Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bexinho23

    őstag

    válasz Fall-N #265109 üzenetére

    Kicsit hosszú lesz... kerékpár link

    Amikor megvettem a kerékpárt 300 km-rel, akkor tökéletes volt minden. Egy srác árulta, aki saját maga építette, csak nem volt ideje használni, így eladta. Mindkét fékkarnál a "gomb", amivel szabályozni lehet a fékkar útját, megvételkor teljesen kitekerve milliméter behúzáskor már fogtak a fékek. Viszont évek múlva egy ismerős általi, balul sikerült hátsó fékfolyadék csere nem úgy sikerült, ahogyan kellett volna. Így szervizbe vittem (nem oda, ahova most), ahol látszólag megoldották a problémát. Egy darabig fogott a fék, majd rövid időn belül jött a nagyon éles nyikorgás és a fékhatás csökkenése a hátsó fék használatakor. Pár hónap után (ritkán használtam ebben az időszakban) elvittem ebbe a szervízbe a kerékpárt, ahol kiderült, hogy szivárog a fékfolyadék a munkahenger, ugyanis a fékbetétek olajosak voltak. A munkahenger cserélve lett betétekkel együtt, a tárcsa alaposan tisztítva. Amikor első próbakörre mentem, akkor készítettem azt a videót, mert nem hozzáértőként is nagyon furcsáltam a hangot. Egy bringás ismerősnek is megmutattam a videót, illetve itt is megosztottam, de senki sem említett a bekoptatást, pláne, hogy 15-20 km addigra már belement. Ezért áttekertem a 20 km-re lévő szervízbe. Ekkor már valóban enyhült a hang, de a kerékpáron ülve még mindig lehetett hallani azt az ütemes súrlódásos hangot.
    Amint odaértem, a szervízesnek a videót sem kellett megmutatnom, elmesélésem alapján határozottan mondta, hogy ennek be kell kopnia (hátsó kereket megemelve lábbal meghajtotta, de ilyenkor ugye nem lehetett hallani a zajt). Kicsit keményebb betétek ezek, mint az elsőben lévők, de 100 km alatt meg fog szűnni a hang. Hülyén is éreztem magam, mert logikusnak tűnik (bár nem vagyok műszaki beállítottságú). Hazafelé tartva 50+ km már benne volt, és valóban halhatóan halkabb lett. Hétvégén majd megyek 40 km-t a Vértesben.

    Ami viszont nekem még mindig furcsa, hogy amióta a hátsó fékhez hozzá lett nyúlva, a hátsó fékkar "gomb" teljes kiengedésénél 50%- be kell húzni a fékkart, hogy fogjon a fék, így az első fékkart is hozzá kellett igazítanom. A mostani szervízes szerint nincs ezzel baj, így kell működnie. Elfogadom, de nekem akkor is furcsa, hogy megvételkor a hátsó fékkar húzásakor is azonnal fogott a fék a "gomb" teljes kitekerésekor. Szerintetek ez miért lehet? A mostani hátsó munkahenger cseréjekor végrehajtott fékfolyadék csere sem változtatott a helyzeten.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák