Hirdetés
-
Kihajtható támasszal és nyolc hangszóróval szerelt tablet a Lenovótól
ma Bemutatkozott a Lenovo Tab Plus, egy különleges szórakoztatórendszerrel ellátott táblagép.
-
Megérkezett a Razer DeathAdder V3 Hyperspeed verziója
ph A Pro és a vezetékes változat után tehát itt a Razer saját rádiós megoldását használó változat, mely 8 grammal könnyebb is az előbbinél.
-
Rövid videón a Commandos Origins
gp A játék elvileg idén debütál, első naptól elérhető lesz Game Pass előfizetők számára.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz Lacerta #266814 üzenetére
Tartósság szempontjából nagyon jó lenne, működés szempontjából is jó, ezekkel nincs gond.
Ahogy én látom, két dolog az akadály:
A Shimano és a SRAM is másban látja a jövőt, a másik kis cégek a nagyok után mennek (SunRace, microSHIFT).A Shimano az eBike motor és a LinkGlideban látja a jövőt (értsd sok sok $$$$), sőt ha megnézzük a LinkGlide is az eBike miatti nagyobb lánc igénybevétel miatt jött létre. Most kiterjesztik a sima váltókhoz is (Cues, de volt már elérte LinkGlide Deore és XT is), hogy legyen átjárhatóság. Később (inkább nemsokára) lesz mellé automata váltás a Shimano motor mellett Di2-vel. Persze lesznek hagyományos bicikli alkatrészek is, de sajnos a LinkGlide is inkább eBike miatt jött létre, és nem is a váltási hatékonyság a fő tervezési szempont.
A SRAM a vezeték nélküli váltás (AXS) és az 1x12hajtás mellett teszi le a voksát, illetve az erős versenysport jelenlét mellett. Egyértelmű húzóerő az AXS jelenleg a versenyeken. Itt a Shimano jelenleg labdába sem rúg, legalábbis MTB sportban. Outin még nem jön ki úgy az előnye valószínűleg, bár az országúti sportot nem követem, nem tudom ott mi a jelenlegi népszerű szett. Lehet az Red eTap a menő.
A másik, hogy jóval olcsóbb gyártani mindkét nagy cégnek a láncváltókat, mert erre rendezkedtek be. A helyükben engem sem érdekelne a gearbox. A kínaiaknak meg könnyebb az analóg működésű váltókat másolni, majd fejleszteni. Ők is próbálkoznak az AXS-hez hasonló váltókkal persze pl. L-TWOO.
A másik része, amit írtam, hogy az eBike népszerűsége kompromittálja a gearboxot, mert egyszerűen nem fér el a kettő és nagyon nem lenne előnyös sem. Súly is probléma lenne, a gearbox élettartamát talán nem befolyásolná a motoros rásegítés. Az eBike motorja mellé az elektromos váltás az ésszerű, ezért is fejlődik arrafelé a dolog. Nem is kell feltétlenül vezeték nélkülinek lenni, úgyis kell a motor miatt vezetékelés, így a Di2 is jó mellé, ahogy a Shimano gondolja.
De elég megnézni az autóipart. Ott is a hagyományos váltó (a lá gearbox) ki fog halni az elektromos motor miatt, mert nincs szükség rá, illetve nem éri meg váltót rakni (H. Andrásnak van videója róla). Pont a biciklinél terjedne el?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Építő/felújító topik
- Milyen TV-t vegyek?
- OLED TV topic
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Okos Otthon / Smart Home
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Horgász topik
- További aktív témák...