Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • deny330

    aktív tag

    válasz jjeahh #123689 üzenetére

    Ez nagyon ember függő, amivel persze nincs is baj, de az én szemszögemből nézve: a volt túrázós Kellys bringámat akkor sem venném vissza, ha utánam dobnák. Terepen nagyon gyötrelem volt vele menni. A hátulja rettenet mód pattogott, hiába játszottam a gumi nyomással. Kitaposott erdei ösvényen jó volt, ahogy durvább terepre mentem kénytelen voltam felállni.
    A döntött XC bringákkal szimpatizálok valamennyire, ha van egy 120-as első teló akkor szerintem csapatásra is simán lehet használni őket, olyat próbáltam már. (Bár tudom, az már inkább trail kategória.)
    Haver 120/120-as Trail gépe anno nagyon lenyűgözött, számomra akkor vált igazán élvezetessé a bringázás terepen amikor oda adta egy-egy karikára - akkor is határoztam el, hogy nekem a következő gépem tuti össztelós lesz.
    Volt szerencsém tank szerű és súlyú DH bringához is, azt viszont semmi pénzért nem vennék. Nagyon nagy élmény a hatalmas rugóút, ha van hol kihasználni. Eplény aljába egyszer legurultam haver régi Magellan Vega bringájával Olaszfaluból, azt hiszem Schwalbe Dirty Dan gumik voltak rajta, talán 4 dugattyús régebbi zee fékek. Haver jött az én összetákolt gépemmel, amin persze alap cuccok voltak félterep gumikkal, én meg az ő DH tankjával. Volt rengeteg disznótúrás, vakondtúrás, gyökerek, ágak a terepen, és egy elég meredek köves rész. A köves részen átmenve vettem észre, hogy a bringa mindent megoldott helyettem anélkül, hogy én bármit is csináltam volna. Lefele megjött a bátorságom, disznó túrással teli részen úgy mentem át, mintha ott se lett volna. Mire leértem a parkoló rész aljába nagyon biztos voltam abban, hogy nekem ilyen kell, elég nagy vigyorral az arcomon szálltam le a gépről. Aztán amikor vissza kellett tekerni a hegy aljáról Olaszfaluba, akkor jöttem rá, hogy nekem még sem kell ilyen. :DDD Nem volt értelmes áttétel amivel fel lehetett volna tekerni. Kiállva nem is lehetett menni, pogózott az eleje-hátulja. Ezen kívül volt vagy 18-19kg a gép súlya, ha nem több.
    Még egy 29er XC Scottot próbáltam ki mielőtt bringát vettem volna megint, de ugyan azokat a korlátozottságokat éreztem lefele, mint amit az összes általam próbált merev géppel.
    Végül én az alu Enduró mellett tettem le a voksomat (ezt a döntést mondjuk ti is sokat segítettétek, köszönöm nektek :B ). Eleinte kétségeim támadtak afelől, hogy én ezzel komolyabb távokat hogyan fogok elmenni, nagyon szokatlan és nehéz volt vele menni felfele és síkon. Kb nyár közepe / vége fele kezdtem úgy érezni, hogy már nem akadály semmi sem a környéken, bárhol felmegyek vele, hogy utána le is csapassak vele. :D Bár tény, hogy én veled szemben pl rühellek mászni. Nem találok benne élvezetet, csak annyi a célom van a hegy alján, hogy valahogy feljussak. Mindegy mennyi idő alatt (jó, akad kivétel amikor nem), mindegy milyen sebességgel, csak fel akarok jutni. Síkon még hagyján, azzal nincsen bajom amennyiben nem korlátoz a szembe szél. Lefele viszont szeretem elengedi magamat, és csak hagyni hogy a gép engedelmeskedjen a gravitáció törvényeinek. Valahogy én ebben találom meg azt, amit egész nap tudnék csinálni. Bár rendes bikeparkban nem jártam még, csak általam és haverok keze által épített rövid erdei pályán mentem nyár végén pár karikát, az sem volt rossz.
    Ettől függetlenül persze nem akarom leszólni egyik kategóriát sem. Az nekem tökéletesen elég, hogyha más is ugyan akkora vigyorral bringázik mint én sokszor - attól függetlenül, hogy milyen kategóriát képvisel a gépe. :B

    Szerk: Plusz olyan szempontból mindenképp előnyösebbek az XC / Trail gépek, hogy A-ból B-be sokkal gyorsabban lehet eljutni velük, mint a nagyobb rugóutas társaikkal. Van egy nyílt kondi park tőlem 13km-re, viszont kb 60%-ban aszfalton mész, a maradék 40% pedig könnyű terep, egyetlen egy rövid részen indokolt a nagyobb rugóutas bringa talán. Nagyon sokat agyaltam azon, hogy kellene egy merev XC gépet vagy egy 120-as trail gépet vennem / építenem erre a célra, mert Enduroval lejárkálni nem túl nagy élmény. Ezen kívül a bringának a negyedét sem használom ki, fölöslegesen lassítom magamat. Egyetlen egy csapatósabb rész van talán másfél kilométer hosszan, amikor a szántó földek közötti úton csapatok át. Ott a lejtő egész nagy és a terep viszonyok sem a legjobbak, de ezen kívül sehol máshol nem kell ilyen gép.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák