Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz andrisbandi #228243 üzenetére

    Ha eddig tényleg az ürügyet kersted arra, hogy nagyobb féket vegyél, akkor az meg is van neked:
    1. egy trail ebike-ra 4 dugós fék való. Az bírja a terhelést.
    Speci meg ismét egy nagy csalódás, hogy egy ilyen drága és terepre való bringán pont a féken van pofájuk spórolni és ilyen súlyosan alulméretezik a féket. A level t az XC felhasználásra való féke a sram-nak. Nem is értem mi keresni valója van egy trail ebike-on.
    2. A 4 dugós fékeknek jobb hőtűrése van, nem csak a plusz fékerő a lényeg, hanem a kemény lejtők extra terhelése miatti többlet hőhatás és intenzívebb használat elviselése. Szóval ha maradsz sram vonalon akkor minimum az ebike specifikus guide RE (ez lényegében egy code féktest + guide fékkar), vagy rendes code (R vagy fékkarban a finomabban mozgó RSC).
    Meg persze ott vannak a shimi és magura 4 dugós fékek, ha ásványolajos irányba mennél.

    Ha pedig trail ebike és jön a 4 dugós fék és szerted a terepet, akkor csakis a fémes (szinter) betét. Felejtsd el a félfémeset, organikusat, mind nagyon gyorsan kapnak intezív haszálatnálat során, a fémesnek ugyan kell egy kis alap hő ami első féktávon +1 húzás, utána úgy harapnak ahogy egy másik se, a karon persze érezni, hogy keményebb a betét és határozottabb a kontakt pont a tárcsával.
    Félfémes betéteket egyébként szeretem én is, mind éreztre, mind fékhatásra, viszont analógon is sikerült belőle 1 év alatt 3 szettet elkoptatnom.
    A teljesen fémes betétnél ami még szempont, hogy az kimondottan igényli, hogy néha büntetve legyen, mert ha mindig csak simogatva van, akkor nem tud rendesen kopni a felső réteg (kifényesedik) és gyengül a fékhatás. Rendes terep használat esetén ez nem létező probléma, inkább arre felhívás, hogy ezért nem tesznek közlekedési célú, túra, síkabb terepre szánt bringára stb... fémes betéteket a gyártók.

Új hozzászólás Aktív témák