Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Fall-N

    veterán

    válasz -=RelakS=- #264032 üzenetére

    Ezért írtam, hogy könnyebb ha kissé kilazított állapotban lassan húzza az ember a fékkart, akkor beáll a helyes pozicióba. Utána tartani a fékkarral és először finoman meghúzni, hogy ne tudjon mozogni. Utána el lehet engedni a fékkart és erősen leszórítva a féktestet meg lehet húzni véglegesre a csavarokat (én nyomatékkulccsal szoktam 6 vagy 7 Nm-re.

    Így állítottam be tegnap, tökéletes lett, sehol nem súrol. Most hogy mentem egy lazább 8 kilométeres kört már kezd elég jól fogni a fék is.

    Igazság szerint sokkal nehezebb beállítani egy mechanikus tárcsaféket, azzal meg van rengeteg tapasztalatom már. Ott hiába lehet állítani legalább a fix oldalt vagy mindkettőt (lásd TRP és Avid), ha túl sok a rés akkor nagyon eltolódik a nyomáspont és majd tövig kell tépni a fékkart, hogy fogjon. Szóval ott a lehető legkisebb réseket kell beállítani úgy, hogy ne nyomja el az egyoldalas dugattyú túlságosan a tárcsát, de ne is érjen bele a betétbe. Elsőre nehéz beállítani, hátul még nehezebb, mert a bowden hosszával nő a súrlódás, így a fékerő is csökken, így ott még jobban érvényesül a hosszú fékkarút.

    truefx: vegyél olyan imbuszkészletet, aminek rövidebb az erőkarja, így egy bizonyos nyomaték után hajlik a szerszám, így nem lehet elnyalni a kulcsnyílást.

    Na közben megyek és lekurtítom az első fékcsövet is + légtelenítés.

    [ Szerkesztve ]

  • chubby2o6

    senior tag

    válasz -=RelakS=- #264032 üzenetére

    Na várjál, hadd gondolkozzak picit...Igen, szerintem fel :DDD

    Amit leírtál, az az első fázis :D .
    Annyira szoktam ilyenkor meghúzni a féknyereg csavarjait, hogy magától ne tudjon elmozdulni. Megforgatom a kereket, ha súrol, igazítok a nyergen, és forgó kerék mellett húzom meg a csavarokat, így azonnal hallom, ha közben elmozdulva beleér a tárcsa a betétbe. El lehet vele szórakozni, az tény, de ha tennének rá valami finomhangoló csavart, hol maradna az élvezet? :DD

    Pár hónapja vettem egy vadiúj SLX M7100 szettet, az első felszereléskor pár perc volt beállítani mindkettőt. A hátsóval azóta sincs gond, többször vettem ki azóta a kereket, és visszatéve egyszer sem kellett állítani a féknyergen, sehol nem ér bele. Viszont az első kerékben agyat cseréltettem, és a frissen fűzött kerék már nem passzolt a beállított féktesthez. Itt már nem működik a fellazít -fék behúz - csavar meghúz módszer, muszáj finomhangolni utána.
    Betétcsere után is ez szokott lenni, bár olyankor amúgy is le szoktam szedni a féknyergeket, sokkal egyszerűbb úgy kitakarítani, a beállítással járó szopcsi meg bele van kalkulálva :DDD.

  • ZolkoW

    őstag

    válasz -=RelakS=- #264032 üzenetére

    nemrég jártam úgy, hogy nem votl sehogy sem jó elöl, kezdetben okés, majd használattól bemelegedve súrolt, és nem is szűnt meg. azon a túrán a 10. km-nél már harmadszor állítottam a nyergen, és akkor jó lett. (szerintetek mennyi kedvem van bármi miatt, akár villacsere alkalmával ezek után leszerelni a féket? :D) A meghúzást akármennyire is óvatosan, felváltva csináltam, mindig elmozdította. Vagy meghúzás után (!!!!) mozdult annyit, ami számított. És némi pontatlanság mindig van a felfogatásban, jó, elhiszem, hogy egy felsőkategóriás villa esetén kevesebb, mint nekem a szarjaimon. Mindenesetre néha szükség van egy kis extra odafigyelésre, vagy külön körökre.. (azután viszont megvolt a wow érzés, sokkal jobban is fogott, mint előtte)

    Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786

Új hozzászólás Aktív témák