Hirdetés
-
Megérkezett a Razer DeathAdder V3 Hyperspeed verziója
ph A Pro és a vezetékes változat után tehát itt a Razer saját rádiós megoldását használó változat, mely 8 grammal könnyebb is az előbbinél.
-
Kihajtható támasszal és nyolc hangszóróval szerelt tablet a Lenovótól
ma Bemutatkozott a Lenovo Tab Plus, egy különleges szórakoztatórendszerrel ellátott táblagép.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
6030D
Ármester
válasz
Hasaggymeg #243308 üzenetére
A sebesség lesz nálad a kulcs, illetve hogy azt akarod, mozogjon ki mindent IS.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Hasaggymeg #243308 üzenetére
Valszeg nem nyomom durvábban, csak a terep durvább néha. Lépcsőzve én sosem használom ki a rugóutat, talán a felét, kisebb ugratás, bunny közben szintén nem, inkább nagyobb sebességgel nehéz sziklás-gyökeres terepen szoktam a 100mm-ből akár 90mm-t is kimozogni, a maradék 1 centi szerintem kell tartaléknak, hogy véletlenül se üssem fel. Tegnapelőtti körön is lefelé ha a többiekkel tartani akartam a tempót, el kellett néha ereszteni a féket és a gyökereken a gyári ajánlás alatti nyomással tuti koppant volna.
Amúgy azon a körön lefelé egy nagyobb kő arrébb dobta a bringa elejét és olyan szép dupla "S"-t írtam le a sárba, hogy a haverok csak ámultak. Végül sikerült menteni és nem lett esés, de egyértelműen a nagyobb méretű ide-oda guruló kövek a gyenge pontom
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
sebgutkopf
őstag
válasz
Hasaggymeg #243308 üzenetére
A csillapítással még lehet gondod, ezért írtam a nagyszervízt.
Amit 6030D ír az nagyon igaz. Nem kell mindig a felfüggesztés teljes rugóútját kihasználni. A rugóút vége (utolsó 10%) az nagyjából pont arra van, amikor a rider valamit tényleg nagyon elcsesz.
A beülés (sag) pedig tényleg arról szól, hogy azt állítjuk be mennyi rugóút legyen az alulról jövő ütések elnyelésére és mennyi a gödrök kimozgására.
Ezért van, hogy bármely polgári autó, amit aszfaltra terveznek nagy beülésre hangolják, mert aszfalton a kátyu az elsődleges ellenség, és azt kell kidolgoznia elsősorban. Cserébe egy útpadkán elfogy a rugóút és felüt.
Egy terep használatra beállított futóműnél pedig az elsődleges ellenség az ütés és kevésbé a kátyu, ezért dolgozunk %-osan kisebb beülésekkel akár a terep autóknál és az montiknál. Ráadásul mtb-n szinte iparági standardként hátul nagyobb beülés a javasolt (hátul 30% elől 20%).Mindettől talán fontosabb, hogy te egy merev géppet használsz, aminek a dinamikus geometriája a nagyobb beüléssel megváltozik, meredekebbek lesznek a szögek, ami felfelé jó érzés lehet, lefelé viszont tovább csökkenti az önbizalmadat és rontoja a gép lejtőzős képességeit azáltal hogy eleve lejjebb van az eleje és plusz a lejtő terhelse miatt még jobban beül, ami azt okozza, hogy ijesztően előre kerül a súlypontod és a pózod, ráadásul a pont lefelé már alig marad pár cm rugóutad az esetleges ütések elnyelésére.
Hogy neked mindenképpen változtatnod kéne-e a beállításodon? Nem feltétlen. Csak leírtuk, hogy a gyári ajánlások mögött mi húzódik meg felfüggesztés oldalról és nem kell mindig kihasználni a teljes rugóutat.