- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Eleglide C1 - a középérték
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Érintésnélküli fizetési megoldások - PayPass via NFC
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- Milyen GPS-t vegyek?
- Termékoldal buktatta le a Huawei Watch Fit 3-at
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
Hirdetés
-
Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
it A DMA értelmében az iPadOS-t is kapuőrnek mondta ki az Európai Bizottság, így erre is technológiai alapdíjat vet ki az Apple.
-
A Colorful "fagyosan kompakt" alkatrészekkel megy elébe a nyárnak
ph A vállalat többek között egy slim profilos léghűtővel, egy helytakarékos táppal és egy ITX-es házzal adott magáról életjelet.
-
Ingyenes az Epic Store-ban a Cat Quest II és az Orcs Must Die! 3
gp A jövő hét folyamán a Circus Electrique című alkotást kapják meg az érdeklődők.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
dqdb
nagyúr
válasz Rottweiler89 #25211 üzenetére
Az XC bringák mindegyike már annyira benne van a korban (7-10 évesek), hogy kép alapján senki sem fog neked konkrét véleményt mondani róluk. Itt már nagyon nagy esély van arra, hogy a teleszkóp szétszedésekor derülnek ki meglepetések, vagy a vázban vannak halálukon a csapágyak, ami drága meglepetés tud lenni. Én ezek közül csak szervizes szétszedés-végignézős állapotfelméréssel egybekötve mernék vásárolni, ahol az ár az állapot függvényében csökkenne adott esetben.
Azt sem árt tudni, hogy hiába olcsó a bringa sok XT komponenssel, mert már régi, de az XT-hez tartozó pótalkatrész az új, és ezért drága, ezt kalkuláld bele a vételbe. Mivel itt a 9 sebesség dominál, és ki tudja, milyen állapotban vannak a hajtóműtányérok, nem árt azoknak sem utánanézni (például az FC-M580 LX hajtóműre való szett még beszerezhető, de 37 euró a három tányér, és már kifutó a német boltokban). Másik időzített bomba a két Specializedon található LX és XT fékváltókar, ha azzal történik valami, akkor szívás van és nagybevásárlás, mert utód nélkül tűntek el a Shimano kínálatából (volt, akkor szerettem, de az egy ujjas fékkart most már jobban értékelem).
A válogatás végén az FR bringákat nem tudok hová tenni, azokkal te felfelé nem fogsz tekerni, az biztos.
Teasüti: az FSR XC vázra építve össze lehetne állítani a listából egy korrekt bringát, de úgy önmagában egyik sem az igazi szerintem.
Talán az Epic hirdetése a legszimpatikusabb nekem is, a többi mind lapozós.
Ha az Epicben baj van a Brainnel, akkor az zsebbe nyúlós és várakozós dolog, mert a helyére nem tudsz mást betenni. És szokott baj lenni a Brainnel.[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Teasüti #25217 üzenetére
Vinném a Fox-okat
Na, még itt lehet szépen ráfaragni a fenntartásra, ha probléma van a teleszkóppal. A Fox drága újonnan, drága keveset használtan, olcsó agyonhasználtan, de az alkatrész hozzá bármilyen állapotban drága, és nem szervizelik neked akárhol (a forgalmazó magához vonta ezt, és nem ad a boltoknak alkatrészt, hanem hozzá kell vinni).ha meglátok egy hirdetésben vmit, ami alacsonyabb rangban, mint az XT, akkor máris lapozok. SLX, LX, Deore? Next...
Ha azt mondod, hogy azért ugrod a Deore hajtóművet, mert "csak" octalinkes, arra azt mondom, hogy oké, én is így tennék. De a többi érthetetlen sznobság számomra, mert annyit nem hoz az XT, mint amennyit visz: az FC-M580 LX hajtóműhöz 37 euró a tányérkészlet, az FC-M770 XT-hez 74 euró, a régebbi FC-M761 XT-hez 76 euró.XT fékváltókar pótolhatatlan? Húha, akkor ha dual control-t vennék, akkor jobban járnék, ha megtartom a jelenlegit is pótnak? Gondolom azért át lehet építeni hagyományos karokra is.
Nincsen olajos dual control Shimanónál már egy ideje. Átépíteni valószínűleg át lehet, de egy fékváltókartörésből rossz esetben két váltókar és két fékkar vásárlása lesz.tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Rottweiler89 #25221 üzenetére
Akkor úgy látom akkor egyik sem annyira nyerő...
De, lehet simán közöttük nyerő, csak jobb előre tisztában kell lenni a kockázatokkal.Solad: Kocabringas vagyok, aki megszokta az ultegrat. Tavaly felultem haver soraval szeret bringajara, es biza ereztem, hogy nem akarodzana sokaig hasznalni. Szoval sznobsag vagy nem, inkabb maradok a felsobb kategoriaknal.
MTB-ről fordítsuk le országútira: csak az Ultegra jó (XT), de a 105 láttán már húzod a szádat (SLX/LX), a Tiagrára pedig főleg (Deore). Egy 105 annyira rosszabb lenne, mint egy Ultegra, hogy még gondolni se gondolsz rá? Netán egy ésszel megválogatott Ultegra-105 kombináció? Mert én ezekre az esetekre mondtam a sznobságot, nem a jóval gyengébb Sora (Alivio) szintre. Amúgy éppen nemrég érveltem a topikban, hogy MTB-re hátulra igenis jó váltó kell, ami bírja a gyűrődést, de egy hajtóműből csak azért nem vettem XT-t, hogy elmondhassam, XT-m van, hiába tehettem volna meg.tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz szőröscica #25268 üzenetére
Nem, mert nem mindegy, milyen magasan van a súlypont, rugózó vagy rugózatlan a tömeg, valamint mozog-e vagy sem. Ettől függetlenül persze minél könnyebb vagy, annál könnyebb a dolgod ugyanolyan izomzatot feltételezve, de a bringáról megfelelő helyen (például kerék) levett 1 kg hatása a sokszorosát jelenti a magadból lefaragott 1 kilónál.
fpeter07: ahol 11,7 kilós XC/AM bringával feltekersz, ott 14 kilóssal is simán, maximum lassabban. Egy DH/FR bringával lockolt teleszkópok mellett felfelé nem a nagyobb súly miatt nehezebb tekerni sokkal, hanem a geometria a főbűnös a fejcső szögével és a nyeregcső környékével.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz anorche1 #25297 üzenetére
Egy egyszerű fogóval is össze tudod nyomni a patentszemet, nem kell hozzá célszerszám.
Minek hozzá fogó egyáltalánRottweiler89: első lépésként azt kellene kitalálnod, hogy mit is szeretnél. Ez nagyon nem világos számomra, mert linkelsz sokféle MTB-t, amit olcsónak találsz a felhasználási területeket figyelembe nem véve. Második lépésként azt kellene kitalálni, hogy most, fél év múlva, egy év múlva mennyit tudsz rászánni. Ha ez kevesebb, mint amennyi a meghatározott célhoz kellene, akkor a célt újra kell gondolni.
Because: és ez a 2 centi annyit tud hozni?
Igen, rengeteget tud számítani. Ugyanígy 2 fok a fejcső szögén is rengeteget számíthat, szemre hiába nem látszik a különbség, megfelelő rutinnal hegynek felfelé vagy onnan lefelé észre fogod venni.tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Rottweiler89 #25325 üzenetére
[link]
De előtte mérjél, mert kétféle méret szokott lenni belőle a láncvilla átmérőjétől függően. A legolcsóbb megoldás egy defektes belső felcsíkozása, láncvillára tekerése szorosan és gyorskötözővel való rögzítése.Így jár az, aki nem frissít válaszadás előtt ...
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
Azért körülnéztem, mi lenne ha cserélnék és egy kis anomáliába futottam.
Nem muszáj a komplett hajtóművet cserélni, az FC-M430-hoz lehet kapni külön lánctányérokat is. Amúgy messze a hajtóműtányérok bírják a legtovább és a lánc a legrövidebb ideig, de egy agyonhasznált lánccal a komplett hajtást ki tudod végezni 2000 km alatt, szóval érdemes láncot cserélni, ha megnyúlott, vagy kazettát cserélni, ha elkopott, mert pénzben hosszabb távon megéri.Néztem egy FC-M590 -es hajtóművet az egyik oldalon azt írják 10 sebességes lánhoz ajánlják a másik oldalon, meg 9 sebességeshez?
Van 9 sebességes (FC-M590) és 10 sebességes (FC-M590-10) is belőle.amúgy melyik az igénybevételre érzékenyebb középrész csapágyazás fajta a monoblokkos, vagy az integrált csapágyas megoldás?
Elvileg az integrált bírja a legjobban, utána az octalinkes, aztán a négyszögtengelyes, de a gyakorlat sokszor mást mutat, mert a csapágyazásnak egyre kevesebb hely jut. Ha cserélnél amúgy is (mert elkoptak a lánctányérok és nem akkora különbség árban, vagy gondjaid vannak a hajtóművel), és futja rá, akkor érdemes az integrált felé elmenni, de csak az integrált kedvéért nem érdemes cserélni.[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz yodamester10 #25471 üzenetére
Gyors első kör gyanánt először menjél hozzájuk lepattani, ők a hivatalos forgalmazó, és legutolsó információim szerint boltoknak sem adnak el alkatrészeket, hanem ők szervizelnek.
Ha gyári Fox szimmering kell, akkor hívd fel őket, hátha. Ha nincsen nekik sem, vagy nem adnak el az általuk behozott darabokból, akkor irány külföld.
Ha jó egyéb gyártmány is, például Enduro Fork Seals, akkor hívd fel őket. Ha nincsen nekik, akkor irány külföld.
anorche1: ez is egy vélemény És az is, ha ilyen idegbeteg módon ülsz fel a bringára, akkor a félelmed hamarabb eljön, mint kellene, mert az út és a környezet helyett a gondolataid az idegeskedés körül forognak csak.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Teasüti #25756 üzenetére
Izgalmasabb terület, nagyobb a kihívás a gyártók részéről
Ha az UCI nem rögzíti 20 évvel ezelőtt a szabályzatában, és köti meg ezzel a gyártók kezét, hogy egy országúti/TT/pályakerékpárnak a gyémántdizájnt kell követnie, akkor hidd el, menne ott is a látványos ötletelés. Így a geometriai forradalom helyett marad az anyagtechnológiai és aerodinamikai fejlődés.Rottweiler89: nem tűnik nagyon lestrapáltnak, de a teleszkóptól eltekintve eléggé vérszegény a felszereltsége. Nem tudom, mennyire használt az a Fox, az a kulcstényező az árban. A többi alkatrész rajta kívül körülbelül azon a szinten van, mintha most bemennél a boltba, hogy 140e-ért szeretnél venni új hardtail MTB bringát. A súlyadatot illetően nekem kétségeim vannak, hogy csak ennyi.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz gergo5991 #25878 üzenetére
A legkeskenyebb slick külsőt, amit még elvisel a felni. Amúgy a Smart Sam gördülési ellenállása a bütykök ellenére nem olyan rossz aszfalton. Ha nem kopik könnyen, akkor én lusta lennék cserélgetni (pontosítva az vagyok, csak Nobby Nic van fenn), aszfaltozás előtt feltolom a nyomást maximumra, és ennyi. A pontos típusjelzéssel nézzél körül neten, milyen vélemények keringenek a kopásról. A pontos típusjelzés azért fontos, mert többféle gumikeverékkel is készülnek a Schwalbe adott nevű külsői (PaceStar, ORC, TrailStar, stb.), és a kopásállóságnál ez legfontosabb befolyásoló tényező.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz yodamester10 #26411 üzenetére
A linkelt hirdetésben - akárhogyan is nézem - én egy össztelós XC bringát látok, ami nem DH-ra való, szóval nem igazán értem a videódat.
Teasüti: alkatrészlista alapján jó, de az ördög szokás szerint a részletekben rejlik, amihez a képek felbontása nem elegendő. Én 4-6 éves alkatrészekre tippelek ránézésre.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz yodamester10 #26416 üzenetére
Az az apróság elkerülte a figyelmedet, hogy a linkelt videóban 180-200 mm-es rugóúttal rendelkező, lejtőzésre való kerékpárok vannak dupla vállas teleszkóppal, míg a hirdetésben egy 130 mm-t mozgó szimpla vállas teleszkópos XC/AM átmenet kerékpár szerepel, amivel mászni is lehet. Attól, hogy egy kerékpár összteleszkópos, nem lesz még alkalmas DH-ra és bármilyen terepre.
Amikor én az XC bringámmal XC bringának való helyen tekerek, nem szoktam épületeket és betont látni, hanem fákat és növényeket, szóval nem értem ezt a városos dolgot.
Teasüti: ha kopott a hajtás, akkor mindent (összes lánctányér, lánc, kazetta, váltógörgők) lecserélsz XT szintre 110-120 euróból, szóval emiatt nem aggódnék, inkább a váz (karbon és a kőfelverődések nem mindig barátok) és a rugózás legyen rendben. Ha legyőzöd a csakazikszté sznob énedet, és SLX szint is elég, akkor 70-80 euróból teljesen lecserélheted a hajtás kopó alkatrészeit
Zola007: én is négynél tartok, de mostanra van két kényelmes nyergem (egy kivágott Selle SMP Hybrid nyárra és egy Selle San Marco Ponza nem kivágott télre), valamint tudom, ha bármikor egy harmadik nyereg kell, akkor csak egy WTB Silveradót kell felhajtani. Viszont nyeregcsőből kettőnél járok ...
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Doki16 #26745 üzenetére
Én a helyedben inkább a 2013-as SLX (BR-M675) vagy Magura MT2 felé nézelődnék. Volt Elixir 5-öm (pontosítva bedobozolva még most is megvan), nagyon nem szerettem, az egyik legjobb döntésem volt, hogy lecseréltem.
A különbség a féktestnél súlyban fog megnyilvánulni, a fékkarnál súlyban és beállíthatóságban (nyomáspont, kar távolsága a kormánytól).
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Osiris #26776 üzenetére
Vagy Garmin Edge 8x0, de az szerintem messze nem tökéletes navigációra, vagy két eszköz: egy navigáción kívül mindent tudó kerékpáros óra és egy androidos okostelefon, rajta Locus Pro, valamint turistautak.hu vagy openstreetmap.org térkép.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz pengemetal #26784 üzenetére
Elvileg így lehet, gyakorlatilag nem teszteltem, mert eddig tökéletesen bevált a turistautak.hu térképe.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz pengemetal #26786 üzenetére
Kipróbáltam gyorsan a fordítást (egyelőre szintvonalak nélkül), BaseCampbe töltöttem be az eredményt összehasonlításra. Az összehasonlítás helyszíne a Budai-hegység általam jól ismert része volt. A turistautak.hu kinézete sokkal kezelhetőbbnek tűnik, kis különbségeket vettem észre az erdei ösvényekben (darabra általában megvannak, de valamelyik vagy egyik sem pontos), és az OSM közkutak terén eléggé csúnyán vesztett. Nálam marad a turistautak.hu emiatt.
Itt vannak a fájlok (pontosítva 10 percen belül lesznek), 64 bites Windowson a C:\Program Files (x86)\Garmin\MapSource\osmmap mappába kell menteni őket, majd után a C:\Program Files (x86)\Garmin\MapSource\osmmap\osmmap.reg fájlt kell futtatni. Ezt követően BaseCamp és MapSource alatt megjelenik a térkép. Ha másik mappába mented, akkor írd át a .reg fájlban az elérési utakat. Ha 32 bites Windowst használsz, akkor írd át a .reg fájlban az elérési utakat (x86) nélkülire, valamint töröld Wow6432Node szintet a kulcsok nevéből.
Zola007: az okostelefon esetében nem a folyamatos navigációra gondoltam, hanem időnként a táskából előkapva térképnézegetésre offline térképpel felszerelkezve. Ahogyan a linkelt hozzászólásomban korábban leírtam, egy Garmin Edge is eléggé korlátozottan alkalmas szerintem navigációra. Országúton működhet, de terepen és városban nálam elbukott, azaz pont azokon a helyeken, ahol egy memorizált térkép kevés lehet.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz pengemetal #26790 üzenetére
Autóban ülve NaviGuide térképpel szépen navigált, ott a magasabb sebesség miatt nem vesztette el sosem északot. Negatívuma, hogy nem beszél, hanem csak egyet csipog, és a képernyő tetejére szöveget ír ki a teendőről, tehát autóban két emberes a navigáció vele. Bringán ülve ugyanezen térképpel egy számomra Budapest egy ismeretlen kerületében hülyét kaptam tőle. A csipogást sokszor nem hallottam meg a környezeti zajok miatt, a szöveget nem mindig tudtam elolvasni az észak megtartásának megfelelő sebességnél (pocsék aszfalt, nagy forgalom), ha lassítottam, akkor elveszett a térkép orientációja, és elkezdte forgatni, így álló helyzetben is néha nehéz volt a helyzet felmérése. Furcsa apróság, hogy a házszám pontosságú címet angol szokás szerint házszám-utca sorrendben kell beírni.
Bringázáshoz mindenesetre ajánlom a NaviGuide mellé egy másik, sok POI-t tartalmazó térkép telepítését is, a legközelebbi ivókút megkeresése nagyon hasznos tud lenni 35 fokban.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
-
dqdb
nagyúr
válasz imyourfriend #26889 üzenetére
Ha a gyártó elszúrta a protokollt, akkor a digitálist is meg tudja zavarni bármi. Ez a bravúr akkor úgy tűnik, hogy a Sigma DTS sorozata mellett a VDO-nak is sikerült. Ha van rá lehetőség, akkor ANT+ perifériás órát kell venni, az védett a magasfeszültség ellen, valamint az óra és a szenzorok egymástól függetlenül cserélhetőek/bővíthetőek.
Szakbarbár: a vezetékes SPD+CAD mérésre van még egy low budget megoldás. Mivel a pedálfordulatszám mérése ugyanazon az elven alapul, mint a sebességé, ezért veszel két vezetékes órát. Az egyiket hagyományos módon felszereled és beállítod a sebesség és a megtett út mérésére. A másik mágnesét a hajtókarra rögzíted, az érzékelőt az alsócsőre gyorskötözővel, a kerék kerületét 1667 mm-re állítod (remélem, nem számoltam el), és ekkor a pillanatnyi sebesség helyén a pillanatnyi pedálfordulatszám tizede jelenik meg, valamint lesz maximális és átlagos értéked is belőle. Ha találsz olyan órát, ahol 5 számjegyen lehet bevinni a kerék átmérőjét, akkor még a tízzel osztás sem fog jelentkezni.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz szjoci #26933 üzenetére
A nagytányér kuka, a középső tányér is nagyon afelé tart, a kistányér és a kazetta rendben van.
-HajTömeg-: szerintem nem, mert egy rakás pénz elköltése után ugyanabban a kategóriában maradnál (és az is lehet, hogy jó pár alkatrész gyengébb lenne).
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz #16729600 #26983 üzenetére
Az eléggé sarkos véleményem továbbra is áll, és tudom, továbbra sem értenek vele egyet sokan.
Két nyerget használok: egy Selle SMP Hybridet nyáron, ami iszonyatosan bénán néz ki a bringán, de kényelmes, és egy Selle San Marco Ponzát télen, ami eredetileg fehér volt, én már használtan kopott világosszürke színben vettem meg töredékáron, még szép fehéren is iszonyatosan bénán nézne ki a bringán, de így főleg, azonban kényelmes. Ha a bringát nem úgy tárolod a lakásban, hogy fél óránként látod a nyerget, akkor szerintem ne érdekeljen, mert vele kettesben töltött idő jelentős részében úgyis rajta ülsz
Majd 100-150 km múlva (benne egy 50+ km-es összefüggő etappal) fogalmazd meg magadban a véleményt, hogy jó volt-e a vétel. Rövidtávon nagyon be tud csapni egy nyereg.
Sokaknak: könyörgöm, az nyereg, nem ülés.
(#26992) szunya1: Minden egyes szavaddal,mondatoddal csak egyetérteni tudok.ennek ellenére jó lenne,ha a kényelem és az esztétikum valahogy vegyítve lenne .
Akkor az drága lesz. Tudod, egyszerű a recept: legyen olcsó, legyen kényelmes, jól nézzen ki, de háromból csak kettőt választhatsz Selle SMP, Selle Italia Flite/SLR, Specialized Phenom/Avatar és társai 80-100 euró környékén vannak, és az emberek túlnyomó többsége kényelmes találja őket (persze kivétel van, ha peched van, akkor te leszel az egyik).[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz kovsol #26994 üzenetére
Sisakvásárlás ajánlott módja: fogod a pénzt és meglátogatod sorban a lakóhelyed azon bringaboltjait, ahol rendes választék van sisakokból (Budapesten ilyen például a Probike, Bringaland, Speed-Way, vagyis a nagyobb boltok, de a Decathlonba is benéznék a helyedben). Végigpróbálod mindegyiket, aztán amelyik jó a fejedre, azt megveszed. Egy sisak akkor jó a fejedre, ha teljesen a homlokodra húzva hátul be tudod állítani úgy, hogy ne lötyögjön (ha hidegebb időben is használnád, akkor ügyelj arra, hogy olyan méretet vegyél, ami alá beférhet egy sapka is). Ezt azért írtam így le, hogy menjél el felpróbálni, nehogy neten rendeljél látatlanban.
Amitől egy sisak jobb lehet az átlagnál:
1. nagy szellőzőnyílások
2. tarkónál eléggé levegős kialakítás
3. bogárháló
4. MTB változat esetén napellenző
5. masszívnak kinéző csat, hátul könnyen kezelhető csavaros szorító15e forintért általában meg lehet vásárolni a 25-30e környékéről leárazott kifutó modelleket. Ajánlott gyártók például Cratoni, Lazer, Giro, Uvex, Specialized, Viper, Bell, ...
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz kovsol #26998 üzenetére
Lehet hülye kérdés, de számít valamit a szín? Egy fekete sisak nem melegszik fel zavaróan a tűző napon?
Fényes fehér sisakot váltottam sötétszürkére, és nem vettem észre különbséget. Sokkal többet számítanak a hőérzetben a nagyméretű szellőzőnyílások és hátul a szellős tarkórész a színnél.Solad: akkor tényleg nem értünk egyet.. Ha a munkahelyemen kerékpárokra terelődik a téma, és valaki fogaskereket és ülést mond, akkor természetesen nem javítom ki. Azonban ez itt egy félig-meddig szakmai topik, és egy sokat bringázó embernek szerintem illene a nevén nevezni a dolgokat.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz #16729600 #27061 üzenetére
Ha igazán durva és jól adagolható fékhatást akarsz, akkor cseréld le az országútit MTB-re
Általában a puhább anyagú fékpofák jobban fognak, mint a keményebbek, cserébe az utóbbiak jóval tartósabbak. Ha ebbe bejön egy esős menet is, akkor a tartósság kérdése hatványozottan jön elő, egy lágyabb anyagú fékpofát 50-100 km alatt el tudsz koptatni vizes körülmények között. Szóval ha kevés a fékhatás, akkor ne a fékkarral/féktesttel kezd, hanem a fékpofával. Nagyon olcsó, gagyi áruházas kerékpároknál szokott lenni az a probléma, hogy a műanyag fékkar húzáskor előbb szépen meghajlik, aztán húzza csak meg a bovdent, majd a műanyag V-fék előbb meghajlik, aztán tolja rá a fékpofát a felnire, de ez esetedben nem áll fenn.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz HollyBoni #27069 üzenetére
Tudom, hogy van. De ez csak az egyik szereplő a képletben, a kerék minél jobb tapadására, hogy adott fékező hatásra minél nagyobb legyen a tényleges lassulásod, nem nyújt megoldást. Ehhez vagy puhább külső kellene (ami aszfalton pillanatok alatt elkopna, mint sok MTB terepgumi) vagy nagyobb érintkező felület (alacsony nyomás és szélesebb külső, de ezzel az országúti értelme veszne el).
Imádom a tárcsaféket MTB-n, de abban nem vagyok biztos, hogy országútinál megéri a tárcsafék hátrányait behozni, mert az előnyei a nedves időben jól működésen kívül szerintem nem igazán tudnak érvényesülni.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz gyulank #28732 üzenetére
a terephez legmegfelelőbb gumival
Nincsen ilyen, ez erősen egyéni preferencia kérdése.legnagyobb, és legkisebb áttéttel nézve
Nincsen ilyen, teljesen egyéni preferencia kérdése, kinek milyen kazetta-lánctányér összeállítás jön be.a különböző típusú biciklik közül melyiket mennyivel könnyebb hajtani, gyorsítani, emelkedőre hajtani, tolni?
Ez konkrét váztól és adott ember habitusától függ. 1-2 fok eltérés a fejcső szögében két gyártó amúgy egy azonos típusú biciklijén ég és föld lehet, valamint sok múlik azon, hogy pörgetni szeretsz vagy nyomatékból menni.Ehhez nem kell új méretű biciklit gyártani
Tényleg nem kell, csak egy sokváltozós fizikai-elméleti modellezést kitalálni. Ha megalkotod, akkor ezért simán kaphatsz IgNobel-díjat, mi pedig segítünk kitölteni a hiányzó paramétereket.Többen írták már neked, de úgy tűnik, nem akarod megérteni, hogy olyan kérdésekre akarsz egyértelmű és egy számmal leírható választ kapni, amelyekre nem lehet adni. Nem azért, mert senki sem akarja elárulni neked a választ, hanem azért, mert nincsen.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz gyulank #28740 üzenetére
Az egy igaz Terep-hez való gumiról volt szó.
Szerinted az a külsővel vagyok a leggyorsabb, amire én azt mondom, hogy szerintem a legjobb? Segítek: nem. Szerinted más azzal a külsővel futja a leggyorsabb idejét, amivel én? Segítek: nem. Szerinted azzal a külsővel vagyok egy köves-gyökeres emelkedőn felfelé a leggyorsabb, mint amivel ugyanott lefelé? Segítek: nem. Szerinted az a külső, amelyik köves-gyökeres terepen a leggyorsabb, laza talajon szintén a leggyorsabb? Segítek: nem.Szóval milyen szerinted az igazi terepgumi? Segítek: nincsen ilyen.
A legnagyobb áttétel alatt meg azt értem, hogy amelyik formációba legnehezebb hajtani, legkisebbe meg mikor legkönnyebb.
Hátul 8-9-10-11 sebesség? Elöl 1-2-3 tányér? Hátul 11 vagy 12 fogú a legkisebb lánckerék? Hátul 23-24-25-28-30-32-34-36-39 fogú a legnagyobb lánctányér? Amúgy ez a legegyszerűbb, puszta osztás az egész. Nyitsz egy Excel táblázatot, és végigszámolod az első-hátsó lánckerekek arányát. Kapsz szép számokat, aztán arra, hogy a 0,76 vagy a 2,41 mit is jelent a valóságban síkon vagy 12%-os emelkedőn, mások elmeséléséből sem fogsz választ kapni, mert ez függ a vázgeometriától, az út minőségétől, az erőnlétedtől, a tekerési stílusodtól, a külső típusától, stb.Olvasd el Cathfaern neked írt hozzászólását, és az alapján vegyél egy bringát, tegyél bele pár ezer kilométert, aztán azután már ki tudod találni, mi is kell neked valójában. De ezzel a teljesen értelmetlen kérdezgetéssel, pusztán elméleti síkon mozogva, a témához nagyon nem értve, de a részletekben a végletekig elveszve, sosem kapsz egyértelmű, egyetlen mérőszámmal megadott választ, mert a feltett kérdéseidre nem adható ilyen.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz bel19ve #29301 üzenetére
[link] [link]
Robbantott ábra cikkszámokkalDe valószínűleg nem lesz olcsóbb, ha netről rendeled, mintha vennél egy új fékváltókart. Annak az esélye, hogy bemész egy boltba, ők megrendelik a nagykertől, és az még ebben az
évbenévszázadban megérkezik, közel nulla.tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz D.Orion #29813 üzenetére
A csengő nem sokat ér sem ilyenkor, sem veszélyhelyzetben, mert annak a hangját ismerik, ezért amint leesik, hogy csengő, azonnal a hang felé fordulnak, hogy megnézzék, és csak ezután reagálnak. Egy sok kalapácsos reteszelésű hátsó agy (DT 240s, Chris King, stb.) a maga hangjával ellenben iszonyatosan jól működő "helyzetjelző" szabadonfutó módban (hátrafelé gyorsan megtekerve még inkább). Ismeretlen hangforrás a legtöbb ember számára, csak valami vészesen kerepelő dolgot hallanak hátulról közeledni, és sokszor akkor is elengedik az embert, amikor amúgy nem is előzne, csak lazít éppen (ilyenkor sokszor minimális erőkifejtéssel szoktam tekerni, hogy ne zajongjak).
Én beszereztem mellé még egy gázspray-t is, hátha...
Néha ezzel jelzel csengő helyett?fpeter07: most poénra lehet venni a dolgot, de sokszor én érzem magam kényelmetlenül, mert akaratlanul is működik. De ha siet az ember, akkor ki lehet használni, és biztonságosan előzgetni vele.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz V.Stryker #30074 üzenetére
A csak a vész esetére és a kis kézi kijelentések a tudjon 10 bart szöveggel eléggé ellentétesek, mert vagy olcsó, vagy kicsi, vagy tudja ezt a nyomást, de a három nagyon ritkán teljesül egyszerre. Ha ilyen minipumpa kell, akkor keress rá a topikban, voltak ajánlott vételek a témában (a konkrét típusokra már nem emlékszem). Műhelypumpa kategóriában Zola007 ajánlata tökéletes.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz TayRol #30194 üzenetére
Ez egy szteroidkúrára küldött gerinclakat, amelyik nem tudom, mennyire és hogyan lett a bringáknál határozottan nem ajánlott kategóriához képest megerősítve.
Az ilyen típusú zárak becsapósak, mert masszívnak tűnnek, közben egyetlen vékony kábel felelős az egész védelemért. Kerékpárzáraknál sokszor elég egy csípőfogó is: elvágod vele a védő műanyagborítást, szétfeszíted a szemeket, és máris ott vagy a kábelnél. Lehet, hogy motorokhoz való gerinclakatnál már nehezebben lehet ezt kivitelezni, de a bringához valóknál ez a szomorú valóság, a lesajnált kábellakatok jó része is biztonságosabb ezeknél.
Ha már Abus, akkor ennyiért inkább egy Bordo 6500 az ajánlott, biztonságosabb, könnyebb 70 dekával, cserébe kicsit rövidebb, így nehezebb vele a lakatolás.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz TayRol #30197 üzenetére
Az Abus skála 15-ig tart, a Bordo 6500 ezen a skálán 15-ös, az U lakatoknál a Granit X-Plus szintén. A zárszerkezete biztosan rendben van a tiédnek, de a maradék részéről már nem vagyok meggyőződve (de az Abus sem a 9-es minősítés miatt).
Mindenesetre ha lehet, gerinclakatot ne ajánljunk bringásoknak, hanem inkább beszéljük le róla őket. Masszívnak tűnik, hiszen szemre vastag, gyakorlatilag az ellentettje igaz rá, és hordozhatóságban is veszít egy vázra felszerelt U lakattal vagy Bordóval szemben.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
[link]
Érdekes koncepció. És helyből cáfolja tatabike Ott csak a rávaló cipő működik... kijelentését[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
-
dqdb
nagyúr
válasz Because #30536 üzenetére
hogy kerülsz amúgy a zebrára?
Például így. Bringaút, hopp, bringaút vége, zebra, majd ismét bringaút.Lehet kerékpárral zebrán közlekedni, csak nincsen elsőbbséged. Vagy leszállsz, és áttolod, ekkor meg kell állnia az autósnak, hogy elengedjen, vagy rajta maradsz, elengeded az elhaladó autókat, és egy gyalogos sebességével, a gyalogosokat nem zavarva átgurulsz.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Pttypang #30968 üzenetére
Most attól tekintsünk el, hogy rengeteg embernél van probléma az alkalmazás stabilitásával, nem mér, megáll mérés közben és hasonló véleményekkel futhatsz össze sűrűn.
Endomondo esetén a megtett út nem teljesen pontos (bár ez annyira még nem rossz), a pillanatnyi sebességadat főleg nem, és minden GPS koordinátából származtatott információnál a származtatás lépései során egyre nagyobb hiba halmozódik fel. Emiatt például a megtett szintet erős fenntartással kell kezelni, összehasonlító mérések alapján a valóság a mért érték harmada-fele között szokott lenni, a kalóriaadatról már ne is beszéljünk (de ez a HR+ALT+CAD órákon is becsült, de a képlet sokkal több bemenetből a valósághoz közelibb értéket tud kidobni).
A külön eszközök egyik ritkán hangoztatott előnye az üzemidő, az időjárás-állóság, és a stabil, minőségi rögzíthetőség.
imyourfriend: ne félj az érintőképernyőtől, a Garminon nekem nagyon jó. Téli kesztyűben is egyetlen suhintással vált információ oldalt, a nyomógombos megoldáshoz képest töredék időre kell elengedni a kormányt.
szunya1: Szerintetek ez mennyire jó,illetve mennyit érdemes kiadni érte?
A ROX sorozattal nagyon nem nyúlhatsz mellé, de a Sigma BC sorozat felső felével sem, ahogyan a Garmin Edge és a Polar CS sorozat sem a mellényúlásról szól. Arra ügyeljél, hogy ezeket szeretik kétféle változatban árulni, csak az órát tartalmazó alapban (Runner_fxr ilyet linkelt) , és a HR+CAD szenzort is tartalmazó bundle változatban. Ja, és pontosan annyit érdemes érte kiadni, és nem többet, mint amennyit neked megér[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz fpeter07 #31006 üzenetére
Akkor vagy veled van a probléma, és egyszerűen nem való neked a patentpedál, mert fejben nem tudsz ráállni a szükséges ösztönösen végrehajtandó mozdulatokra, vagy beállítási probléma, és a legkisebb rugóerőre kellene állítanod, vagy a konkrét pedál-stopli-cipő trió egyik tagja hibás nálad. Amit leírsz, az SPD használók körében a betanulási időszak után nevezhető mindennek, csak szokványosnak nem.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz Vasinger! #31248 üzenetére
T = teeth
Ha nem a trekking változatod van belőle 48 fogas nagytányérral, akkor igen, ilyen kell neked. Az ellenőrzés legegyszerűbb módja hasonló esetekben az, ha a Shimano Techdocs-ról letöltöd a robbantott ábrát, és ott megnézed a cikkszámot.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz LonGleY #31273 üzenetére
Az, hogy kinek melyik tracker válik be, erősen telefonfüggő. Volt olyan, akinek telefoncsere után programot is cserélnie kellett, mert az újon problémái voltak a jól bevált szoftverrel. Ha rákeresel a topikban, akkor látni fogod, hogy többen váltottak Sports Trackerről és Endomodóról Stravára, és meg vannak vele elégedve, és emlékeim szerint olyan vélemény is lesz, akinél a Stravának voltak nyűgjei. Tudásra szeretni szokták a Stravát, mert nyújt pár extrát a többihez képest. Mivel saját tapasztalatom nincsen vele, sem másik androidos trackerrel, így csak annyit tudok javasolni, hogy töltsd le őket szépen sorban, és teszteld le, melyik lesz neked a legjobb választás. A különböző szoftverek adatbázisa közti migráció nyűgös, de nem lehetetlen, a keresővel meg fogod találni ludsimon és az én hozzászólásomat ilyen segédprogramokról.
Másik alternatíva, ha megunod a szívást a programokkal, akkor veszel egy célhardvert trackelésre.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz LonGleY #31278 üzenetére
Mivel Androidot használsz, ezért csak akkor kaphatsz releváns információt egy szoftverről, ha pontosan ugyanolyan telefonmodellen pontosan ugyanazt a ROM-ot használod, mint a hozzászólás írója. Nálam például a Locus Pro az Optimus 2X-en a 2.3.3-as gyári ROM-mal stabilan ment, gányolt CM9 ROM-mal szintén, míg a gyári 4.0.4-gyel 50-60 másodperccel az indítása után összedőlt akkor is, ha hozzá sem nyúltam. Azóta telefont cseréltem, azon pontosan ugyanazokkal a beállításokkal (biztonsági mentésből visszaállítva) ismét stabil.
WP8 és iOS esetén már jobb a helyzet, ott ha egy eszközön jól fut egy program, akkor általában a többin is, ezeknél tényleg kaphatsz releváns információt.
Szóval vagy célhardver (Garmin, Polar, Sigma), vagy váltasz Androidról más platformra, vagy neked kell megtalálni a győztest. Az ajánlgatásnak annyi értelme van, hogy az a szoftver, ami több embernek bevált, nagyobb valószínűséggel lesz jobb nálad is. A telefonos alkalmazás mellett érdemes a webes felületet is megnézni, mert a Sports Trackeré szerintem borzalmasan rossz.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz #16729600 #31621 üzenetére
Nyár: freeride bringás nadrág, nem tapad, van zseb, ellenben az anyaga ideális (és van kivehető betét is, amit azonnal kivettem)
Tél: téli bringás nadrág betéttel, tapadós típus, mert csak ilyet kaptam akkor, erre rá egy térdnadrág, igaz, így hülyén néz ki, de azon a területen plusz egy réteg, ahol a lábmelegítő már nem véd, és van zseb. A betét járáskor rettenetes, de bringán ülve extrém jó. Idén télen a bohócfelszerelést lecserélem hagyományos nadrágnak kinéző, betét nélküli, de speciális anyagú téli bringás nadrágra (igen, ilyen is van)Ha nem bírod a tapinaci látványát, akkor nem a bringás nadrágokat kell leszólni, hiszen az != tapinaci
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz #16729600 #31628 üzenetére
Nyugi, én is utálom a tapadós cuccokat (bár a szükségesnél sok mérettel nagyobb mez is túlzás, mert ekkor pont a nedvességelvezető hatása fog romlani). Azonban te az összes bringás nadrágot leszóltad, és csak arra hívtam fel a figyelmedet, hogy mind rövidben, mind hosszúban van nem tapadós megoldás belőlük.
Because: egy téli bringás dzseki is csodákra képes, -5 fokban rajtam csak egyetlen hosszú ujjú mez van alatta. 5 fokban rövid ujjú
rétisün: tessék, persze aláöltözet és társai ehhez is kellenek. Igen, a Celsius azért jó, mert az alá bármilyen zokni elég De szép ára lett, én 2,5 éve még csak a kétharmadáért vettem, ráadásul a szezon közepén ... Remélem, ez összejön, mert jó a Celsius, de boltba bemenni vele felettébb kényelmetlen tud lenni, és ilyen esetekben egy GTX túrabakancsban is tudnék tekerni pedálcsere nélkül.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Ford topik
- Robogó, kismotor
- Politika
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- OLED TV topic
- További aktív témák...
- Xiaomi M365 kijelzővel eladó
- Egyszer összerakott, majd visszabontott LEGO Technic (42154) 2022 Ford GT eladó
- Veroval compact BPU 22 automata felkaros vérnyomásmérő, új állapot, nem használt, féláron eladó
- Meseszép Montblanc Summit XL Chronograph 7060 (Csere 1TB új Steamdeck-re is.)
- Eladó hibátlan Xiaomi Scooter 3.Alig használt!100km-el,garanciás!