Hirdetés
-
AI-t kap a Toughbook is
ph A Panasonic híres strapanotebook-szériája a Meteor Lake processzoroknak köszönhetően szolgált rá a megnevezésre.
-
Olcsóbb lett a OnePlus Watch 2
ma Csak arra kell figyelni, Watch X néven vásároljuk meg az Oppo kínálatából.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
válasz
MPowerPH #201283 üzenetére
A döntés a tiéd a saját véleményemet tudom csak leírni.
Látom nagyon vonz a kashima és a fox factory felfüggesztés, ami rögtön plusz 1-2 ezer €-t dob hozzá az árhoz. Ez ízlés és pénztárca kérdése. Annyit azért nem árt tudni, hogy a factory villák mivel elsősorban verseny célra vannak a súlycsökkentés érdekében kinnyített alsó lábakkal rendelkeznek, ami nyilván nem tud olyan tartós lenni, mint az azonos csillapítási és rugózási beállításokat tudó performance villák, ami a kashima-tól ugyan meg vannak fosztva, de a belük azonos a factory-val.
A két bringa azért elég eltérő célra készült, ezért azt is érdemes lenne tisztáznod magadban, hogy valójában mire is van szükséged. A stumpi egy trail bike, míg a capra egy enduro gép, jóval aggresszívabb, lejtőzés orientált, míg a stumpi jobban tekerhető.
A Stumpi-ra egy gyönyörű gép főleg ebben a konfigban, viszont simán azt mondom, hogy 6000€ egy 2 éves használt bringáért.... ennyiért új bringát lehet venni és nagyon nagyon jót. Egy használt gép az xx1-el, ami szintén használt, de mint kopó alkatrész valamennyit már kopott és annyit nem megy el az a méreg drága hajtás mint egy új. Ha meg már factory az azóta kijött grip 2-es csillapítású újabb villák határozottan jobbak mint a fit4 csillapítás, amit ma már lehet elévültnek is tekinteni.
Szóval ha van ennyid bringára, akkor én inkább újat vennék. Ebben az árkategóriában azért akad készlet a bringahiány ellenére. (persze nem vagyok a helyedben)A 2016-os capra az első generációs. Ettől jött újabb váz 2018-ban és idén bejelentették a 3. generációt, amit év végén kezdenek kiszállítani az előrendelőknek. A váz nem boos-os szabványú még, illetve a stumpi-val ellentétben 27,5 kerék van. Az 1x11 hajtás szintén nem up to date. Szerintem a villa nem a gyárilag belerakott, mert olyat nem csinált a YT, hogy előre rövidebb rugóutas villát tesz, mint amit a váz mozog hátul. Ez a váz (egyik bringás társamnak van ilyenje, próbáltam, ismerem) hátul a leírással egyezően 170mm-t mozog és gyárilag elől is (itt 160-as villa van benne), tehát a gép eleje lejjebb van. Ennek ellenére az eleje még így is néha alacsonynak érződik, így a srácnak akkor állt igazán össze a gép (persze aggresszív használatra), amikor előre belerakott egy 190mm-es zeb-et. Na azóta nagyon nagyon szereti.
Maga a felfüggesztés nagyon jól mozog brutálisan progresszív a hátulja, sőt annyira, hogy a 2 és 3 generációban ezt a végprogressziót némileg csökkentették (finomhangolták). Ami még érdekes, hogy a 2 generációs capra esetében a 27,5 és 29-es verziók közes sem azonosak, jelentősen más a felfüggesztés hangolása. Szóval kemény felhasználásra igencsak jó gép.
Kérdés erre szükséged van-e?
Másik kérdés megint, hogy egy 5 éves, ami valójában 2014-es design (igaz akkor több tesztet nyert) ér ennyit 2021-ben?A döntés persze a tiéd, nem tudom teljesen a te szemüvegeddel nézni a sztorit, mennyi a kereted rá, mire, mennyit és hol akarod használni a gépet, hány évre tervezel vele stb... meg persze a teljesen szubjektív része, hogy mi az ami tényleg tetszik.