vagy belépő monti merev villával meg aszfalt külsővel. Én részben ezért is adtam el a fitness-t. Hiába a 30-35-ös gumi, a gagyi utakra kell a 45-50 mm, hogy ne rázza ki a lelket belőled a bringa szerintem.
-
IMIIKE1998
őstag
Hali!
XC-sektől kérdezném, hogy miért van az, hogy a modernebb bringák(főleg az össztelósok) jóval rövidebbek, mint az elődeik? Például a minap néztem a Scott Spark geóját és a legtöbb hobbi xc-hez képest(pl. RR540) rövidebb, pedig a Spark versenygép, nem?
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Hasaggymeg #190840 üzenetére
Te mennyit szoktál nyújtani?
Nem kényelmetlen ennyire mélyen a kormány? -
IMIIKE1998
őstag
válasz Teasüti #190940 üzenetére
Engem is meglepett, hogy mennyit ki tud hozni pár igen jó bringás egy gravel gépből.
Az e-bike témáról meg SZVSZ: Ennyi erővel a kerékpározás is csalás, mert a nyeregben ülsz és kényelmesebb, mint a futás. Nyilván van egy réteg, aki csak azért veszi, hogy az eszét játssza vele, de aki komolyan veszi, ugyanúgy elfárad, csak megy kétszer annyit. -
IMIIKE1998
őstag
válasz Blackhole13 #190949 üzenetére
Ha jól emlékszem nem a kerékméret miatt "szóltak" le, hanem az "enduro" miatt. Sajnos azok a gépek a strapabíró+relatíve könnyű alkatrészek miatt a jelenlegi legdrágább bringák a monti szakágon belül. Különben sem túrázásra valók, azok komoly terepre szánt versenygépek. Túrázásra, montizásra xc, esetleg merevfarú/fully trail bringa jobb lenne. Ennyiért amúgy 27.5 simán lesz, de nyilván 26-osból jobb felszereltséget kapsz. Sajna tényleg szívás most a bringapiac a korona miatt, 2-3 éve 150-170k-ért levegős telós, deore felszereltségű, merevfarú 29er-t kapott az ember.
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
Amúgy a népszerűségen kívül van valami más ok, ami miatt ennyire túlárazott a gravel kategória? Azért nem űrtechnika és mégis évek óta telőzik a piaci ára.
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Csokicsibesz #191052 üzenetére
Tudom, de inkább a többi bringához képest drága a gravel. 300k alatt gyakorlatilag nincs új gravel, ehhez képest montiból ennyiért egész jó merevfarút kapni. Ezért gondolom, hogy inkább a gravel népszerűsége emeli fel az árát.
-
IMIIKE1998
őstag
Sziasztok!
Viszonylag olcsón keresnék egy városi közlekedésre való bringát. Fontos, hogy bírja a rossz utakat, 25-30-as tempónál is.
Elvárások: -kemping biciklihez hasonló üléspozíció(a sokszor nehéz hátizsák miatt)
-olcsó fenntarthatóság(agyváltó, akár kontra,)
-merev villa
-ne hulljon szét -
IMIIKE1998
őstag
válasz parandroid #199168 üzenetére
Kisebb lejtőn igen. Különben közlekedni lenne főleg és mivel van egy kempingem, aminek bejön az üléspozíciója, ilyesmit akarok, csak kicsit gyorsabban akarok vele menni. A Riverside 100-120-akat nézem, azok milyenek? Használtan nem sokkal olcsóbb venni, így eddig ez a decás néz ki a legjobb vételnek.
-
IMIIKE1998
őstag
Hali!
Megnéztem a Riverside 120-at, szerintem azt fogom venni közlekedésre, viszont lenne egy kérdésem: Trekkingeknél más a méretezés? Csak mert nekem az M-est ajánlja a kalkulátor, de annak 615mm a TT-je, pont ma ültem rá egy S-esre és nem tűnt olyan kicsinek.(Az S-esnek 585 a TT-je.) Továbbá az M nyeregvázcsöve is elég magas, az S 46-osa bőven elégnek tűnik a 171 centimhez.
-
IMIIKE1998
őstag
-
IMIIKE1998
őstag
válasz szimpláncsak #200069 üzenetére
Remélem aki ezt kirakta, az tudja, hogy a normális telókban az olaj belül marad, a becsúszó nem taknyos. Ezt így lefújod és mondjuk amikor el akarod adni a bringát, beadod a vevőnek, hogy te kented és nem a teló köpi az olajat. Szerintem mindenki el fogja hinni. ( )
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
Mit meg nem tesz az ember, hogy kevésbé csábítóvá tegye a drágább cuccait a tolvajok miatt:
De amúgy Riverside 120:
Első pár kör után annyi, hogy olyan, amilyennek vártam. Szerintem 65k-t megér, egész normális a bringa, egyedül a nyeregcsövet fogom cserélni, mert a jelenlegi nem állítható. Közeledésre szerintem pont jó lesz. És még jó, hogy nem az M-est vettem, bőven jó az S-es 170 centihez, aki Riverside 500-at szeretne, szerintem az se vegyen 170 centi körülig M-est, az S-es is bőven elég hosszra. A Riverside 100 sem rossz szerintem, de abból nincs S, csak M és L.[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Hasaggymeg #200357 üzenetére
Tudom, de napi 7-8 helyen lakatolom a bringáimat, így talán kevésbé kívánatos a söpredéknek(tolvajoknak).
-
IMIIKE1998
őstag
válasz -=RelakS=- #200361 üzenetére
Ja, élőben jóval rondább, mint a képen.
Ismerek olyan embert is, aki a bringa vázát is pl. szigszalaggal körbetekeri több helyen.[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz PELLE #200364 üzenetére
Még egy napja van meg, így inkább az első benyomásokat tudom elmondani:
Ennyiért szerintem jobb, mint egy használt, nyilván belépő cucc, de közlekedni pont jó. A nyeregcsövet szerintem érdemes cserélni, mert nem lehet előre-hátra billenteni a nyerget a gyárinál(fix). A 8 sebességes kazetta jó, nekem pont kényelmes az áttét, de én az Alföldön élek.(Hegyvidékre szerintem felfelé eléggé izmozni kéne vele.) A 38-as gumik miatt könnyebb vele aszfalton haladni, mint montival. Annak örültem volna, ha nem gyorszárasak a kerekei, mert így ugye azokat is tanácsos lakatolni, mert aki ismeri a rendszert, az 10mp alatt kikapja a komplett kereket. 2 évig én egy öreg orosz kempinggel jártam, azt 7k-ért vettem, igaz lassabb volt, de igénytelen is, de már nem éri meg költeni rá, mert semmi nem szzabvány alkatrész benne. Ehhez képest a Riverside egy űrtechnika nyilván, suhan, pozícióra egy kicsit "sportosabb", de még mindig kényelmes. Nekem a 170 centimhez S-es van, az M-es elég nagy, szóval erre érdemes figyelni, az átlagnál hosszabb a Riverside váza.[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
Amúgy akinek volt, attól kérdezem:
Az ilyen Kona Scrap és hozzá hasonló vázak alkalmasak lehetnek laza xc, esetleg erdei túrázáshoz? Mennyivel merevebb egy ilyen váz egy xc vázhoz képest, nagyon kirázza az ember belét? Régen ültem már xc gépen és a RR540-em most nincs a közelemben, de emlékezetre a Kona jobban ráz a Rockriderhez képest. Vagy csak placebó? Csak azért kérdezem, mert megtaláltam a Magellan Crateremből megmaradt merev villát és pont jó lenne a magassága(gyári teló 476mm-merev villa 465 mm). De ha szétrázna akkor inkább nem bajlódok vele.[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz IMIIKE1998 #200458 üzenetére
Up.
-
IMIIKE1998
őstag
válasz szkuvi #200514 üzenetére
Rétisün-nek szerintem is igaza van, a testarányok sokat számítanak. Nekem is viszonylag rövidebb a törzsem és a karjaim sem túl hosszúak a magasságomhoz képest, így a kisebb nekem is jobb. De azt nem tudod online megnézni, ami sokat számít, hogy lerúgod-e a kereket vagy sem. Ez inkább terepen lényeges, de azért érdemes megnézni. Most az új Riverside-om például S-es, pedig 165cm-től M-est ír, mégis van 2 centi a cipőm hegye és a gumi között, pedig egy mérettel nagyobb cipővel próbáltam(én 171 cm vagyok). Hosszra meg tuti hülyeség lett volna az M, ennél hosszabb nekem nem kéne.
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
Hali!
Szerintetek bilincses nyeregcsőnél mi a helyes rögzítési mód? A bilincset engedjük le ütközésig a nyeregcsövön vagy csak addig, míg egy szinten nem lesz a cső kilógó részével? Sok embernél láttam már, hogy csak addig van leeresztve a bilincs, ameddig el nem fedi a nyeregcső felső részét és ott már rá is húzzák, pedig még lehetne lejjebb csúsztatni.
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
Hali!
Szerintetek komfort szempontjából melyik érték a fontosabb? A stack vagy a reach?
-
IMIIKE1998
őstag
Hali!
Csak kíváncsiságból:
Más is észrevette, hogy annak ellenére, hogy szezon van, jóval kevesebben érdeklődnek a használt cuccok iránt? 1-2 éve emlékszem, hogy elég könnyen el lehetett adni használtan a bringákat/alkatrészeket.(Nem túlárazott dolgokról beszélek.) Én arra tudok gondolni, hogy a válság miatt lecsökkent a vásárlási kedv, még a használtpiacon is.(Hiába van úgymond készlethiány.)[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz stickermajom #226605 üzenetére
Értem, akkor nem egyedi eset.
lsebestyen: Persze, el lehet adogatni a dolgokat, csak a készlethiányhoz és a szezonhoz képest kevés az érdeklődő.(Főleg Tiszántúlon.) Tavaly 1-2 hétnél tovább egyik cuccom sem volt fent, mivel szinte folyamatosan volt érdeklődő.(Persze sok komolytalan is volt. )
-
IMIIKE1998
őstag
Hali!
Szerintetek Camping biciklire a 46x16-os áttétel jó? Régen 48x19 volt rajta, úgy sokkal könnyebben lehetett tekerni, igaz, a gumi is más profilú volt. De ennyire nagy különbségnek mégsem kellene lennie, nem?
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
Egy technikai kérdés :
Áttételnél a 48x19 "ugyanaz", mint a 46x17 vagy a 44x15? Mert az arányok ugye megmaradnak, de érezhető ez a gyakorlatban, hogy elől van extra 2 fog vagy hátul van annyival kevesebb? -
IMIIKE1998
őstag
válasz Hasaggymeg #234554 üzenetére
Köszi!
Ismerem ezt az osztásos számítást, csak nem voltam benne biztos, hogy pontos is.[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz IMIIKE1998 #234552 üzenetére
Na 46x16-ról váltottam 46x19-re. A 46x18 is jó lett volna, de a vastagabb 20"-as gumihoz jobb a 19, főleg ha van egy minimális szél/emelkedő.
-
-
IMIIKE1998
őstag
Hali!
Csepel Camping-nél mi a neve annak a bilicsnek, ami megakadályozza, hogy menet közben kettényíljon a váz? Ma ki volt lazulva, meg akartam szorítani, erre a kezemben eltört és most kellene egy új. Nem nagyon találtam sehol vagy csak rossz néven keresem.
/BÚÉK Mindenkinek!/
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz IMIIKE1998 #235818 üzenetére
Erre valaki?
Vagy esetleg lehet csavarral helyettesíteni valahogy?[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz szimpláncsak #235839 üzenetére
+abéla
Köszi, mindkettő jó opció lett volna, de nagy nehezen rábukkantam erre: [link]
Igaz, hogy nyeregcsőhöz írják, de elvileg ugyanaz a méretezés, rendeltem is 2-t, ennyit megér.[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
Hali!
Camping biciklinél ha a váz nyitási pontjánál eltört a másik csapszeg is(ami mentén szétnyílik a váz), akkor az kuka? Vagy esetleg lehet ezt is cserélni(kiütni)?
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Dark Archon #237833 üzenetére
Köszi, megpróbálom majd, bár eléggé úgy néz ki, hogy bele van rohadva. Hátha egy kis csavarlazítóval kijön.
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós kamerák
- E-roller topik
- Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Vallás
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Autós topik
- Nothing Phone (1) - nem semmi (2)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen