Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ZolkoW

    őstag

    válasz Hasaggymeg #93400 üzenetére

    szóval elmúlt az idő, amikor az XT agyas szett még akkor is az egyik legjobb ár/érték arányt képviselte, ha úgy fűzetted... tudom, a kónuszos kivitel miatt eleve valakinél kizárt, de már kétszer voltam úgy, hogy "most végre tényleg iparis kerekeim lesznek", aztán csak győzött az ár.
    Egyébként nem is volt gondom soha velük, bár keveset megyek, egyedül egy Deore hátsó agynál lazul le örökké a kónusz.

    Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

  • planbmokus

    senior tag

    válasz Hasaggymeg #93400 üzenetére

    Valószínűnek tartom, hogy az átütőtengelynek azért van köze a mechanikához, mert egy sokkal merevebb tengelyen fekszik fel az egész alap, ergo a csavarodás minimálisra vagy közel 0-ra csökkenthető. Így a racsni mechanika minimálisan sem tud szögben állni az agytesthez képest. Mivel itt nagyon precíziós mechanikáról beszélünk, akár 1-2 fok eltérés is "nem ideális helyzetet" teremt.
    Vannak olyan gyártók, akik ezt megpróbálják gyorszáras agyaknál is csőtengellyel áthidalni (Mavic, Fulcrum, DT, Roox, Novatec, A2Z,....), viszont ugye bizonyos méretek adottak, így a végtelenségig nem növelhető az átmérő, maximum az anyagokkal tudnak játszani...

    (#93408) Tothgera30 : Nagyon sok mindent kipróbáltam már életemben, szerintem ezt Te is tudod, de azt kell mondjam, hogy a régi, 4X versenyzésre használt hegesztett Singletrack/Roox/DT kerékszettjeim, amiket akkor a legbrutálisabbnak éreztem, közelében sincsenek a jelenleg használt 29-es Mavic Crossone-nak. Könnyebb, erősebb, szebben fut. Régebben is használtam Mavic felniket, de ez az első komplett kerékszettem. És a 24 küllő is elég szexi! :D

    [ Szerkesztve ]

    "Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)

Új hozzászólás Aktív témák