Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz deicide #13840 üzenetére

    Hogy az egyik shadow a másik meg hagyományos. ;]

    Át van variálva az összes felfüggesztési pont és forgáspont, a paralel működése is kicsi más, a bowden megakasztás helye és húzási pontja is.
    A képen láthatod hogy valójába honnan a shadow megnevezés. Árnyék, mert nem akar látszani, nem áll annyira ki mint a hagyományos, legjobban kiálló része se ér túl általában a gyorszáron, egészen bent van a sor alatt, ez miatt kevésbé akad el.
    A régi váltónak két rugós forgáspontja van. A felső forgáspont állítja be a megfelelő távolságot a felső görgő és az éppen használt lánckerék közt. Az alsó pedig maga a kanalat feszíti.
    A shadownál felülről kivették a rugót, itt a lánckerekek lekövetését a paralel kiszámított mozgása végzi, valamint maga a rendszer automatikusan tud kicsit mozogni. Mert itt csak a kanalat feszíti rugós forgáspont, ez tudja működtetni az egészet.
    Aztán a shadow nál nem kell egy nagy rádiuszt leírni a bowdenházzal hogy odaérjen a megfelelő helyre és ne feszüljön, hanem egy kis nyúlfarknyi darabka elég. Ez azért jó, mert minél kevesebb bowdenházat használsz, annál pontosabb a váltás, valamint nem akad el semmiben, és szebb.
    Ami még lényeges technikailag, hogy itt a kanál forgáspontjának helye azonos a felső görgő tengelyének helyével, míg régebben ez nem így volt.
    További gyakorlati előnye, amit még eszre vettem, hogy kicsit stabilabban tartja a láncot, és kicsit határozottabb, keményebb a váltás.
    Hátránya, hogy a paralel szerintem kicsit gyengébb.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák